Permalänk
Skrivet av moonblase:

Vad skrev iswede igår?

inlägg liknande dessa gör att man tappar intresset. du skulle ev. ta bort inläggen som inte tillför något från tråden.

Annars verkar det vara ett intressant projekt som kan bli bra.

Tyckte själv att fronten blev snygg med det silvergrå mot det svarta i ett cleant utförande.

Kolla gärna in de andra buggloggarna när de skriver info, inte är det man inte gjort något iallafall

Hej, Grymt kul med lite feedback, Ska ta en runda förbi de andra loggarna och förhoppningsvis lära mig mycket av dom,

//SaP

Permalänk

Update-4

Äntligen!

UPDATE! Sågning av chassit och gravering

Hej kära läsare

Nu är jag äntligen tillbaka från ca 1 månads frånvaro, och nu kan jag säga att det blir fullt ös, Då Hockey säsongen har slutat får jag ännu mer tid för projektet, så håll i er för nu kör vi!

Detta köpte jag igår, Och det innehöll, karbonpapper, Diamant skivor, Dremel(Clas ohlson) Måste säga att "Dremeln" gör faktiskt sitt jobb, fungerar felfritt för mig, Rekommenderas för nybörjare:)

Yttligare en bild på dremeln

Allt som man fick med dremeln.

Tillbehör som man fick med.

Dags för kapning.

Dags för gravering(Första gången)

Resultatet

Gjorde en skalle, På ett annat chassi som "test"

Tyckte det här såg bättre ut.

Något som kanske skulle passa?
(Ursäktar kvalitén)

Resultatet av kapningen, vad tycker ni?

Tycker att jag har en gjort en bra kabeldragning.

Slut bild för denna gång.

Om ni vill se mer bilder som jag valde att inte ta med i detta galleri, Tryck Här

nu var det slut för denna gång, Men det kommer snart mycket mer.

Glöm inte att kommentera och att mata mig med mer kritik

Med Vänlig Hälsning,
//Sap

Dold text
Permalänk
Medlem

Du har ju inte ens filat på kanterna, vet inte om jag skulle kalla det rakt :/
Tyvärr känns det imte som du lagt ner så mycket tid på att göra det snyggt,.fet ser ut som att du testat direkt på chassit och du borde lära dig hantera verktyget först.
Kolla grunderna på youtube.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Du har ju inte ens filat på kanterna, vet inte om jag skulle kalla det rakt :/
Tyvärr känns det imte som du lagt ner så mycket tid på att göra det snyggt,.fet ser ut som att du testat direkt på chassit och du borde lära dig hantera verktyget först.
Kolla grunderna på youtube.

Tack för kritiken, Men jag skrev att det snart kommer mycket mer, Håller på med kanterna just nu och var menar du med "fet ser ut som...."?

Ska ta en rundtur på Youtube och kan se om jag hittar något

EDIT: om du har några speciella tips på hur man slippar kanter så tar jag gärna emot det

Permalänk

Du verkar ha ett genuint intresse och viljan att lära dig, det är allt du behöver.

Men kom ihåg att det tar lite tid, många av sveriges kanske bästa moddare gör gallerier här och dom blev inte proffs på första försöket. Det tar tid och kostar pengar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av thereal_twisted:

Du verkar ha ett genuint intresse och viljan att lära dig, det är allt du behöver.

Men kom ihåg att det tar lite tid, många av sveriges kanske bästa moddare gör gallerier här och dom blev inte proffs på första försöket. Det tar tid och kostar pengar

Du ser ut att vara villig att lära dig som theral säger! Man får helt enkelt ta det lungt och försöka vara väldigt noggran. Det kan vara svårt att hålla fokus speciellt när det inte handlar om gamla datorer som man kanske inte bryr sig så mycket om. Det är annat när man har investerat tusentals kronor i något då är man villig att vara väldigt noga.

Det jag skulle rekommendera när du skär är att ta ur mindre än totalstorleken på sidorna. Och sedan fila den sista biten. På så vis så får man raka skärningar samt att om man slinter lite så är det lätt att fixa. Alternativt att du fixar en klämlist som du sätter mot kanterna som döljer inperfektioner!

Om du nu tänkt att slipa se till att du har en träbit eller något som du kan lägga mot ena sidan och sedan enbart slipa så att du får krafter som går ned i träskivan. Annars kommer den att hålla på och vobbla fram och tillbaka för dig. Dvs, slipa tex ned, ta nytt tag och slipa ned igen.

Lycka till!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Tack, Ja datorer är ju det bästa jag vet, Så har man intresse så har man

Skrivet av Brodholm:

Du ser ut att vara villig att lära dig som theral säger! Man får helt enkelt ta det lungt och försöka vara väldigt noggran. Det kan vara svårt att hålla fokus speciellt när det inte handlar om gamla datorer som man kanske inte bryr sig så mycket om. Det är annat när man har investerat tusentals kronor i något då är man villig att vara väldigt noga.

Det jag skulle rekommendera när du skär är att ta ur mindre än totalstorleken på sidorna. Och sedan fila den sista biten. På så vis så får man raka skärningar samt att om man slinter lite så är det lätt att fixa. Alternativt att du fixar en klämlist som du sätter mot kanterna som döljer inperfektioner!

Om du nu tänkt att slipa se till att du har en träbit eller något som du kan lägga mot ena sidan och sedan enbart slipa så att du får krafter som går ned i träskivan. Annars kommer den att hålla på och vobbla fram och tillbaka för dig. Dvs, slipa tex ned, ta nytt tag och slipa ned igen.

Lycka till!

Tack för tipsen, Ska läggas i åtanke, Nu föstod jag varför axeltapparna förstördes ibland Så träbiten ska användas, Samma sak när det gäller total storleken som du tipsade om, klämlist tänker jag köpa men vet inte vart, Har du någon idé?

Tack!
//SaP

Permalänk

MINIUPDATE- 4.1?

Hallå!!

En till update (men ser man på)?, Skämt åsido

Idag fixade jag till kanterna på min kappning som jag blev klar med igår

Det blev så här

Vad tycker ni om att den grå färgen ersätts med vit?

Tack för nu

//SaP

Dold text
Permalänk

Testa en sån klämlist på kanten som Brodholm nämner, då kommer det dels inte bli så vasst så du skär dig typ och det döljer kanten. Kan även bli en najs färg detalj som syns lite om du vill det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk

Testa en sån klämlist på kanten som Brodholm nämner, då kommer det dels inte bli så vasst så du skär dig typ och det döljer kanten. Kan även bli en najs färg detalj som syns lite om du vill det.

Ska pröva det men vet dock inte vart man kan köpa det :/ Titta på biltema men hittar bara golv kannaler

Det skulle bli mycket roligare om du gav mig kritik istället för en tumme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Ska pröva det men vet dock inte vart man kan köpa det :/ Titta på biltema men hittar bara golv kannaler

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?products_id=...

Du kunde provgjort ett mkt mindre hål i chassisidan för att öva tex. Sedan rekommenderas det att om man inte har skyddsplasten kvar att tejpa den med maskeringstejp för att undvika repor. Men övning ger färdighet, mycket tips får man i andras loggar men det finns bra youtube kanaler där det förklaras hur man arbetar i olika material.
https://www.youtube.com/user/ultimatehandyman
https://www.youtube.com/user/MonsterMawd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaghatai:
Skrivet av SaP:

Det skulle bli mycket roligare om du gav mig kritik istället för en tumme?

Oroa dig inte, på den tiden betydde tummen upp att offret skulle dö Det är bara Jaghatai som är obildad.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?products_id=...

Du kunde provgjort ett mkt mindre hål i chassisidan för att öva tex. Sedan rekommenderas det att om man inte har skyddsplasten kvar att tejpa den med maskeringstejp för att undvika repor. Men övning ger färdighet, mycket tips får man i andras loggar men det finns bra youtube kanaler där det förklaras hur man arbetar i olika material.
https://www.youtube.com/user/ultimatehandyman
https://www.youtube.com/user/MonsterMawd

Tack, ska tittas på efter skolan;)

Skrivet av Navicula:

Oroa dig inte, på den tiden betydde tummen upp att offret skulle dö Det är bara Jaghatai som är obildad.

Jaha, då är det ju inget problem längre;)

Permalänk

Update 5-Lackning av chassi delar

Hej Igen!

Dags för en till uppdatering och denna gång innehåller det lackning av chassi delar, Jag har tyvärr bara hunnit tagit en bild men det ska lackas igen så då blir det självklart många mer bilder.

Lackning blev inte jättebra, Så blir att lacka idag eller imorgon.

Jag kan också passa på att fråga om tips om hur jag ska lacka?, Är nybörjare på detta och skulle gärna vilja lära mig mera

Glöm inte att kommentera era synpunkter,

Med vänlig Hälsning,
SaP

Permalänk
Medlem

Vad lackerar du med?

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Vad lackerar du med?

Jag lackerar med en vanlig sprayburk?

Permalänk
Medlem

Tycker det är roligt att du som så pass ung försöker dig på det här!
Skolor borde uppmuntra elever i slöjdsalar och kanske teknik salar att hålla på med sånt här.

Vet själv när jag gick i grundskolan, fick säkert 3-4 datorer per termin ifrån skolan att leka med. Många var mest för att undersöka och långt ifrån surfbara. Men det var kul att få insikt i datorer och installera operativ system. Prova på linux etc.

Men sen att du tar steget och moddar det fysiska gillar jag skarpt!

Keep it comming!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Tycker det är roligt att du som så pass ung försöker dig på det här!
Skolor borde uppmuntra elever i slöjdsalar och kanske teknik salar att hålla på med sånt här.

Vet själv när jag gick i grundskolan, fick säkert 3-4 datorer per termin ifrån skolan att leka med. Många var mest för att undersöka och långt ifrån surfbara. Men det var kul att få insikt i datorer och installera operativ system. Prova på linux etc.

Men sen att du tar steget och moddar det fysiska gillar jag skarpt!

Keep it comming!

Tack Roligt att du uppskattar det jag gör, 3-4 Datorer? :O, man får väl fråga om skolan har någon gammal de tänkt och göra av med

Permalänk
Medlem

ser rätt bra ut. ang färgen så kanske du ska göra rent plåten innan du målar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Jag lackerar med en vanlig sprayburk?

Ett tips är att hålla burken på samma avstånd hela tiden, kanske 20-30 cm och spraya jämt i "drag" över ytan. Svårt att förklara men att man kör flera såna istället för att kanske hålla kvar och spraya på samma ställe och se när färgen fäster. Utan spraya i jämna lager, låta det torka, nästa lager och köra så tills man blir nöjd med färgen, se upp med rinningar.

http://www.youtube.com/watch?v=u9IF-FFjSkM
Den här filmen tar upp ganska bra hur man ska gå tillväga, även om det inte är sprayflaska han kör med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Ett tips är att hålla burken på samma avstånd hela tiden, kanske 20-30 cm och spraya jämt i "drag" över ytan. Svårt att förklara men att man kör flera såna istället för att kanske hålla kvar och spraya på samma ställe och se när färgen fäster. Utan spraya i jämna lager, låta det torka, nästa lager och köra så tills man blir nöjd med färgen, se upp med rinningar.

Den här filmen tar upp ganska bra hur man ska gå tillväga, även om det inte är sprayflaska han kör med.

Bra förklarat, se till att det blir många tunna lager ist. för ett eller två tjocka. Låt det torka mellan. Misslyckas man och får rinningar eller för mkt färg, bara sandpappra rent och börja om.

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Skrivet av jocke92:

Bra förklarat, se till att det blir många tunna lager ist. för ett eller två tjocka. Låt det torka mellan. Misslyckas man och får rinningar eller för mkt färg, bara sandpappra rent och börja om.

Skrivet av rakkie:

ser rätt bra ut. ang färgen så kanske du ska göra rent plåten innan du målar.

Tack alla :), Ska göras

Permalänk

Forst av Update 5- Lackning av chassi delar

Idag är det fredag!

Hej kära läsare hoppas att ni mår bra, Äntligen har jag fått chassit lackat, Resultatet blev mycket bättre än förra gången jag prövade detta, Så något nytt har jag lärt mig (+ poäng till mig) så nästa steg i detta projekt blir att fixa ett.....Plexiglas till chassit!, Jag tror att jag hinner fixa det tills imorgon annars blir allt klart på söndag. Men tyvärr så måste allting ta slut, även detta projekt. Men vad gör det? När det kommer fler projekt?, om max 2 månader ska jag bygga men även göra ett nytt projekt, Så ni får suga på socker biten en liten stund till, Medans ni gör detta får ni hemskt gärna besöka min nya Facebook page Där ni kommer att få se Modifikationer över hela världen. Välkommen!

Återigen till bygget

Det jag har gjort idag var följande

Lacka chassit

Och resultatet blev så här

Tog denna bild för att demonstrera hur fläkten egentligen lyser

Tack för mig denna gång och glöm inte bort att ge mig kritik.

Har ni frågor kan ni bara ställa dom på en gång.

Ha det bra

Med vänlig hälsning,
//SaP

Permalänk
Medlem

Måste säga att du har gjort ett bra första bygge, blev en Clean look på ditt chassi...
Du kan vara stolt över det bygget.

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Skrivet av s029dg:

Måste säga att du har gjort ett bra första bygge, blev en Clean look på ditt chassi...
Du kan vara stolt över det bygget.

Tackar så hemskt mycket

Permalänk

Sista updaten

Hej

Tyvärr så är denna bygglogg nu över men ni ser mig snart igen, Det kan jag lova er med något ännu mer snyggare, brutalare, Ni kommer snart få se

Varför tog det slut? Jo därför att min broder som egentligen som skulle få den, fick en annan dator, så då tänkte jag behålla den själv, Men när min andra broder behövde en dator akut så fick han denna, Resultatet blev bra, Men ni får fortfarande ge mig kritik efter detta bygge.

Väntar på att plexiglaset ska limma fast, Och ja det är Harry potter som vilar

Så här blev resultatet(Dåligt fotat men ska ta nya senare i veckan)

Glänser

Kan även säga att min broder tyckte att det blev sjukt snyggt, Även om jag känner att jag kunde ha gjort det mycket bättre, Men han vart nöjd och det är det viktigaste!

Nu finns det bara en sak och säga, Tack till er alla som har följt mig med under byggets gång, ni har betytt sjukt mycket för mig!

Hoppas ni får ha det bra under den korta tid vi inte hörs igen,

Hejdå!

//SaP

Permalänk

Imponerande för att vara första gången

Permalänk
Skrivet av memoryofrage:

Imponerande för att vara första gången

Tackar, Tråkigt att jag inte kunde fullföra detta bygge ;/

Permalänk
Medlem

Första gången jag såg något av dig här på swec tänkte jag ungefär "vad är det där?", tyckte inte alls att det var snyggt eller bra gjort, trodde inte att du kunde någonting om moddning/datorer. Men jag måste faktiskt säga att du har överraskat mig, slutresultatet blev ju rätt snyggt. Bra mycket snyggare än mitt första om man säger så. Kan nog bli något av dig om du fortsätter, intresse kommer man långt med, nu fattas bara erfarenhet.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.