2 skärmar vill spela lol skype på ena full screen lol på andra

Permalänk
Medlem

2 skärmar vill spela lol skype på ena full screen lol på andra

hej, jag har nyss köpt 2 skärmar som jag ska spela med , men när jag ska spela så vill jag ha LoL på ena (fullscreen) och sen t.ex internet uppe på andnra undrar om detta går?detta går inte nu när jag har testat utan när jag ska dra över musen t.ex till andra skärmen så flyttas ju bara skärmen på LoL som det ska men jag undrar då om det på nått sätt går fixa så att jag kan hålla i en knapp eller någonting så lol blir ur fokus och så jag kan dra över musen till andra skärmen.

sen också har jag märkt att det är som störningar i den nya skärmen kan vara på och titta på bakrundsbilden så blir det typ en störning i bilden lite snabbt men sen går det bort , typ som att bilden flyttas snabbtmen går sedan tillbaks

tack i förväg

mvh jacob

Permalänk
Medlem

Testa Alt + Tab.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

så är det tyvärr! även om du skulle kunna dra över musen till skrivbordet så skulle det tabbas om du klickade.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vet någon varför det är störningar då?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jakke567:

Vet någon varför det är störningar då?

Det låter som att du kör VGA.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

hej, jag har nyss köpt 2 skärmar som jag ska spela med , men när jag ska spela så vill jag ha LoL på ena (fullscreen) och sen t.ex internet uppe på andnra undrar om detta går?detta går inte nu när jag har testat utan när jag ska dra över musen t.ex till andra skärmen så flyttas ju bara skärmen på LoL som det ska men jag undrar då om det på nått sätt går fixa så att jag kan hålla i en knapp eller någonting så lol blir ur fokus och så jag kan dra över musen till andra skärmen.

sen också har jag märkt att det är som störningar i den nya skärmen kan vara på och titta på bakrundsbilden så blir det typ en störning i bilden lite snabbt men sen går det bort , typ som att bilden flyttas snabbtmen går sedan tillbaks

tack i förväg

mvh jacob

Du kan väl fejka fullscreen genom att köra i window mode men i samma upplösning som skärmen klarar ensam? Det borde lösa problemet.
Ang störningarna vet jag ej, men å andra sidan är din beskrivning inte mkt att gå på... Kan vara en grafisk bugg eller nått fel med skärmen

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Testa borderless på lol, sen trycker du på esc kan du dra ut musen. tror det ska funka

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem som dig när jag spelade LoL, men det är som sagt bara att ändra till borderless så blir du inte nertabbad

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Det negativa med borderless window är att spelet inte alltid blir centrerat. Det finns tyvärr inte något att göra åt den buggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det negativa med borderless window är att spelet inte blir centrerad ibland. Det finns tyvärr inte något att göra åt den buggen.

Mm, det är så sjukt störande när det händer

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av _Skalman:

Mm, det är så sjukt störande när det händer

Kan väl ge ett tips på ett sätt att lösa detta när de händer:
Gå in i aktivitetshanteraren och högerklicka på LoL processen och tryck maximera.
Fungerar väldigt smidigt!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Windowed Borderless borde lösa det!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Windowed Borderless borde lösa det!

Det ska jag testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Du kan väl fejka fullscreen genom att köra i window mode men i samma upplösning som skärmen klarar ensam? Det borde lösa problemet.
Ang störningarna vet jag ej, men å andra sidan är din beskrivning inte mkt att gå på... Kan vara en grafisk bugg eller nått fel med skärmen

Störningarna händer då och då det är som att bilden jag har på skärmen flyttas väldigt snabbt eller något , svårt att förklara, det händer dock inte när jag spelar spel utan bara om jag har saker uppe som internet, skype osv...

vet inte vad ni behöver veta för att identifiera felet , kan inte mycket om sånt här och hjälp uppskattas verkligen då det kan bli lite irriterande med detta
sen undrar jag också om det går att göra så att när man inte rör musen (på webbläsaren ( firefox) ) så att deninte försvinner för det kan bli väldigt mycket blinkande eller vad man ska kalla det vilket är irriterande.

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Störningarna händer då och då det är som att bilden jag har på skärmen flyttas väldigt snabbt eller något , svårt att förklara, det händer dock inte när jag spelar spel utan bara om jag har saker uppe som internet, skype osv...

vet inte vad ni behöver veta för att identifiera felet , kan inte mycket om sånt här och hjälp uppskattas verkligen då det kan bli lite irriterande med detta
sen undrar jag också om det går att göra så att när man inte rör musen (på webbläsaren ( firefox) ) så att deninte försvinner för det kan bli väldigt mycket blinkande eller vad man ska kalla det vilket är irriterande.

tack

Kan du kolla vilken sorts kabel skärmen är ansluten med?

Visa signatur

Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Kan du kolla vilken sorts kabel skärmen är ansluten med?

hade dvi - dvi innan nu testade jag med en dvi - hdmi sladd som jag vet funkar , men blir ändå störningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

hade dvi - dvi innan nu testade jag med en dvi - hdmi sladd som jag vet funkar , men blir ändå störningar

Du kan inte filma?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Du kan inte filma?

tyvärr, mobil är på lagning och har ingen kamera :/
har det inte varit några liknande problem här på sweclockers?
vill verkligen få detta fixat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

tyvärr, mobil är på lagning och har ingen kamera :/
har det inte varit några liknande problem här på sweclockers?
vill verkligen få detta fixat.

Vad har du för uppdateringsfrekvens på skärmen?

Visa signatur

Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Vad har du för uppdateringsfrekvens på skärmen?

vet inte vad uppdateringsfrekvens är ?
hur tittar man vad man har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Låter som screen tearing? Jag har själv aldrig lidit av det problemet i Windows, bara i spel.
Exempel på screen tearing i spelet Counter Strike:

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Låter som screen tearing? Jag har själv aldrig lidit av det problemet i Windows, bara i spel.
Exempel på screen tearing i spelet Counter Strike:
http://img41.imageshack.us/img41/3747/6i11.jpg

ungefär så fast det händer snabbt och sedan försvinner det så vet inte om det ser ut så men skulle tro det , det går ju så snabbt , men detta händer inte i nått spel utan bara när jag inte har nått spel uppe

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara när kortet växlar mellan 2D och 3D clock så "flickrar" det lite. Har själv det problemet när man t.ex. öppnar en videofil elr startar/stoppar en youtube film.

Har dock inte orkat fixa det, men har läst att det gåt att fixa med custom 2D clocks. (http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=117633)

Har för mig att AMD Overdrive förvärrade problemet också. Jag kör ju dock crossfire+dual screen, så det kanske påverkar en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkar:

Skulle kunna vara när kortet växlar mellan 2D och 3D clock så "flickrar" det lite. Har själv det problemet när man t.ex. öppnar en videofil elr startar/stoppar en youtube film.

Har dock inte orkat fixa det, men har läst att det gåt att fixa med custom 2D clocks. (http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=117633)

Har för mig att AMD Overdrive förvärrade problemet också. Jag kör ju dock crossfire+dual screen, så det kanske påverkar en del.

testade och detta hjälpte inte alls. fortfarande massa störningar om inte mer nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

vet inte vad uppdateringsfrekvens är ?
hur tittar man vad man har?

Högerklicka på skrivbordet->Skärmupplösning->Avancerade Inställningar->Bildskärm
Där ska du kunna se vilken uppdateringsfrekvens skärmen kör på.

Visa signatur

Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Högerklicka på skrivbordet->Skärmupplösning->Avancerade Inställningar->Bildskärm
Där ska du kunna se vilken uppdateringsfrekvens skärmen kör på.

Det står att jag har 60 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Det står att jag har 60 Hz

Ska inte vara något problem då, så länge den nya skärmen är 120Hz.

Visa signatur

Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Ska inte vara något problem då, så länge den nya skärmen är 120Hz.

båda är 60hz går inte ta högre på någon av dem

Permalänk

Hoppas du har Borderless på LoL? 2 skärmar blir betydligt behagligare om du använder Borderless