Permalänk
Skrivet av S_Z:

Håller inte alls med gällande världen. I Fallout 3 finns ingen förklaring hur folk överlever överhuvudtaget. Vad livnär sig folk på, hur får de ström till de husen som har det och så vidare. Finns ingen tanke bakom saker och ting, ingen logik. Till skillnad från New Vegas där de har tänkt på sånt vilket gör världen mycket mer trovärdig vilket jag gillar.

Jag uttryckte mej lite konstigt. Jag tycker också att new vegas är mer genomtänkt men världen är inte lika mörk som fallout 3. Super mutants härjar och de samhällen som finns måste vara väl skyddade. T.ex. Goodsprings är en helt öppen by som vilka monster som helst bara kan vandra in och döda alla men sånna monster finns inte. De håller sig borta. Novac är i och för sig ganska utsatt men världen känns inte lika farlig som i fallout 3. Om man inte går till deathclawgruvan såklart. Antar att du har sett denna:

Om inte så rekommenderar jag att man ser den.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Jag uttryckte mej lite konstigt. Jag tycker också att new vegas är mer genomtänkt men världen är inte lika mörk som fallout 3. Super mutants härjar och de samhällen som finns måste vara väl skyddade. T.ex. Goodsprings är en helt öppen by som vilka monster som helst bara kan vandra in och döda alla men sånna monster finns inte. De håller sig borta. Novac är i och för sig ganska utsatt men världen känns inte lika farlig som i fallout 3. Om man inte går till deathclawgruvan såklart. Antar att du har sett denna:
http://www.youtube.com/watch?v=wvwlt4FqmS0

Nä, hade inte sett den men tack för länken! Den var intressant, har precis samma tankar och åsikter som honom:

"But what do they eat..."

Han har helt rätt, även om spelen är lika så är de ju designade på två helt olika sätt. För många är logik helt oviktigt (absolut inget fel med det) och då kan jag förstå om man föredrar Fallout 3 och dess lite mer dramatiska miljöer framför New Vega. För mig är det dock mycket viktigt och då känns inte Fallout 3 alls lika intressant.

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Antar att du har sett denna:
http://www.youtube.com/watch?v=wvwlt4FqmS0

Om ens definition på ett fantastiskt spel är att det finns majsfält i närheten av byarna, så kan det hända man föredrar NV.

Särskilt om man också tror att Mass Effect är ett bra exempel på "shandification" bara för att man kan göra questarna på varje planet i valfri ordning.

Personligen tyckte jag illa om NV eftersom den var väldigt lik FO3, så det kändes som man spelat det redan, men hade mycket lägre tempo. Det tog två-tre timmar bara att ta sig ur "hämta tre Foo/döda fem Bar"-questarna i den första byn, och sen blev det inte bättre. Det kändes som ett MMORPG, questarna verkade inte ha någon annan uppgift än att försena och sakta ner spelaren. Jag gillade inte heller att om man gick åt "fel håll" i spelet blev man insta-dödad eftersom monstren var femton levels högre - hur "open-world-shandification" är det om spelaren bara kan gå åt ett håll?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Decalibration:

Det fanns inget bättre än att spela 1an och 2an med lägsta intelligens. Konversationerna var så episka.

Håller med 100%

Momumomu hurt Momumomu

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Om ens definition på ett fantastiskt spel är att det finns majsfält i närheten av byarna, så kan det hända man föredrar NV.

Särskilt om man också tror att Mass Effect är ett bra exempel på "shandification" bara för att man kan göra questarna på varje planet i valfri ordning.

Personligen tyckte jag illa om NV eftersom den var väldigt lik FO3, så det kändes som man spelat det redan, men hade mycket lägre tempo. Det tog två-tre timmar bara att ta sig ur "hämta tre Foo/döda fem Bar"-questarna i den första byn, och sen blev det inte bättre. Det kändes som ett MMORPG, questarna verkade inte ha någon annan uppgift än att försena och sakta ner spelaren. Jag gillade inte heller att om man gick åt "fel håll" i spelet blev man insta-dödad eftersom monstren var femton levels högre - hur "open-world-shandification" är det om spelaren bara kan gå åt ett håll?

Det går att ta den vägen. Det är bara mycket svårare. I och för sig har jag inte provat det på very hard men på normal går det. Håller med om att första byn inte är en höjdare fast den agerar mest som tutorial än visa fallout nv bästa sida.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bananas2thebeat:

Håller absolut inte med. New Vegas är segare än frusen sirap, 3:an är betydligt bättre.
Och 3:an är ett riktigt bra spel.

Håller inte alls med dig. Eller ja, New Vegas har ett långsammare tempo men det ser jag bara som något positivt.

NV har bättre dialoger, hardcore mode, ingen direkt level scaling förutom om man följer main quest, fler valmöjligheter, crafting, fler quests osv. Listan kan göras lång. Känns som ett betydligt mer gediget spel med en mer genomtänkt spelvärld och det märks att det finns folk som jobbat med tidigare Fallout-spel som har varit delaktig i NV. Något som även märks och saknas i FO3 eftersom att det spelet enligt mig bara är ett reskinnat oblivion som för övrigt enligt mig är ett riktigt skitspel.

Jag ryser ibland bara av att läsa/höra Bethesda. Allt dom gör och tar i blir bara skit.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk

Blir sugen på att spela Fallout 2 igen när alla snackar om det här. Har aldrig lirat igenom det helt. Spelade kanske 5 timmar för många år sen och sen blev det inget mer av nån anledning. Går det att sparka igång på en W7 burk utan alltför mycket strul?

Sen har jag inte sett en enda person nämna Fallout Tactics som ju såklart är en lika värdig medlem i Fallout serien som alla de andra spelen. Tycker faktiskt att det är ett riktigt bra spel, väldig skön spelkänsla, intressanta miljöer och mycket svart humor

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ingen som är en jävel på morsekod?

Countdown 'til announcement

Gamespot artikel

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Såg det där igår också, fyfan vad spännande!

Tydligen säger morsekoden ''11 december 2013'' eller något liknande, vilket är datumet som det räknas ned till på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirvana:

Såg det där igår också, fyfan vad spännande!

Tydligen säger morsekoden ''11 december 2013'' eller något liknande, vilket är datumet som det räknas ned till på hemsidan.

Vore fint om dem släppte det då utan förvarning bara för att jävlas

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Blir sugen på att spela Fallout 2 igen när alla snackar om det här. Har aldrig lirat igenom det helt. Spelade kanske 5 timmar för många år sen och sen blev det inget mer av nån anledning. Går det att sparka igång på en W7 burk utan alltför mycket strul?

Sen har jag inte sett en enda person nämna Fallout Tactics som ju såklart är en lika värdig medlem i Fallout serien som alla de andra spelen. Tycker faktiskt att det är ett riktigt bra spel, väldig skön spelkänsla, intressanta miljöer och mycket svart humor

Gör det!
Installera det.
Lägg på patchen.
Leta reda på Killap's Fallout 2 Restoration Project modden, tror att 2.2 är den senaste

Så har du ett helt nytt spel, som har någorlunda stöd för lite högre upplösningar

Permalänk
Medlem

VGX. Believe.

Permalänk
Medlem

Jag är egentligen bara intresserad av Fo4 för att jag vill veta vad för motor och verktyg Obsidian har att arbete med för uppföljaren till New Vegas om det blir någon sådan.

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen att det här blir av så snart som möjligt. Det här är utan tvekan min favoritspelserie.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Eller är lite för nyfikna

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

http://www.gamefront.com/website-suggests-fallout-4-reveal-im...

En rätt bra genomgång av senaste slutledningarna angående http://thesurvivor2299.com/

Visa signatur

NES.

Permalänk
Snusfri
Citat:

Still upset about that massive Fallout 4 hoax? Here's some good news for you: The next entry in Bethesda's post-apocalyptic RPG series is real, it's in development right now, and, as rumored, it appears to be set in Boston, according to casting documents obtained by Kotaku.

Two weeks ago, a Kotaku reader sent me several documents from a casting call for a project code-named Institute. The casting documents, which I've been able to confirm are real, include scripts, character descriptions, and other details about the next Fallout, and although the word Fallout does not appear in these scripts, there are several references to Fallout's setting and locations. (The casting director for this project also worked on other Bethesda games, like Dishonored and Skyrim.)

This is the first confirmation we've received that the next Fallout game is in the works—although it's been generally assumed that Bethesda Game Studios, the development studio behind Fallout 3, has been working on a new Fallout since completing The Elder Scrolls V: Skyrim back in 2011, Bethesda has yet to announce the new game in any form. In 2012, rumors circulated that Bethesda employees were scouting the Massachusetts Institute of Technology in Boston for an upcoming Fallout game, but other than that, news has been thin.

Yet the next Fallout remains one of the world's most anticipated games, and a few weeks ago, when an apparent teaser website called TheSurvivor2299 popped up on Reddit, people went crazy. The site, which was crafted as if it were an alternate reality game, hinted at a Fallout 4 announcement through a trickle of hidden messages and plot details, revealed through morse code and other cyphers. The sheer level of detail made the website seem real to some observers, but Bethesda wouldn't comment one way or another.

Turned out TheSurvivor2299 was an elaborate hoax. Fortunately, the next Fallout game is real, and although we don't know what it's called, we know thanks to these documents that the game is in the works.

http://kotaku.com/leaked-documents-reveal-that-fallout-4-is-r...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Den senaste ickenyheten är att vi inte kommer få veta något på ett tag än. Thanks, Satan.

http://www.ign.com/articles/2014/02/18/no-fallout-4-announcem...

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Nu är det väl ändå dags för Fallout 4, eller...

http://www.bethblog.com/2015/02/10/bethesdas-first-ever-e3-co...

E3, 14 Juni

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Skrivet av Cray-1:

E3, 14 Juni

Floppar ju rejält än det inte är det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cray-1:

E3, 14 Juni

Bah, 14e Juni. Det är för låååångt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Floppar ju rejält än det inte är det

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det skulle förvåna mig, (och göra mig arg) om det inte är Fallout 4, allt annat än det skulle få mig att tappa hoppet om en "uppföljare".

Skrivet av N_Micke:

Bah, 14e Juni. Det är för låååångt

Ja, plus att ett eventuellt releasedatum ligger ännu längre bort.
Men ändå...

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Hoppas verkligen att det är Fallout 4 och inte typ ESO eller dyl. (Inte för att hata på ESO då)

Jag hoppas att de använder en bättre motor den här gången, den förra var rätt ostabil. Nåt annat jag hoppas på är att världen ändras lite mer ju mer tiden går så att säga, alltså inte bara öken o sol hela tiden, utan kanske lite snö eller liknande.
Vad vill ni ha i Fallout 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabb Salva:

Hoppas verkligen att det är Fallout 4 och inte typ ESO eller dyl. (Inte för att hata på ESO då)

Jag hoppas att de använder en bättre motor den här gången, den förra var rätt ostabil. Nåt annat jag hoppas på är att världen ändras lite mer ju mer tiden går så att säga, alltså inte bara öken o sol hela tiden, utan kanske lite snö eller liknande.
Vad vill ni ha i Fallout 4?

Öken, sol o allmän död & misär Vill jag ha. Som tidigare that is. Får gärna komma nytt TES för min del också om så är.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Jo absolut, Öken sol och död är ju det huvudsakliga temat, men tänkte om man kunde lägga till lte annat också. Ett TES får gärna komma, men ESO passar jag gärna på

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på en helt ny motor iaf

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

http://www.christiantimes.com/article/fallout.4.release.date....

Inte för att det tillförde nåt nytt kanske. Men. Man får ta vad som finns

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag tror just Christian Times postar en clickbait varje dag. Aldrig något nytt.

Nå, hur som helst, jag tror det tillkännages på E3 och släpps kort därefter. Släpp kort efter baserar jag helt på en intervju där någon av utvecklarna, tror det var Howard, sa att de inte kommer säga något innan de har en produkt att släppa kort därefter, för bästa överraskningseffekt.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Släpp kort efter baserar jag helt på en intervju där någon av utvecklarna, tror det var Howard, sa att de inte kommer säga något innan de har en produkt att släppa kort därefter, för bästa överraskningseffekt.

Hoppas du har rätt. Ett nytt Fallout vore sjukt nice.