Boxee box - ladda ner DIREKT till boxen?

Permalänk

Boxee box - ladda ner DIREKT till boxen?

Går det att ladda ner direkt till en boxee box på något sätt för att slippa att först ladda ner till datorn och sen till Boxee?

Permalänk
Medlem

Hur menar du nu? Boxee box är väl bara en "media extender" utan någon möjlighet till lagring.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Nej det går inte. Du måste ha lagring utanför din Boxee Box. Du kan t.ex. koppla in en hårddisk via usb eller använda en nas.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Skrivet av bluppblupp:

Nej det går inte. Du måste ha lagring utanför din Boxee Box. Du kan t.ex. koppla in en hårddisk via usb eller använda en nas.

Det förstår jag.
Men om jag kopplar till en extern HDD, behöver jag först ladda ner genom datorn, koppla in HDD och sen koppla till boxee?
Dessutom finns det plats för SD-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Går det att ladda ner direkt till en boxee box på något sätt för att slippa att först ladda ner till datorn och sen till Boxee?

Ja det kan man. Man behöver bara en app till Boxee Box. T.ex denna TorrentUI 0.7.

Skrivet av Mårten C:

Det förstår jag.
Men om jag kopplar till en extern HDD, behöver jag först ladda ner genom datorn, koppla in HDD och sen koppla till boxee?
Dessutom finns det plats för SD-kort.

Nej. I Boxee Box kan du välja att den ska spara median på den externa enheten. Och ja Boxee Box har kortläsare för SD-kort, men jag tror att hastigheten där är sämre än USB. Så det vore nog en dum idé att t.ex se på en HD-film via SD-kortet.

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Avstängd

Boxeen har ju en smb-server man kan använda för att dela ut usb-disken med...går väl att ladda ner direkt den vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!