MySQL databas över lokalt nätverk.

Permalänk
Medlem

MySQL databas över lokalt nätverk.

Hej alla.
Först och främst, google brukar vara min vän, men inte helt i detta fall. Så nu vänder jag mig till er.
Jag försöker komma åt en mysql databas från en annan dator i samma nätverk.

Såhär är det nu:
192.168.0.32 har WAMP installerat och jag kan köra applikationer kopplat till databasen utan problem på samma dator.
Jag har satt bind-address=192.168.0.32 i "C:\wamp\bin\mysql\mysql5.5.24\my.ini" filen.
Har även lagt till mysql användare. "användare@192.168.0.%"

192.168.0.30 är klienten som ska ha åtkomst till 192.168.0.32. Jag installerade MySQL Client på denna.

Jag måste vara trög eller nått för jag får inte det att funka. Hur gör ni?
Det ska som sagt vara tillgängligt i nätverket. Inga utomstående ska ha åtkomst.

Please.. Hjälp

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Ingen brandvägg på datorn som stänger ute dig?

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte fungerar? Vad får du för felmeddelande? Vad säger loggarna?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Det var visst brandväggen på serverdatan som var ivägen. Däremot har det uppkommit ett annat problem. Jag har bara satt SELECT privilegier på "user", men den kan ändå ändra och ta bort rader. Även TRUNCATE kommandot går att köra på den användaren. Hur kan detta komma sig?

Jag ändrade i privilegierna via phpmyadmin. Där står att endast SELECT är valt som global privilegie för "user".
Vad är fel?

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Det var visst brandväggen på serverdatan som var ivägen. Däremot har det uppkommit ett annat problem. Jag har bara satt SELECT privilegier på "user", men den kan ändå ändra och ta bort rader. Även TRUNCATE kommandot går att köra på den användaren. Hur kan detta komma sig?

Jag ändrade i privilegierna via phpmyadmin. Där står att endast SELECT är valt som global privilegie för "user".
Vad är fel?

flush privileges; ?