Permalänk
Medlem

Mobilt Bredband som permanent lösning

Hejsan.
Där jag bor just nu finns det ingen bredbandsanslutning (Fiber/WAN) och p.g.a. att jag just nu är inneboende så kan jag inte få tag på bredband via telefonjacket heller. Jag använder mitt internet till YouTube, TeamSpeak 3 och eventuellt nått spel här och där.

Jag har tittat på: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1311500
Men har den en inbyggd antenn eller är det så att man pluggar ett USB-modem I den för att surfa.

Just nu sitter jag med "3Bredband Kontant" och en "Huawei USB sticka" där jag har en datagräns på 100Gb per månad men jag tror att denna lösning enbart tillåter 3G.

Så jag undrar vad ni kan rekommendera för mig I 3G/4G väg.

//Qzen

Visa signatur

Gigabyte 790XTA-UD4 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair Dominator 4 x 2Gb DDR3 | GTX 560 TI | Corsair SSD Force Series 115GB | 2TB Western Digital Caviar Green | Cooler Master Elite 334 Black | Logitech G110 | Logitech G700 | Logitech G930

Permalänk
Medlem

Det där har inbyggt antenn.

"ASUS gives you the first router with two USB 3.0 ports. With SuperSpeed data transfers, they make the RT-N65U perfect for file, multimedia, and 3G sharing, while ASUS AiDisk offers remote access and content streaming. "
Så jag antar att du kopplar in usbstickan i routern och delar ut 3g den vägen.

Permalänk
Medlem

Det var ju synd, jag upplever att USB-stickan jag har är för långsam så jag är ute efter en lösning med lite mer hastighet och möjlighet att dela internet till mina bärbara liksom min stationära dator. Just nu så bryggar jag anslutningen mellan mitt mobila bredband och min vanliga ethernet port och sedan har jag den kopplad till en router.

//Qzen

Visa signatur

Gigabyte 790XTA-UD4 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair Dominator 4 x 2Gb DDR3 | GTX 560 TI | Corsair SSD Force Series 115GB | 2TB Western Digital Caviar Green | Cooler Master Elite 334 Black | Logitech G110 | Logitech G700 | Logitech G930

Permalänk

Kör abonnemang ifrån Tre, 299 kr/mån för 100gb gräns samt att du får 4g + en router.

Permalänk
Medlem

Som fredde skriver.
Snacka med din ISP, de borde ha en bra lösning för dig, lär kosta lite bindningstid men men

Permalänk
Medlem

Är nog bäst att gå till operatören så att du får ett 4G-abbonemang och en tillhörande riktig 3G/4G-router som har ordentliga 3G/4G-antanner. Den Asus-routern du länkade så kommer använda antennen i din Huawei-sticka, så hastigheten/mottagningen blir inte bättre än vad den är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Kör abonnemang ifrån Tre, 299 kr/mån för 100gb gräns samt att du får 4g + en router.

Jag sitter just nu på ett Tre abonnemang.

Jag kommer upp i den svindlande hastigheten 3mb/s och jag får hela 80GB data att använda per månad för endast 349 kronor per månad. Inga 100GB här inte. Jag kan även tillägga att jag har en riktantenn för att få bättre uppkoppling. Och deras support är ju verkligen toppen, deras lösning på allt är att deras tekniker ska kolla på saken. Det verkar som ett toppen företag, right?

Kan inte rekommendera Tre till någon, förutom om du bor i deras telemast.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Skrivet av Kvantum:

Jag sitter just nu på ett Tre abonnemang.

Jag kommer upp i den svindlande hastigheten 3mb/s och jag får hela 80GB data att använda per månad för endast 349 kronor per månad. Inga 100GB här inte. Jag kan även tillägga att jag har en riktantenn för att få bättre uppkoppling. Och deras support är ju verkligen toppen, deras lösning på allt är att deras tekniker ska kolla på saken. Det verkar som ett toppen företag, right?

Kan inte rekommendera Tre till någon, förutom om du bor i deras telemast.

Du verkar ha ett annat abonnemang och sedan verkar du ju på i radioskugga till på det, mottagningen och vad du får för hastighet på ditt mobila bredband beror mycket på exakt var du är, 50 meter kan skilja 50 mbit, vart du är i huset etc.