DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är jag helst lost, eller är det Standalone versionen som Frankie och JackFrags spelar på? Ser väldigt annorlunda ut måste jag säga, men kanske bara är hårt moddad server?

http://www.youtube.com/watch?v=sd5zlvU3Yb0

Det är Breaking Point, ett mod till eh, ett mod.. som har en egen launcher osv.

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Nej, det är det vanliga DayZ. Ser ingen skillnad.

Vanliga DayZ är det väl inte alls? Visserligen var det ett tag sen jag spelade, men tror inte de ändrat så mycket på så kort tid, dimman finns inte i vanliga DayZ, det är nya ljudeffekter och vapen, ny look på inventory, flera animationer som inte finns i vanliga DayZ, nya kläder, statusmätarna fungerar annorlunda mm., så vanliga DayZ är det inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Suddet:

Det är Breaking Point, ett mod till eh, ett mod.. som har en egen launcher osv.

Okej, finns ganska många servrar med den moddade variaten då antar jag? Kanske dags att börja spela igen ändå, trevligt med vapen som låter någorlunda realistiskt för en gångs skull

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej, finns ganska många servrar med den moddade variaten då antar jag? Kanske dags att börja spela igen ändå, trevligt med vapen som låter någorlunda realistiskt för en gångs skull

Mycket bra mod, när den fungerar. Man fastnar i loadningscreen varannan gång man spelar. Det är inte bara att försöka igen heller. Ibland går det inte helt enkelt. Om man bortser från det så är det helt klart min favorit.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Detta ser väldigt intressant ut(Förutom en hyffsat jobbig kommentator).
Dayz-mod till Arma 3.
http://www.youtube.com/watch?v=t0ej6aLgXDM

Jag har ingen större lust med en Standalone-version, om den visar sig snurra på den fysik/grafik-motor som finns i Arma 2.
Gammal grafik(dålig ljussättning, otrolig dålig svarton under mörker, uråldrade texturer och otroligt dålig optimering/prestanda). Samt den fysikmotor som i stort sett inte existerar, och resulterar i att spelaren konstant tar skada av vanliga rörelser.

Därför ser jag lika mycket fram emot en Dayz-mod till Arma 3, som till Standalone-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Detta ser väldigt intressant ut(Förutom en hyffsat jobbig kommentator).
Dayz-mod till Arma 3.
http://www.youtube.com/watch?v=t0ej6aLgXDM

Jag har ingen större lust med en Standalone-version, om den visar sig snurra på den fysik/grafik-motor som finns i Arma 2.
Gammal grafik(dålig ljussättning, otrolig dålig svarton under mörker, uråldrade texturer och otroligt dålig optimering/prestanda). Samt den fysikmotor som i stort sett inte existerar, och resulterar i att spelaren konstant tar skada av vanliga rörelser.

Därför ser jag lika mycket fram emot en Dayz-mod till Arma 3, som till Standalone-versionen.

Vill först bara säga att detta är vad jag har tolkat intervjuer och devblogs med Dean Hall/Rocket jag kan ha missförstått vad han har menat och vissa tekniska aspekter så ta detta med en nypa salt, vill bara säga detta i förväg så det inte blir liar liar pants on fire
-----

Dom kommer använda viss kod från ARMA III det jag hörde var att en del av den grafiska biten kommer ha ''Volumetric clouds'' vilket kanske inte är så ballt sedan så ska dom väll använda en viss del av ARMA III fordons kod hur man kontrollerar ja helikoptrar och hur don beter sig,sedan element av ARMA III rörelserna i ARMA III kan man ju gå i Tactical mode/pace det skall tydligen lånas så man verkar mindre hotfull/hostile när man bemöter andra spelare typ att man har vapnet redo utan att skuldra/sköldra? det men ändå inte sikta på nån.

Sedan tillbaks till grafiska bitar texturer och sådant kommer dom nog fixa iom allt kommer inte finnas med i Alphan en del kommer vara fokuserat på melee combat dom ska göra om vapnen och fordon hur dom ser ut så det passar 3rd&fps view.

Sedan kommer nog prestandan förbättras en aning också då det mesta kommer vara server baserat och allt kommer bara vara''Key strokes'' så mycket som möjligt från spelarens sida

OBS detta är bara vad jag har tolkat det som via videos.
---

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Detta ser väldigt intressant ut(Förutom en hyffsat jobbig kommentator).
Dayz-mod till Arma 3.
http://www.youtube.com/watch?v=t0ej6aLgXDM

Jag har ingen större lust med en Standalone-version, om den visar sig snurra på den fysik/grafik-motor som finns i Arma 2.
Gammal grafik(dålig ljussättning, otrolig dålig svarton under mörker, uråldrade texturer och otroligt dålig optimering/prestanda). Samt den fysikmotor som i stort sett inte existerar, och resulterar i att spelaren konstant tar skada av vanliga rörelser.

Därför ser jag lika mycket fram emot en Dayz-mod till Arma 3, som till Standalone-versionen.

Fan, vill inte har mer Dayz-spelare i Arma 3..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Fan, vill inte har mer Dayz-spelare i Arma 3..

Ok...
Utveckla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Fan, vill inte har mer Dayz-spelare i Arma 3..

Tror många skulle hålla med om detta också för båda parternas spelglädje känns ju logiskt att man delar up det att dom som vill ha HC Mil Sim och inget BS förser spelarna med det dom vill ha och håller sig till den publiken,och dom som vill ha HC Zombie-Survival sim'ish sedan får sitt

Det är två olika Dev teams också tror dom som håller på med DayZ standalone kan sköta sitt och dom håller på med ARMA III kan sköta sitt för att nöja dom olika parterna av spelare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Tror många skulle hålla med om detta också för båda parternas spelglädje känns ju logiskt att man delar up det att dom som vill ha HC Mil Sim och inget BS förser spelarna med det dom vill ha och håller sig till den publiken,och dom som vill ha HC Zombie-Survival sim'ish sedan får sitt

Det är två olika Dev teams också tror dom som håller på med DayZ standalone kan sköta sitt och dom håller på med ARMA III kan sköta sitt för att nöja dom olika parterna av spelare.

Eftersom det sköts av helt olika team förstår jag inte hur ARMA spelare störs av att DayZ spelare befinner sig i samma spel, eller bara i samma motor?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av IsakPromKing:

Mycket bra mod, när den fungerar. Man fastnar i loadningscreen varannan gång man spelar. Det är inte bara att försöka igen heller. Ibland går det inte helt enkelt. Om man bortser från det så är det helt klart min favorit.

Provade det idag, och visst, det var kul, men latencerna är helt astronoma, wow har aldrig varit med om något liknande i hela mitt liv, och jag som trodde DayZ hade dålig connection

Sköt en snubbe i bröstet 5 skott med SKS, som dödar på 3 skott, han börjar blöda, och springer bort en bit, och verkar inte fattat var skotten kommit ifrån, sen vänder han sig mot mig och jag är död, hinner inte ens höra skottet innan jag är död, och inte han.

Nästa gång skjuter jag en kille med Enfield 2 gånger, och han springer runt lite blödandes, skjuter två skott till, han springer runt blödande och försöker få in ett skott på mig (vi var i cherno och har massa väggar och liknande i vägen), till slut ser han mig och siktar in, jag springer in bakom en vägg, och går 3 meter in bakom den och tänker gå åt andra hållet, då kommer ett skott, som bryter benen på mig och jag svimmar.

Jag går upp för en trappa och ser en kille med yxa komma springandes i korridoren framför mig, och jag skjuter två skott med någon Enfield liknande sak (Kal tror jag), och väljer sen att springa ner för trappan igen då han började komma för nära utan att bry sig om skotten i bröstet, när jag hunnit ner för trappan är jag död på vad för mig verkar vara ett hugg, innan han ens rört trappan.

Jag kikar in genom en dörr och ser en kille med tazer springa förbi där inne, så jag går åt sidan så att jag inte ska stå i dörröppningen, och står där i 3-4 sekunder för att vänta på att kunna se honom där inne igen ( det är ett våningshus med bara en ingång in och inga fönster på den sidan) och då blir jag tazad.

Där efter någonstans började jag tröttna en aning, värt att nämna är att jag hade 50-70 ping på servrarna som alla vara EU servers. Vet inte om det alltid är såhär, men det gjorde inte riktigt ett bra första intryck

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hmm ok tack för den infon!

Hoppas man får testa snart xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Fan, vill inte har mer Dayz-spelare i Arma 3..

Spelar varken Arma 2, 3 eller någon av DayZ modsen men blev intresserad av detta jag också. hur menar du? Förstör de vanilla?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Ok...
Utveckla?

Skrivet av Lasergurka:

Eftersom det sköts av helt olika team förstår jag inte hur ARMA spelare störs av att DayZ spelare befinner sig i samma spel, eller bara i samma motor?

Skrivet av sj6:

Spelar varken Arma 2, 3 eller någon av DayZ modsen men blev intresserad av detta jag också. hur menar du? Förstör de vanilla?

Arma 2 vanilla servrar kryllar/kryllade av spelare som enbart testat dayz. De är ofta skjutglada och förstår inte hur man ska spela. Jag är rädd att man köper Arma 3 enbart för dayz, sedan hoppar de in på de "vanliga" servrarna och tror att man spelar på samma sätt som i dayz.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Arma 2 vanilla servrar kryllar/kryllade av spelare som enbart testat dayz. De är ofta skjutglada och förstår inte hur man ska spela. Jag är rädd att man köper Arma 3 enbart för dayz, sedan hoppar de in på de "vanliga" servrarna och tror att man spelar på samma sätt som i dayz.

Som jag trodde då

Men om man ska börja med Arma, finns det inte practice grejer som i LoL?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Som jag trodde då

Men om man ska börja med Arma, finns det inte practice grejer som i LoL?

Man kan ju alltid köra singleplayer missions för att träna upp sig. Finns massvis egengjorda av communityn.

För Arma 2 OA : http://www.armaholic.com/list.php?c=arma2_oa_files_scenarios_...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vanliga DayZ är det väl inte alls? Visserligen var det ett tag sen jag spelade, men tror inte de ändrat så mycket på så kort tid, dimman finns inte i vanliga DayZ, det är nya ljudeffekter och vapen, ny look på inventory, flera animationer som inte finns i vanliga DayZ, nya kläder, statusmätarna fungerar annorlunda mm., så vanliga DayZ är det inte.

Det finns MASSOR med moddar till Dayz, Breaking Point är en. Dayz+ är en annan. Dayz Origins en ytterliggare... etc...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Arma 2 vanilla servrar kryllar/kryllade av spelare som enbart testat dayz. De är ofta skjutglada och förstår inte hur man ska spela. Jag är rädd att man köper Arma 3 enbart för dayz, sedan hoppar de in på de "vanliga" servrarna och tror att man spelar på samma sätt som i dayz.

Det är generellt en väldigt låg mognadsnivå på Dayz-spelare. Men, det är inte något jag störs av då jag spelar med bekanta, så länge servern är vettig nog att blockera VOIP mellan öppna kanaler.

Spelar du ARMA 2/3 seriöst, så kommer du väldigt sällan stötta på jobbiga, förbipasserande "Dayz-spelare", då de mer seriösa spel-lägen(T. ex. Warfare/PR), kräver moddar och annat. Moddar som tar tid(och kunskap) för att få till.

Permalänk
Medlem

När kommer detta "dayz standalone" egentligen..?

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Det finns MASSOR med moddar till Dayz, Breaking Point är en. Dayz+ är en annan. Dayz Origins en ytterliggare... etc...

Ja, alltså är det inte vanliga DayZ, utan en mod till DayZ, vad ville du ha sagt med det där?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Knugen1:

Det är generellt en väldigt låg mognadsnivå på Dayz-spelare. Men, det är inte något jag störs av då jag spelar med bekanta, så länge servern är vettig nog att blockera VOIP mellan öppna kanaler.

Spelar du ARMA 2/3 seriöst, så kommer du väldigt sällan stötta på jobbiga, förbipasserande "Dayz-spelare", då de mer seriösa spel-lägen(T. ex. Warfare/PR), kräver moddar och annat. Moddar som tar tid(och kunskap) för att få till.

Well, att installera moddar är knappast svårt med rätt program. Kan man installera dayz så borde man väll också kunna installera andra moddar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Well, att installera moddar är knappast svårt med rätt program. Kan man installera dayz så borde man väll också kunna installera andra moddar?

Har man tagit sig tid att installera rätt moddar, specifikt för mer seriösa servrar som kräver en rad olika moddar, så förtjänar man att lära sig mer av hur det ska spelas.

Sedan kommer man aldrig bort från jobbiga människor under publika spelsessioner, oavsett spel.
Det enda sättet att undvika dessa, är att gå med i en clan och spela med medlemmar som håller en jämn nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

När kommer detta "dayz standalone" egentligen..?

Min gissning är att alphan släpps antingen för Devs eller för allmänheten på E3.
Dean Hall har sagt att client/server arkitekturen är klar och de har testat på Large Scale. Så det borde inte vara allt för långt kvar. Men som sagt om de släpper det för allmänheten och developers samtidigt vet jag inte.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, alltså är det inte vanliga DayZ, utan en mod till DayZ, vad ville du ha sagt med det där?

Att det är moddar till DayZ, därav inte DayZ standalone....?

Har du provat på några moddar till DayZ?

I DayZ breaking point finns det dimma på natten tex. http://www.youtube.com/watch?v=QaysNvKYsP4 - Detta är inte standalone

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Provade det idag, och visst, det var kul, men latencerna är helt astronoma, wow har aldrig varit med om något liknande i hela mitt liv, och jag som trodde DayZ hade dålig connection

Sköt en snubbe i bröstet 5 skott med SKS, som dödar på 3 skott, han börjar blöda, och springer bort en bit, och verkar inte fattat var skotten kommit ifrån, sen vänder han sig mot mig och jag är död, hinner inte ens höra skottet innan jag är död, och inte han.

Nästa gång skjuter jag en kille med Enfield 2 gånger, och han springer runt lite blödandes, skjuter två skott till, han springer runt blödande och försöker få in ett skott på mig (vi var i cherno och har massa väggar och liknande i vägen), till slut ser han mig och siktar in, jag springer in bakom en vägg, och går 3 meter in bakom den och tänker gå åt andra hållet, då kommer ett skott, som bryter benen på mig och jag svimmar.

Jag går upp för en trappa och ser en kille med yxa komma springandes i korridoren framför mig, och jag skjuter två skott med någon Enfield liknande sak (Kal tror jag), och väljer sen att springa ner för trappan igen då han började komma för nära utan att bry sig om skotten i bröstet, när jag hunnit ner för trappan är jag död på vad för mig verkar vara ett hugg, innan han ens rört trappan.

Jag kikar in genom en dörr och ser en kille med tazer springa förbi där inne, så jag går åt sidan så att jag inte ska stå i dörröppningen, och står där i 3-4 sekunder för att vänta på att kunna se honom där inne igen ( det är ett våningshus med bara en ingång in och inga fönster på den sidan) och då blir jag tazad.

Där efter någonstans började jag tröttna en aning, värt att nämna är att jag hade 50-70 ping på servrarna som alla vara EU servers. Vet inte om det alltid är såhär, men det gjorde inte riktigt ett bra första intryck

Ja det låter mycket otrevligt. Jag känner igen mig i det du berättar men absolut inte i samma omfattning. Servrarna beter sig väldigt konstigt.
Senast jag lirade försökte jag och några polare att lira på EU servrarna först och främst. Problemet var att det var alltid någon som inte lyckades komma in. Tillslut prövade vi med UK servrarna och där fick vi några timmars lyckad speltid tillsammans.
Moden skiner verkligen när när det väl fungerar. Det är tråkigt att den sällan gör det, speciellt inte på kvällstimmarna. Se till och prova UK servrarna om du ska prova nån gång till är mitt tips.
Själv har jag dock lagt ner det och börjat med DayZero igen. Jag har dock inte lagt det helt på hyllan, BP är bara inte tillräckligt pålitlig för att lägga tid på för tillfället.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Här hittar man massa information;: http://dayzdev.tumblr.com/

+ Videor och screenshots

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Så otroligt tråkigt lir, fattar inte varför alla tycker det är så roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Ja, alltså är det inte vanliga DayZ, utan en mod till DayZ, vad ville du ha sagt med det där?

Väl bara å läsa vad han ville ha sagt?

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Att det är moddar till DayZ, därav inte DayZ standalone....?

Har du provat på några moddar till DayZ?

I DayZ breaking point finns det dimma på natten tex. http://www.youtube.com/watch?v=QaysNvKYsP4 - Detta är inte standalone

Jag frågade om det de spelade var DayZ Standalone eller ett hård moddat DayZ, och då menade du att det var vanliga DayZ, dvs. inget av mina två alternativ, och fortsätter med att förklara skillnaderna mellan det i videon och ett omoddat DayZ (dvs. vanliga), och då nämner du att det finns många mods till DayZ.

Att det inte var standalone, utan breaking point hade jag redan fått bekräftat när du nämnde att det var vanliga DayZ, då du inte såg någon skillnad

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av IsakPromKing:

Ja det låter mycket otrevligt. Jag känner igen mig i det du berättar men absolut inte i samma omfattning. Servrarna beter sig väldigt konstigt.
Senast jag lirade försökte jag och några polare att lira på EU servrarna först och främst. Problemet var att det var alltid någon som inte lyckades komma in. Tillslut prövade vi med UK servrarna och där fick vi några timmars lyckad speltid tillsammans.
Moden skiner verkligen när när det väl fungerar. Det är tråkigt att den sällan gör det, speciellt inte på kvällstimmarna. Se till och prova UK servrarna om du ska prova nån gång till är mitt tips.
Själv har jag dock lagt ner det och börjat med DayZero igen. Jag har dock inte lagt det helt på hyllan, BP är bara inte tillräckligt pålitlig för att lägga tid på för tillfället.

Jo, provade igår, och då hade jag inga som helst latensproblem, riktigt kul att köra då faktiskt, surt bara att det ska ha såna ups and downs.

Skrivet av meastro:

Så otroligt tråkigt lir, fattar inte varför alla tycker det är så roligt.

Så vitt jag vet har du bara provat det i 20 minuter eller så, men tack för din input i alla fall.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |