Permalänk
Medlem

seg eller vad

vet hur jag ska beskriva detta men jag ska försöka

ska tanka över en större fil på typ 600-4 gb så segar burken ihop eller "dör" helt å värsta fall så lära jag reboota
å det är inte så mycket cpu som den drar ( 25-40%)

det är lika om jag tankar eller om någon tankar av mig
små filen ( max 200 meg ) går bra

har 512 i ram, å 850 amd, realtek nätkort, wk2pro
har bytt moder kort två gånger å felet kvar står ( bytte ej för detta felet )
å det spelar ingen roll vilken burk jag tankar till eller från

så felet måste ligga på min eller ?

har kollat alla kablar m.m.
har även provar att ha switch i mellan

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Medlem

Testa med ett nätverkskort som har en inbyggd cpu tex 3Com/Intel.

Permalänk
Medlem

hmm tror du att det skulle hjälpa
ja jag ska prova
men är det någon som har nå mera tips

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Medlem

Tror inte de hjälper men kanske lite om du defragmenterar skiten.. och när du bytte moderkort så formaterade du om disken?

Permalänk
Medlem

nja det är nog lite mer än att det skulle hjälpa att defragga.
å ja jag formaterade
jag nollade alla tre hårddiskarna ( är det ena nytt å kan väll allt vara det )

men jag bugar å tackar för all hjälp även om man inte får så kloka svar alla gånger

men sluta inte att skriva
vill har mer tips på vad det kan vara

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Medlem

vad tankar du i? DC eller? för där segar datorn verkligen ihopa

Permalänk
Medlem

nja i dc så funkar det finnt
men det är på lan som det segar

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trollet
nja i dc så funkar det finnt
men det är på lan som det segar

När jag satt på DH och tankade både in och ut i DC så gick musen knappt att röra när jag körde XP... Och skulle man in på en hårddisk i datorn alltså typ via den här datorn så tog det ockerlång tid...

Då reboota jag och körde 2k istället (har båda installerat) och då pallla datorn med hur mycket jag än tanka, märkte inga lagg i windows alls...

(Kör 2xWD 80gb, 8mb cache, 7200 @raid 0)

Visa signatur

En gång i tiden levde jag på detta forum, då klockade jag PIII:or och celerons på BE6-II-moderkort :) dock verkar dessa inlägg försvunnit från min historik när jag nu letar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frezno
Testa med ett nätverkskort som har en inbyggd cpu tex 3Com/Intel.

Tror detta är värt att prova, eller prova i varje fall med ett annat nätverkskort.

Permalänk
Medlem

hmm ja tror att det är det bästa som jag kan prova
vilket 3com kort ska jag ha
fundrar att ta ett sever kort eller är det overkill ?

Visa signatur

D.R.T.B.U.
|| P4 2.6 c Ht 800 || Intel D875PBZ || Radeon 9700 pro || Kingston 4x512 pc3200 || Stacker 810 || Hiper 580 W type-R ||
|| Promise ultra133 TX2 || Promise SATAII150 TX4 || Intel PRO/100 S ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompen

När jag satt på DH och tankade både in och ut i DC så gick musen knappt att röra när jag körde XP... Och skulle man in på en hårddisk i datorn alltså typ via den här datorn så tog det ockerlång tid...

Då reboota jag och körde 2k istället (har båda installerat) och då pallla datorn med hur mycket jag än tanka, märkte inga lagg i windows alls...

(Kör 2xWD 80gb, 8mb cache, 7200 @raid 0)

det är då som man styr över dc till en av sina prollar och låter resten av programmen dela på den andra:) tacka vet jag smp och dualsystem!

allvarligt, skippa realtek-kortet och ta något annat vettigare och se vad som händer, men det borde inte vara det som drar ner det hela, har ett sunkigt SMC i min burk just nu (3comkorten hamnade i servern) och det funkar prima..

Permalänk

jag har samma problem.. och det är inte nätverkskorten, har provat med ett 3com serverkort och med realtek, +/- 0... visst, bra kort ska man ha, men det har nog inte med detta att göra.

hos mig käkar xp upp allt ram och då laggar det ju som sagt en del. vill xp cacha hela filen eller vad händer? kollade på några andra datorer, dom gör inte så...