Permalänk
Medlem

Min nya 14 har lämnat fabriken, ihhhhh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pras88:

Det kan till och med vara positivt att vänta 4 månader (årsskiftet). Ryktet säger ju att den nya generationens mobila grafikkort (stort hopp framåt) skall vara riktigt bra och att de släpps i Q4 2013 alternativt Q1 2014. Jag köpte en Alienware 17 nu med Nvidia 780m (för att jag behöver en bärbar speldator typ NU) men kommer uppgradera till de nya grafikkorten så fort de släpps.

Nya generationen av ATIs grafikkort ja. Nvidias 780M är ju purfärskt och detta lär du inte se någon uppföljande på förens halvvägs/sent 2014.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nya generationen av ATIs grafikkort ja. Nvidias 780M är ju purfärskt och detta lär du inte se någon uppföljande på förens halvvägs/sent 2014.

Precis. AMD;s (ATI) kort släpps då och de skall enligt ryktet vara ett väldigt stort prestandahopp framåt. Bryr mig inte så mycket om det är Nvidia eller AMD, bara jag har det bästa. Jag sover lite bättre om kvällarna med den vetskapen.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182
Bärbar: Alienware m11x r2 - i5 - 8 Gb DDR3 - 500 Gb Seagate - GeForce 335m

Permalänk
Skrivet av pras88:

Precis. AMD;s (ATI) kort släpps då och de skall enligt ryktet vara ett väldigt stort prestandahopp framåt. Bryr mig inte så mycket om det är Nvidia eller AMD, bara jag har det bästa. Jag sover lite bättre om kvällarna med den vetskapen.

Det är rätt inställning. Onödigt att gå på ett speciellt märke eller tillverkare av lojalitet. Bättre att gå på det som är bäst för stunden och som passar ens behov bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det är rätt inställning. Onödigt att gå på ett speciellt märke eller tillverkare av lojalitet. Bättre att gå på det som är bäst för stunden och som passar ens behov bäst.

Helt klart, jag instämmer till fullo. Jag måste dock erkänna att jag föredrar AMD om jag skulle valt mellan två kort med snarlik prestanda. Jag resonerar så att om det bara finns två alternativ (i princip) på marknaden, dvs Nvidia och AMD, och ett av dem går i graven så lär ju prestandakliven inte öka och priserna lär definitivt inte pressas. Just nu är AMD i behov av hjälp (våra pengar) och där stödjer jag mer än gärna. Så helt ärlig var jag kanske inte när jag sa att jag köper det bästa oavsett tillverkare.

Visa signatur

Stationär: 2600K - ASUS Sabertooth P67 - 8Gb DDR3 - 120Gb OCZ Vertex III - ASUS DCII HD6970 - Antec P182

Permalänk
Medlem

Tänk på att kylare och nätdel kanske inte passar om du byter, så du kan behöva ändra dem också.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svenning:

Jag ska försöka, men det är inte helt lätt när det börjar läggas ut bilder

Då är det inte din turdag idag.

Och så en sista överraskning...

Dold text
Dold text

Det här var de bästa bilderna. Jag är nog ingen bra fotograf i alla fall.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Riktig skitkamera lol men ja det syns ju lite iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av glo0m:

Riktig skitkamera lol men ja det syns ju lite iaf

Det är snarare mitt fel, kameran är helt okej, men jag vet inte riktigt hur den fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Det är snarare mitt fel, kameran är helt okej, men jag vet inte riktigt hur den fungerar.

Den är väldigt grynig och det kan du inte göra mycket åt förrutom att aktivera blixten
Flesta mobiler är kassa när det gäller bilder tagna i annat än dagsljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glo0m:

Den är väldigt grynig och det kan du inte göra mycket åt förrutom att aktivera blixten
Flesta mobiler är kassa när det gäller bilder tagna i annat än dagsljus.

Det är en Nikon Coolpix S200.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Det är en Nikon Coolpix S200.

Verkar som kameran har några år på nacken men hittade detta snabbt på google. Kan ju kolla:

"Posted April 20, 2008 at 8:16PM

There's a couple of things wrong with the Nikon S200. Well not actually wrong, but both of these could be causing you problems.

(1) it has no viewfinder, so you have to use the LCD for framing, not the best way to take photos as this can create camera shake. (blurry pictures)

(2) Auto ISO in dim places the camera could select an high ISO which is probably causing you grainy pics (noise)

How to improve on (1) use an higher shutter speed, also improve on your shooting technique (how you hold the camera)

How to improve on your grainy pics switch to manual ISO, using 100 ISO. If the light is a little dim use the flash, only increase the ISO when there is no other alternative.

Panosonic make excellent cameras, but I would suggest that you go for a camera with a conventional viewer,as using the LCD + slow shutter speeds is a recipe for camera shake.

I would recomend such as this click here The Canon ixus

Read more: http://www.pcadvisor.co.uk/forums/21/digital-home-advice/3232...

Permalänk
Medlem

Om ni har någon aning om hur jag förbättrar bilderna tar jag gärna emot tips. Men för att återkomma till Alienware: tangentbordet är riktigt bra och flexar inte alls. Kanske har det något att göra med den där stålplattan under.

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aenarian:

Om ni har någon aning om hur jag förbättrar bilderna tar jag gärna emot tips. Men för att återkomma till Alienware: tangentbordet är riktigt bra och flexar inte alls. Kanske har det något att göra med den där stålplattan under.

Absolut bäst bilder får du när du fotar med ljuskällor som håller 6000K (Kelvin) i färgtemperatur. Detta motsvarar ungefär dagstid mellan 11-15 när det är grått målntäcke ute. Då får du mycket ljus men inte en direkt ljuskälla som stör.
Detta ger bättre färgåtergivning i bilden och mycket bra kontrast.

Annars! Hej för bilderna ^^
Fan vad liten den var jämfört med Asus:en.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Så där ja...

En styck Alienware 17 med GTX 780m beställd

Och vilket bemötande man fick i chatten med Dell! En store eloge ligger väl tillpass tycker jag

Nu till den svåra biten... Att vänta :/

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Så där ja...

Och vilket bemötande man fick i chatten med Dell! En store eloge ligger väl tillpass tycker jag

Specifikationer?

Väntan är förvisso olidlig, men tänk så mycket bättre det känns när du väl har den. Det är ju klart värt det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Aenarian:

Specifikationer?

Väntan är förvisso olidlig, men tänk så mycket bättre det känns när du väl har den. Det är ju klart värt det.

Skrivet av Aenarian:

Specifikationer?

Här kommer dom:

Ingår i ditt system:
PROCESSOR: Intel® Core™ i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
OPERATIVSYSTEM: Windows 8 64bit, Svenskt
GRAFIKKORT: NVIDIA® GeForce® GTX 780M med 4GB GDDR5
MINNE: 16GB DDR3L-minne med dubbla kanaler av 1600MHz
HÅRDDISK: 750GB 7200RPM SATA 3Gb/s + 64GB mSATA SSD Caching
LCD-SKÄRM: 17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
FÄRGVAL: Anodized Aluminum
OPTISK(A) ENHET(ER): DVD +/-RW enhet
TRÅDLÖS ANSLUTNING: Broadcom 4352 802.11 ac 2x2 and Bluetooth 4.0
PRIMÄRT BATTERI: 8-cells litiumjonbatteri (86 wattimmar)

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Skrivet av Pear4Life:

Så där ja...

Hej Pear4Life

Det er rigtig dejligt at høre, at du har været tilfreds med den support du fik på chatten. Din feedback betyder rigtig meget for os, og jeg vil sørge for at videresende den til de rette mennesker.

Håber din nye maskine leveres hurtigt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Så där ja...

Instämmer till fullo. Jag har haft mailkontakt med en kille som heter Martin och han är riktigt bra att ha att göra med. Hör av er om ni vill ha hans mail. Han svarar extremt snabbt på mail och är väldigt hjälpsam. Speciellt snabba svar på mail är något jag värdesätter högt. Har aldrig någonsin haft trubbel med Dell när det kommer till kundsupport/bemötande och de få fel jag någonsin haft på mina produkter har alltid åtgärdats utan strul. Har till och med fått nytt moderkort och grafikkort i min senaste dator där garantin gått ut för länge sedan. Tack vare det köper jag alltid Dell/Alienware när det kommer till bärbara datorer.

Ber om ursäkt för mitt långa inlägg men jag ville bara instämma i lovorden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hellre lovord än skiten i förra tråden. Men supporten var ju ett av de tyngre skälen till att jag valde Dell/Alienware.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Hellre lovord än skiten i förra tråden. Men supporten var ju ett av de tyngre skälen till att jag valde Dell/Alienware.

Det måste vara gött med en IPS skärm! Jag är jävligt trött på dåliga anti reflex behandlade TN paneler på nästan alla laptops.
Hur är känslan i skärmen?, är den responsiv?, ingen ghosting?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Det måste vara gött med en IPS skärm! Jag är jävligt trött på dåliga anti reflex behandlade TN paneler på nästan alla laptops.
Hur är känslan i skärmen?, är den responsiv?, ingen ghosting?

Jag är väldigt dålig på att avgöra sådant, men enligt mig är den väldigt bra och jag har inte märkt att någon ghosting. Jag har i och för sig inte heller kunnat spela så mycket, då jag arbetar heltid och att ladda ner alla spel tar åratal med vårt abonnemang.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min recension kommer att vara uppe på lördag eftermiddag/tidig kväll då jag vill se till att testa det mesta. Men till dess så kan ni få det här:

Datorn var inställd i switchable-läget och presterade ca 200 under det den borde göra, vilket verkar godkänt med tanke på diverse fel samt att Optimus inte fungerar helt klockrent.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet ni hur man ersätter DVD:n mot en hårddisk? Behöver man köpa någon caddy (alienware 14)? I så fall var kan man få tag på det?

Permalänk
Medlem

Ja, du kommer att behöva en caddy, ring Dell och fråga efter en. Synd att de inte beskrev ingreppet i manualen.

http://forum.notebookreview.com/alienware/721403-official-alienware-launch-discussion-thread-214.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina 7970M CF hänger fortfarande med bra
Blir till att köpa en ny m18 nästa år när innan tjejen slutar plugga så man kan ta del av den underbara rabatten ^^
Ska dock tilläggas att mina 7970m är övercklockade en smula och kör på lite högre volt än orginal.

Tror dock jag kommer att köra Nvidias kort nästa gång för att prova på hur dom är

EDIT: Jag är inget fan av Optimus så därför det blir en m18 igen då detta inte finns på denna modellen.
Funkar ibland jättebra och för vissa så har det en tendens att ställa till det lite, men inte utan att det går att fixa såklart
(Gäller även AMD:s enduro)

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aenarian:

Ja, du kommer att behöva en caddy, ring Dell och fråga efter en. Synd att de inte beskrev ingreppet i manualen.

http://forum.notebookreview.com/alienware/721403-official-alienware-launch-discussion-thread-214.html

Ahh tack, uppskattas!

Då väntar jag med att byta ut DVD:n lite, räcker nog ett tag med 250gig

/Fredric

Permalänk
Skrivet av pras88:

Instämmer till fullo. Jag har haft mailkontakt med en kille som heter Martin och han är riktigt bra att ha att göra med. Hör av er om ni vill ha hans mail. Han svarar extremt snabbt på mail och är väldigt hjälpsam. Speciellt snabba svar på mail är något jag värdesätter högt. Har aldrig någonsin haft trubbel med Dell när det kommer till kundsupport/bemötande och de få fel jag någonsin haft på mina produkter har alltid åtgärdats utan strul. Har till och med fått nytt moderkort och grafikkort i min senaste dator där garantin gått ut för länge sedan. Tack vare det köper jag alltid Dell/Alienware när det kommer till bärbara datorer.

Ber om ursäkt för mitt långa inlägg men jag ville bara instämma i lovorden.

Hej prass88

Det er virkelig dejligt at høre, om din erfaring med vores support, og vi er glade for at du finder den yderst tilfredsstillende! Jeres feedback betyder rigtig meget for os.

Jeg vil rigtig gerne kunne videregive din ros til Martin, så er det muligt at få at vide hvilken afdeling (teknisk support, salg m.m) han sidder i, og måske hans efternavn? Vi har en del af navnet "Martin" i firmaet, så uden nærmere detaljer kan det blive svært at finde frem til den rette person.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej prass88

Det er virkelig dejligt at høre, om din erfaring med vores support, og vi er glade for at du finder den yderst tilfredsstillende! Jeres feedback betyder rigtig meget for os.

Jeg vil rigtig gerne kunne videregive din ros til Martin, så er det muligt at få at vide hvilken afdeling (teknisk support, salg m.m) han sidder i, og måske hans efternavn? Vi har en del af navnet "Martin" i firmaet, så uden nærmere detaljer kan det blive svært at finde frem til den rette person.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Hej,

Jag skrev medvetet inte ut hela namn eftersom det kan vara känsligt att lämna ut. Han heter i alla fall Martin Ilnicki och jobbar som Sales Representative på Dell Consumer & Small Business. Om någon vill att jag tar bort hans namn går det bra att meddela mig. Han är i alla fall riktigt bra att ha att göra med och är grymt snabb på mailen. Vill någon komma i kontakt med honom går det bra att höra av er till mig så får ni hans mailadress.

Ja kundkontakt och support är i min mening en av de viktigaste ingredienserna när det kommer till ett lyckat företag. I ärlighetens namn så är många av produkterna/tjänsterna på marknaden (oavsett marknad egentligen) relativt identiska och jag upplever att den är vid support/kundkontakt som striderna om kunderna avgörs. Alla produkter är ju egentligen bra fram tills dess man behöver hjälp med en defekt pryl. Jag har alltid haft väldigt bra kontaktpersoner på Dell och jag har (som jag tidigare nämnt) fått saker reparerade utan garanti eller kvitto helt gratis. Det är så man bygger bra kundrelationer. Av samma anledning använder jag nästan uteslutande Seagate när det kommer till mekaniska hårddiskar. Går någon av deras hårddiskar sönder så hör man av sig till deras support, man får en låda, returnerar sin disk i lådan och en vecka senare ligger det en ny i brevlådan. No questions asked. Detta har i sin tur lett till att företaget jag jobbar på (ett mindre företag, ca 16 anställda) använder sig endast av Dell och Seagate och när jag bygger/köper datorer åt släktingar och bekanta gäller samma sak. Det lönar sig med andra ord att ha en bra kundsupport. Sen kokas det förvisso ner till personen man har att göra med på företaget i fråga men än så länge har jag bara haft positiv erfarenhet av Dell/Alienware och Seagate.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pras88:

Hej,

Jag skrev medvetet inte ut hela namn eftersom det kan vara känsligt att lämna ut. Han heter i alla fall Martin Ilnicki och jobbar som Sales Representative på Dell Consumer & Small Business. Om någon vill att jag tar bort hans namn går det bra att meddela mig. Han är i alla fall riktigt bra att ha att göra med och är grymt snabb på mailen. Vill någon komma i kontakt med honom går det bra att höra av er till mig så får ni hans mailadress.

Ja kundkontakt och support är i min mening en av de viktigaste ingredienserna när det kommer till ett lyckat företag. I ärlighetens namn så är många av produkterna/tjänsterna på marknaden (oavsett marknad egentligen) relativt identiska och jag upplever att den är vid support/kundkontakt som striderna om kunderna avgörs. Alla produkter är ju egentligen bra fram tills dess man behöver hjälp med en defekt pryl. Jag har alltid haft väldigt bra kontaktpersoner på Dell och jag har (som jag tidigare nämnt) fått saker reparerade utan garanti eller kvitto helt gratis. Det är så man bygger bra kundrelationer. Av samma anledning använder jag nästan uteslutande Seagate när det kommer till mekaniska hårddiskar. Går någon av deras hårddiskar sönder så hör man av sig till deras support, man får en låda, returnerar sin disk i lådan och en vecka senare ligger det en ny i brevlådan. No questions asked. Detta har i sin tur lett till att företaget jag jobbar på (ett mindre företag, ca 16 anställda) använder sig endast av Dell och Seagate och när jag bygger/köper datorer åt släktingar och bekanta gäller samma sak. Det lönar sig med andra ord att ha en bra kundsupport. Sen kokas det förvisso ner till personen man har att göra med på företaget i fråga men än så länge har jag bara haft positiv erfarenhet av Dell/Alienware och Seagate.

Mange tak. Jeg sørger for at Martin får sin well-desserved praise, og at hans manager også informeres. Det betyder meget for os, at alle repræsentanter i firmaet gør alt de kan for at yde en fantastisk service i alle henvendelser, og det er dejligt at se at dette efterleves.

Tak fordi du gav dig tid til at dele din oplevelse med forummet.

Hav en skøn sommer

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Visa signatur