Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av derpious:

Finns en del som har öppnat upp skärmen och satt dit lite tejp eller nåt för att få den lite tajtare på ramen och därmed minska bleedingen. Jag funderar på att testa detta då min bleeding försvinner om jag trycker lite på ramen runt området.
96Hz fungerar bra på min skärm också, 120Hz så fick jag artefakter. Inte testat nåt därimellan då jag vill ha det delbart med 24.

Är det för filmtittning som man vill ha jämnt delbart med 24 eller finns det andra anledningar? Spelade just på 116hz och hade inga problem där vad jag kunde uppleva iaf.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

För er som undrar jag beställde en http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1308683125...

vid beställning så kostade det 2500 kr och Hulustar sänkte "paketkostnaden" till 150 USD för mindre moms om de tar in den i tullen.

Skulle tydligen vara något extra grej där de kollar kvalitén på skärmen, max 2 döda pixlar samt att de kollar blödning på skärmen.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

^^ precis, får min skärm skickad imorgon, bör dyka upp i nästa vecka

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk

Hej Jag undrar om det är nåt man ska akta sig för? Alltså nackdelar med dem här skärmarna?
Duger dem bra till gaming osv?
Om skärmen är på 24 timmar i sträck händer inget med den?

Och sen ser jag att de flesta har valt en glossy över en matt skärm, varför?
Alltså är det nånting som är fel med dem som är matt(funktions fel, visar bild fult osv)
Och sen följer DVI kabel med?

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

glossy eller matt är smaksak, jag valde matt, och de flesta på overclock går på matt.

http://www.overclock.net/t/1384767/the-korean-pls-monitor-clu...

förresten, kanske bättre diskutera PLS skärmarna i denna tråd?

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f@boy:

Det är ingen mening att skriva vad man betalt, det verkar som de flesta här bara orkar läsa sista sidan iallafall.

Har du svårt att räkna själv så ska jag hjälpa dig igen. Priset+25% moms+100:-= vad det kostar i slutändan.

Annars kanske mamma eller pappa kan hjälpa dig om du inte förstår vad moms är eller hur man räknar procent. Tull och moms är inte samma sak och som skrivet många gånger tidigare så är det ingen tull på skärmar. Moms kanske du kan googla på så du lär dig vad det är.

Du behöver inte ha en dålig attityd. Alla kan inte vara så smarta som du.

Permalänk
Skrivet av digitalflaskpost:

Läser ni de sista inläggen ser ni att man måste betala alla kostnaderna. De är uppdelade i tre upplägg:

Tullsatsen:
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.

Momsen:
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

importdeklarationsavgift:
Förutom tull och moms betalar du också en importdeklarationsavgift. Det är en avgift som Posten eller kuruirföretaget tar ut för att tulldeklarera din försändelse.
Importavgifterna betalar du när du hämtar din försändelse."

OBS! Ibland kan paket slinka förbi tullen då de inte kan kontrollera miljontals paketom dagen! Då behöver man inte betala ett skvatt!
Ibland får man hem paketet i tron att man sluppit alla kostander, men räkningen kan komma i efterhand (flera veckor efter).
Ibland får man betala alla kostnader direkt när du hämtar ut paketet på ditt utlämningsställe.

Jag har varit med om alla dessa när jag beställt ifrån bla. Kina, hong kong och USA

Men hallå, är du felaktigt ihopsatt eller? Det är ingen tull på DESSA monitorerna som jag postat tidigare. Anledningen till det är bl.a. att de endast har Dual Link DVI ingångar och inte HDMI och/eller mottagare. Får man hem en faktura på mer än 25 % av totalpriset du betalade plus ~100 SEK har du blivit lurad. Oftast uppstår problemen då värdet deklarerats alldeles för lågt och man har då tillägnat "marknadspris" samt lagt på FedEx kostnaden innan man räknat upp momsen.

Skrivet av digitalflaskpost:

Ok! Men tullkostnaden är inte så märkvärdig.. Momsen är den största merkostnaden. Glöm inte att det är moms på fraktkostnaden, om det finns nån. Sen hanteringskostnad tillkommer väl alltid?

Tullsatsen, om det funnits någon på dessa skärmar, ville varit 14 %. Givetvis inte lika stor som momsen, men ändå ~300 SEK i extrakostnad på genomsnittsskärmen (då momsen sedan räknas på totalpriset inkl. tull).

Skrivet av saddam:

Tack! Och nu om alla kunde berätta vad de totalt fick betala för sina skärmar, inkl tull och allt, och en länk, så vore det toppen! Man vill ju helst ha en personlig rekommendation till en säljare, här...

Men gå tillbaka i tråden och kika? Jag köpte från red-cap och var nöjd med kommunikation innan, under och efter köpet. Hans returgaranti var också verifierad vilket givetvis förenklar allt om en skärm mot förmodan skulle vara skadad vid leverans eller sluta fungera plötsligt. Vad jag betalade kommer jag inte ihåg, men har skrivit det tidigare.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Men hallå, är du felaktigt ihopsatt eller? Det är ingen tull på DESSA monitorerna som jag postat tidigare. Anledningen till det är bl.a. att de endast har Dual Link DVI ingångar och inte HDMI och/eller mottagare. Får man hem en faktura på mer än 25 % av totalpriset du betalade plus ~100 SEK har du blivit lurad. Oftast uppstår problemen då värdet deklarerats alldeles för lågt och man har då tillägnat "marknadspris" samt lagt på FedEx kostnaden innan man räknat upp momsen.

Tullsatsen, om det funnits någon på dessa skärmar, ville varit 14 %. Givetvis inte lika stor som momsen, men ändå ~300 SEK i extrakostnad på genomsnittsskärmen (då momsen sedan räknas på totalpriset inkl. tull).

Men gå tillbaka i tråden och kika? Jag köpte från red-cap och var nöjd med kommunikation innan, under och efter köpet. Hans returgaranti var också verifierad vilket givetvis förenklar allt om en skärm mot förmodan skulle vara skadad vid leverans eller sluta fungera plötsligt. Vad jag betalade kommer jag inte ihåg, men har skrivit det tidigare.

emigrating12: läs du hela tråden.. jag förstår att det inte är tull på monitor (skärmar).. skrev bara allmän information. Moms plus hanteringskostnader gäller för dessa..

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av emigrating12:

Men hallå, är du felaktigt ihopsatt eller? Det är ingen tull på DESSA monitorerna som jag postat tidigare. Anledningen till det är bl.a. att de endast har Dual Link DVI ingångar och inte HDMI och/eller mottagare. Får man hem en faktura på mer än 25 % av totalpriset du betalade plus ~100 SEK har du blivit lurad. Oftast uppstår problemen då värdet deklarerats alldeles för lågt och man har då tillägnat "marknadspris" samt lagt på FedEx kostnaden innan man räknat upp momsen.

Tullsatsen, om det funnits någon på dessa skärmar, ville varit 14 %. Givetvis inte lika stor som momsen, men ändå ~300 SEK i extrakostnad på genomsnittsskärmen (då momsen sedan räknas på totalpriset inkl. tull).

Men gå tillbaka i tråden och kika? Jag köpte från red-cap och var nöjd med kommunikation innan, under och efter köpet. Hans returgaranti var också verifierad vilket givetvis förenklar allt om en skärm mot förmodan skulle vara skadad vid leverans eller sluta fungera plötsligt. Vad jag betalade kommer jag inte ihåg, men har skrivit det tidigare.

Men Glöm inte bort! En del skärmar går att beställa från KINA oxå int ebara från korea... då gäller även tulll (moms+tull+hanteringskostnader)

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Men Glöm inte bort! En del skärmar går att beställa från KINA oxå int ebara från korea... då gäller även tulll (moms+tull+hanteringskostnader)

Hur menar du nu?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Hur menar du nu?

En del återförsäljare är ifrån landet Kina.. Det är inte bara Korea som säljer dessa skärmar...
En återförsäljare jag hittade på ebay, var skickade skärmarna ifrån Taipei, Taiwan...
efter lite wiki... står det "officiellt huvudstaden i Republiken Kinas provins Taiwan"

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Menade med tull. Det är ingen tull på dessa skärmar oavsett var de kommer från.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Menade med tull. Det är ingen tull på dessa skärmar oavsett var de kommer från.

Jaha ok förlåt. då förstår jag.

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk

Ursäkta orkar inte leta genom hela tråden men finns det någon bra 24 tums skärm med 2560x1440 upplösning? Alla verkar ju vara 27 tum.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Tenkai Star:

Ursäkta orkar inte leta genom hela tråden men finns det någon bra 24 tums skärm med 2560x1440 upplösning? Alla verkar ju vara 27 tum.

1920x1080/1280 måste ju räcka gott och väl på en 24"?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Ursäkta orkar inte leta genom hela tråden men finns det någon bra 24 tums skärm med 2560x1440 upplösning? Alla verkar ju vara 27 tum.

nope verkar vara 27" som gäller, har själv 1920x1200 på min nuvarande Dell 24".

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

1920x1080/1280 måste ju räcka gott och väl på en 24"?

Räcker är väl en definitionsfråga. Men vill ju helst inte kunna urskilja pixlarna alls. Har en 23 tums 1080p nu. Tycker storleken 24 är rätt optimal. Sitter vid en 24 tum 1920x1200 på jobbet och gillar storleken men PPI hade gärna fått varit högre.

Skrivet av Gilgamesh:

nope verkar vara 27" som gäller, har själv 1920x1200 på min nuvarande Dell 24".

Sån jag sitter vid.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av digitalflaskpost:

En del återförsäljare är ifrån landet Kina.. Det är inte bara Korea som säljer dessa skärmar...
En återförsäljare jag hittade på ebay, var skickade skärmarna ifrån Taipei, Taiwan...
efter lite wiki... står det "officiellt huvudstaden i Republiken Kinas provins Taiwan"

OMG

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Nu har jag fått hem min skärm, måste säga att jag är positivt överraskad.

Jag har lyckats få upp den i 96hz, men har ett litet problem. När jag kör en custom resolution får jag inte välja 32-bitars färgdjup.

Någon som har en aning om varför?

Edit:
Det löste sig, hade blivit något strul med mina användardefinerade upplösningar.

Permalänk

Då återkommer jag med en rapport.

Beställde en X-star DP2710 tidigt på morgonen i måndags från BigClothCraft och fick den idag runt klockan ett.
Nu är jag ingen expert på bildskärmar överhuvudtaget, men det blev en stor skillnad mot min gamla skärm (BenQ G2420HD, 24", 1080p, TN panel). Färgåtergivning och betraktningsvinklar är mycket bättre och 1440p är markant bättre upplösning, upplever knappt att jag behöver ha anti alias på i spel i den här upplösningen. Jag har studerat skärmen så noga jag kan med flera olika bakgrundsfärger och jag kan inte finna en enda död pixel. Backlight bleed finns där lite grann av, främst i botten men det är såpass lite att det är försumbart. Det märks öht inte om man inte har hela skärmen kolsvart. När det kommer till överklockning så har jag lyckats få upp skärmen till 99Hz, men jag kör den i 96Hz då jag har uppfattat det som att det är fördelaktigt att köra i en uppdateringsfrekvens som är delbar med 24, någon som kan bekräfta? 100Hz och över ger bara en svart bild och skärmen går in i nån form av standbyläge.

Överlag så är jag helnöjd med skärmen med tanka på att jag bara betalat 2100kr för kalaset. Rimligtvis lär väl momsavgiften tillkomma också men jag har inte fått nån faktura eller sånt på det ännu. Säljaren sa dock att han skrev ner värdet på skärmen så förhoppningsvis blir det inte alltför många hundralappar som det kommer att kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Folstream:

...
När det kommer till överklockning så har jag lyckats få upp skärmen till 99Hz, men jag kör den i 96Hz då jag har uppfattat det som att det är fördelaktigt att köra i en uppdateringsfrekvens som är delbar med 24, någon som kan bekräfta?

Yes, låter rätt

Tror jag skrev det innan i tråden, men fick min skärm, funkar bra inga döda pixlar etc (lite BLB), 96hz funkar perfekt, scan-lines vid 120hz (inte extremt mycket, men tillräckligt för att jag inte vill köra det, kanske får pilla med det senare. Känner inget behov av det just nu då jag ändå inte kan köra de flesta spel i konstant 120+ FPS med GTX670+Phenom II 965 @3,4GHz - kanske får ta och klocka dem lite också när jag testar skärmen).

Fick idag min Faktura från UPS, tänkte slänga upp en bild här bara för att kolla om det ser rätt ut eller om jag betalar för mycket/lite. Säljaren (bigclothcraft) sa ingenting om att han sänkte värdet, så antar att ~2100kr gäller.

http://i.imgur.com/3x4EN4C.jpg

Permalänk

Tänkte fråga jag är sugen på att efter ha sålt min stationära och köpt en bärbar till allt att köpa en sånhär monitor när jag jobbar med ljud/bild/video program har ett GT650M så ska nog gå fint att köra alltså inget spelande alls men bara för att få mer yta. Dock behöver jag en med HDMI vet inte om Achieva Shimian har det och vilken är bästa och mest prisvärda att köpa just nu om nån kan länka? Verkar ju vara helt sjukt att få en 1440p för 2000kr så lätt värt ist för att lägga pengarna på en Dell för 5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fårhäst:

Tänkte fråga jag är sugen på att efter ha sålt min stationära och köpt en bärbar till allt att köpa en sånhär monitor när jag jobbar med ljud/bild/video program har ett GT650M så ska nog gå fint att köra alltså inget spelande alls men bara för att få mer yta. Dock behöver jag en med HDMI vet inte om Achieva Shimian har det och vilken är bästa och mest prisvärda att köpa just nu om nån kan länka? Verkar ju vara helt sjukt att få en 1440p för 2000kr så lätt värt ist för att lägga pengarna på en Dell för 5k.

Är inte helt säker på hur det är med Achieva Shimian, men på QNIX QX2710/X-star DP2710 (modellerna som "alla" verkar köpa just nu) finns det ingen HDMI. DVI-dual link endast.

Permalänk
Skrivet av fårhäst:

Tänkte fråga jag är sugen på att efter ha sålt min stationära och köpt en bärbar till allt att köpa en sånhär monitor när jag jobbar med ljud/bild/video program har ett GT650M så ska nog gå fint att köra alltså inget spelande alls men bara för att få mer yta. Dock behöver jag en med HDMI vet inte om Achieva Shimian har det och vilken är bästa och mest prisvärda att köpa just nu om nån kan länka? Verkar ju vara helt sjukt att få en 1440p för 2000kr så lätt värt ist för att lägga pengarna på en Dell för 5k.

Tyvärr klarar hdmi inte föra över 2560x1440 genom kabeln..
Du kan använda en hdmikabel om skärmen skulle ha en (min har). Men då sänder den bara ut 1920x1080...

För att få ut 2560x1440 måste du ha en dvi dual link. Obs!! Allså fungerar inte din gamla dvi sladd till din nya 2560x1440 skärm...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

För att få ut 2560x1440 måste du ha en dvi dual link. Obs!! Allså fungerar inte din gamla dvi sladd till din nya 2560x1440 skärm...

Displayport ska väl också gå? Inte för att dessa skärmarna har det, men generellt

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

Displayport ska väl också gå? Inte för att dessa skärmarna har det, men generellt

Javisst. Självklart fungerar det med en displayport också om skärmen samt grafikkortet har det. Eller om bara ena har det så kanske man kan använda en en sladd med olika uttag..
Dock så är hdmi begränsat till 1080p..

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Har nu fått min Qnix QX2710.

Kan inte se någon backlightbleeding som jag stör mig på. Har inte hittat några döda pixlar (inte letat).
Dock tycker jag den känns lite mörk, även fast jag har försökt ändra färgprofil och gamma i windows.

Får leta en bättre färgprofil tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Yes, låter rätt

Tror jag skrev det innan i tråden, men fick min skärm, funkar bra inga döda pixlar etc (lite BLB), 96hz funkar perfekt, scan-lines vid 120hz (inte extremt mycket, men tillräckligt för att jag inte vill köra det, kanske får pilla med det senare. Känner inget behov av det just nu då jag ändå inte kan köra de flesta spel i konstant 120+ FPS med GTX670+Phenom II 965 @3,4GHz - kanske får ta och klocka dem lite också när jag testar skärmen).

Fick idag min Faktura från UPS, tänkte slänga upp en bild här bara för att kolla om det ser rätt ut eller om jag betalar för mycket/lite. Säljaren (bigclothcraft) sa ingenting om att han sänkte värdet, så antar att ~2100kr gäller.

http://i.imgur.com/3x4EN4C.jpg

Det ser ut att stämma. Jag hade tur som betalade 366:- på min skärm, men då skrev säljaren 120$ i värde.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Skrivet av digitalflaskpost:

Javisst. Självklart fungerar det med en displayport också om skärmen samt grafikkortet har det. Eller om bara ena har det så kanske man kan använda en en sladd med olika uttag..
Dock så är hdmi begränsat till 1080p..

HDMI, som standard, har inte varit begränsat till 1080 sedan v1.3 (dvs cirka 7 år). Att vissa skärmar inte godtagit eller grafikkort skickat högre upplösning är en helt annan sak.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]