Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

samma här, tar mig en redigt kall pepsi max och gott sällskap, behövs inte mer för min del

Hehe nej det räcker så sett, middag här hemma med fästmö, svägerska + gubbe och svärmor imorn. Blir trevligt, cykeln ska göras redo för transport till jobbet på lördag morgon, dumt o chansa även om jag inte har några planer på att va full/bakis. Känns lite tidigt o va ute o köra bil vid 6 om man druckit mer än 2 öl Du borde väl få häcken full om du jobbade i häktes grej?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

nej då, ja jobbar på anstalt, så vi "slipper" sådant som tur är =P

EDIT: förstår dock inte folk som blir smått förvånad när man säger att man slutat nästan helt att dricka alkohol.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Spontanshopping på eBay
Ett stycke alkometer, kan vara kul att se hur man ligger till på sommarens fester

http://i.imgur.com/yhQzrJX.jpg

Det där är att slänga pengarna i sjön, lika effektivt att singla slant.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Entusiast

Allt man behöver för att överleva midsommar.

Nej jag kommer inte dricka allt, jag tycker bara om valmöjligheter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://i16.photobucket.com/albums/b23/Zotamedu/2013-06-191628...

Allt man behöver för att överleva midsommar.

Nej jag kommer inte dricka allt, jag tycker bara om valmöjligheter.

Sååå lycklig att få sova på en luftmadrass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

nej då, ja jobbar på anstalt, så vi "slipper" sådant som tur är =P

EDIT: förstår dock inte folk som blir smått förvånad när man säger att man slutat nästan helt att dricka alkohol.

Har inte druckit alkohol direkt dom senaste 10 åren, aldrig tyckt om smaken av det så varför dricka liksom
Coca Cola > sprit any day of the week!

Permalänk
Medlem

Det som kommit det senaste dagarna. Har hunnit spela Arkham Horror, Descent och Dungeonquest. Helt fantastiska spel allihopa! Talisman har jag spelat tidigare och älskar det. Expansionen till Mansions of Madness var ju ett måste då vi som spelar älskar grundspelet och alla andra expansioner.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jadu, det kan man undra. Vissa har inte förstått att man kan ha mycket roligare utan alkohol.

Om jag ville ha roligt skulle jag gå på och lyssna på någon komiker. Dricker gör jag för att det smakar gött och känns bra. Skönt för dig om du avstår, men låt gärna bli att projicera dina egna påfund på andra för att få dig själv att framstå i bättre dager. Nog om detta.

Permalänk
Medlem

Blue Snowball Mikrofon.

Tänkte göra videos på Youtube, och den gamla Logitech-webbkamerans mikrofon duger inte. Med Sweclockers hjälp valde jag denna som presterar bra för sitt pris.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

http://i.imgur.com/ikp3P9k.jpg

Blue Snowball Mikrofon.

Tänkte göra videos på Youtube, och den gamla Logitech-webbkamerans mikrofon duger inte. Med Sweclockers hjälp valde jag denna som presterar bra för sitt pris.

Haha. bänken i bakgrunden skapar en liten synvilla så att det ser ut som att det är ett trägolv den står på och att den är ~ en meter hög ^^ I alla fall för mig när jag tittade lite snabbt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Haha. bänken i bakgrunden skapar en liten synvilla så att det ser ut som att det är ett trägolv den står på och att den är ~ en meter hög ^^ I alla fall för mig när jag tittade lite snabbt.

haha, inte bara för dig, jag fick en "wtf vad stor mic" känsla när jag kollade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har också fått hem några tillskott till brädspelssamlingen. Nu får man tusan hoppas på en riktigt regnig sommar.

http://i.imgur.com/eZeg86z.jpg

Bra val av spel måste jag säga. Elder Signs är väl en lite-version av Arkham Horror och Mansions om jag förstått det rätt? Verkar riktigt kul hur som helst! Descent och Arkham har jag fastnat för ordentligt. Ser fram emot att börja med kampanjen i Descent.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har också fått hem några tillskott till brädspelssamlingen. Nu får man tusan hoppas på en riktigt regnig sommar.

Vart har du beställt alla spel ifrån?

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"

Permalänk
Medlem

Dagens inköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Munchkin är beroendeframkallande..... Vågar knappt spela det längre.

Permalänk
Medlem

En granne till farsan tog ett foto på min hund som jag fick (han var så fascinerad över Tösa så han tog ett par bilder). Ramen är ett inköp.

Från Bioshock Infinite Samlarutgåvan, ramen är ett inköp.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

http://i.imgur.com/ikp3P9k.jpg

Blue Snowball Mikrofon.

Den där köpte jag också nyligen. Dock inte senaste inköpet.

Senaste inköp var en 24" BenQ skärm.
Kan ladda upp bild någon dag.

Permalänk
Föredetting

Ledsnade på att farsans Sharan bara står och häckar på min parkering, obesiktigad och avställd med sprucket grenrör... Så jag bestämde mig för att köpa skiten, göra i ordning den och sälja:

Kostade mig vad de mer eller mindre helt nya dubbdäcken är värda.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ledsnade på att farsans Sharan bara står och häckar på min parkering, obesiktigad och avställd med sprucket grenrör... Så jag bestämde mig för att köpa skiten, göra i ordning den och sälja:

http://i.imgur.com/FjDpPpf.jpg

Kostade mig vad de mer eller mindre helt nya dubbdäcken är värda.

ser jag helt fel eller är den en 370Z i bakgrunden där?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Descent är jag duktigt avundssjuk på, verkar extremt roligt med coop spel mot en Overlord. Verkar dock vara mycket regler, kan man få en mini-recension?

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Skickades från m.sweclockers.com

Liknar mer en megane eller nån hyundai

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Kan rekommendera att du köper ett par expansioner till Munchkin. Need for steed är bra. Grundspelet ensamt har ett problem i och med att om man inte får några vapen från början kan man vara fast på level ett i evigheter då det blir svårt att slå ihjäl monster. Med Need for steed kan man få saker som ger attack bonus även från dörrkorten vilket gör spelet mycket bättre. Själv har jag sju expansioner och ett par lösa småpaket som har gett mig så många kort att de knappt får plats i lådan. Är sugen på den åttonde expansionen men då måste jag köpa mig en större låda först.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Föredetting
Skrivet av TheFlyingFin:

Helt fel vill jag väl inte säga, då Nissan och Renault har någon slags allians.

Skrivet av Göran med guran:

Liknar mer en megane eller nån hyundai

We have a winner. Min Megane RS som står i bakgrunden.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Entusiast

Då jag knäpper kort med telefonen så blir det svårt att knäppa kort på telefonen... håll till godo med en produktbild

Padfone Infinity 32GB

Permalänk

Blev nya blinkerslampor till familjetransporten. Ser trevligare ut med silverlampor i alla fall....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Snusfri

Ett Ducky SHINE2 MX Brown White Led Pink Keykap beställdes nu på eftermiddagen

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Dags att byta kamrem, ser inte fram emot arbetet

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Dags att byta kamrem, ser inte fram emot arbetet

http://shphotographer.com/stuff/bild_%282%29.JPG

Jag byter aldrig kamrem själv, jag skulle säkert göra något fel och förstöra motorn. Som tur är, är det bara 2 timmars jobb för en verkstad att byta kamrem på min bil. 270 € betalade jag för byte av kamrem och vattenpump inklusive delar i sommar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nya inköp från tradera, totalpris 1580:-

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Då jag knäpper kort med telefonen så blir det svårt att knäppa kort på telefonen... håll till godo med en produktbild

Padfone Infinity 32GB
bild

Nöjd? Plus och minus?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro