144 Hz, 27" VG278HE – ingen pixelgaranti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Detta forum är bland det bästa som kunde ha hänt er ASUS. Nu märker folk hur ni behandlar era kunder. Jag accepterar inte er policy och ert svar på mitt problem med en nyinköpt produkt i obruten förpackning som har pixel fel. Ni kan inte tro att folk nöjer sig med ett svar som tyvärr omfattas inte din skärm av vår pixelpolicy!

De säger ju dock inte att den inte omfattas av deras policy, däremot säger de att du tittat på en policy som gäller någon annan produktkategori.

Vad det verkar är ju detta policyn som gäller din produkt:

Applied Models: Non-ZBD Models After Purchase Bright Dot Dark Dot 36 months ≦3 ≦5

Jag håller dock med att det är dåligt att inte tydligt ange vilken av deras tre olika policies som gäller en specifik produkt. Att bara lista alla tre hjälper ju inte så mycket.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigrinnan:

Så "General ZBD models" betyder i dagsläget bara PB?

Den gäller PA-modeller också, exempelvis PA238Q.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Hade liknande problem med en Sumsung för nått år sen.
Då va det OnOff som vägra att ersätta mig med en ny skärm , dom tyckte att det går att leva med. Först när jag hade ett papper från konsumentombudsmannen och gick till affären vakna dom till liv.
Detta är riktigt SORGLIGT av ASUS , skäms på er!!!!!
Lycka till / Mange

Tack Mange. De är inte direkt Serviceminded.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Till Caroline:

Er policy betyder alltså, vi har skitdålig kvalitéts kontroll för våra produkter och du får skylla dig själv som väljer att ta den risken när du handlar våra produkter? Rätta mig om jag har fel.

Skulle ha följt råden jag fick och köpt en Samsung skärm alltså.

Samsung har en ännu "värre" pixelpolicy.

Eftersom du köpt skärmen genom ett företag men du avser att använda den vid privat bruk antar jag att du kommer deklarera den som en löneförmån vid nästa deklaration?

Ursäkta, men det sticker lite i ögonen när du vänder dig mot en policy som varken är bra eller dålig och har funnits där ganska länge.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Samsung har en ännu "värre" pixelpolicy.

Eftersom du köpt skärmen genom ett företag men du avser att använda den vid privat bruk antar jag att du kommer deklarera den som en löneförmån vid nästa deklaration?

Ursäkta, men det sticker lite i ögonen när du vänder dig mot en policy som varken är bra eller dålig och har funnits där ganska länge.

Skärmen har jag köpt för inköpspris plus moms. Så det är inget som skall deklareras och ingen löneförmån och dessutom inget som hör hit eller som du har med att göra. Nu är det ASUS policy och extremt dåliga service det är talan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Skärmen har jag köpt för inköpspris plus moms. Så det är inget som skall deklareras och ingen löneförmån och dessutom inget som hör hit eller som du har med att göra. Nu är det ASUS policy och extremt dåliga service det är talan om.

Det var du själv som tog upp det i tråden.

Vilka andra företag som tillverkar skärmar har bättre policy då? Det är inte "extremt dålig service" bara för att du vänder dig mot en policy som verkar vara mer eller mindre standard i kategorin. Benq tror jag har 5, LG 4-5, Samsung har väl upp till 7?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det var du själv som tog upp det i tråden.

Vilka andra företag som tillverkar skärmar har bättre policy då? Det är inte "extremt dålig service" bara för att du vänder dig mot en policy som verkar vara mer eller mindre standard i kategorin. Benq tror jag har 5, LG 4-5, Samsung har väl upp till 7?

Du tog upp om löneförmån och ifrågasatte hur jag har betalat för Skärmen som inte har med tråden att göra.

Det är extremt dålig service att vara helt nonchalanta mot en kund som har valt att köpa deras skärm för 4000kr! Men du verkar ha det gott ställt och det skulle väl inte irritera dig misstänker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Du tog upp om löneförmån och ifrågasatte hur jag har betalat för Skärmen som inte har med tråden att göra.

Det är extremt dålig service att vara helt nonchalanta mot en kund som har valt att köpa deras skärm för 4000kr! Men du verkar ha det gott ställt och det skulle väl inte irritera dig misstänker jag!

Då ber jag om ursäkt och förstår inte alls varför du köpte skärmen genom företaget, de som gör så brukar göra det för att slippa momsen och dra av skärmen på lönen för att också slippa skatta pengarna.

Nej, jag är en studerande småbarnsförälder. Men jag har också vett nog att ta strider när jag har något att komma med, i det här fallet argumenterar du för att du ska få utbytt något utöver deras gällande policy. Det är extremt dålig service om de är otrevliga mot dig, inte om de bara nekar dig något helt inom ramen för deras policy.

Som du uttrycker dig här så skulle jag inte ha varit väldigt vänligt inställd till att hjälpa dig med något goodwill-ärende heller.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Då ber jag om ursäkt och förstår inte alls varför du köpte skärmen genom företaget, de som gör så brukar göra det för att slippa momsen och dra av skärmen på lönen för att också slippa skatta pengarna.

Nej jag förstår men eftersom jag jobbar med elektronik köper jag allt via företaget för inköp plus moms. Till ett bättre pris dvs.

Nej, jag är en studerande småbarnsförälder. Men jag har också vett nog att ta strider när jag har något att komma med, i det här fallet argumenterar du för att du ska få utbytt något utöver deras gällande policy. Det är extremt dålig service om de är otrevliga mot dig, inte om de bara nekar dig något helt inom ramen för deras policy.

Som du uttrycker dig här så skulle jag inte ha varit väldigt vänligt inställd till att hjälpa dig med något goodwill-ärende heller.

Efter en månads kämpande mot Dustin och ASUS så ändras min inställning och så skulle säkert många andra människors göra. Man ger upp hoppet, blir förbannad för att de ignorerar en och till slut blir man inte trevlig i och med att inget intresse har visats om goodwill varken från Dustin eller Asus under en månads tid. Utan det enda jag får är ett NEJ och NEJ och Tyvärr och tyvärr. Inte roligt. Man kan inte vara trevlig och le mot en som bara skiter i en och går enbart efter deras policy. Ingen gråzon. Hade jag jobbat på det viset eller mina kollegor så skulle vi ha behövt stänga butiken för länge sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Efter en månads kämpande mot Dustin och ASUS så ändras min inställning och så skulle säkert många andra människors göra. Man ger upp hoppet, blir förbannad för att de ignorerar en och till slut blir man inte trevlig i och med att inget intresse har visats om goodwill varken från Dustin eller Asus under en månads tid. Utan det enda jag får är ett NEJ och NEJ och Tyvärr och tyvärr. Inte roligt. Man kan inte vara trevlig och le mot en som bara skiter i en och går enbart efter deras policy. Ingen gråzon. Hade jag jobbat på det viset eller mina kollegor så skulle vi ha behövt stänga butiken för länge sedan.

Men då förutsätter ju du att de ska strunta i sin egen policy för just dig, att ditt fall skulle vara speciellt på något sätt. Jag är ledsen, men jag ser inte hur?

Jag ser faktiskt inget konstigt med att de nekar rma och fortsätter neka det över en längre tidsperiod men jag hoppas du lyckas massera ut pixeln till slut!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

1. Varför köper du den på företag när du har större rättigheter (t.ex. ångerrätt) som privatperson?

2. Varför läser du inte på om pixelpolicyn innan du köper skärmen? Speciellt när du köpt den utan ångerrätt.

3. Deras pixelpolicy är vad jag vet inte sämre än andra aktörers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Men då förutsätter ju du att de ska strunta i sin egen policy för just dig, att ditt fall skulle vara speciellt på något sätt. Jag är ledsen, men jag ser inte hur?

Jag ser faktiskt inget konstigt med att de nekar rma och fortsätter neka det över en längre tidsperiod men jag hoppas du lyckas massera ut pixeln till slut!

Så skulle man absolut kunna se på saken. Men jag tycker att jag borde kunna häva köpet, reklamera den. Det är fel på produkten som de har tillverkat. Är det något mer som behövs tycker du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

1. Varför köper du den på företag när du har större rättigheter (t.ex. ångerrätt) som privatperson?
Hade inte koll på att det var olika rättigheter. Fick tillfället att köpa den och gjorde det.

2. Varför läser du inte på om pixelpolicyn innan du köper skärmen? Speciellt när du köpt den utan ångerrätt.
1. Man förväntar sig att få en felfri produkt och kunna häva köpet. 2 Luddig information. 70% av köpen som görs idag är impulsköp. Man ska inte behöva göra en förundersökning innan man handlar en produkt.

3. Deras pixelpolicy är vad jag vet inte sämre än andra aktörers.

Kanske kan vara så men jag vill ha möjligheten att häva köpet. Hur skulle det vara om jag sålde denna produkt till kund? Kund har rätt att häva köpet, då skulle jag stå där med förlorar inkomst på nästan 4000kr.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tillbaka till topic tack.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Det är bara att inse folk Asus är inte som de har varit tidigare. Har köpt alltid komponenter av de bland annat moderkort , men efter 3 stycken uppgraderingar i rad med liknande problem och en välkänd problem där minnena alltid krånglar med Asus har jag äntligen lämnat. kan inte vara lyckligare. Som någon skrev vill man ha kvalitetsskärm utan strul så köper man en Dell även om de ser hemska ut:)

Det är bra att de startar en tråd för deras produkter håller inte någon vidare kvalitet. Ska de ta betalt som de har alltid gjort får de även tillverka produkter med högre kvalitet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Så skulle man absolut kunna se på saken. Men jag tycker att jag borde kunna häva köpet, reklamera den. Det är fel på produkten som de har tillverkat. Är det något mer som behövs tycker du?

Enligt definitionen är det ju inte fel. Ett fel är när det är fler antal döda pixlar än deras policy medger. Om du anser att det ändå är ett betydande fel tycker jag att du ska vända dig till KO eller liknande och be dem se över fallet.

Dells policy:

http://www.dell.com/support/troubleshooting/se/sv/sedhs1/KCS/...

Verkar inte vara många som faktiskt kan hur policyn ser ut för det märke de förespråkar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

1. Varför köper du den på företag när du har större rättigheter (t.ex. ångerrätt) som privatperson?

2. Varför läser du inte på om pixelpolicyn innan du köper skärmen? Speciellt när du köpt den utan ångerrätt.

3. Deras pixelpolicy är vad jag vet inte sämre än andra aktörers.

Får hålla med här. Asus uppträder inte alls "extremt dåligt". Hade du köpt som privatperson hade du kunnat ångra köpet, inga problem. Det är du själv som har skapat problemet genom att köpa via företag. Asus har samma regler som alla andra företag, och uppför sig också som alla andra företag. Skulle det nu vara så att du vet att du vill ha inga döda pixlar så bör det te sig självklart att du kollar upp att du faktiskt har pixelgaranti på skärmen du köper också.

Du har alltså köpt en skärm, utan pixelgaranti, via företag så att du inte har någon ångerrätt för ingen uppenbar anledning, och gnäller sedan på Asus. Nej, kan tyvärr inte hålla med dig alls här. Asus gör inget fel övh.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Tigrinnan:

Nej, ångerrätt och reklamation får du ju tyvärr inte som företag, varken konsumentköpslag eller distansköpslag gäller. Däremot så måste de ju hantera garantiärendet? Det är typ det enda du har kvar när du köpt den som företag.

Jag har då inte råd att köpa in driftkritisk hårdvara via företaget, så köper man ju bara oviktiga leksaker.
En bra sak kan vara att köpa saker privat och sedan låta företaget stå för det som utlägg, men det passar sig kanske inte för just en gamingskärm.

Faktiskt så kan konsumentlagarna gälla. Men det beror på storleken av de företag som är involverade, om det finns ett "konsumentlikt maktförhållande". Dvs om ett gigantiskt företag typ Samsung gör business med "Evas frisörsalong".

Det sagt så får man ta det till domstol, vilket det nog inte är värt i detta fallet. Och så finns ju chansen att domstolen inte tycker att lagen ska tillämpas i fallet.

Skrivet av Mithras:

Får hålla med här. Asus uppträder inte alls "extremt dåligt". Hade du köpt som privatperson hade du kunnat ångra köpet, inga problem. Det är du själv som har skapat problemet genom att köpa via företag. Asus har samma regler som alla andra företag, och uppför sig också som alla andra företag. Skulle det nu vara så att du vet att du vill ha inga döda pixlar så bör det te sig självklart att du kollar upp att du faktiskt har pixelgaranti på skärmen du köper också.

Du har alltså köpt en skärm, utan pixelgaranti, via företag så att du inte har någon ångerrätt för ingen uppenbar anledning, och gnäller sedan på Asus. Nej, kan tyvärr inte hålla med dig alls här. Asus gör inget fel övh.

Instämmer. Ser inte var felet i varan ligger, om Asus har en < 3 pixel policy eller vad det nu var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Kanske kan vara så men jag vill ha möjligheten att häva köpet. Hur skulle det vara om jag sålde denna produkt till kund? Kund har rätt att häva köpet, då skulle jag stå där med förlorar inkomst på nästan 4000kr.

Grattis, så är det att ha ett företag, detsamma gäller Dustin med mera som säljer till privatpersoner.

Om den nu är för privat bruk ser jag inte varför du köpte den via företag, bara massa extra pappersarbete.

Permalänk
Medlem

Bara ett litet tillägg - Dustin visar de flestas pixelpolicy på en sida.
http://www.dustin.se/page/387/kundservice-pixelpolicies/ (Välj företag annars visas inte sidan)
Hur uppdaterad den är har jag ingen aning om, och Asus finns inte med på listan som är ger en liten bild om att dom flesta har samma policy.

Tyvärr måste man vara med om detta en gång i livet för att förstå hur det fungerar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Om den nu är för privat bruk ser jag inte varför du köpte den via företag, bara massa extra pappersarbete.

För att det blir billigare i pengar räknat för honom, inte helt ovanligt. Jag gör likadant med många produkter, dock hade jag hamnat i samma situation som honom med skärmen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Grattis, så är det att ha ett företag, detsamma gäller Dustin med mera som säljer till privatpersoner.

Om den nu är för privat bruk ser jag inte varför du köpte den via företag, bara massa extra pappersarbete.

För att det blir billigare. Inte ett dugg extra arbete som att jag skulle sälja den till dig fast utan marginal på försäljningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Får hålla med här. Asus uppträder inte alls "extremt dåligt". Hade du köpt som privatperson hade du kunnat ångra köpet, inga problem. Det är du själv som har skapat problemet genom att köpa via företag. Asus har samma regler som alla andra företag, och uppför sig också som alla andra företag. Skulle det nu vara så att du vet att du vill ha inga döda pixlar så bör det te sig självklart att du kollar upp att du faktiskt har pixelgaranti på skärmen du köper också.

Du har alltså köpt en skärm, utan pixelgaranti, via företag så att du inte har någon ångerrätt för ingen uppenbar anledning, och gnäller sedan på Asus. Nej, kan tyvärr inte hålla med dig alls här. Asus gör inget fel övh.

Fler tycker att det är mer fel än rätt! Fortfarande så gäller det att det är fel på produkten som de tillverkat, verkar inte gå in för vissa! De har gjort fel inte jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Enligt definitionen är det ju inte fel. Ett fel är när det är fler antal döda pixlar än deras policy medger. Om du anser att det ändå är ett betydande fel tycker jag att du ska vända dig till KO eller liknande och be dem se över fallet.

Dells policy:

http://www.dell.com/support/troubleshooting/se/sv/sedhs1/KCS/...

Verkar inte vara många som faktiskt kan hur policyn ser ut för det märke de förespråkar.

Ok bara för att de själva har tagit fram en policy så får inte jag vara en missnöjd kund och ska acceptera en produkt som inte är 100%!!!???

Produkten har PIXELFEL ser du något FEL där i självaste benämningen pixelFEL. Det är fel på Produkten då den inte är 100%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Till Caroline:

Er policy betyder alltså, vi har skitdålig kvalitéts kontroll för våra produkter och du får skylla dig själv som väljer att ta den risken när du handlar våra produkter? Rätta mig om jag har fel.

Skulle ha följt råden jag fick och köpt en Samsung skärm alltså.

Du behöver inte klaga på Caroline. Hon bara gör sitt jobb och inte bestämmer hur policyn och garantiärenden ska se ut.

Jag har bara skummat igenom tråden, men har du försökt lämna tillbaks skärmen där du köpte den och ifall du gjorde det, vad sa dom?.

Permalänk
Medlem

Jag som står i valet mellan Asus 24" VG248QE 144Hz och BenQ 24'' XL2411T 144Hz. Skönt att ni gör valet lätt, ASUS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Jag som står i valet mellan Asus 24" VG248QE 144Hz och BenQ 24'' XL2411T 144Hz. Skönt att ni gör valet lätt, ASUS!

Vilken är det bättre valet och varför ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Du behöver inte klaga på Caroline. Hon bara gör sitt jobb och inte bestämmer hur policyn och garantiärenden ska se ut.

Jag har bara skummat igenom tråden, men har du försökt lämna tillbaks skärmen där du köpte den och ifall du gjorde det, vad sa dom?.

Står i tråden. Får inte reklamera/returnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Du behöver inte klaga på Caroline. Hon bara gör sitt jobb och inte bestämmer hur policyn och garantiärenden ska se ut.

Jag har bara skummat igenom tråden, men har du försökt lämna tillbaks skärmen där du köpte den och ifall du gjorde det, vad sa dom?.

Om hon kunde försöka hjälpa mig eller se till att någon på hennes arbete som jobbar på ASUS kan hjälpa mig vore det bra.

Permalänk

Jag har funderat lite på det här.

Som Promotion skrev så har du ju faktiskt konsumentköpslagen på din sida, och kan returnera varan på öppet köp/reklamation. Problemet är väl att Ivve_v jobbar på själv är den som sålt skärmen?

Ivve_v: Jag ser det som att företaget du jobbar på har samma skyldigheter mot dig som kund som du förväntar dig av Dustin, och det är alltså arbetsgivaren som ska ta tillbaka den defekta varan om de finner att de är skyldiga att göra detta. Eftersom du sagt att du bara jobbar där borde du prata med företagets chef eller ägare om det, eller någon av dina kollegor, i egenskap av konsument och inte medarbetare.

Eftersom företaget du jobbar på köpt skärmen av sin leverantör Dustin så är det deras problem att ta hand om kommunikationen mot dem som i sin tur får ta hand om kommunikation med ASUS eller eventuella fler mellanhänder.

Det enda möjliga fel som kan åläggas Asus i det här fallet är att inte vara hjälpsamma när du ber dem om hjälp, utifrån det vi hört är det lite under all kritik hur de hanterat ärendet. De har däremot inte nekat dig den garanti de utlovat, och Caroline har t.o.m. kollat med dig om du kanske hade 3 eller fler felande pixlar så att garantin kunde täcka felet.

Ja det här är ett tillverkningsfel, nej det är inte fel av Asus att inte lösa det åt dig eftersom det är företaget du jobbar på som ska göra detta.

Det tråkiga är väl för företaget som du jobbar för som måste ta tillbaka skärmen och försöka sälja vidare den till annan konsument om de inte kan få skicka tillbaka den på garanti? Själv ska du ju knappast ha problem att returnera varan?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | M4A89GTD PRO/USB3 | Phenom II X6 1055T | 16GB Corsair Vengance 1600Mhz | ASUS DirectCUII 7970 | 3x Samsung 2443BW och 3x Benq G2450 i Eyefinity 6 (5670x2280) | Corsair AX850W