Grafiken kraschar i Flash

Permalänk
Medlem

Grafiken kraschar i Flash

När jag kollar på youtube-klipp i Firefox så händer oftast det här:

Uploaded with ImageShack.us

Enda jag gjort innan är att byta grafik-kort har ett Asus 7950.
Flash funkar i chrome annars, och alla spel flyter fint! Kan det ändå vara grafik-kortet?
Ibland löser det sig med en alt+f4, men oftast är det att stänga av skiten å starta upp igen

Edit: Jag har provat stänga av hårdvaru-accellaration med samma utgång.

Permalänk
Medlem

Testa annan browser än Chrome, den använder inte "riktiga" flash. Kan vara fel på flash även om det funkar i Chrome.

Permalänk
Medlem

uppgradera flash.

Permalänk
Medlem

Vad för grafikkort hade du innan då? Kan vara det som ligger och spökar för dig

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Uppdaterat flash, ska prova med IE också! Installerade om flash igår då jag trodde det var boven

Edit: Funkar bra i IE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delapsus:

Vad för grafikkort hade du innan då? Kan vara det som ligger och spökar för dig

Var ett 6950
Självklart avinstallerat gamla drivisar och in med nya

Permalänk
Medlem

Och vill bara tillägga att det är inte helskärm det händer vid, utan hinner inte ens trycka helskärm innan grafiken ballar ur, även ljuden stannar

Permalänk
Medlem

Installera om firefox

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delapsus:

Installera om firefox

Hade det varit firefox, så hade väl bara firefox kraschat?
Inte bugga ur datorn helt? Aldrig varit med om tidigare iaf!

Permalänk
Medlem

Varit med om att IE kraschade en hel dator

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

När jag kollar på youtube-klipp i Firefox så händer oftast det här:
http://img542.imageshack.us/img542/5608/o3aj.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Enda jag gjort innan är att byta grafik-kort har ett Asus 7950.
Flash funkar i chrome annars, och alla spel flyter fint! Kan det ändå vara grafik-kortet?
Ibland löser det sig med en alt+f4, men oftast är det att stänga av skiten å starta upp igen

Edit: Jag har provat stänga av hårdvaru-accellaration med samma utgång.

7000 serien var det vanligt förut i alla fall att det bliv såna buggar. Du kör dom nyaste driver från AMDs sida?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

7000 serien var det vanligt förut i alla fall att det bliv såna buggar. Du kör dom nyaste driver från AMDs sida?

Yes, håller mig uppdaterad Är mest rädd för att kortet ska skadas av denna skit, känns ju inget vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Yes, håller mig uppdaterad Är mest rädd för att kortet ska skadas av denna skit, känns ju inget vidare!

Det kommer inte skadas så länge inte tempen är för hög

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delapsus:

Varit med om att IE kraschade en hel dator

Ja du vet, det var ju Internet Explorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Ja du vet, det var ju Internet Explorer

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus VIII Hero/Alpha | CPU: Intel i7 6700k 4 GHz | Minne: Kingston HyperX 8GB DDR4 2133MHz x4| Systemdisk: Samsung pro 950 256GB | Lagring: WD Purple 3TB x2 | GPU: Asus Strix GTX 970 DirectCU II | Ljudkort: Asus Essence STXII | Display: Samsung S24A650D x2 | Tangentbord: Qpad MK-85 | Mus: Razer Mamba 4G

Permalänk
Medlem

Nu så har jag installerat om flash och firefox, men fortfarande samma underliga beteenden.
Enda anledningen det funkar nu är att jag var riktigt snabb en gång och lyckades stänga av hårdvaru-accelarationen i flash inställningar.
Funderar fortfarande på om det är grafik-kortet som buggar, men ska formatera datorn här någon dag, kanske funkar då.
Puss

Permalänk
Medlem

Ingen som varit med om något liknande?
Eller kanske till och med har en lösning så man slipper formatera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Ingen som varit med om något liknande?
Eller kanske till och med har en lösning så man slipper formatera?

för mig löste det sig med att kika inne i amd catalyst och in på fliken video och kvalitet scrolla ner och hitta påtvinga jämn videouppspelning och kryssa ur det ^^

sedan sätter du i adblock plus (sidor slutar ladda annonser och ta upp utrymme man inte direkt vill se )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

för mig löste det sig med att kika inne i amd catalyst och in på fliken video och kvalitet scrolla ner och hitta påtvinga jämn videouppspelning och kryssa ur det ^^

sedan sätter du i adblock plus (sidor slutar ladda annonser och ta upp utrymme man inte direkt vill se )

Får prova det du säger, för nu börjar det hända i VLC med.
Kör med adblocker redan såklart