Permalänk

hembygg, Hjälp!

Hej!

Jag har planerat att köpa ett hembygg efter sommaren. Men jag vet inte riktigt vad som är bäst att köpa. Jag har försökt gjort en lista på datorkomponenter jag tänkt ha i datorn men vet ej om de funkar med varandra eller om det finns bättre alternativ. Så här ser listan ut:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=121632...

Något som inte funkar med varandra? Eller något som bör ändras? Vad för verision av Windows bör man skaffa? Tack på förhand!
/Filip

Permalänk
Skrivet av fillelind:

Hej!

Jag har planerat att köpa ett hembygg efter sommaren. Men jag vet inte riktigt vad som är bäst att köpa. Jag har försökt gjort en lista på datorkomponenter jag tänkt ha i datorn men vet ej om de funkar med varandra eller om det finns bättre alternativ. Så här ser listan ut:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=121632...

Något som inte funkar med varandra? Eller något som bör ändras? Vad för verision av Windows bör man skaffa? Tack på förhand!
/Filip

om du ska bygga efter sommaren så skaffa haswell då alltså dom nya intel core processorerna

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

ska du köpta till ett gfx kort senare eller så för annars är 700 watt hyffsat overkill för ett ett ynka 660, sitter med ett 750 watt med GTX690 + i5 750 @ 4.2GHz och har inte direkt mött några problem så du kan nog spara in några kronor på ett lägre Watt antal agg men ska du ha 1 kort till kan 700 wattarn vara bra ifall OC är på tapeten också

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillelind:

Hej!

Jag har planerat att köpa ett hembygg efter sommaren. Men jag vet inte riktigt vad som är bäst att köpa. Jag har försökt gjort en lista på datorkomponenter jag tänkt ha i datorn men vet ej om de funkar med varandra eller om det finns bättre alternativ. Så här ser listan ut:

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=121632...

Något som inte funkar med varandra? Eller något som bör ändras? Vad för verision av Windows bör man skaffa? Tack på förhand!
/Filip

Ingen ide att kolla på det nu, intel släpper nya processorer och Nvida nya grafikkort till sommaren.
Men grafikkortet är väldigt klent satsa på minst 7950 eller gtx 670 när du lägger så mycket pengar.
Nätaggregatet är ingen höjdare, ska du bara ha ett grafikkort så är ett 550w 80+ gold i stil med FD Tesla R2 mycket bättre. Ska du ha två grafikkort så 650w-850w 80+ Gold beroende på hur kraftfulla grafikkort du väljer.
Det är dumsnålt att löpa en billig kylare köp istället en bra med bra fläktar, det kostar bara ett par hundra mer men du kommer kunna ha den i ett par datorer och du får mycket mer prestanda. Noctua NH-U12s/NH-U14s/NH-D14.
Älskar du verkligen utseendet på HAF så får det vara men Fractal Design ARC R2 är på de flesta punkter ett mycket bättre chassi. Kolla recensionerna som finns på swecab(sweclockers) på youtube.

Men som sagt, du ska köpa det nya intel och nvida släpper så kom tillbaka efter sommaren.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ska vi posta rätt också? Anmäl gärna tråden och be o flytt till köprådsforumet.