Asus presenterar högupplösta Zenbook Infinity med Gorilla Glass 3

Permalänk
Melding Plague

Asus presenterar högupplösta Zenbook Infinity med Gorilla Glass 3

Utan att säga ett ord om de viktigaste specifikationerna visar Asus upp en ny Ultrabook med högupplöst pekskärm i en glasmonter på Computex Taiwan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nu får jag säkert utstå diverse påhopp, men...

Jag tyckte faktiskt att den var skitful, precis som sådär 100% av alla andra Asus-datorer som hittills släppts!

Permalänk
Avstängd

Shiiiinnnyyyy...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

15,5 millimeter är för tjockt.

Jag gillar mina ultrabooks som jag gillar mina tjejer – smala.

Permalänk
Medlem

Någon som som vill köpa en UX32VD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hexenhammer:

Nu får jag säkert utstå diverse påhopp, men...

Jag tyckte faktiskt att den var skitful, precis som sådär 100% av alla andra Asus-datorer som hittills släppts!

Nä man får tycka precis som man vill.
Jag personligen tycker Zenbook är väldigt snygga, Tur det finns något för alla smaker

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jävlar i helsike va sexig den var.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

mer Gorilla Glass åt folket!

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Den där såg ju riktigt bra ut! Vill-ha-faktorn är hög, även om jag helst sitter vid stationära datorer.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

folk som tycker gorillaglas är reptåligt borde kollat på min sgs2, hox och sgs3

Permalänk
Medlem

.. alltså helt onödigt av komplett att ta in de där av tidigare modell som rapporterades om för ett tag sen.

Permalänk

Fingeravtryck incoming?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon85:

folk som tycker gorillaglas är reptåligt borde kollat på min sgs2, hox och sgs3

Bättre än ingen behandling Min SGS3 fungerar utmärkt med nycklar i fickan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

folk som tycker gorillaglas är reptåligt borde kollat på min sgs2, hox och sgs3

Och tänk hur de skärmarna hade sett ut om dom hade haft vanligt glas eller plast. Själv har jag inte haft några större problem med repiga mobilskärmar sen jag började med att inte ha ex nycklar i samma ficka som mobilen, och försöker alltid lägga telefonen med skärmen upp på bord osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Daemon85:

folk som tycker gorillaglas är reptåligt borde kollat på min sgs2, hox och sgs3

Med tanke på att min SGS3 är i princip nyskick (en 3mm lång repa i ena hörnan som syns under hög vinkel i starkt ljus) efter snart ett års användning med allt från pennor till nycklar i samma ficka så skulle jag snarare påstå att du måste vara extremt oförsiktig med dina telefoner än att det är fel på reptåligheten...

Permalänk
Medlem

Tyckte utseendet var 3-4 år tillbaks när netbooksen blev färglada och plastblanka. Inte så kul.

Däremot så ska det bli kul att se hur de står sig mot Acers S7a i pris och det som verkligen räknas: tillbehören (vilket asus levererade långt över förra generationen och acer ökade en tusenlapp i pris när allt var tillköpt).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Utan att låta allt för dum, men vad är det här Gorilla Glas 3 och vad är fördelar/nackdelar? Känns som att en hel del vikt är inkluderad - och fingeravtryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon85:

folk som tycker gorillaglas är reptåligt borde kollat på min sgs2, hox och sgs3

Med tanke på vilken misshandling min SGS2 har genomgått och enbart EN liten repa på nedre delen av skärmen (syns knappt om man inte tittar snett underifrån) har uppkommit så kan jag lätt säga att gorillaglas hjälper ganska rejält.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Gorillaglas är dessutom toklätt att rengöra ifall man är orolig för fingeravtryck, det tål ISOPROPYL-ALKOHOL utan baksmälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Shiiiinnnyyyy...

Fast den är rätt svart ändå..... Snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

15,5 millimeter är för tjockt.

Jag gillar mina ultrabooks som jag gillar mina tjejer – smala.

Djupt förhållande?

Permalänk
Medlem

Bakupplyst tangentbord på denna?

Permalänk
Medlem

Väldigt läcker, kanske blir ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Med tanke på vilken misshandling min SGS2 har genomgått och enbart EN liten repa på nedre delen av skärmen (syns knappt om man inte tittar snett underifrån) har uppkommit så kan jag lätt säga att gorillaglas hjälper ganska rejält.

Jag tappade mig SGS2 på asfalt 3-4 gånger när jag var ute och cyklade utan ordentlig hållare utan en enda repa på glaset. Plasten blev dock ganska fint kantstött.

Permalänk
Inaktiv

Jäkligt snygg! Den hör och Windows 8,1 så är jag nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

15,5 millimeter är för tjockt.

Jag gillar mina ultrabooks som jag gillar mina tjejer – anorexiska.

Fixed it for you.

Permalänk
Medlem

Gorilla Glass 3 är mycket tåligare än föregångaren.

Till exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=AYCvg1x4gx0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Fixed it for you.

Anorektisk*

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Och tänk hur de skärmarna hade sett ut om dom hade haft vanligt glas eller plast. Själv har jag inte haft några större problem med repiga mobilskärmar sen jag började med att inte ha ex nycklar i samma ficka som mobilen, och försöker alltid lägga telefonen med skärmen upp på bord osv.

Nycklar spelar ingen roll eftersom glas är hårdare än järn. Sten/grus däremot ska du undvika eftersom det är hårdare än glas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Skippa touchpanel, gorilla glas och glossy finish så ska jag försöka tjäna ihop pengar och köpa en. Annars får det vara, annars köper jag hellre en företagsmodell från Dell, HP, Fujitsu eller Lenovo om jag skulle komma över pengar och kunna konfigurera de efter eget huvud. Konsumentmodeller vill jag inte betala för summorna det handlar om här.

Krav för egen del, för en bärbar som liten arbetsstation är nog 8GB+ ram, WVA-skärm med hyfsad upplösning (större än 1366x768), WiDi/Miracaststöd, DisplayPort för extern skärm med upplösning över 1920x1200, ethernet och några USB3 ett krav här. Inte några tunga krav, men i princip bara företagsbärbara aka Business class-maskiner som klarar de kraven. Trotts att jag ändå valt bort dockningsstöd till förmån för DisplayPort. Annars vet jag inte riktigt varför man ska spendera en månadslön på en bärbar.