Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tråkigt att ditt grafikkort var defekt. Givetvis ska även demoprodukter vara fungerande. Givetvis har du garanti i vanlig ordning på dessa. Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Du når oss på 031-710 20 00.

Kortet funkar bra ...ringde kundservice dom noterade på ordern att det var en skada på plast fronten, så att det inte påverkar ev. garanti ärende.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

HEJ kära komplett skulle ni kunna göra om eran lista där man letar efter ex . grafikkort osv. Det är mycket frustrerande och drygt att hitta det man vill. just nu har jag ingen aning hur ni kan förbättra men ett lättare sätt att hitta varor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kan inte få tag på dessa just nu. Så troligtvis sitter Nvidia på de få exemplar som finns. Förhoppningsvis får vi se GTX 770 med Titan-kylaren i butik framöver men just nu vet vi inte.

Skönt att det löste sig. Märklig omdirigering. :/

Tråkigt att ditt grafikkort var defekt. Givetvis ska även demoprodukter vara fungerande. Givetvis har du garanti i vanlig ordning på dessa. Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Du når oss på 031-710 20 00.

Vi är alltid tacksamma för input som kan göra oss bättre!
Frakt är en viktig del av vårt erbjudande tillsammans med sortiment, pris, support, service med mera som vi givetvis jobbar med. Vi har inga planerade förändringar på gång här men dina synpunkter är noterade.

Kul att du gillar Superweekend. Givetvis fortsätter vi som vanligt med kampanjer löpande även om inte just veckans erbjudande finns kvar.

Vi har nyligen startat upp en helt ny avdelning som enbart kommer att arbete med produktinformation och bilder. Vår förhoppning är att det kommer bli ännu bättre framöver. Jag skickar dina förslag vidare.

Vänligen

/Mikael

Det enda jag saknar på eran hemsida är att man kan välja delar från 0 och få datorn monterad gratis. eller bättre konfigorator.

Permalänk
Inaktiv

Hej

Kommer ni sälja Silverstone Sugo SG10 och i så fall, när väntas den komma in på lager.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av 007onex:

HEJ kära komplett skulle ni kunna göra om eran lista där man letar efter ex . grafikkort osv. Det är mycket frustrerande och drygt att hitta det man vill. just nu har jag ingen aning hur ni kan förbättra men ett lättare sätt att hitta varor

Ny sök- och filtreringsfunktion kommer inom kort. Håll utkik!

Skrivet av dencoolasnubben:

Det enda jag saknar på eran hemsida är att man kan välja delar från 0 och få datorn monterad gratis. eller bättre konfigorator.

För tillfället har vi inga planer på att erbjuda montering av lösa komponenter. Däremot bygger vi alla Komplett PC från grunden efter dina konfigurationer.

Skrivet av anon214613:

Hej

Kommer ni sälja Silverstone Sugo SG10 och i så fall, när väntas den komma in på lager.

Vi har inga sådana på väg in just nu. Jag skickar ditt önskemål vidare till våra inköpare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Filtreringsfunktion

[QUOTE="Komplett;13600143"]Ny sök- och filtreringsfunktion kommer inom kort. Håll utkik!

Den gamla filtreringsfunktion var mycket bättre.

Permalänk
Komplett.se

[QUOTE="skyttorp;13617793"]

Skrivet av Komplett:

Ny sök- och filtreringsfunktion kommer inom kort. Håll utkik!

Den gamla filtreringsfunktion var mycket bättre.

Hej,

Vi har precis kommit igång både med den nya sök- och filtreringsfunktionen. Sökmotorn är självlärande och kommer att bli bättre med tiden ju mer den används. Filtreringen jobbar vi nu med den närmsta tiden för att få den så bra som möjligt på varje kategori.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782199

Är det "Day one edition" eller "vanliga"?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av betan:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=782199

Är det "Day one edition" eller "vanliga"?

För tillfället är det Day One Edition. Vi har kring 250 kvar av dessa att boka upp.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni säger att det är två års garanti (24 månader) på PlayStation Vita och PlayStation 3. Är det ni som lämnar så lång garanti? Sony lämnar nämligen bara ett års garanti på bägge konsolerna.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638725
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661686
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=763262
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=771782

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av TKD_1337:

Ni säger att det är två års garanti (24 månader) på PlayStation Vita och PlayStation 3. Är det ni som lämnar så lång garanti? Sony lämnar nämligen bara ett års garanti på bägge konsolerna.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638725
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=661686
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=763262
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=771782

Ja vi lämnar två års garanti på dessa.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Synd att jag inte fick ett m-atx kort när de bytte ut mitt atx på garanti fast jag sa att jag kunde lägga till :(. Annars gick ärendet snabbt och smärtfritt som vanligt

Permalänk
Medlem

Tjena!
Har en liten fundering kring en produkt. Sökt kriterium på Prisjakt.nu och hittat denna Acer Aspire v7. och hamnade såklart på Komplett Det jag undrar över är, då jag lagt detta som ett kriterium i prisjakt att det skall vara full hd och ips skärm så tycker man ju att det skall vara så. Men när jag läser era produkt egenskaper så visar de att så inte är fallet. Tänkte höra om man skulle kunna få ett klart svar på detta?

Jag har försökt hitta detta på Acer's egna hemsida men inte lyckats.

Tacksam för svar

Visa signatur

Du är vad du äter - mmmmm kebab!!

Permalänk
Skrivet av Ace.x2:

Tjena!
Har en liten fundering kring en produkt. Sökt kriterium på Prisjakt.nu och hittat denna Acer Aspire v7. och hamnade såklart på Komplett Det jag undrar över är, då jag lagt detta som ett kriterium i prisjakt att det skall vara full hd och ips skärm så tycker man ju att det skall vara så. Men när jag läser era produkt egenskaper så visar de att så inte är fallet. Tänkte höra om man skulle kunna få ett klart svar på detta?

Tacksam för svar

Fhd i namnet full hd ?
Upplösning hd ?
Inte något proffs men jag får det till full hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedude93:

Hur länge ska varorna packas?

Ordernummer: 39345067

trodde jag skulle få grejerna innan helgen.

Och varför delas ordern upp i två?

Fanns alla varor på lager?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Tja! Jag nappade på erat erbjudande alldeles nyss på en Panasonic TX-P50ST60Y som var nersatt med 25%+, mycket nöjd där Det som dock var lite mindre roligt, eller i alla fall fundersamt var varför det inte fanns postleverans/paket som fraktalternativ? Jag hor rätt så nära ett postombud och har hämtat ut stora grejor därifrån förut, inte riktigt i klas med en tv i och för sig.
Till saken, nu måste jag tydligen betala 299:- extra istället för kanske 99:- som vanlig postleverans kostat, utan hemleverans. Är det nån speciellt anledning till varför, att ni är basaerade i Norge eller vad? Ska väl egentligen inte gnälla för mycket då tvn vart dryga 3000:- billigare än normalt, jag finner det bara lite konstigt.

En fråga till innan jag glömmer, exakt hur funkar det här med hemleverans? Jag jobbar nämligen mestadels kväll och i och med att tiden är satt till mellan 17-21 (om jag förstod det rätt), går det att lösa på nåt sätt? Annars får jag helt enkelt ta ledigt eller byta till ett dagspass. Du kan få mitt odernr också: Ordernummer: 22407918
Mvh/ Jonas

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batman:

Tja! Jag nappade på erat erbjudande alldeles nyss på en Panasonic TX-P50ST60Y som var nersatt med 25%+, mycket nöjd där Det som dock var lite mindre roligt, eller i alla fall fundersamt var varför det inte fanns postleverans/paket som fraktalternativ? Jag hor rätt så nära ett postombud och har hämtat ut stora grejor därifrån förut, inte riktigt i klas med en tv i och för sig.
Till saken, nu måste jag tydligen betala 299:- extra istället för kanske 99:- som vanlig postleverans kostat, utan hemleverans. Är det nån speciellt anledning till varför, att ni är basaerade i Norge eller vad? Ska väl egentligen inte gnälla för mycket då tvn vart dryga 3000:- billigare än normalt, jag finner det bara lite konstigt.

En fråga till innan jag glömmer, exakt hur funkar det här med hemleverans? Jag jobbar nämligen mestadels kväll och i och med att tiden är satt till mellan 17-21 (om jag förstod det rätt), går det att lösa på nåt sätt? Annars får jag helt enkelt ta ledigt eller byta till ett dagspass. Du kan få mitt odernr också: Ordernummer: 22407918
Mvh/ Jonas

Stora TV levereras på pall, därav fraktpriset. Troligen ändå kraftigt subventionerat. Hur tror du ett ombud skulle få plats med en 50" TV på pakethyllan?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Stora TV levereras på pall, därav fraktpriset. Troligen ändå kraftigt subventionerat. Hur tror du ett ombud skulle få plats med en 50" TV på pakethyllan?

Tänkte inte rikgt så långt, mer än just mitt ombud verkar ha ett enormt lager där alla paketen ligger. Tack för svaret

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Om jag köpt en demo vara av er, hur ser garantin ut om produkten går sönder, eller inte presterar så som den bör?

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Om jag köpt en demo vara av er, hur ser garantin ut om produkten går sönder, eller inte presterar så som den bör?

Fortfarande garanti som vanligt. Ska stå någonstans mer exakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Den nya designen på hemsidan är kannon! Gillar det väldigt mycket, Dock skulle jag säga att eran hemsida layout är lite problematisk ibland vill jag säga...

då jag gärna skulle vilja säga att... eran stora ``skylt´´ där det, atm, står HETT PÅ KOMPLETT, är väldigt bra att man kan... byta? bild när det finns flera erbjudanden. däremot där nere så finns the en liten skylt också, atm reklam för NVIDIAS nya grafikkort... (GTX 760)

Denna lilla ``skylt´´ vill jag gärna att ni skulle kunna gör likadan som den stor (fortsatt vara liten men) så att man kan byta... bild/erbjudande? liksom...

[1] Geforce Nvidias Gtx 760

[2] kanske... PS4 och Xbox one Förhandsbokning?

[3] något annat roligt bara?

Då detta tycker jag att ny kanske skulle kunna göra?

Redigering: jag hade lite problem med detta för att jag skulle visa farsan det nya förhandsbokningen på PS4 men då helt plötsligt var det GTX 760 istället och då blev han lite otålig

Visa signatur

i5 3570k @ 3.40Ghz ll MSI B75MA-P45 ll Kingston HyperX 8GB @ 1600Mhz 2x4GB ll XFX ProSeries Core Edition 550W ll Sapphire Radeon 7970 3GB D5 Boost ll wD Desktop Black 1TB HDD ll Kingston 256GB SDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace.x2:

Tjena!

Tacksam för svar

Att specifikationer inte alltid stämmer på prisjakt är inget konstigt då det sällan är varken tillverkare eller återförsäljare som uppdaterar specifikationerna på varken prisjakt eller liknande sidor.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace.x2:

Tjena!

Tacksam för svar

Bildupplösningar 1280 x 720

720 = HD-Ready
1080 = Full HD

Det är en HD skärm, men inte full HD.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ace.x2:

Tjena!

Tacksam för svar

Hej,
Vi har undersökt detta och tyvärr verkar det som att både Prisjakt och vi har fel information. Skärmen är en vanlig TN-panel med upplösningen 1366x768. Vi ber om ursäkt för den felaktiga informationen och uppdaterar så snart som möjligt.

Skrivet av Batman:

Mvh/ Jonas

Hej,
Precis som MultiMan skrev så beror det på att TV:n är för stor för att skickas som Postpaket. Hör gärna av dig till Posten och hör efter dom de har möjlighet att köra ut till dig vid en tidpunkt som passar dig. Alternativet annars är att du hämtar ut den själv hos Posten. Tveka inte att ringa oss om det är något du känner dig osäker på eller behöver hjälp med. 031-710 20 00

Skrivet av bullen181:

Du har garanti och öppet köp precis som vanligt även på demovaror.

Skrivet av lolensaken:

Den nya designen på hemsidan är kannon! Gillar det väldigt mycket, Dock skulle jag säga att eran hemsida layout är lite problematisk ibland vill jag säga...

då jag gärna skulle vilja säga att... eran stora ``skylt´´ där det, atm, står HETT PÅ KOMPLETT, är väldigt bra att man kan... byta? bild när det finns flera erbjudanden. däremot där nere så finns the en liten skylt också, atm reklam för NVIDIAS nya grafikkort... (GTX 760)

Denna lilla ``skylt´´ vill jag gärna att ni skulle kunna gör likadan som den stor (fortsatt vara liten men) så att man kan byta... bild/erbjudande? liksom...

[1] Geforce Nvidias Gtx 760

[2] kanske... PS4 och Xbox one Förhandsbokning?

[3] något annat roligt bara?

Då detta tycker jag att ny kanske skulle kunna göra?

Redigering: jag hade lite problem med detta för att jag skulle visa farsan det nya förhandsbokningen på PS4 men då helt plötsligt var det GTX 760 istället och då blev han lite otålig

I dagsläget har vi som du säger inga små banners med växlande grafik. Men jag skickar ditt förslag vidare till vårt design-team.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Precis som MultiMan skrev så beror det på att TV:n är för stor för att skickas som Postpaket. Hör gärna av dig till Posten och hör efter dom de har möjlighet att köra ut till dig vid en tidpunkt som passar dig. Alternativet annars är att du hämtar ut den själv hos Posten. Tveka inte att ringa oss om det är något du känner dig osäker på eller behöver hjälp med. 031-710 20 00
/Mikael

Tack för svaret

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte Battlefield Bad Company 2 igår på rean och har problem med nedladdningen av spelet. När jag går in på mina ordrar och klickar på ladda ner så skickas jag vidare till Mina digitalaprodukter där jag endast möts av meddelandet "Hittade inga digitala produkter som matchar sökningen". Varför dyker spelet inte upp och vad kan göras för att ordna problemet?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Vi har undersökt detta och tyvärr verkar det som att både Prisjakt och vi har fel information. Skärmen är en vanlig TN-panel med upplösningen 1366x768. Vi ber om ursäkt för den felaktiga informationen och uppdaterar så snart som möjligt.

Tack så mycket

Visa signatur

Du är vad du äter - mmmmm kebab!!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av APro7:

Köpte Battlefield Bad Company 2 igår på rean och har problem med nedladdningen av spelet. När jag går in på mina ordrar och klickar på ladda ner så skickas jag vidare till Mina digitalaprodukter där jag endast möts av meddelandet "Hittade inga digitala produkter som matchar sökningen". Varför dyker spelet inte upp och vad kan göras för att ordna problemet?

Hej,

Det låter märkligt. Du har inte fått någon nyckel heller? Hör av dig till oss så kikar vi närmare på detta. 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Det låter märkligt. Du har inte fått någon nyckel heller? Hör av dig till oss så kikar vi närmare på detta. 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Har inte fått någon nyckel, bara en orderbekräftelse där det står att det finns tillgängligt bland mina kontosidor, vilket det dock inte gör. Men jag får väl ta och ringa lite senare så löser det sig förhoppningsvis

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga, registrerade mig på Komplett för en stund sedan för att köpa lite saker via postförskott, paketavisering via mail finns som alternativ men jag kan inte välja E-avisering, är den funktionen avstängd just nu eller har jag gjort nåt fel?