iPhone 5 eller Galaxy S4 ?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla med iphone säger att om man vill pilla ska man köpa android.
När jag hade iPhone 4'a så måste jag pilla betydligt mycket mera för att få den att funka som jag ville, jailbreak dra ner konstiga fixes för att få de som jag ville. Om du vill ha en basic telefon som klarar av att göra standard grejer men på ett långsamt sätt och allting manuellt går de ju utmärkt då push funktionen inte ens funkar som den ska, whatsapp vägrar att kolla meddelanden utan att man låser upp telefonen m.m.

Jag hade iphone men kan säga aldrig mer, om du vill han en iphone 5 köp en HTC one och lägg till en schysst homescreen app så har du det fast bättre och mer användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

80% större batteri, ja. Men vad hjälper det när Iphone har 56% längre batteritid?
http://images.anandtech.com/graphs/graph6914/54313.png

Sluta stirra blint på specs och använd erat förnuft. Galaxy S4 är som bäst jämnlik Iphone 5 när man räknar ihop riktiga tester som speglar verkligheten.
Jag skulle ta en Iphone 5, snyggare snabbare, bättre batteritid, bättre optimerade appar och mer stöttålig än S4. Trots att S4 har gorilla mega super glass!

Nej, S4 är snabbare än iPhone 5. S4 har mycket högre upplösning, vilket medför större batteriförbrukning. Apparna är inte "bättre optimerade", IOS fuskar med transition effekter för att få det att se ut som att det flyter, den är absolut inte mer stöttålig än S4. Ta en titt på batteritid under samtal, då S4 totalt dominerar iPhone 5. Man kan ju inte bara välja tester som gynnar ena telefonen.

Nu finns det väl risk för att jag låter som en fanboy, men du får gärna påvisa vilka funktioner som en iPhone 5 har, som en S4 inte har motsvarighet till.
iMessage så finns det Chaton till och med Siri har en motsvarighet.
För att utöka min lista med saker som S4 har, som inte iPhone 5 har så kommer lite fler saker;

Group Play (Kan spela upp musik på en S4, samtidigt som den streamar exakt samma låt till den andra telefonen. Spolar man så spolas det i den andra. Väldigt praktiskt om man är ute och går med tex flickvännen och man vill lyssna på samma låt)
S-beam, sätter telefonerna rygg mot rygg för att skicka vilka filer som helst genom Wifi, eller en kontakt, youtube-länk etc.
Story album, sätter ihop bilder i ett eget album baserat på tex GPS. Så om man drar till en annan stad över en helg så skapas ett eget album som heter "Göteborg 25-28 Maj", istället för att ha 2 000 bilder på en iPhone och ingen aning om vart de är från.
Watch on, integrering med din TV hemma, utan några andra apparater inkopplade alá Apple TV
Flipboard
S Translator (Översätter olika saker genom att "filma" dem med kameran, tex en middagsmeny på spanska om man är på semester)
Drama shoot
Integrering med Dropbox och 50GB gratis direkt ur lådan
Kan svara med gester, säg att man käkar revben eller kyckling med fingrarna så drar man bara handen ovanför telefonen för att svara.
Kan "hoovra" med fingrarna ovanpå ett SMS eller liknande och få upp en förhandsgranskning utan att ta på skärmen
Utbytbart batteri
Högtalare som ger bättre ljud
4G på svenska nät (Får ~75 Mbit/s på min S4:a, jämfört med 7 Mbit/s på iPhone 5)

Detta är bara en del utav det extra som man får i en S4, då har jag inte ens räknat med alla andra fördelar med android.
Att välja Ios över Android är som att vilja cykla med stödhjul, väldigt begränsat.

Jag tar gärna mot kritik mot dessa punkter för att diskussion är alltid bra.
Och istället för att säga att "iPhone 5 är bäst" så får ni gärna ge konkret fakta på detta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

Jag tycker du ska gå på iPhone 5 eller en Nokia Lumia 920. Tycker dock du ska testa mobilerna i en butik innan du köper en.
Sen så är min åsikt att Samsungen är bara plastig och stor som en romarsköld.

Kan hålla med om att S4 är väldigt stor, vilket är helt okej då många gillar stora mobiler, men det gör inte jag.
Jag vill att min mobil ska passa alla mina fickor och sen är det (även om mina händer är ganska stora) bekvämare
med något mindre mobil att hålla i. Fast något jag inte fattar är att så många hela tiden säger att Android lurar
är plastiga. Vad är så fel med det? Viss plast må kännas obekvämt att hålla i, det beror helt och hållet på.
Men för det mesta känns plastmobiler bättre i handen än metall/glas. Förresten så är det rätt komiskt
att nästan alla som använder iPhone osv har skydd för skärmen och ett skal runtom mobilen,
detta är gjort av plast, så då borde dom väl kännas minst lika "plastiga" som vilken plastmobil som helst?
(Nämnt detta tidigare om jag minns rätt, vet bara inte vart jag skrev det)

Permalänk

Det är ett personligt val, man kan inte bara säga att s4:an är bättre rakt av bara för att specsen är bättre... Själv så skulle jag tagit iphone 5 pågrund av att jag gillar deras OS mer och att den har en perfekt storlek på skärmen och vikten på mobilen. Vissa jävla tomtar som har kommenterat på denna tråd.

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

S4 pissar totalt på iPhone 5.

80% större batteri
Full HD-skärm
Gorilla glas 3
Quad-core
2 GB ram
SD-kort
1 års längre garanti
Widgets
NFC
IR-kontroll
Tempsensor

etc etc

Sen när kunde man kolla endast på specifikationen och avgöra?

I denna fråga då det även rör 2 helt olika operativsystem så spelar det ingen roll om den ena har mer ram en den andra. Sedan stämmer dom siffrorna nog inte alls så bra överens med vad användaren faktiskt får ut. Hur mycket av dessa 2GB ram har du tillgång till när man räknar bort det som android och touchswish tar etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och jag bryr mig ett skit om vad det är för processor i telefonen?
Nej inte ett dugg..
Ojojoj 2 Gb ram... Öppnas Telefonboken 0,0323 sek snabbare än iphone 5???
Full hd??? Ger det mig 160 fps i Hill climb?

Skrivet av Lodisen:

S4 pissar totalt på iPhone 5.

80% större batteri
Full HD-skärm
Gorilla glas 3
Quad-core
2 GB ram
SD-kort
1 års längre garanti
Widgets
NFC
IR-kontroll
Tempsensor

etc etc

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Det är två rätt olika ekosystem och typ olika typer av telefoner. Det går inte att säga vilken som är bäst utan att veta vad just du prioriterar. Lyssna inte på skitsnack om att den ena "pissar" på den andra. Båda är mycket snabba, har utmärkta skärmar, bra kameror och helt ok batteritid. Det viktiga är som sagt vad du prioriterar, som vilket ekosystem du föredrar, stor skärm eller inte, materialval plast eller metall osv...

Så läs på och gå och känn och pilla på dem och se vilken som faller dig i smaken helt enkelt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SimpanDirr:

Jag har haft:

Iphone 3GS
Iphone 4 3st
iphone 4s 2st

Htc Hero
Galaxy s2 2st
nexus 4
galaxy s3 3st

Bytt fram och tillbaka mellan IOS och android har rootat och jailbreakat hit och dit, hamnar alltid tillbaka på IOS. Fungerar skönast enligt mitt eget tycke.

Sen använder jag min telefon för att ringa, smsa, surfa och mail.. NFC var kul en gång sen rann det ut i sanden. kan skriva 30 anledningar men de flesta är min personliga syn på det. På pappret är Android flaggskeppen jättefina men jag tycker fortfarande dom laggar i menyer och när man bläddrar i facebook appen tex..

Och det skulle vara Androids fel menar du? Inte utvecklarens fel att denne inte optimerat appen ordentligt?

PS. Hur många Iphone modeller finns det? 3G, 3GS, 4, 4S och 5.. Jämför det med hur många olika androids det finns..

Fattar inte varför dessa trådar fortfarande skapas, det är gjort för ett nukleärt krig på sweclockers..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Och jag bryr mig ett skit om vad det är för processor i telefonen?
Nej inte ett dugg..
Ojojoj 2 Gb ram... Öppnas Telefonboken 0,0323 sek snabbare än iphone 5???
Full hd??? Ger det mig 160 fps i Hill climb?

Oj, iPhone 5! Ringer den samtal bättre än en 3310?
Nej, det är helt klart 3310 som är bättre!!!
Du har inga som helst argument varför iPhone 5 skulle vara bättre, du klankar bara ner på lite av de specs som jag gav eftersom du vet att du har fel.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

S4 pissar totalt på iPhone 5.

80% större batteri
Full HD-skärm
Gorilla glas 3
Quad-core
2 GB ram
SD-kort
1 års längre garanti
Widgets
NFC
IR-kontroll
Tempsensor

etc etc

Trångsynt du är, Specs är verkligen inte allt. Att kalla andra fanboy när man själv beter sig som en är ju inte vidare sjyst heller....

Vad man gillar är mycket personligt och beror helt på tycke och smak. Vissa argument du har är även helt irrelevanta, ex 80% större batteri spelar ingen roll, det är batteritiden. Qadcore kvittar om ändå bara ett fåtal appar kan utnyttja det, dessutom är Ios appar bättre optimerade. Du verkar köra med tänket "dubbla körnor = dubbalt så bra" vilket inte alls funkar i verkligheten.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Pengar växer inte på träd.

Lite mer seriöst: Vissa spenderar väldigt mycket pengar på appar, att då behöva köpa dem igen kan vara dyrt.

Lägger du 5000 kr på en telefon kan du garanterat leva med att få spendera 100-200 kr på appar.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

Som många skriver är ju S4:an tekniskt sett bättre än Iphone 5, men mycket handlar om ifall man redan är i Apples ekosystem eller inte... t.ex. om och när jag byter telefon (Iphone 4 idag) så handlar det om Icloud och synken med familjekalendern som fungerar utmärkt med fruns Iphone och mina Macar....

Därför är en Iphone (x) det naturliga alternativet, android (eller windows) gör att det blir för mycket meck...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Lol, fanboy.

S4 pissar totalt på iPhone 5.

80% större batteri
Full HD-skärm
Gorilla glas 3
Quad-core
2 GB ram
SD-kort
1 års längre garanti
Widgets
NFC
IR-kontroll
Tempsensor

etc etc

inte för att vara den som är den, men du är inte lite fanboy du heller. S4 må vara bättre på dom punkterna, men iphone 5 är bättre på annat. såhär på rak arm så kommer jag på:

design (smaksak)
byggkvalitet
användarvänlighet
enkelhet
den funkar helt enkelt (inte för att dra alla över en kant, men iphone har en tendens att inte bugga i närheten lika mycket som android)

vill tillägga att jag just nu själv äger en samsung galaxy s2, så ja, jag har sett båda sidorna.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

skulle lätt valt en s4, s4 har allt som en iphone har och mycket mer. även om en iphone är stöt tåligare enligt furuliden så har en s4 så mycket mer att erbjuda.

Permalänk
Medlem

s4 all the way

Permalänk
Medlem

Kom igen.
Har aldrig sagt att den ena är bättre än den andra.
Det är du som får psykbryt för att någon skriver iphone och inte android.
Jag har haft en S3 innan min iphone5 och jag gillade inte Samsungen. TS frågar efter vilken mobil och jag har som du lika stor rätt att svara i trådar på detta forum utan att bli kallad det ena eller det andra.

Skrivet av Lodisen:

Oj, iPhone 5! Ringer den samtal bättre än en 3310?
Nej, det är helt klart 3310 som är bättre!!!
Du har inga som helst argument varför iPhone 5 skulle vara bättre, du klankar bara ner på lite av de specs som jag gav eftersom du vet att du har fel.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Jag har haft:

Iphone 3GS
Iphone 4 3st
iphone 4s 2st

Htc Hero
Galaxy s2 2st
nexus 4
galaxy s3 3st

Bytt fram och tillbaka mellan IOS och android har rootat och jailbreakat hit och dit, hamnar alltid tillbaka på IOS. Fungerar skönast enligt mitt eget tycke.

Sen använder jag min telefon för att ringa, smsa, surfa och mail.. NFC var kul en gång sen rann det ut i sanden. kan skriva 30 anledningar men de flesta är min personliga syn på det. På pappret är Android flaggskeppen jättefina men jag tycker fortfarande dom laggar i menyer och när man bläddrar i facebook appen tex..

Hemskt många mobiler du haft får man fråga hur det gått till?
Håller för övrigt med vad du skriver, har också själv haft både android och Ios, men Ios är mer "stabilt"

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Nej, S4 är snabbare än iPhone 5. S4 har mycket högre upplösning, vilket medför större batteriförbrukning. Apparna är inte "bättre optimerade", IOS fuskar med transition effekter för att få det att se ut som att det flyter, den är absolut inte mer stöttålig än S4. Ta en titt på batteritid under samtal, då S4 totalt dominerar iPhone 5. Man kan ju inte bara välja tester som gynnar ena telefonen.

Nu finns det väl risk för att jag låter som en fanboy, men du får gärna påvisa vilka funktioner som en iPhone 5 har, som en S4 inte har motsvarighet till.
iMessage så finns det Chaton till och med Siri har en motsvarighet.
För att utöka min lista med saker som S4 har, som inte iPhone 5 har så kommer lite fler saker;

Group Play (Kan spela upp musik på en S4, samtidigt som den streamar exakt samma låt till den andra telefonen. Spolar man så spolas det i den andra. Väldigt praktiskt om man är ute och går med tex flickvännen och man vill lyssna på samma låt)
S-beam, sätter telefonerna rygg mot rygg för att skicka vilka filer som helst genom Wifi, eller en kontakt, youtube-länk etc.
Story album, sätter ihop bilder i ett eget album baserat på tex GPS. Så om man drar till en annan stad över en helg så skapas ett eget album som heter "Göteborg 25-28 Maj", istället för att ha 2 000 bilder på en iPhone och ingen aning om vart de är från.
Watch on, integrering med din TV hemma, utan några andra apparater inkopplade alá Apple TV
Flipboard
S Translator (Översätter olika saker genom att "filma" dem med kameran, tex en middagsmeny på spanska om man är på semester)
Drama shoot
Integrering med Dropbox och 50GB gratis direkt ur lådan
Kan svara med gester, säg att man käkar revben eller kyckling med fingrarna så drar man bara handen ovanför telefonen för att svara.
Kan "hoovra" med fingrarna ovanpå ett SMS eller liknande och få upp en förhandsgranskning utan att ta på skärmen
Utbytbart batteri
Högtalare som ger bättre ljud
4G på svenska nät (Får ~75 Mbit/s på min S4:a, jämfört med 7 Mbit/s på iPhone 5)

Detta är bara en del utav det extra som man får i en S4, då har jag inte ens räknat med alla andra fördelar med android.
Att välja Ios över Android är som att vilja cykla med stödhjul, väldigt begränsat.

Jag tar gärna mot kritik mot dessa punkter för att diskussion är alltid bra.
Och istället för att säga att "iPhone 5 är bäst" så får ni gärna ge konkret fakta på detta.

*Att prata är inte det som tar mest tid för en smartphone. Den mesta tiden används för att titta på film, youtube, mail och spel. Och där dominerar Iphone 5.
*Jo, Iphone 5 är mer stöttålig.
*Iphone 5 ÄR bättre optimerat eftersom Apple bara har en typ av hårdvara att koda sitt OS för, samma gäller för appar. Mycket lättare att få bättre flyt på två snabba kärnor med en snabb minnesbuss. Dagens PC spel har t.om. problem med att fixa ordentligt stöd för många kärnor, ännu mer dagens smartphones.

Plastmobil som går sönder lätt? No thankie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpina:

Vem är det som är fanboy'n egentligen?

Jag tycker du ska gå på iPhone 5 eller en Nokia Lumia 920. Tycker dock du ska testa mobilerna i en butik innan du köper en.
Sen så är min åsikt att Samsungen är bara plastig och stor som en romarsköld.

Det är skillnad att utgå ifrån "Fanboy-tips" och ren och sann fakta En Samsung Gallaxy S4 ÄR betydligt bättre än en iPhone 5 rent hårdvarumässigt, frågan är HUR mycket av mobilrestandan dagens program egentligen utnyttjar... Att jag påstår att S4 är bättre betyder inte att jag är fanboy på något sätt. Äger själv en iPhone 4S, för att jag gillar apptstore och iOS

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

*Att prata är inte det som tar mest tid för en smartphone. Den mesta tiden används för att titta på film, youtube, mail och spel. Och där dominerar Iphone 5.

Really? Förklara hur iphone dominerar för tex film? Mycket lägre upplösning = Sämre kvalitet, sämre ljudkort och sämre högtalare. Samtidigt som S4 klarar av att spela näst intill varenda filformat som finns.
Vill gärna höra hur du tänkte där.
Samma sak med Youtube. 4G ger en bättre upplevelse.
Mail? Vad exakt är bättre i iphonen? Push fungerar knappt och det finns inga mail-widgets.
Spel? Ja, det finns en del spel som är exklusiva till iPhone så där har du en poäng.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera HTC One.
Fruktansvärt bra mobil och känns mycket skönare än sambons S4. Här iof bara haft min HTC one i 4 dagar men har aldrig varit så nöjd. Xperia Z är också en sjukt bra telefon.

Men ingen kan säga åt dig vilken mobil du ska köpa. Gå ner och känn på dom och gå efter känsla. Stirra inte blint på papper osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Och jag bryr mig ett skit om vad det är för processor i telefonen?
Nej inte ett dugg..
Ojojoj 2 Gb ram... Öppnas Telefonboken 0,0323 sek snabbare än iphone 5???
Full hd??? Ger det mig 160 fps i Hill climb?
Kom igen... Vem är det som är fanboy?

Märker att du är Apple kille, tror att mängden RAM får en applikation att öppnas snabbare. Skulle bättre skärm ge mer fps? Och angående processorn, ja processorn är väl förutom mjukvaran det viktigaste i en Smartphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Tycker verkligen inte man ska välja telefon efter var man har köpt appar tidigare. Varför skulle man göra det?

Håller med. Lade ner pengar på navigations appar o fan o hans moster till min iphone. Gjorde mig inget alls att gå över till android. Kommer aldrig köpa en iphone igen.

Men smaken är som baken. Alla tycker olika..

Permalänk
Medlem

Det skrevs med en viss ironi.
Märks att du är en Android kille.

TS: Lycka till med köpet av mobil.

Skrivet av Zhacha:

Märker att du är Apple kille, tror att mängden RAM får en applikation att öppnas snabbare. Skulle bättre skärm ge mer fps? Och angående processorn, ja processorn är väl förutom mjukvaran det viktigaste i en Smartphone?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 5 för tillfället, och har haft Android tidigare.
Tycker dom är väldigt likvärdiga och jag kan inte påstå att jag föredrar den ena över den andra nåt nämnvärt, men 2 saker jag vet jag skulle sakna om jag gick tillbaks till Android är Airplay och iMessage.

Airplay är underbart att strömma musik/youtube klipp osv till min HTPC.
iMessage har i stort sett halverat min telefonräkning, jag vet att det finns alternativ, men jag har iaf inte hittat nåt som funkar lika bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

S4, fick dock första intryck som om den är en S3:a, men känn på båda, bara för det är större betyder ju inte att det är bättre men oftast ser man det som bättre då det är majoriteten som tycker att större är bättre. Men som sagt, känn på på båda, du kan alltid jailbreaka I5:an, då blir det väldigt trevligt kan jag säga

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Förstår inte varför alla med iphone säger att om man vill pilla ska man köpa android.
När jag hade iPhone 4'a så måste jag pilla betydligt mycket mera för att få den att funka som jag ville, jailbreak dra ner konstiga fixes för att få de som jag ville. Om du vill ha en basic telefon som klarar av att göra standard grejer men på ett långsamt sätt och allting manuellt går de ju utmärkt då push funktionen inte ens funkar som den ska, whatsapp vägrar att kolla meddelanden utan att man låser upp telefonen m.m.

Jag hade iphone men kan säga aldrig mer, om du vill han en iphone 5 köp en HTC one och lägg till en schysst homescreen app så har du det fast bättre och mer användbart.

Känner igen mig i det du skriver. Fast jag upplevde att det aldrig blev riktigt bra hur mycket man än drog hem från cydia. Man drog sig sig för att uppdatera mjukvaran trots backuppade shsh blobs, custom ipsw o bevarande av baseband p.g.a att man hade o göra ett dygn för att få luren funktionsduglig. Som grädde på moset så funkade inte någon bra cydia fix/app på den nyare mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Samsung S4 Absolut! Har haft en uppsjö av mobiler/smartphones och aldrig varit så nöjd med ett telefon köp någonsin
Gränssnittet är galet bra, snabb snygg och funktionell. Praktisk och väldigt användar vänlig.

Alla grabbar på jobbet har också var sin S3a och varenda en är otroligt nöjda med sina.

Då vill jag också påpeka att några av dom har haft Iphone 4s innan!

Tips på abonemang
Halebop Rubbet använder jag och några polare. Finns i 2 utföranden. RubbetStor och Rubbet

369kr mån
600 samtal till alla abonemang
6 000 SMS/MMS till hela världen
6GB Surf

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk

Vilken brilliant idé till trådstart -.-
Amd eller Nvidia?
Webhallen eller Komplett?
AIK eller DIF?

Fanboy-fråga. Du kommer aldrig få ett bra svar
Eller bara HTC one? Iphone är tråkig och Samsung är plast.

Permalänk
Medlem

S4 är väl mer eller mindre "en halv" generation efter iPhone 5 och ska snart tävla mot 5S. Inte konstigt att s4 större beräkningsprestanda, har högre upplösning, större batteri etc än en mobil som var en generation före. Jag menar den klår nexus 4 också vad gäller hårdvara men det skiter ingen i kors för.

Skrivet av furuliden:

*Att prata är inte det som tar mest tid för en smartphone. Den mesta tiden används för att titta på film, youtube, mail och spel. Och där dominerar Iphone 5.
*Jo, Iphone 5 är mer stöttålig.
*Iphone 5 ÄR bättre optimerat eftersom Apple bara har en typ av hårdvara att koda sitt OS för, samma gäller för appar. Mycket lättare att få bättre flyt på två snabba kärnor med en snabb minnesbuss. Dagens PC spel har t.om. problem med att fixa ordentligt stöd för många kärnor, ännu mer dagens smartphones.

Plastmobil som går sönder lätt? No thankie.

Varför skulle det vara svårare att parallellisera ett spel på en smartphone?

Tänker anta du menar detta detta testet vad gäller hållbarhet. Ser ut som iPhone 5 klarade sig bättre men fattar inte varför de tycker friktionskonstant är en del av hållbarhet. I övrigt förvånad de överlevde att doppas.

Kan ju kort konstatera att folk har olika åsikter om vad som utgör en "bra" smartphone.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄