Kvällsvaka: Lanseringen av nya Xbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Töntigt med alla CoD-haters som hatar redan INNAN spelet släppts.

Hur som helst tråkgit att vi inte fick se något BF4-gameplay?!

Men så är det här på Swec, alla (snorungar) som översvämmat på sistone här vet allt innan de provat, de vet mer än skaparna och framförallt är allt bättre på PC även om det är sämre.
De behöver bara en screenshot och de kan göra en djup recension av spelet.

Rätt imponerande tycker jag.

Permalänk
Medlem

tycker den så ut som en fyrkantig ps3 60gb och ea titlar imponerar inte på mig...
De kunde iaf visat något från bungie och inte bara att de kommer köra en halo tv serie

Permalänk
Medlem

Lite chockad över hur ointressant de lyckades göra det

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

meh, 0/10 fick presentationen dom gav. Inget som var nytt eller unikt, spelen kommer vara som innan.. halv bra grafik och skit gameplay.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Wow det kommer till och med in nya models i det nya call of duty spelet! Det brukar inte spel utvecklare lägga in i spelen! Herregud är så besviken... Xbox One ser ut som ett fyrkantigt ps3 original. Dem snackade dem första 5 - 10 minutrarna av konferansen om att titta på tv, surfa internet och prata skype med en SPELKONSOL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fick precis höra att handkontrollern har High Definition Rumble (HD Rumble), det ni

Alla snackar om HD i dagens läge. Vet någon ens vad HD Rumble är för något? en vibbrerande kontroll är väl alltid bara en vibbrerande kontroll?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

De var fjesigt! Tänkte mig mer 3timmars jippo

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Medlem

Riktigt dålig förhandstitt... Cutscenes != gameplay

Permalänk

Bara att vänta på PS3 och se vad de gömmer för oss.. Är ingen fanboy, men jag har alltid spelat på mina PlayStations hemma!

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen deras nya gränssnitt och gestures, oavsett om konsolen blir svagare än ps4, så skulle jag kunna tänka mig att köpa en xbox one enbart för multimedia+kinect social gaming.

Beror såklart lite på hur "styrt" gränssnittet är t.ex. streaming ifrån dator tillåtet? eller endast deras "partner tjänster"?
Kommer den "inbyggda" tv-funktionaliteten fungera med de svenska tv-näten ?

Lite intressant att de inte valde att presentera några rena spec siffror. Det får mig att tro att den är klenare än ps4, annars hade de defintivt haft med en slide om det.

Hmm blir kanske både en ps4 och en xbox one inställd i tv-bordet i höst?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Totalt misslyckad design, ser ut som ngn gammal vhs-spelare. Totalt misslyckat namn också - xbox one - seriöst? Tragiska är väl att det lär säkert ha kostat ett antal miljoner o ta fram namnet suck. Däremot vart jag ritkigt imponerad över hur smidigt allt funkar, spelen såg kanon ut, blu-ray-spelare också. Kort sagt, insidan vart riktigt lyckad och det är ju den som betyder ngt

Permalänk
Medlem

Enligt artikeln på Engadget siktar de på 100-watt i total strömförbrukning. Att jämnföra med ett 7850 som ensamt ligger på 95w. De säger även att det kör både CPU, GPU och ESRAM på ett ända chip, vilket ännu mer pekar på ett rätt milt chipset.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

Kommer man kunna göra kvinnliga karaktärer på Call of duty - Ghosts? Och hoppas deras nästa "release" blir lite mer intressant

Permalänk
Medlem

Några synpunkter...

Endast animerade "intro" klipp och dom var inte jätte imponerande, spel delen ser inte jätte intressant ut.
Jag tror jänkarna kommer gilla NBA, Fantasy league grejen, och det väl just det, mkt av grejorna är anpassat för USA
Jag kör och kommer fortsätta med HTPC för all media och PC för spel, jag spar mina pengar till uppgraderingar istället
Tror och hoppas dock att dom kommer lyckas ändå....

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | ASUS Z87-PRO | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB | Samsung EVO 840 250Gb | Fractal Design R5 | Dell U2713HM, Eizo Foris FS2333 |

Permalänk
Medlem

Kändes riktigt tråkigt, på något sätt. Sony's var bättre - och då fick man inte ens se konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Hur kan folk sitta och säga att det blir ett PS4 köp efter denna visning? Ni har ju förfan inte ens sett PS4 ännu!

Ja, för det blir ju såå svårt att toppa detta?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Länk?

Permalänk
Medlem

Hälften av grejerna de visade upp kommer garanterat inte funka i Sverige.

Blev mest intresserad av Halo serien.

Permalänk
Medlem

Vem köper hårdvara utifrån hur den ser ut?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Alla snackar om HD i dagens läge. Vet någon ens vad HD Rumble är för något? en vibbrerande kontroll är väl alltid bara en vibbrerande kontroll?

Klart de inte förklarade det. De sa bara att det sitter specialmotorer som är ännu bättre och i HÅDÉ.

Skrivet av Nakitama:

Jag såg Sonys presskonferens också och får säga att deras kändes mer informativ och hade högre wow-faktor än MS.

Tycker det är roligt med kommentarerna om grafiken och dylikt.
Vänta två år tills dom optimerat spelen för konsolerna.
Grafiken kommer att bli mycket imponerande.

Personligen är jag tveksam till att köpa någon av konsolerna men om jag var tvungen att välja skulle det nog bli en PS4.
Jag är nog mer sugen på att uppgradera min speldator i så fall.

Absolut men varför vågade de inte visa gameplay som Sony gjorde med Killzone? Fick nästan rysningar när jag såg det och blev såld direkt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Bakåtkompatibilitet med XBOX 360 spel, anyone?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Totalt misslyckad design, ser ut som ngn gammal vhs-spelare. Totalt misslyckat namn också - xbox one - seriöst? Tragiska är väl att det lär säkert ha kostat ett antal miljoner o ta fram namnet suck. Däremot vart jag ritkigt imponerad över hur smidigt allt funkar, spelen såg kanon ut, blu-ray-spelare också. Kort sagt, insidan vart riktigt lyckad och det är ju den som betyder ngt

Tycker den är fin. Bättre än tidigare då spelmaskinerna aldrig passat in med förstärkare, DVD spelare, HTPC och annat man har i sin hemmabio.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tyckte det var roande på en lagom nivå. Jag gjorde inte i byxan av exaltering samtidigt som jag lyckades hålla mig vaken utan större ansträngning. För mig finns det dock en stor besvikelse och det är avsaknaden av in-game-rullar. Hur kul är det med trailers? Inte jättekul. Hur kul är det med trailers helt utan in-game-videos? Riktigt jävla svintråkigt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

"Microsoft has confirmed that all Xbox One games will require mandatory installation onto the system's hard drive and, to install the same disc onto another user's drive, a fee must be paid."

Hoppas detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Otroligt besviken. Vart är alla spel? Varför inte vissa nått spel med in-game material, bara vad som helst. Den här konferensen var ju en enorm besvikelse.
Prata med tv'n? Kan inte intressera mig mindre när jag har en kontroll i handen.
Fattar verkligen inte varför de sparar alla spel till e3. Borde kunna visa nått.

Aja blir väl bara att vänta till e3 nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

skitspel*

Skillnaden är enorm?

Grafik skillnaden är inte enorm men den ser bättre ut, men hur vet du hur gameplayet är?

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Besvikelse på hög nivå... FoulBox De Luxe XL borde den heta, STOR odesignad och antagligen het med den stora ventilen på ovansidan som antagligen inte bör blockeras med något... Inget interessant inget nytt, bara förväntade nya grafiska förbättringar som det vore skandal om den inte hadde när dom kallar den nextgen, men en stor ful fyrkantig burk med et amerikanskfotbollspel som bara amerikaner bryr sig särskilt om antagligen.. Inget UI uppvisat och inga mediafunktioner visas annat än at man pratar om en anpassad favvo kanals lista.. Netflix liknande ? Ser inte för mig något revolutionerande när verkligen inget visas... Det jag ser för mig är at jag antagligen kan bygga en liten PC spelburk med högre prestanda på alla områden i en mindre snyggare låda, där alla mediafunktioner som Xbox fattas finns med på köpet, BILLIGARE dessutom...

Permalänk

Så mycket gnäll det är här, spelar roll vad den heter. För mig får den gärna heta bäst fan den vill bara den är rolig att spela på.
Sen vet man att konsoller inte direkt är populära här på sveriges största dator forum.

Permalänk
Avstängd

Är jag den enda här som blev lite småimponerad?

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Skrivet av Zanity:

Kommer man kunna göra kvinnliga karaktärer på Call of duty - Ghosts? Och hoppas deras nästa "release" blir lite mer intressant

De tyckte det var för skämmigt att behöva hyra in porrstjärnor med för stora bröst för att göra all motion capture.
Därav bristen på vanliga tjejer.