144 Hz, 27" VG278HE – ingen pixelgaranti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Promotion:

Faktiskt så kan konsumentlagarna gälla. Men det beror på storleken av de företag som är involverade, om det finns ett "konsumentlikt maktförhållande". Dvs om ett gigantiskt företag typ Samsung gör business med "Evas frisörsalong".

Det sagt så får man ta det till domstol, vilket det nog inte är värt i detta fallet. Och så finns ju chansen att domstolen inte tycker att lagen ska tillämpas i fallet.

Instämmer. Ser inte var felet i varan ligger, om Asus har en < 3 pixel policy eller vad det nu var.

Jag räknar med att det är fel på varan när varan inte är 100% komplett. Om du skulle sakna en knapp på en fjärrkontroll så skulle du tycka att produkten har ett fel. Precis så är det här. Skärmen har en icke fungerande och störande pixel som lyser starkt. Alltså är det fel på panelen. Sen om ASUS inte tycker att det är tillräckligt så är det en helt annan sak. Varan är fortfarande defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Ok bara för att de själva har tagit fram en policy så får inte jag vara en missnöjd kund och ska acceptera en produkt som inte är 100%!!!???

Produkten har PIXELFEL ser du något FEL där i självaste benämningen pixelFEL. Det är fel på Produkten då den inte är 100%!

Exakt vad är det du anser dig ha rätt till? Du har köpt en skärm som klart och tydligt betraktas som felfri om mindre än tre pixlar är defekta. Du får en skärm som faller inom ramen för detta men tycker ändå att Asus själklart bör byta ut den. Jag kan inte se någon logik alls i detta. Givetvis är du inte nöjd med ditt inköp men det är en risk, som du borde ta med i kalkylen, när du sparar några kronor i utbyte mot rättigheterna du haft som privatperson. Vissa lärdomar kostar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Jag räknar med att det är fel på varan när varan inte är 100% komplett. Om du skulle sakna en knapp på en fjärrkontroll så skulle du tycka att produkten har ett fel. Precis så är det här. Skärmen har en icke fungerande och störande pixel som lyser starkt. Alltså är det fel på panelen. Sen om ASUS inte tycker att det är tillräckligt så är det en helt annan sak. Varan är fortfarande defekt.

Jag förstår dig, men att jämföra en fjärr med säg 20 knappar, och en LCD med ca 2 miljoner pixlar..det är inte riktigt så enkelt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Jag förstår dig, men att jämföra en fjärr med säg 20 knappar, och en LCD med ca 2 miljoner pixlar..det är inte riktigt så enkelt

Principen att hela skärmen inte fungerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Om hon kunde försöka hjälpa mig eller se till att någon på hennes arbete som jobbar på ASUS kan hjälpa mig vore det bra.

Hon har ju hjälpt dig, hon har förklarat hur det ligger till med deras garanti och att den inte gäller för dig. Varför skulle dom ha denna garanti överhuvudtaget om dom skulle ge alla goodwill som inte uppfyller den?

Om jag frågar dig, tycker du, när du läser deras pixelpolicy att du tillhör den grupp där garantin borde gälla?

Jag håller dock med om att pixelgaranti är en dålig sak, men det ger inte dig rätten att få en ny skärm bara för att du är missnöjd över något som du "borde" vetat om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puffes:

Exakt vad är det du anser dig ha rätt till? Du har köpt en skärm som klart och tydligt betraktas som felfri om mindre än tre pixlar är defekta. Du får en skärm som faller inom ramen för detta men tycker ändå att Asus själklart bör byta ut den. Jag kan inte se någon logik alls i detta.
Jobbar du på ASUS? Den betraktas som felfri av ASUS! Undrar hur du skulle tycka, du skulle alltså acceptera pixelfel på en skärm för 4000kr?

Givetvis är du inte nöjd med ditt inköp men det är en risk, som du borde ta med i kalkylen, när du sparar några kronor i utbyte mot rättigheterna du haft som privatperson. Vissa lärdomar kostar!

Jag hade ingen aning om att det var skillnad på reklamation och graniter som man är företag eller privatperson. Den är betald av företaget Som jag sedan köpt skärmen av så jag borde räknas som en privatkund tycker man eftersom företaget har inte valt att behålla skärmen utan sålt det som en vara till en slutkund och det är jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Hon har ju hjälpt dig, hon har förklarat hur det ligger till med deras garanti och att den inte gäller för dig. Varför skulle dom ha denna garanti överhuvudtaget om dom skulle ge alla goodwill som inte uppfyller den?

Om jag frågar dig, tycker du, när du läser deras pixelpolicy att du tillhör den grupp där garantin borde gälla?

Jag håller dock med om att pixelgaranti är en dålig sak, men det ger inte dig rätten att få en ny skärm bara för att du är missnöjd över något som du "borde" vetat om.

Jag tycker att de borde ta med ansvar! Det är deras produkt som de har tillverkat! Deras produkt är delvis defekt! Sen att de har bestämt att det måste vara minst 3 pixlar är idioti från deras sida eftersom uppenbarligen så är deras paneler skit och de måste skydda sina intäkter och de enda som påverkas är vi deras användare/kunder!!! Hur svårt kan det vara?

Du köper en ny cykel, du får pyspunka vilket irriterar dig, du kan inte fylla på med luft och ingen kan hjälpa dig, du kan heller inte byta jul. Enda alternativet du har om du vill skippa punkan är att köpa en ny cykel! Låter det schysst? Och sen att någon säger åt dig du skulle ha räknat med det! Kan kännas som dålig jämförelse men jag hoppas du förstår hur jag tänker och vad jag menar!

Permalänk
Medlem

Ok om ASUS vägrar hjälpa mig för att få skärmen utbytt eftersom jag inte har 3 döda pixlar och det kostar de en slant. De har inte erbjudit någon kompesation över huvudtaget. De bryr sig inte. Det är det som stör mig mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Jag tycker att de borde ta med ansvar! Det är deras produkt som de har tillverkat! Deras produkt är delvis defekt! Sen att de har bestämt att det måste vara minst 3 pixlar är idioti från deras sida eftersom uppenbarligen så är deras paneler skit och de måste skydda sina intäkter och de enda som påverkas är vi deras användare/kunder!!! Hur svårt kan det vara?

Du köper en ny cykel, du får pyspunka vilket irriterar dig, du kan inte fylla på med luft och ingen kan hjälpa dig, du kan heller inte byta jul. Enda alternativet du har om du vill skippa punkan är att köpa en ny cykel! Låter det schysst? Och sen att någon säger åt dig du skulle ha räknat med det! Kan kännas som dålig jämförelse men jag hoppas du förstår hur jag tänker och vad jag menar!

1:
För att du vill ha en ny skärm gratis ja? Den är inte defekt eftersom det krävdes si och så många pixlar trasiga för att den skulle klassas som defekt. Att det är idioti får du gärna tycka, ger dig ingen rätt att få en ny skärm dock.

2:
Jag skulle aldrig köpa en cykel där jag inte kan fylla på med luft eller byta hjul.

Har jag köpt den cykeln och jag vet om att det är så på denna cykeln får jag gott skylla mig själv. Skulle jag köpt den utan att veta om det, men det står i deras garantivillkor för denna cykeln att garanti gäller inte om jag får pyspunka,vill byta hjul eller fylla på med luft. Ja, då kan jag inte säga så mycket tyvärr...då får jag stå mitt kast.

Kanske dags att köpa en cykel där garantin gäller för dessa saker?

Permalänk
Medlem

Tack för varningen. Aldrig skärm från ASUS. De verkar inte riktigt tycka att det är värt att hjälpa dig..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Hade en skräm för ett par år sedan med en riktigt envis röd pixel, lyckades tillslut lösa det genom att:
Notera dess plats => Släck skärmen => Lägg lite tryck mot arean där pixeln ligger med en lätt-fuktad tops => Sätt igång skärmen

Jag är för övrigt riktigt nöjd med min ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Vilken är det bättre valet och varför ?

Går på BenQ skärmen, då jag gillar dom bättre! Dessutom tycker jag det är trist att OP inte kan få en ny skärm. Gillar inte hur stora företag ter sig gentimot kunder, då företag oftast har mer "makt". Missuppfatta mig inte, asus är säkert skit bra, dock får jag kallakårar när sånthär händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Går på BenQ skärmen, då jag gillar dom bättre! Dessutom tycker jag det är trist att OP inte kan få en ny skärm. Gillar inte hur stora företag ter sig gentimot kunder, då företag oftast har mer "makt". Missuppfatta mig inte, asus är säkert skit bra, dock får jag kallakårar när sånthär händer.

Då borde du nog fundera över att Benq har sämre pixelgaranti än Asus, eller?
Har för mig att de har att man måste ha minst 5 ljusa resp mörka pixlar för att få den utbytt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Tänkt på pixelgarantin då ? Precis som denna tråd handlar om.
Läs t.ex. http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master 3S Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Då borde du nog fundera över att Benq har sämre pixelgaranti än Asus, eller?
Har för mig att de har att man måste ha minst 5 ljusa resp mörka pixlar för att få den utbytt

Skrivet av MadFred:

Tänkt på pixelgarantin då ? Precis som denna tråd handlar om.
Läs t.ex. http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Eftersom alla företag bara är ute efter pengar får jag väll bygga mig en egen skärm då, MED pixelgaranti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Eftersom alla företag bara är ute efter pengar får jag väll bygga mig en egen skärm då, MED pixelgaranti!

Det är det som är grejen, pixelgaranti kostar, och såna skärmar är sällsynta och tillverkarna ser till att vi får betala ordentligt för dem tyvärr, jag vet inte många tillverkare som har det i sina skärmar, men tror Asus har det i sina Pro serier, tror att de från Asus nämnt det här någonstans i början

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

För att det blir billigare. Inte ett dugg extra arbete som att jag skulle sälja den till dig fast utan marginal på försäljningen!

Hur blir det billigare om du köper den genom företag men fortfarande betalar moms? Trodde enda bonusen med att köpa genom företaget var att man slapp momsen. Säljer dom sakerna billigare + moms om man köper genom företag? Hur mycket betalade du? Nyfiken på hur det funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Ok bara för att de själva har tagit fram en policy så får inte jag vara en missnöjd kund och ska acceptera en produkt som inte är 100%!!!???

Produkten har PIXELFEL ser du något FEL där i självaste benämningen pixelFEL. Det är fel på Produkten då den inte är 100%!

Du anser det. DU.

Man kan också anse att en produkt har skönhetsFEL, kvalitetskänslaFEL, designFEL, oljudsFEL etc etc. Säkerligen finns det människor som anser att dessa saker gör att produkten inte är 100%(!!!???) men det betyder inte att tillverkaren ska behöva häva köp av de anledningarna.

Sen verkar folk inte inse att NÄSTAN ALLA TILLVERKARE KÖR UNGEFÄR LIKADAN PIXELGARANTI, SÅ NEJ BENQ, SAMSUNG, LG ÄR INTE BÄTTRE.

Väldigt många förvirrade "oj, då ska jag välja märke X istället" där X har en likadan eller sämre policy.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Hur blir det billigare om du köper den genom företag men fortfarande betalar moms? Trodde enda bonusen med att köpa genom företaget var att man slapp momsen. Säljer dom sakerna billigare + moms om man köper genom företag? Hur mycket betalade du? Nyfiken på hur det funkar

T.ex. som företagare kan man göra avtal med dom man handlar ifrån, beroende på hur mycket man köper.
Eller om man köper via en distributör, så är man en återförsäljare med andra regler och avtal/priser.

Garantier och returrätt är inte samma för företag som privatpersoner, där privatpersoner vinner på att man har mer "rätt" på sin sida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Fler tycker att det är mer fel än rätt! Fortfarande så gäller det att det är fel på produkten som de tillverkat, verkar inte gå in för vissa! De har gjort fel inte jag!

Och vilken lag, regel, ARN-fall, eller KO-fall har du som styrker att det faktiskt är fel på deras produkt? Inget. Det verkar inte gå in för dig, en död pixel är inte tillräcklig skäl enligt någon överhuvudtaget för att få den utbytt. Enligt den ISO-standard som Asus följer så är det inte "fel" på produkten eftersom antal döda pixlar inte går över gränsen. Asus har inga som helst skyldigheter att byta ut skärmen, detta är något som gäller för samtliga aktörer på marknaden. Precis som att inga butiker överhuvudtaget har ett krav på öppet köp. Att gnälla på Asus inte byter ut skärmen är som att gnälla på vilken kedja som helst för att de inte har öppet köp.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det ju såhär det blir. Det är "vi" konsumenter som tvingat fram detta genom prispress. Jag har jobbat flera år i branschen och följt utvecklingen.

Dålig eller obefintlig kvalitetskontroll
Minimal service och goodwill

Detta beror ju på att inga i ledet tjänar några pengar, det sparas igen på precis allt och det enda det fokuseras på är volym, volym och åter volym...

Hade skärmen varit dyrare så hade säkerligen kvalitetskontrollen varit bättre alt. garantierna för en 100% felfri produkt.
Hade tillverkare/dist/åf tjänat pengar så hade kanske tagit den på goodwill

Personligen som enbart konsument numera gillar jag ju självklart prispress och vad det innebär, men jag är extremt noga med vad jag köper. Jag har heller inga goda erfarenheter utav Asus och deras produkter, det handlar inte om service och support därifrån utan "otur" med de produkter jag köpt.

Som fd. ÅF gillade jag inte alls utvecklingen, det enda _allting_ handlade/handlar om är pris.. Inget annat.. (för 99,9% av alla produkter som säljs i detaljhandeln samt vad kunderna eftersträvar).

Ledsen att jag inte kunde tillföra något positivt för dig och din skärm men kände att jag vill ta upp det jag skrev ovan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brorsson:

Hade en skräm för ett par år sedan med en riktigt envis röd pixel, lyckades tillslut lösa det genom att:
Notera dess plats => Släck skärmen => Lägg lite tryck mot arean där pixeln ligger med en lätt-fuktad tops => Sätt igång skärmen

Jag är för övrigt riktigt nöjd med min ASUS VG248QE

Tack för tipset. Ska testa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZonCo:

Tyvärr är det ju såhär det blir. Det är "vi" konsumenter som tvingat fram detta genom prispress. Jag har jobbat flera år i branschen och följt utvecklingen.

Dålig eller obefintlig kvalitetskontroll
Minimal service och goodwill

Detta beror ju på att inga i ledet tjänar några pengar, det sparas igen på precis allt och det enda det fokuseras på är volym, volym och åter volym...

Hade skärmen varit dyrare så hade säkerligen kvalitetskontrollen varit bättre alt. garantierna för en 100% felfri produkt.
Hade tillverkare/dist/åf tjänat pengar så hade kanske tagit den på goodwill

Personligen som enbart konsument numera gillar jag ju självklart prispress och vad det innebär, men jag är extremt noga med vad jag köper. Jag har heller inga goda erfarenheter utav Asus och deras produkter, det handlar inte om service och support därifrån utan "otur" med de produkter jag köpt.

Som fd. ÅF gillade jag inte alls utvecklingen, det enda _allting_ handlade/handlar om är pris.. Inget annat.. (för 99,9% av alla produkter som säljs i detaljhandeln samt vad kunderna eftersträvar).

Ledsen att jag inte kunde tillföra något positivt för dig och din skärm men kände att jag vill ta upp det jag skrev ovan..

Tack för att du tog dig tid att skriva. Det var mycket bra skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Det funkar såhär: Inköpspris ex moms + pålägg (marginal, dvs så mycket som du vill tjäna på produkten) + moms är vad kunden betalar. Jag slipper mittendelen vilket leder till att det blir billigare. Om jag väljer att inte betala momsen så äger firman produkten. Och produkten måste finnas i firman och användas i arbetet.

Permalänk
Medlem

Tillför absolut ingenting med detta inlägg men var bara tvungen att skriva.

Men herregud människa, skärp dig!
Det är deras, och alla andras policy för den delen.

Hur kan du köpa en skärm utan att kolla upp garantin innan?
Jag köpte min VG248QE i en lokal butik i stan just pga detta. Jag vet att döda pixlar förekommer och vill därför ha möjligheten att lämna tillbaka den snabbt och smidigt på öppet köp.

Har förövrigt aldrig varit mer nöjd med en skärm än vad jag är nu.

Tack för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

1:
För att du vill ha en ny skärm gratis ja? Den är inte defekt eftersom det krävdes si och så många pixlar trasiga för att den skulle klassas som defekt. Att det är idioti får du gärna tycka, ger dig ingen rätt att få en ny skärm dock.

2:
Jag skulle aldrig köpa en cykel där jag inte kan fylla på med luft eller byta hjul.

Har jag köpt den cykeln och jag vet om att det är så på denna cykeln får jag gott skylla mig själv. Skulle jag köpt den utan att veta om det, men det står i deras garantivillkor för denna cykeln att garanti gäller inte om jag får pyspunka,vill byta hjul eller fylla på med luft. Ja, då kan jag inte säga så mycket tyvärr...då får jag stå mitt kast.

Kanske dags att köpa en cykel där garantin gäller för dessa saker?

Jag har fan inte fått min jävla skärm gratis och då ska den fan vara felfri. Hade jag fått den gratis hade jag inte brytt mig! Jag och du skulle klassa den som defekt! Släng ut fyra papp på en skärm och jag hoppas du får en död pixel nästan mitt i skärmen så får vi se hur glad du blir av det! Att vissa ska vara så envisa och inte förstår att allt detta handlar om att det är dålig stil att jag inte får respons och ingen möjlighet att reklamera min skärm eller göra ett återköp när jag har köpt den som slutkund! Det är det allt detta handlar om. Att ASUS skiter i vilket och inte bryr sig alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Jag har fan inte fått min jävla skärm gratis och då ska den fan vara felfri. Hade jag fått den gratis hade jag inte brytt mig! Jag och du skulle klassa den som defekt! Släng ut fyra papp på en skärm och jag hoppas du får en död pixel nästan mitt i skärmen så får vi se hur glad du blir av det! Att vissa ska vara så envisa och inte förstår att allt detta handlar om att det är dålig stil att jag inte får respons och ingen möjlighet att reklamera min skärm eller göra ett återköp när jag har köpt den som slutkund! Det är det allt detta handlar om. Att ASUS skiter i vilket och inte bryr sig alls!

Hela den här tråden är ju bisarr. DU anser att produkten skall vara precis som DU tycker, annars är den defekt. Det finns ingenting som gör att DIN åsikt går före officiella policies och garantivillkor.

Du försökte spara pengar genom att handla via företaget och avsade dig då rättigheter som du haft som privatkund. Du får väl lämna tillbaka den till ditt företag och få pengarna tillbaka därifrån då. Du har ju faktiskt köpt skärmen av ditt företag och inte av Dustin, ditt företag kanske kan låta dig lämna tillbaka skärmen som goodwill? Avstår du möjligheten till ångerrätt genom att handla via företaget så får väl företaget ta smällen om du inte är nöjd med produkten.

Permalänk
Medlem

jag håller med det som vissa har skrivit att jag tycker inte att din skärm är defekt. (enligt garantin.)
Men jag har full förståelse för att du inte är nöjd med den, döda pixlar är aldrig roligt dock så är inte skärmen i detta fall defekt. oturligt nog verkar du inte ha 3+ döda pixlar.

Jag förstår och är med på ditt resonemang om att en 100% produkt egentligen ska vara utan döda pixlar men nu finns det ju tyvärr vissa "undantag" som alla tillverkare tillämpar som gör att så inte är fallet.

det jag funderar mest på är hur du gått till väga i din kontakt med asus och dustin är det som representant för firman eller som privatperson.
Iom att du köpt den genom firman som i sin tur köpt av dustin så är det ju då i den delen en representant av firman som ska ta kontakten sen om det är du eller en kollega spelar mindre roll. Men det känns endå lite som att det blitt lite galet från början i det avseendet. Har inte riktigt framgått om du haft kontakt som privatperson eller anställd. Då det är det förstnämnda som borde ha gällt.

Om jag får fråga säg att jag hade bett er ta hem denna skärm åt mig, den kommer och jag hämtar samt går hem glad i hågen och upptäcker sedan hela pixel historien. Jag kommer då tillbaka till er och vill reklamera osv. Vad hade ni gjort då?
För eftersom att du endå har köpt skärmen av företaget du jobbar på så är det ju i förstahand dit du ska vända dig, sen om dom inte vill veta något av de hela så blir det ju en annan historia där isåfall din arbetsgivare visar samma anda som du upplevt att både asus och dustin har gjort gentemot dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Hela den här tråden är ju bisarr. DU anser att produkten skall vara precis som DU tycker, annars är den defekt. Det finns ingenting som gör att DIN åsikt går före officiella policies och garantivillkor.

Du försökte spara pengar genom att handla via företaget och avsade dig då rättigheter som du haft som privatkund. Du får väl lämna tillbaka den till ditt företag och få pengarna tillbaka därifrån då. Du har ju faktiskt köpt skärmen av ditt företag och inte av Dustin, ditt företag kanske kan låta dig lämna tillbaka skärmen som goodwill? Avstår du möjligheten till ångerrätt genom att handla via företaget så får väl företaget ta smällen om du inte är nöjd med produkten.

Klart han inte gör det.
Han vill ju inte få "snea-blickar" felet, som uppstår när man biter den hand som föder en.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Tycker det är skrämmande hur många som tycker dem ska avstå från att köpa ASUS i framtiden på grund av en vanlig pixel policy som de flesta, om inte alla tillverkare av skärmar för konsumenter har.
Noll tollerans på pixel fel finns oftast bara på dyrare modeller riktade för professionellt bruk.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D