Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Så...det var helt enkelt många som investerade aktier i Sony direkt efter eventet eftersom de förutspådde framgång för Sony?

Om något investerade i Sony aktier vet jag inte men det är väl så att folk spår en bra framtid för Sony efter det här, tror Sonys aktie sjönk när de visade upp PS4 för den var väl inte "wow" nog och folk ville bli av med sina aktier och då sjönk värdet. Nu känns det väl mer stabilt och de går upp igen.

Hade Microsoft kommit med något mera "wow" som inte var 100% sport för USA och hoppa framför TVn så hade Sonys aktie kanske sjunkit mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag är kass på ekonomi men hur går det ihop?
Menar det på att eventet var riktigt dyrt, att alla helt plötsligt mass-köpte PS3/PS4 eller vad?

Det betyder att folk tror mer på Sony's konsol och satsar just nu på deras Aktier utöver Microsoft som för stunden går neråt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Snyggare än PC

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kom å tänka på en sak nu, visst fan visades det väl gameplay på Sonys reveal av PS4? :/

Skrivet av Pimpim666:

Snyggare än PC

Jag håller med. Dom där såren på nävarna såg verkligen asbra ut!!!!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Är jag den enda här som blev lite småimponerad?

Näe, är lite småimponerad med

Gillade deras OS, Gestures och media funktionerna. Ifall Kinecten blivit väldigt mycket bättre så kan jag tänka mig att social gaming kan bli rätt skoj med.

Sen blir det kanske ett ps4 också/istället.

Beror på hur deras Live subscriptions ser ut, vad man får för det och hur "låst" media styrningen är (kan man spela media ifrån sitt hemnätverk?)

Tror de sagt rätt mycket iförväg att det inte blir så mycket spel, utan mer på konsolen i denna presentation deras "fas2" presentation om spelen är på e3.

P.S. snygg avatar bild

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

STOR risk at man köper PS4 här på berget denna gången... Skrotade förra Xbox360 när den fick HD-DVD i stället för Blu-Ray, felsatsning som de sliter med till dags datum, nu gjorde dom det igen. TV ??? I Norden i alla fall har vi TV utbud så vi får överdoser närhälst vi önskar, och tror inte många tänker binda sig til at betala ännu mer för at man kan få samma skit i tvspelsburken.... Sedan är jag betänkt över hur mycket folk kommer sitta gorma åt burken med en kontroll i näven som fattar dina val och knapptryckningar direkt. och hur många av oss har använt headset och sitter och skäller med teamkamraterna i flerspelarmode ens, säkert några, men det är sånna gimmicks man skiter i när de inte är där... Kameraleksakerna då som floppade, jag känner då ingen människa som har stält sig och viftat med armarna efter färgkluttar och juckat til dansmusik mer än 3 gånger första veckan för at testa tekniken, de hamnar som en trofè där.. Vi spelar fortfarande för det mesta och streamar våra filmer vi laddat ner så lagligt vi bara orkar med.. Så en vanlig mediafjärrkontroll âr väl ända tilbehöret som kan bli storsäljare men heller inte den nödvändig... Dom försöker sälja in oss med att stoppa in skit ingen vil ha, istället för att ge oss den rena högpresterande rena spelkonsollen som vi vill ha, med stöd för att spela av filmer enkelt så vi slipper en ekstra mediaburk... Och sist men inte minst är jag besviken på både Sony och MS och Nintendo för at de inte ditchar skivorna och låter nedlastningsbart och något minnepinneliknande medium ta över...

Permalänk
Medlem

Den där designen känns så... rätt i tiden? Jag antar att den har något obegripligt med vinstmaximering att göra...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Inaktiv

blev inte imponerad av det där, till en början att "boxen" var ett stort åbäke sen att man måste ha kinect som också har blivit ännu större i storlek en tidigare, undra hur många barn som kommer att bli misshandlade av sina föräldrar den här gången skämt och sido... men iden av att sitta och slaxa framför tv för att få igång en Film eller sitta och säga xbox one för att den ska fatta känns inte intressant alls. känns lite som en stor ipad eller nåt liknade...

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Umbrellas:

Sony's aktie har gått upp 10% redan efter 15 minuter efter att eventet var avklarat!

Verkar faktiskt inte bara vara en tillfällighet, SONY gick upp och MSFT gick ner i samband med detta event.

"Marknaden" verkar tro att Sony har övertaget denna konsol-vända. Känns i alla fall som PS4 fokuserar till störa del på spel medan Xbox One är mer en generell underhållnings-pryl som bl.a. kan spela spel.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte bara kallat den för "Xbox Sport"?

En konsol ska fokusera på spelupplevelsen och absolut inget jävla annat. Fandå... jag som var pumped inför detta. Nåväl... är fortfarande riktigt jävla sugen på PS4.. Valet blev mycket enklare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cove:

Näe, är lite småimponerad med

Gillade deras OS, Gestures och media funktionerna. Ifall Kinecten blivit väldigt mycket bättre så kan jag tänka mig att social gaming kan bli rätt skoj med.

Sen blir det kanske ett ps4 också/istället.

Beror på hur deras Live subscriptions ser ut, vad man får för det och hur "låst" media styrningen är (kan man spela media ifrån sitt hemnätverk?)

Tror de sagt rätt mycket iförväg att det inte blir så mycket spel, utan mer på konsolen i denna presentation deras "fas2" presentation om spelen är på e3.

P.S. snygg avatar bild

Ja jag håller med, ser onekligen lovande ut. ser fram imot "part 2"

din var inte så pjåkig heller

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Fortfarande optisk enhet? gay.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk

http://imgur.com/rQHwRpn

Ganska så jämt just nu, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Håller med. Bortde fortfarande köra på magnetiska diskar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"That being said, Microsoft touts the Xbox One as delivering 8 times the graphic performance of the 360. If you were to go by raw transistor count, that performance jump would be closer to tenfold: the Xbox One boasts 5 billion to the 360’s 500 million. More concretely, those paltry 512 MB of memory have been boosted to 8 GB."

"A single 40-nanometer chip contains both the CPU and GPU rather than the two dedicated 90-nm chips needed in the 360. In fact, a custom SOC (system on a chip) module made by AMD contains the CPU/GPU chip"

http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jösses. Alla sitter inte med Fiber. Inte ens jag har möjlighet till fiber än, som ändå bor i det näst bästa landet när det kommer till högsta internet hastigheter.

Permalänk
Avstängd

LOL man behöver inte vara alltid online som tidigare spekulerats här på Sweclockers. Snacka om att det var en massa nerd-rage över det helt i onödan.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jösses. Alla sitter inte med Fiber. Inte ens jag har möjlighet till fiber än, som ändå bor i det näst bästa landet när det kommer till högsta internet hastigheter.

Jag menar att man borde gå till usb-minnen eller liknande.. ÅTMINSTONDE!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

LOL man behöver inte vara alltid online som tidigare spekulerats här på Sweclockers. Snacka om att det var en massa nerd-rage över det helt i onödan.

istället betalar man för begagnade spel vilket är såååå mycket bättre...

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Faste det klarar ju en normal dator med mindre ram, en spelkonsol är väldigt mycket mer optimerad än en dator, så jag ser ingen anledning att ha så mycket..?

Idag kanske inte man använder allt ram, men ganska nära skulle jag tro. Om 7-8år, eller 5, kommer man önska att det satt det tredubbla.

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Tror han syftade mer på digital lagring, som usb/sata ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Online butik kommer nog också finnas. Så vi med fiber kommer nog kunna köpa spel online.
Vet inte hur det är med Xbox men med PS3 går det perfekt. Tror jag har 40-50 spel nedladdade som man fått genom PS Plus abonnemang.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilentHarmonic:

Bakåtkompatibilitet med XBOX 360 spel, anyone?

Nej, inte enligt IGN som sänder live i detta nu.

Permalänk
Medlem

Massiv fail enligt mig.
Det är en HTPC, fast mer begränsad. Sedan efter att man har lekt med fantasy fotball så kan man faktiskt spela på den.

Tyckte att de tog fram de tekniska spekterna mycket bättre under sonys konferens.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

psst, för er som vill höra lite mer. http://www.twitch.tv/xbox

Permalänk

Hm, inte för att jag är intresserad av konsoler men ah.
http://www.computerandvideogames.com/407912/microsoft-confirm...

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Avstängd

blir ett givet köp, skrattade lite åt denna dock ^^ https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/976308...

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Jag menar att man borde gå till usb-minnen eller liknande.. ÅTMINSTONDE!

Typ SD kort klass 10?

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

vart är tv-korts slotten på maskinen. Viasat lär knappast slopa kortavgiften, blir väl en usb dongle.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Jag vart inte sådär imponerad av denna. Verkar som man lägger största fokusen på att ha en mediamaskin för vardagsrummet och inte en spelkonsol.

Det ser ut som att Microsoft tagit ett HTPC chassi och krängt in alla komponenter i. Visst snyggt med Xbox loggan på konsolen men den påminner mycket om den första Xbox och den är inte så snygg tycker jag. Den var lite mer elegant än den första Xbox i designen i alla fall som det ser ut på bilderna.

Den ser ut att bli utrustad med samma komponenter som Playstation 4 vilket är bra.

Sen så ska man alltså prata med den på engelska och göra gester med händerna? Jag är inte mycket för all denna Kinect integrationen alls.

Sen alla dessa funktioner som kommer lär antagligen bara vara för de i amerika som det är idag med X360 eller har dom sagt något annat?

Nej jag var inte så imponerad av denna.

Blir Playstation 4 för mig.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti