Permalänk

2.1 Högtalare max 2k

Hej, känner att det är dags att uppgradera ifrån mina addon högtalare från netonnet till något bättre. Jag hade tänkt mig ett 2.1 system för max 2000 kr.
De högtalarna som jag har fastnat lite för är Edifier S530 och Corsair SP2500. Det är svårt att avgöra när man inte själv har möjlighet att provlyssna dem. Den enda fördelen jag ser förutom just ljudet är att S530 även har en trådlös fjärkontroll.

Så vad tycker ni? Är S530 värd de extra ~600kr eller finns det något bättre val än de båda?

Permalänk

Edifier S530 har jag inte hört. Men rekomenderar Corsair SP2500. Dom ger bra ljud för en liten slant.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Införskaffade själv ett par M-Audio Bx5 d2 i vintras och jag ångrar det inte en sekund. Ljudet är extremt rent och basen är mer än nog tkr jag. Dessutom är de mycket billigare nu så du kanske till och med kan spara ihop till ett ljudkort vid senare tillfälle!

http://ljudfront.123ehandel.se/product.html?product_id=5252&r...

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med mina SP2500

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Införskaffade själv ett par M-Audio Bx5 d2 i vintras och jag ångrar det inte en sekund. Ljudet är extremt rent och basen är mer än nog tkr jag. Dessutom är de mycket billigare nu så du kanske till och med kan spara ihop till ett ljudkort vid senare tillfälle!

http://ljudfront.123ehandel.se/product.html?product_id=5252&r...

Tack för tipset men tyvär så är de högtalarna för stora för vart jag hade tänkt att placera dem.

Just nu lutar det åt SP2500 då det är en så pass skillnad och efter ett antal genomlästa kommentarer och recensioner så verkar det inte vara någon större skillnad ljudmässigt.

Tänkte också passa på att fråga om jag går miste om mycket om jag kör på det integrerade ljudkortet på mitt moderkort (p8z77-m pro) om jag nu väljer någon utav dessa högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Tack för tipset men tyvär så är de högtalarna för stora för vart jag hade tänkt att placera dem.

Just nu lutar det åt SP2500 då det är en så pass skillnad och efter ett antal genomlästa kommentarer och recensioner så verkar det inte vara någon större skillnad ljudmässigt.

Tänkte också passa på att fråga om jag går miste om mycket om jag kör på det integrerade ljudkortet på mitt moderkort (p8z77-m pro) om jag nu väljer någon utav dessa högtalare.

Dold text

Okej, det var ju typiskt. Jag själv använder Asus Xonar DX och jag märker en enorm skillnad på det jämfört med det integrerade i mitt moderkort. Om du dessutom bestämmer dig för SP2500 så kan du köpa till detta ljudkort och bara precis hamna runt 100kr över din 2000kr gräns.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294631

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk

Det är i alla fall ganska bra kräm i SP2500 eftersom jag fått klagomål från husvagnscampingen som ligger 5-600 meter bort. Och det var mitt på dagen.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Har Edifier S330, mycket nöjd! Grymt ljud, dynamiskt & fint.

Permalänk

Sitter nu på Addon A-510 om jag minns rätt så jag vill gärna märka en skillnad, jag har knappast en aning hur dessa högtalare jämför sig med dem nämnda i tråden om någon har en aning om det får ni gärna hojta till

Permalänk

Köpte själv Antec Rockus 3d 2.1 i höstas och de är de bästa högtalarna jag haft. Verkar vara svåra att få tag på numera. Men både 3.5mm anslutning och optisk var guld värt.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W