Mitt tangentbord stängs av när jag dör på lol

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord stängs av när jag dör på lol

Tja, jag har ett ganska konstigt problem, som började för några dar sen.
Bakrundsbelysningen på mitt tangentbord stänger av sig varje gång jag dör på lol (league of legends)
Har ett logitech G11, och datorn i sign, har inte testat med nån annan dator än.

//skrompf

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt bli bättre på lol.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Du får helt enkelt bli bättre på lol.

LOL

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av skrompf:

Bakrundsbelysningen på mitt tangentbord stänger av sig varje gång jag dör på lol (league of legends)
Har ett logitech G11, och datorn i sign, har inte testat med nån annan dator än.

//skrompf

http://forums.logitech.com/t5/G-Series-Gaming-Keyboards/G11-L...

Finns flera med samma problem. Som moderatorn på det forumet skriver så tippar jag också på att det är något hårdvarufel på tangentbordet. Har du provat andra USB-portar?

Permalänk
Skrivet av skrompf:

//skrompf

det är en feature, för den börjar väl lysa när du respawnar?
Hittade en länk, fast det är med g15, vet inte hur stor skillnad det är på dem. http://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/1edk51/pbe_n...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Det är en effekt som riot lagt in, tangentbordet slocknar när du dör och tänds sedan upp när du respawnar.
Hittar inga patch notes atm, återkommer kanske med källa.

-Edit
Logitech G-Key, LED, and LCD technologies are now supported.

Står längst ner på sidan http://eune.leagueoflegends.com/news/patch-37-notes

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk

Game over

Permalänk

Saken är den att eftersom Riot är ganska hårt sponsrade av Logitech så har de speciella "features" för Logitechs G-Series tangentbord. Till exempel att bakljuset slocknar, eller att dina stats visas på skärmen. Folk hade nämligen samma "problem" på Reddit, och det är tydligen något nytt i patch 3.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

Dubbel LOL

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

rensat, trams + andra har sagt det bättre

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk

Jag har samma "problem" . Har hört att LoL startat ett samarbete med Logitech... men det är ganska onödigt med att stänga av bakgrundsbelysningen. Vet någon hur man stänger av denna funktionen? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag började bli fundersam över denna "featuren" innan jag visste vad det var, trodde mitt g15 höll på att gå sönder hehe.
Men det finns en inställning i Logitech Gaming Software som man installerar med tex g15, under allmänna inställningar så finns "tillåt spel att styra belysning" bara att klicka av den så stängs funktionen av.

Permalänk

Tackar så mycket, jag hittade det