Google Glass innehåller processor från 2011

Permalänk
Melding Plague

Google Glass innehåller processor från 2011

Processorn i Googles verklighetsförhöjande glasögon Glass är en en gammal stjärna från smarta mobiltelefoner – årsmodell 2011.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det märks att de inte satsar jättemycket på de här brillorna. Jag tror mer att det är ett litet test för att se hur bra det kan tänkas sälja.

Permalänk
Medlem

Gör mig inget. Alla dessa kärnor och bättre grafikchip i telefonen är helt meningslösa enligt mig. Jag har en S3, tror jag har spelat sammanlagt 5 minuter på 1 år.

Permalänk
Medlem

but what will it cost?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Givet köp.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wiloh:

but what will it cost?

...and can it run crysis? ;D

Permalänk
Medlem

Det är dock inte helt osannolikt att konsumentversionen är en uppdaterad modell med förbättrad hårdvara och mjukvara.

Jag vågar nog säga att det är helt osannolikt att konsumentversionen INTE är en uppdaterad modell.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Bara den kostar mindre än 500$ så kan det nog bli en marknad för den. Över det så har den inte mycket till chans.

Uppdaterar de hårdvaran så är det ju självklart en annan femma.

Permalänk
Medlem

Gött! då vet vi att det är en processor I den
den blev genast mer intresant.

Seriöst folk kan ibland inte tänka själva -.-

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Gött! då vet vi att det är en processor I den
den blev genast mer intresant.

Hur tänkte du att den skulle fungera utan processor?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Hur tänkte du att den skulle fungera utan processor?

Man skulle dra upp den med vev som en gammal klocka! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

...and can it run crysis? ;D

... But the main question is, will it blend?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

Fast jag undrar om det verkligen gör något att det är en så pass "gammal" prolle? Det är ju trots alls inte en mobil som ska kunna klara av att spela spel eller något som jag har förstått det...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Man skulle dra upp den med vev som en gammal klocka! ;D

Det var inte batteri jag undrade över.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Aftonbladetvarning på den här artikeln.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Det var inte batteri jag undrade över.

Det jag menade var att kärnan är ett hantverk av kugghjul och fjädrar. Lite steampunk helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på en Tegra 2, vilket skulle gjort Jonas och Emil så glada!

Permalänk

Processor hit och processor dit. Men jag begriper faktiskt inte hur man ska kunna se nått på skärm så där nära ögat eller så är det bara jag som ser dåligt.

Permalänk
Inaktiv

Kul att veta, men egentligen är det ju helt irrelevant vilken processor som sitter i. Man ska ju inte spela BF3 på dessa direkt.

Permalänk
Medlem

Hade en surfplatta med en sådan processor som presterade mer än godkänt. Den är förmodligen nästintill overkill för "Glass".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158432:

Kul att veta, men egentligen är det ju helt irrelevant vilken processor som sitter i. Man ska ju inte spela BF3 på dessa direkt.

Inte? Jag som hade tänkt rusta upp mig inför BF4 med ett par Google Glass!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad de kör för processor och tekniken de kör, känns det som den landar på runt 250-300 $ max. För att så många som möjligt ska köpa den och någon extra lyxig version med extra funktioner eller så för en 400-500$ kanske en jätte dyr för 700$ för entusiaster eller så.

Men jag tror inte de kommer landa så jätte högt i pris. De vill att alla ska ha en :), Kommer prova ett devkit om 2-3 månader när branchkollega kommer å visar i butiken. får se hur de verkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Aftonbladetvarning på den här artikeln.

I så fall skulle rubriken varit "Googles nya superglasögon kommer få processor från 2011"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Aftonbladetvarning på den här artikeln.

Mhm, precis. Lite missvisande rubrik då google glass å google glass devkit är olika saker med olika hårdvara. Om det inte krävs nå kraftigare soc i slutändan så finns det ju åtminstonde betydligt energisnålare chip idag med mostsvarande prestande.

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Inaktiv

Fler än jag reagerade tydligen på hur dum denna rubrik var. Vem bryr sig om processorn är från 2011?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Fler än jag reagerade tydligen på hur dum denna rubrik var. Vem bryr sig om processorn är från 2011?

En mer passande titel skulle vara: Google Glass innehåller processor från Texas Instruments, elr. liknande.

Permalänk
Medlem

vem säger att slutgiltiga produkten kommer ha samma saker i sig? de har ju säkerligen utvecklat dessa brillor sen 2011 när den processorn var aktiv så det kanske bara är testhårdvara

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Må hända att det sitter en OMAP 4430 från 2011. Och som var vanlig i smarta telefoner, från 2011. Men spelar det någon roll?

"Explorer Edition" släpptes till utvecklare, och så som jag har fattat det, så har hårdvaran levererat det den skall, och mer därtill kanske, och det är ju bara i utvecklingssyfte!! Mjukvaran är väl det stora spöket?

Lite som att tänka att man inte kan ha en 939 sockel till en HTPC, för den är ju gammal.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tror den kan bli jäkligt fräsig om man kan kläppa på den på sina vanliga brillor också! Hade gärna sett gester med hjälp av kameran också. Då kan man sitta och lira angry birds med händerna i luften framför sig!

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt varit nöjd med en sämre version utan egna processorer för generella beräkningar och grafik. En version där man måste ha med sin smartphone då alla beräkningar sker i i den och streamas över till glasögonen. Ungefär som de där klockorna som finns. Den måste såklart vara billigare än den vanliga versionen då.