Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Razer är dom enda som lyckats göra en fungerande MMO mus. Nagan är inte av bästa kvalitet och jag kör igenom min andra naga just nu.

Håller helt med. Sitter fortfarande på min första Naga men jag gillar den! Sen har jag iofs inte kört ett MMO nu på länge så knapparna är lite överflödiga för nuet samt att sladdens "klädsel" har börjat fluffa upp sig ganska rejält på flera ställen, men musen känns bra i handen och macro knapparna funkar prima i MMO's, kan i princip inte spela MMO's längre utan musen. Om jag skulle köpa en ny mus så skulle det antingen bli ännu en Naga eller ett helt annat märke. Som många redan har sagt så är Razer mer flashigt och priset reflekterar inte kvalitén utan den kostar helt enkelt så mycket för folk köper produkterna, dvs p12or som tvingar sina föräldrar att köpa Razer produkter till dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Razer är dom enda som lyckats göra en fungerande MMO mus. Nagan är inte av bästa kvalitet och jag kör igenom min andra naga just nu.
Men logitechs g600 är av sämre kvalitet och passar händerna sämre.
Cyborg RAT 7 mmo är en fin mus men placeringen av knapparna gör den tråkigt och jobbig att lära sig och prislappen är dubbla av en naga.

Önskar fler utvecklare skulle sätta sig in i leken och tillverka lite MMO möss. Då kanske man skulle kunna ersätta Nagan med en mus av bättre kvalitet. Men just nu känns det som om logitechs skräp eller cyborgs råtta mest bara är experiment.

Köp en gamepad? Måste ju vara lättare att göra spells med en sån istället för att sitta o klicka me microsmåa Knappar på musen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Värst va många hatar Razer. Jag har använt min Razer Naga i 5 år och det har funkat jätte bra sen dess!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

Köp en gamepad? Måste ju vara lättare att göra spells med en sån istället för att sitta o klicka me microsmåa Knappar på musen?

Knapparna är inte speciellt små och man kan enkelt trycka på dom med en tumme.

I jämförelse med mobiltelefoner så måste du sitta på en galaxy note 2 eller större för att få liknande storlek på knapparna.

och problemet med en gamepad är att du inte kan använda den som en mus. Om jag vill använda gamepad så har jag en xbox 360 wireless till datorn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Razer gör bra produkter och är väldigt schyssta mot sin community. Naga är typ den enda bra Mmo musen på marknaden och för mig känns det som att alla andra gör samma fem knappars mus i ny förpackning. Dessutom har de många vänster möss!
Går inte att spela utan min Naga, fattar inte hur jag klarade min förut

Permalänk
Medlem

Men köp inte Razer då, varför fortsätter alla med det?

Permalänk
Medlem

Som många sa. Razer Naga är det enda bra MMO mus som finns. Andra MMO mus bara misslyckas design mässigt och hur knapparna sitter. Därför använder jag Razer.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Köpte precis en ny mus, blev en Razer Ouroboros. Men kan inte riktigt komma över hur plastig den är för det priset, gav nästan 1100kr för den. Är väl främst det justerbara handstödet jag är tveksam till. Känns lite smäckigt och inte riktigt stabilt utan går att vicka på. Hur upplever ni andra den?

Mvh J

oj, 1100 för en mus, men vad var största andledningen till att du köpte den? vad är så speciellt med den utöver det justerbara handstödet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Knapparna är inte speciellt små och man kan enkelt trycka på dom med en tumme.

I jämförelse med mobiltelefoner så måste du sitta på en galaxy note 2 eller större för att få liknande storlek på knapparna.

och problemet med en gamepad är att du inte kan använda den som en mus. Om jag vill använda gamepad så har jag en xbox 360 wireless till datorn.

har aldrig spelat mmo och har inte använt en mmo mus, men jag tycker dom ser småa ut. (säkert större i verkligheten än på bild, knapparna alltså)

kanske formulerade mig fel, menade inte en sån gamepad. menade en sån här, heter som inte också gamepad?

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/12/g13game...

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Kan hålla med om detta! Dock så måst jag byta bort den. Den är för liten... Blir troligen qpad 5k.

Aldrig provat mionix men sitter med en 5k som är lite för liten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

nejdå, deathadder/naga/mamba är bra bland deras möss, blackwidow tangentbordet är "ok" och sen har de ett okej par vanliga hörlurar som är bra lurar för priset, dock är de knallgröna och extremt fula :/

Sen när har deathadder, naga, mamba och blackwidow fungerat i mer än ett år?

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Skrivet av Lakoni:

3.5g finns på teknikmagasinet, köpte Deathadder 2013 igår och hade 3.5g säkert fyra år (och den fungerar fortfarande klockrent, ska användas på jobbet). 2013 har jag bara haft i en dag, men det ändå dåliga är att man måste köra razers synapse drivrutiner, gillar den gamla som vara bara för musen som till 3.5g :9

Okej, men vadå funkar inte musen om man inte använder synapse?

Skrivet av Widholm:

Aldrig provat mionix men sitter med en 5k som är lite för liten..

Jaså, tyckte personligen att 5k var jäkligt skön!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Jag tycker att det är konstigt att så många här talar dåligt om Razer när dom själva inte ens äger en endaste utav deras produkter.

Jag har haft en Razer imperator i nästan 2 år nu utan några problem. För ett år sedan köpte jag mig Razers trådlösa headset Chimaera. Även den presterar lika bra som den gjorde dag ett. Om ni fick ett dåligt exemplar utav Razers produkter så får ni ta och skicka in det. Inte bara Razer har problem med måndags exemplar, även andra producenter har det och det är därför det finns Garanti på produkter som vi konsumenter köper.

Detta hat mot Razer liknar nästan Apple-hatet på det här forumet. Jag tycker att folk ska sluta kalla Razers produkter för "billiga" och "plastiga" och desutom sluta att kalla dom som gillar Razers produkter för P12or

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Skrivet av Scurq:

hade min naga i 3 år innan jag bytte till en sensei men bytte inte pga nagan gick sönder utan för att jag spelar inget mmo just nu, spelar mer lol och bo2 atm. har haft mitt blackwidow i 2 år, ska bytas ut till ett cm storm trigger om några dagar, har dessutom en 2 år gammal goliathus musmatta som inte är så sliten trotts dagligt användande ca 10 timmar om dagen, alla dagar om året

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Känns som Razer gör flashiga produkter istället för kvalite..Det är väl därför alla 12åringar tittar på hur coola de är och prislappen..(Är ju inte dem som betalar)

då jag var 12 (samma nu då jagr 14) måste jag betala allt själv:P dagens bortskämda curlingbarn som får allt de pekar på...1100kr för en mus lite väl mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vart hittar man just 3.5? Hittar massa andra förutom den. Kanske det är 2013 du menar? Är annars lite små sugen på 2013 varianten. Men har mamban o deathadder samma design?

Du ser väl att det är exakt samma design.
Mamban är ju egentligen en trådlös deathadder med annan sensor.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2579
Har för mig det är en 3.5G med nytt namn.

Permalänk
Medlem

Tycker min Razer Naga är den bästa musen jag någonsin haft (då har jag ändå testat en del) gillar dock inte andra razer produkter

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Hoppar bara in här i tråden lite med en fråga eftersom jag anser onödigt skapa en ny tråd bara för det.

Sitter för tillfället på en razer lachesis refresh och satt tidigare på en razer diamondback, jag känner att jag vet inte om jag kan känna mig nöjd med min lachesis.
Jag vet inte varför det bara känns fel med höjden på handen hur den ligger osv jag har haft den nu snart ett halvår försökt vänja mig vid de trodde bara det var jag som var för van vid min förra(hade den i 5 år) men fortfarande obekvämt någon annan som har haft eller så kan ge sin kommentar kring det eller kan tipsa om vad som kan vara ett bra uppbyte.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Har en deathadder jag köpte - 08 och den fungerar bra mer än att den börjar se sliten ut

Min kompis har en coppered som fyller 10 nästa år

Sen de andra produkterna är rätt nya, men ja mitt lycosa tangentbord fungerade som de skulle i 2 månader och min razer onza pajade efter 2,5 månad

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Du ser väl att det är exakt samma design.
Mamban är ju egentligen en trådlös deathadder med annan sensor.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2579
Har för mig det är en 3.5G med nytt namn.

Undrade mest ifall deathadder kanske var mindre eller något annat?

Okej, tack! Men har hört att respawn är sämre än t ex 2013 varianten.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Eftersom att Razer är ett av dom företag som säljer mest "gaming" saker och ifall man säljer 500000 tusen möss så är väl ganska många defekta och har problem och det är inte så många som klagar fattar ni då hur många som är nöjda med sina Razer produkter !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, blir väl troligen att skaffa en tyg musmatta!

Har hört lite klagomål angående razers produkter sedan har man några polare vars razer produkter går sönder efter inte så lång tid

Hmm, okej. Hade helst undvikit att köra med hård. Föredrar tyg.

Var på elgiganten och det var qpad 5k pro och razer mamba som var skönast. Men mamban är lite för dyr tror jag

Hur är Func då?

Jag har också Funcs MS-3:a. Riktigt skön är den! Alla knappar är lätta att komma åt vilket ofta inte är fallet och stödet för ring- och lillfinger är jätteskönt! Snygg är den också. Känns som en riktig kvalitetsmus. Hade dock lite problem med drivisarna i W8, men löste det genom instruktionerna på Funcs hemsida.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ingen idé att lyssna på alla kommentarer ovan mig. Deathaddern är skön men går sönder för lätt, köp en Zowie EC1/2 eVo istället så lär du bli skitnöjd!

Visa signatur

Kontor (Linux Mint): Intel Core i5 12600K | ASUS B660-I STRIX | ASUS AMD RX 6800 Reference 16GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL30 | Corsair SF750 Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan (Windows 11): AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC 11GB | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart (MacOS): Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS (UnRAID): AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vart hittar man just 3.5? Hittar massa andra förutom den. Kanske det är 2013 du menar? Är annars lite små sugen på 2013 varianten. Men har mamban o deathadder samma design?

Har en deathadder sedan 1,5 år tillbaka, skalet på musen är som nytt = inga repor eller nötningar

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Okej, funderar på steelseries qck+ musmattan. Tror du det kommer funka bra med en sådan? Eller måste man ha hårt underlag?

Det har den på webhallen just nu för 100kr om du är medlem med antingen HoN eller CS:GO tryck. Köpte en igår efter att ha haft den mindre Qck i 2 år. Tycker det är en helt okej musmatta.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Tycker man borde införa förbud mot inköp av Razer-produkter...

Den enda produkten jag köpt från dom som funkat någolunda var min Razer Naga Molten allt annat har varit mycket dålig kvalitet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Ingen idé att lyssna på alla kommentarer ovan mig. Deathaddern är skön men går sönder för lätt, köp en Zowie EC1/2 eVo istället så lär du bli skitnöjd!

En deathadder med annan stämpel på. Men ja EC evo mössen är helt okej, osäker på hur sensorn är. Hållbarheten är ungefär lika som deathaddern, min EC gick sönder snabbare än deathaddern iaf. Nu kör jag en G400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

har aldrig spelat mmo och har inte använt en mmo mus, men jag tycker dom ser småa ut. (säkert större i verkligheten än på bild, knapparna alltså)

kanske formulerade mig fel, menade inte en sån gamepad. menade en sån här, heter som inte också gamepad?

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/12/g13game...

Har en sån när jag spelar på projektorn och sitter i läderfåtöljen.

Men den är i stort sett värdelös för MMOs då knapparna är få och utformningen skiljer sig en bit från ett vanligt tangentbord. Och eftersom det är så sparsamt med knappar måste man börja med knappkombinationer som CTRL+X osv för att fylla ut och det är aldrig en bra lösning för det tar längre tid att trycka på CTRL+X än bara X. Så när man kör arena eller pvp så är varje millisekund dyrbar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Jag har också Funcs MS-3:a. Riktigt skön är den! Alla knappar är lätta att komma åt vilket ofta inte är fallet och stödet för ring- och lillfinger är jätteskönt! Snygg är den också. Känns som en riktig kvalitetsmus. Hade dock lite problem med drivisarna i W8, men löste det genom instruktionerna på Funcs hemsida.

Okej, trevligt att höra att det är en vettig produkt. Men har lite svårt att välja nu

Skrivet av Marreboy:

Har en deathadder sedan 1,5 år tillbaka, skalet på musen är som nytt = inga repor eller nötningar

Fint det! Men hur tror du 2013 varianten är jämfört med respawn?

Skrivet av Shiftypants:

Det har den på webhallen just nu för 100kr om du är medlem med antingen HoN eller CS:GO tryck. Köpte en igår efter att ha haft den mindre Qck i 2 år. Tycker det är en helt okej musmatta.

http://i.imgur.com/BMrWway.png

Tack för länken! Men föredrar utan tryck

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Jo det kan du , men priset spelar ingen roll om det är en hobby.

Priset spelar ingen roll om det är en hobby? Vilket uruselt argument. Skall man vara mindre utav en medveten konsument i förmån till att spontantköpa på sin hobbys vägnar? Bor du och jag verkligen på samma planet?

Skrivet av 98olllin:

Eftersom att Razer är ett av dom företag som säljer mest "gaming" saker och ifall man säljer 500000 tusen möss så är väl ganska många defekta och har problem och det är inte så många som klagar fattar ni då hur många som är nöjda med sina Razer produkter !

Det funkar inte så. Per varje yttrande missnöjd kund finns det väldigt många missnöjda i det tysta. Speciellt i länder med sämre konsumentlagstiftning än i Sverige.

Sedan finns det inget som säger att kunder som är nöjda med Razer inte skulle vara i princip lika nöjda med Deltaco. Min uppfattning är att folk i stort är på tok för lättimponerade.