Microsoft Windows RT – partnertillverkare överger skeppet

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Det går inte att köra OSX-program på en iPad, men vad hittar du en konkurrerande enhet som kan köra OSX-program? I fallet med Windows så har du valmöjligheten och plattorna med Win8 är inte dyrare, de har ungefär samma batteritid, de är (marginellt) snabbare och som extra bonus kan de även köra alla gamla Windows-program.

Så om man som kund ska välja Windows RT borde det finnas någon fördel som saknas i Win8 annars tycker i alla fall jag att det är en rätt meningslös produkt.

BTW: när Windows RT lanserades förra året skrev jag att det OS:et kommer vara nerlagt innan 2013 är över. Om Surface2 är den enda platta som kommer lanseras i närtid så lär den kristallkulan ha visat rätt...

Nej och varför skulle man vilja köra OSX-program på liten skärm utan mus och tangentbord? Det är därför iPad kostar 3999:- och har 900 000 appar för det man faktiskt använder en platta till. Som sagt att ha någon slags drömprodukt som kan göra allt funkar aldrig. Om du vill göra mer än vad en platta erbjuder skall du använda rätt verktyg - en riktig dator. I mitt fall hade jag valt en Macbook Air men finns ju bra laptops på PC-sidan med.

Ett verktyg som skall kunna göra allt lyckas sällan göra något bra. Modifiera inte en hammare att användas som skruvmejsel. Byt verktyg istället.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Fast apputbudet har ju ökat till 80 000 mycket snabbare än vad Apple lyckades med. Vet inte om man kan begära så mycket mer om samma hastighet håller i sig?

Och skillnaden idag är?

När iOS och Android var nya fanns det inga andra alternativ så bristen på appar var helt enkelt ett mycket mindre problem då.

När man står och ska välja mellan Android, iOS och Android idag så är går det inte att komma ifrån att två av alternativen har långt fler applikationer, brutalt mycket större marknad för tillfället och mycket mer "brand recognition" hos genomsnittskunden. Har svårt att se hur någon kan hävda att Windows på något sätt skulle vara Android/iOS tekniskt överlägset på pekplattor, det är inte billigare och HW är i många fall sämre (Windows RT har max 1366x768, de SoC som används inte inte alls lika snabba som Android eller iPad etc).

Så det man hela tiden kommer tillbaka till: vad är fördelen för mig som kund att välja en platta med Windows RT över alternativen?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Datavetare
Skrivet av SmörBacon:

Nej och varför skulle man vilja köra OSX-program på liten skärm utan mus och tangentbord? Det är därför iPad kostar 3999:- och har 900 000 appar för det man faktiskt använder en platta till. Som sagt att ha någon slags drömprodukt som kan göra allt funkar aldrig. Om du vill göra mer än vad en platta erbjuder skall du använda rätt verktyg - en riktig dator. I mitt fall hade jag valt en Macbook Air men finns ju bra laptops på PC-sidan med.

Ett verktyg som skall kunna göra allt lyckas sällan göra något bra. Modifiera inte en hammare att användas som skruvmejsel. Byt verktyg istället.

Jag säger inte att man ska göra en hybridprodukt, men när man jämför Windows RT och Windows 8 (Atom/Jaguar) plattor så kan jag inte hitta en enda fördel för Windows RT. Med Win8 har man möjligheten att stoppa dit tangentbord + mus i fall man vid något tillfälle behöver köra desktop-program, men köper man en platta utgår jag från att den nästan uteslutande kommer köra Modern UI appar (vilket både Win8 och Windows RT plattor kan).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Awww... Och jag som tycker om min surface RT. Hyffsat iallafall, lite dåligt med program/appar.

Permalänk

Burn Windows RT! Burn ARM! Burn! Skadeglädjen värmer! Jag ville ha Windows, bara nästa version av det! Vad fick jag?! Ett schizofrent Tetris OS?! Hoppas ni lider! (P.S. starka personliga åsikter)

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Jag säger inte att man ska göra en hybridprodukt, men när man jämför Windows RT och Windows 8 (Atom/Jaguar) plattor så kan jag inte hitta en enda fördel för Windows RT. Med Win8 har man möjligheten att stoppa dit tangentbord + mus i fall man vid något tillfälle behöver köra desktop-program, men köper man en platta utgår jag från att den nästan uteslutande kommer köra Modern UI appar (vilket både Win8 och Windows RT plattor kan).

Nackdelen med Surface Pro enligt mig är att den inte är portabel nog. Om den hade haft 12 timmars batteritid och lätt och smidig nog att använda som platta hade det varit en helt annan produkt. Men nu är den stor och svår att använda som platta, blir varm och har fläktar som låter, kostar lika mycket som en Haswell ultrabook som är bättre på allt förutom touch. Men visst jag förstår fin poäng. Problemet är att för att ge dig alla dessa "möjligheter" så tappar man en hel del också. Tycker fortfarande Surface Pro är en något förvirrad produkt - man behöver helst extern mus plus tangentbord för att den skall funka bäst och då kan man lika gärna ha en vanlig dator?

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Yoshman;13623262"]Kan du ge några exempel på varför någon kund skulle välja en Windows RT platta över en Windows 8 platta med Intel/AMD?

Är inte problemet att Windows RT har uppenbara nackdelar i att inte kunna köra "Windows program" och det finns helt enkelt inte några fördelar mot low-end Intel/AMD körandes Win8?[/QUOTE

Kanske för att man vill ha en pekplatta men ingen ersättare för en laptop:
http://www.zdnet.com/why-im-not-trading-my-surface-rt-for-a-s...

Själv köpte jag en RT och är nöjd med den. Faktum är att den är lättare tunnare och har en längre batteritid än PRO versionen. Det kanske inte blir så med kommande generationer men jag lever här och nu.

Dessutom tillkommer Office paketet gratis:
"Microsoft Office Home & Student 2013 RT ingår"

Permalänk
Medlem

Sagt det förut säger det igen:
MS är inne i ett ofantligt viktigt skede i företagets historia:
De måste stå på flera ben för att överleva långsiktigt.
Strategisk vara kvar i WINTEL träsket och utveckla det tillsammans mot/med WP
Utveckla ut UR WINTEL träsket. Lite trail and error
Stretegiskt bli komplettleverantör (mjukvara hårdvara) i större utrsträckning då man kan styra slut produkterna (upplevelsen) hårdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Intressant att det verkar funka så bra ändå. Personligen kan jag tycka det är ett fundamentalt fel i att använda ett fullfjädrade OS och progam via ett touch GUI. I dessa falll känns det som man borde sakna mus, skärmyta, prestanda osv.?

Du må hända tycka det är fel men det funkar faktiskt bra, vist du kommer inte sitta och skriva längre texter på enheten, men t.ex. arbeta med bild redigering funkar det bättre på denna platta en än bland annat en PC på grund av Wacom-digitizer, faktum är att det är på professionell nivå om du sysslar mycket med detta.

Surfa på den är också ypperligt, vi snackar runt 1 sekund för att rendera de flesta sidor, även Aftonbladet, dvs snabbare än så got som alla plattor där ute. Inte som min förra Android platta som kunde ta allt från 1-2 sekunder till 30 och det var även en hyfsad surfplatta ( Asus Transformer Infinity )

Modern UI applikationerna och tänket funkar faktiskt grymt bra, bättre och trevligare en Android, kan inte uttala mig om IPAD då jag bara suttit med dom i ett par minuter, Att även kunna arbeta med två appar samtidigt är något jag alltid saknat på en Android enhet.

Sedan har vi som sagt va full applikations support, allt här funkar dock inte perfekt med bara pekskärm, du har dock en USB port så du kan lätt fixa mus / tangentbord eller skaffa deras egna. Plattan har även inbyggt ställ så behövs inget extra för att den ska stå upp.

Allt är förvisso inte gröna skogar, batteritiden är inte den bästa men något jag redan viste, går att fixa svagare plattor men jag ville ha en platta i ultrabook kvalitet. Batteritiden är runt 4-5 timmar vid normal användning, typ surf, rita o.s.v. Spela tunga spel som SC2, eller andra MMO's så kan du beräkna runt 2 timmar, lättare spel än så har du dock ungefär 4-5 timmar, samma för film.

Har även testat 1080p hi10 h264 encodade filmer och plattan tar dessa galant, känner knappt till någon annan platta som stödjer dessa filer och klarar hantera dessa dessutom.

En annan nackdel är just programutbudet, det finns inte allt för många bra appar fortfarande och saknas inom vissa kategorier, du har förvisso fullfjädrade program men inte för allt, dock utbudet blir bättre och bättre och börjar komma rejält bra appar. T.ex. en jag älskar vid det här laget är http://apps.microsoft.com/windows/sv-se/app/nextgen-reader/30... bland annat.

Överlag en riktigt grym platta som mer eller mindre ersätter en Ultrabook och även funkar som en platta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Proglemet med Windows RT enligt mitt tycke är att man inte kan köra något annat än Internet Explorer. Microsoft har strypt de nödvändiga APIerna för att Chrome eller Firefox ska kunna fungera...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yakideo:

Proglemet med Windows RT enligt mitt tycke är att man inte kan köra något annat än Internet Explorer. Microsoft har strypt de nödvändiga APIer för att Chrome eller Firefox ska kunna fungera...

Chrome finns ju redan som app till Windows 8 så... jag vet inte om jag håller med dig helt och hållet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du må hända tycka det är fel men det funkar faktiskt bra, vist du kommer inte sitta och skriva längre texter på enheten, men t.ex. arbeta med bild redigering funkar det bättre på denna platta en än bland annat en PC på grund av Wacom-digitizer, faktum är att det är på professionell nivå om du sysslar mycket med detta.

Surfa på den är också ypperligt, vi snackar runt 1 sekund för att rendera de flesta sidor, även Aftonbladet, dvs snabbare än så got som alla plattor där ute. Inte som min förra Android platta som kunde ta allt från 1-2 sekunder till 30 och det var även en hyfsad surfplatta ( Asus Transformer Infinity )

Modern UI applikationerna och tänket funkar faktiskt grymt bra, bättre och trevligare en Android, kan inte uttala mig om IPAD då jag bara suttit med dom i ett par minuter, Att även kunna arbeta med två appar samtidigt är något jag alltid saknat på en Android enhet.

Sedan har vi som sagt va full applikations support, allt här funkar dock inte perfekt med bara pekskärm, du har dock en USB port så du kan lätt fixa mus / tangentbord eller skaffa deras egna. Plattan har även inbyggt ställ så behövs inget extra för att den ska stå upp.

Allt är förvisso inte gröna skogar, batteritiden är inte den bästa men något jag redan viste, går att fixa svagare plattor men jag ville ha en platta i ultrabook kvalitet. Batteritiden är runt 4-5 timmar vid normal användning, typ surf, rita o.s.v. Spela tunga spel som SC2, eller andra MMO's så kan du beräkna runt 2 timmar, lättare spel än så har du dock ungefär 4-5 timmar, samma för film.

Har även testat 1080p hi10 h264 encodade filmer och plattan tar dessa galant, känner knappt till någon annan platta som stödjer dessa filer och klarar hantera dessa dessutom.

En annan nackdel är just programutbudet, det finns inte allt för många bra appar fortfarande och saknas inom vissa kategorier, du har förvisso fullfjädrade program men inte för allt, dock utbudet blir bättre och bättre och börjar komma rejält bra appar. T.ex. en jag älskar vid det här laget är http://apps.microsoft.com/windows/sv-se/app/nextgen-reader/30... bland annat.

Överlag en riktigt grym platta som mer eller mindre ersätter en Ultrabook och även funkar som en platta.

Ok så de har fått tilll Wacom drivern nu eller? För mig är batteritiden och lite annat en dealbreaker men jag fårstår att för vissa så funkar det ändå bra under vissa omständigheter. Och om man är early adopter-typen och kan leva med lite dåligt utbud på appar osv. varför inte. Som nerd vill man ju faktiskt testa på något nytt då och då

Permalänk
Medlem

Vore bättre o lägga ner det och helt satsa på intel och amd plattor med riktiga windows 8 istället, dom kan ju "jobba" extra som lättare pc. Eller finns det någon fördel i Rt som jag missat?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vore bättre o lägga ner det och helt satsa på intel och amd plattor med riktiga windows 8 istället, dom kan ju "jobba" extra som lättare pc. Eller finns det någon fördel i Rt som jag missat?

håller med. finns inte någon mening att ha arm när x86 finns med mkt bättre support aav program

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Chrome finns ju redan som app till Windows 8 så... jag vet inte om jag håller med dig helt och hållet.

Han pratar ju om Windows RT, inte Windows 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vore bättre o lägga ner det och helt satsa på intel och amd plattor med riktiga windows 8 istället, dom kan ju "jobba" extra som lättare pc. Eller finns det någon fördel i Rt som jag missat?

Den är lättare, tunnare och batteriet räcker längre. En inte helt oviktig egenskap om man vill ha en platta.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av SmörBacon:

Nackdelen med Surface Pro enligt mig är att den inte är portabel nog. Om den hade haft 12 timmars batteritid och lätt och smidig nog att använda som platta hade det varit en helt annan produkt. Men nu är den stor och svår att använda som platta, blir varm och har fläktar som låter, kostar lika mycket som en Haswell ultrabook som är bättre på allt förutom touch. Men visst jag förstår fin poäng. Problemet är att för att ge dig alla dessa "möjligheter" så tappar man en hel del också. Tycker fortfarande Surface Pro är en något förvirrad produkt - man behöver helst extern mus plus tangentbord för att den skall funka bäst och då kan man lika gärna ha en vanlig dator?

[QUOTE="johnh3;13623545"]

Skrivet av virtual void:

Kan du ge några exempel på varför någon kund skulle välja en Windows RT platta över en Windows 8 platta med Intel/AMD?

Är inte problemet att Windows RT har uppenbara nackdelar i att inte kunna köra "Windows program" och det finns helt enkelt inte några fördelar mot low-end Intel/AMD körandes Win8?[/QUOTE

Kanske för att man vill ha en pekplatta men ingen ersättare för en laptop:
http://www.zdnet.com/why-im-not-trading-my-surface-rt-for-a-s...

Själv köpte jag en RT och är nöjd med den. Faktum är att den är lättare tunnare och har en längre batteritid än PRO versionen. Det kanske inte blir så med kommande generationer men jag lever här och nu.

Dessutom tillkommer Office paketet gratis:
"Microsoft Office Home & Student 2013 RT ingår"

Men att jämföra med Surface Pro är lite som att jämföra en Netbook med en rMBP, de må ha samma form men det är helt olika produkter med helt olika pris och prestanda. Jämför Atom-baserade Win8-plattor med Windows RT plattor, du har då samma vikt, samma storlek, samma pris, samma batteritid, något bättre prestanda på Atom + Atom kör Win8 som betyder fullt stöd för Windows-domäner (viktigt för många företag) samt stöd för att köra "vanliga" Windows-program.

Det är med detta i baktanke som jag undrar: vad är poängen med Windows RT? Och nästa fråga är: varför är inte Surface2 baserad på Temash eller CloverTrail+ då Windows på ARM är rätt meningslöst just nu.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Han pratar ju om Windows RT, inte Windows 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Och skillnaden i appmiljön är.... ? Just det, noll.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av virtual void:

Men att jämföra med Surface Pro är lite som att jämföra en Netbook med en rMBP, de må ha samma form men det är helt olika produkter med helt olika pris och prestanda. Jämför Atom-baserade Win8-plattor med Windows RT plattor, du har då samma vikt, samma storlek, samma pris, samma batteritid, något bättre prestanda på Atom + Atom kör Win8 som betyder fullt stöd för Windows-domäner (viktigt för många företag) samt stöd för att köra "vanliga" Windows-program.

Det är med detta i baktanke som jag undrar: vad är poängen med Windows RT? Och nästa fråga är: varför är inte Surface2 baserad på Temash eller CloverTrail+ då Windows på ARM är rätt meningslöst just nu.

Jag tänker mig att priset är enda anledningen till att köra arm. Men nu skriver du att priset för en arm och en atom är ungefär samma. Så jag håller med dig och undrar samma sak. "Vad är fördelen med RT"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Och skillnaden i appmiljön är.... ? Just det, noll.

För Windows RT är det Internet Explorer 10 som gäller som webbläsare, det finns inga appar för andra webbläsare (inkl. Firefox och Chrome).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Och skillnaden i appmiljön är.... ? Just det, noll.

Det står på Googles hemsida "Not available on Windows RT". Något av det du sagt är felaktigt.

http://blog.chromium.org/2012/06/try-chrome-in-metro-mode.html?m=1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zzcool:

dem lyssnade om xbox one men inte windows 8

jag vill ha start menyn tillbaka

de...inte dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Ok så de har fått tilll Wacom drivern nu eller? För mig är batteritiden och lite annat en dealbreaker men jag fårstår att för vissa så funkar det ändå bra under vissa omständigheter. Och om man är early adopter-typen och kan leva med lite dåligt utbud på appar osv. varför inte. Som nerd vill man ju faktiskt testa på något nytt då och då

De riktiga drivarna släpptes för ett par veckor sedan men ja de är ute, Det har alltid funnits Microsoft egna API som funkat men de flesta program har ju inte stöd för det, typ enbart Metro applikationer samt även där jag lekt än så länge med pennan Microsoft egna OneNote program är faktiskt rejält bra, samma klass som Samsungs.

OneNote kommer inte med som default men gratis att slita ner. http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/onenote/f022389f-...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Det står på Googles hemsida "Not available on Windows RT". Något av det du sagt är felaktigt.

http://blog.chromium.org/2012/06/try-chrome-in-metro-mode.html?m=1

Jag kan faktiskt inte rekommendera Chrome på Windows 8 tablets, ABSOLUT sämsta läsaren just nu på alla Windows 8 tablets enbart på grund av att den saknar så got som alla toutch gestures, T.exp pinch zoom o.s.v. Den är också väldigt buggig, har problem att veta hur stort fönster den ska rendera o.s.v.

Ska du välja webbläsare så är Firefox ELLER IE10 bättre val med ganska så stor marginal, fixar Chrome sina gestures och toutch suppot som de skrev bloggen där för ett år sedan så vist, men idag har de INTE gjort detta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte Microsoft bara inse att dom är passé och inte klarar av att leverera produkter som folk vill ha?
Nej, ni är inte det där 'hippa', moderna och 'coola' företaget ni försöker se ut att vara. Ni är ett gäng gamla stofiler med oförtjänt mycket pengar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Modern UI applikationerna och tänket funkar faktiskt grymt bra, bättre och trevligare en Android, kan inte uttala mig om IPAD då jag bara suttit med dom i ett par minuter, Att även kunna arbeta med två appar samtidigt är något jag alltid saknat på en Android enhet.

Det finns dock möjligheter på android att arbeta med två Appar, Fungerar på liknande sätt som Windows 8 och bättre faktiskt där Apparna fyller två fragments eller mer vad jag tittat.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det finns dock möjligheter på android att arbeta med två Appar, Fungerar på liknande sätt som Windows 8 faktiskt där Apparna fyller två fragments eller mer vad jag tittat.

Det går om du rootar din enhet och installerar custom software ja, men detta är inte alltid ett alternativ. Vist det finns applikationer som funkar som floats men då måste applikationen vara gjord för detta i sin grund vilket knappt finns.

Men vist hur gör jag för min Transformer Infiity ( som förövrigt inte går att roota för tillfället ) så tar jag imot tipset.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det går om du rootar din enhet och installerar custom software ja, men detta är inte alltid ett alternativ. Vist det finns applikationer som funkar som floats men då måste applikationen vara gjord för detta i sin grund vilket knappt finns.

Men vist hur gör jag för min Transformer Infiity ( som förövrigt inte går att roota för tillfället ) så tar jag imot tipset.

Köper du Samsung's senaste telefoner så kommer det med Dock så skulle jag undvika Samsung numera. (Min personliga åsikt)

Har dock svårt att tro att din inte går att roota...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Man har ju förstått med tanke på de utförsäljningar av plattor/RT som varit att det kommer att vara en döende stjärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Man har ju förstått med tanke på de utförsäljningar av plattor/RT som varit att det kommer att vara en döende stjärna.

Zune all over again?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.