Wordpress hemsida på bredbandsbolaget

Permalänk

Wordpress hemsida på bredbandsbolaget

Tjena hade en snabb fråga som jag skulle behöva svar på kan man installera wordpress på de hemsidor man får ifrån bredbandsbolaget?
Och isåfall hur? någon som vet? jag har inga problem att logga in via ftp och lägga upp filer men då man behöver mysql så vet jag inte om hur jag fåt tillgång till detta.

Permalänk
Medlem

Tror nog att det bara är ren och skär HTML som man kan använda sig utav. Men vore jag dig, så kontakta BBB kundservice och fråga på telefon 0770-777 111. Så får du ett mer korrekt svar på det du undrar över.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jo tänker göra det imorgon. Anledningen är att jag helt vill slippa att betala en månadsavgift för min hemsida. vad finns det för andra alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojomondag:

Jo tänker göra det imorgon. Anledningen är att jag helt vill slippa att betala en månadsavgift för min hemsida. vad finns det för andra alternativ?

Det finns ju lite olika sätt eller alternativ. Men vore jag dig, så skulle jag köpa in sig på ett webhotell. Tex hos Manufrog.se för en kostnad på 120 kr för ett år ( dvs inga månadskostnader), plus domän kostnad ( tex 99 kr för en .se domän ). Då har du möjligheten att ta del utav Wordpress installation bla mm.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

jo avslutade nyss medlemsakp på loopia och skulle vilja komma bort ifrån det helt. Hade varit perfekt om man hade kunnat köra på bredbandsbolagets hemsida då jag endast använder hemsidan som portfolio ändå. Men tack för alla tips!

Permalänk
Medlem

Jag satt och tänkte på att det finns ju blogg script som inte kräver att man lär använda sig utav någon databas, som funkar liknade som Wordpress endå. Men då lär man ända anda sig utav PHP. Och det kan ju vara ett problem, speciellt då om man i ditt fall då man bara kan använda sig utav HTML hos BBB.

Men ring du imorgon till BBB och hör efter. Det kan ju vara så att det är jag som är helt ute och cyklar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

så nu var de löst funkade inte med Bredbandsbolaget. Men kunde återaktivera mitt gammla webhotel 450 kr om året men det får det väl vara värt då