SweClockers sommardator 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

Hej, jag är i datorbyggarsvängar.. har plockat ihop denna datorn som är ganska lik "lyxvarianten" av sommardatorn.

Viktigt att den är tyst och bra för spel. Notera att jag inter behöver skärm/t-bord/mus etc.

Se bygget under: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3575796/2013-07-09

Kommentarer?

Personligen tycker jag GTX 780 är overkill om man inte kör 2560x1440 eller mer. Finns många, många tusenlappar att spara på att köpa ett 760 eller 770. Men har du råd så

Sen verkar det lite dumsnålt med 1600 MHz CL10-minnen.
Dessa kostar inte mycket mer:

http://www.inet.se/produkt/5315191/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-... (1600 MHz CL9)
http://www.inet.se/produkt/5322300/corsair-16gb-2x8192mb-cl10... (1866 MHz CL10)

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Webhallen verkar råkat skriva in PRO varianten på samsung SSDn i standard sommardatorn, eller så är det en bonus dom bjuder på

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mezzlock:

Webhallen verkar råkat skriva in PRO varianten på samsung SSDn i standard sommardatorn, eller så är det en bonus dom bjuder på

Det var tyvärr tryckfelsnisse som var framme.
Dock bjuder vi såklart på en PRO till dem som hann beställa innan vi nu ändrade.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Personligen tycker jag GTX 780 är overkill om man inte kör 2560x1440 eller mer. Finns många, många tusenlappar att spara på att köpa ett 760 eller 770. Men har du råd så

Sen verkar det lite dumsnålt med 1600 MHz CL10-minnen.
Dessa kostar inte mycket mer:

http://www.inet.se/produkt/5315191/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-... (1600 MHz CL9)
http://www.inet.se/produkt/5322300/corsair-16gb-2x8192mb-cl10... (1866 MHz CL10)

Tack för input! Denna blev det: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3575813/2013-07-09

Har råd med 780 så det är inga problem Eventuellt att skärmen på 24" jag har nu blir utbytt framöver också, så det var lite så jag tänkte.

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

de (intel) byter socklar som de byter kalsingar. Man blir sjukt uppgiven, även om man är CTO och vill uppgradera prollar så ska man välja IBM deras kretsar har kunnat köra x86 sedan de fick licens av både intel och cyrix. Såklart är en ibm SC eller ett POWER-cluster har fördelen med vansinnigt uppgraderbart i sockelväg.

För de som är nya: nej POWER eller sparc är inte för spel även om de kan köra x86 på ett eller annat vis. Men SPARC och POWER har bevisade fördelar i åtminstone floating point och scalability.

Vore kult att se vad man får för fps dock i timedemoedemo1 i quake1 i software toshibas spc 10kcpu sparc maskin. (q1 är portat till sparc)

Skrivet av danedi:

Å förövrigt så har Grafksa EFI inga fördelar alls. Det gör det bara svårare för sysadmins att göra sitt jobb. Om alla använde award eller phoenix/ami så skulle man kunna fixa massor med system utan problem. Och jag menar, "hur kan du få det enklare än rom med kbd och ctl"

Skrivet av danedi:

Oj så många felstavningar... kan skylla på att man är Polsk, men det är iaf illa. toshibas simulerings maskin är oracle sparc t4 3,2 ghx med 12 cores per sockel med 64 thread per core. och de har över tio tusen prollar i fanskapet. Fårlåt mina hårda ord, men en timedemo i software vore likafult coolt. Min gissnins är nanosekunder då en modern pc klarar det på 0,01 sec.

Är du verkligen i rätt tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Vägrar spelas upp för mig :/

Bråkar för mig också. Men fick se lite av klippet i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tack Swec för en bra recension, eller vad man nu ska kalla det.. artickel/rekomendation.

Nu är jag ju nätaggs-nörd, så jag reagerade ju såklart på valet av nätagg för datorn. Jag tycker det är synd att inte Seasonics egen G-serie nämns. Mer prisvärda nätagg i förhållande till kvalitet och prestanda är svåra att hitta på svenska marknaden!
BQ's billigare nätagg, som L8, ger jag inte mycket för.. Ja, den är modulär och tyst, men den är inget att hänga i julgranen för övrigt om man tittar på design (HEC Compucase), komponenter och prestanda.

Kul att Webhallen ställer upp med färdiga datorer enl. Swecs!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Tack Swec för en bra recension, eller vad man nu ska kalla det.. artickel/rekomendation.

Nu är jag ju nätaggs-nörd, så jag reagerade ju såklart på valet av nätagg för datorn. Jag tycker det är synd att inte Seasonics egen G-serie nämns. Mer prisvärda nätagg i förhållande till kvalitet och prestanda är svåra att hitta på svenska marknaden!
BQ's billigare nätagg, som L8, ger jag inte mycket för.. Ja, den är modulär och tyst, men den är inget att hänga i julgranen för övrigt om man tittar på design (HEC Compucase), komponenter och prestanda.

Kul att Webhallen ställer upp med färdiga datorer enl. Swecs!

Håller helt med

Jag undrar hur dom tänkte egentligen. Precis som du är man ju lite nätaggs nörd

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av lacrits:

Tack Swec för en bra recension, eller vad man nu ska kalla det.. artickel/rekomendation.

Nu är jag ju nätaggs-nörd, så jag reagerade ju såklart på valet av nätagg för datorn. Jag tycker det är synd att inte Seasonics egen G-serie nämns. Mer prisvärda nätagg i förhållande till kvalitet och prestanda är svåra att hitta på svenska marknaden!
BQ's billigare nätagg, som L8, ger jag inte mycket för.. Ja, den är modulär och tyst, men den är inget att hänga i julgranen för övrigt om man tittar på design (HEC Compucase), komponenter och prestanda.

Kul att Webhallen ställer upp med färdiga datorer enl. Swecs!

Skrivet av Broken-arrow:

Håller helt med

Har frågat dom hur dom tänkte egentligen. Precis som du är man ju lite nätaggs nörd

Som vi nämnde i videon har vi lagt ner väldigt mycket tid på just valet av nätaggregat och givetvis handlar detta även om att modellen ska rymmas i vår satta budget. Jag är övertygad om att Seasonics G-serie är ett oerhört trevligt val, men det rör sig samtidigt om 80 Plus Gold-certifierade enheter i en HELT annan prisklass än den som ryms i sommardatorn i sitt standardutförande.

Något vi värdesätter enormt när vi väljer ut komponenter till sommardatorn är att de har testats av oss själva. I fallet Pure Power L8 630 W har detta dels gått en rejäl omgång i vår konstlast med goda resultat, samtidigt som det faktiskt används i min arbetsstation på jobbet och rullat i över ett år med hård belastning. Att modellen "bara" kommer med 3 års garanti betyder inte att den exploderar och bränner ner huset efter garantitiden har gått ut. Givetvis är man välkommen att lägga ut mer pengar och välja en annan enhet med längre garantitid om det ger sinnesro.

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen kring enskilda komponenter i nätaggregat då många har en närmast millitant inställning mot exempelvis kondensatorer som inte är japanska och certifierade för 105 °C. Det jag kan säga är att under de senaste 10 åren har jag både som systembyggare och senare redaktör för SweClockers sett en otalig mängd nätaggregat gå upp i rök, både från högt ansedda märken med påkostade komponenter och mindre kända aktörer med riktiga skräpaggregat. Kondensatorpesten var verkligen ingen rolig tid, men att räkna ut alla taiwanesiska kondensatorer för något som hände för många år sedan är inget jag planerar att göra.

(Garantitiden i recensionen till Be Quiet Pure Power L8 har korrigerats för att stämma överrens med de villkoren som gäller i dagsläget.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som vi nämnde i videon har vi lagt ner väldigt mycket tid på just valet av nätaggregat och givetvis handlar detta även om att modellen ska rymmas i vår satta budget. Jag är övertygad om att Seasonics G-serie är ett oerhört trevligt val, men det rör sig samtidigt om 80 Plus Gold-certifierade enheter i en HELT annan prisklass än den som ryms i sommardatorn i sitt standardutförande.

Något vi värdesätter enormt när vi väljer ut komponenter till sommardatorn är att de har testats av oss själva. I fallet Pure Power L8 630 W har detta dels gått en rejäl omgång i vår konstlast med goda resultat, samtidigt som det faktiskt används i min arbetsstation på jobbet och rullat i över ett år med hård belastning. Att modellen "bara" kommer med 3 års garanti betyder inte att den exploderar och bränner ner huset efter garantitiden har gått ut. Givetvis är man välkommen att lägga ut mer pengar och välja en annan enhet med längre garantitid om det ger sinnesro.

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen kring enskilda komponenter i nätaggregat då många har en närmast millitant inställning mot exempelvis kondensatorer som inte är japanska och certifierade för 105 °C. Det jag kan säga är att under de senaste 10 åren har jag både som systembyggare och senare redaktör för SweClockers sett en otalig mängd nätaggregat gå upp i rök, både från högt ansedda märken med påkostade komponenter och mindre kända aktörer med riktiga skräpaggregat. Kondensatorpesten var verkligen ingen rolig tid, men att räkna ut alla taiwanesiska kondensatorer för något som hände för många år sedan är inget jag planerar att göra.

(Garantitiden i recensionen till Be Quiet Pure Power L8 har korrigerats för att stämma överrens med de villkoren som gäller i dagsläget.)

Min kommentar var att ni inte ens hade nämnt Seasonics G-serie som alternativ i samma anda som ni nämnt Newton R3 600.. Men jag förstår, ni kan inte ta upp alla möjliga tänkbara alternativ. Det var här jag hoppade in och hjälpte till lite

Jag hade hellre valt ett XFX Pro XXX 650W istället för ett BQ L8 630. Jag hann inte riktigt bli klar i min förra kommentar innan jag tryckte på "skicka"..

Tack för att du tar dig tid att läsa och kommentera Jonas! Jag uppskattar det väldigt mycket iaf!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna se videon nu. Men Youtube verkar inte må så bra. Hade problem med google.se och sökningar i förmiddags oxå. Kan ni inte lägga upp videon för nedladdning eller lägga upp det på någon torrentsida eller vad som helt. Om jag får ner en version kan jag fixa en torrentfile som andra kan ta ner från mig. Är ju nyfiken på att se videon!
Jag vill också ha roligt i 51 minuter, Nu!

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som vi nämnde i videon har vi lagt ner väldigt mycket tid på just valet av nätaggregat och givetvis handlar detta även om att modellen ska rymmas i vår satta budget. Jag är övertygad om att Seasonics G-serie är ett oerhört trevligt val, men det rör sig samtidigt om 80 Plus Gold-certifierade enheter i en HELT annan prisklass än den som ryms i sommardatorn i sitt standardutförande.

Något vi värdesätter enormt när vi väljer ut komponenter till sommardatorn är att de har testats av oss själva. I fallet Pure Power L8 630 W har detta dels gått en rejäl omgång i vår konstlast med goda resultat, samtidigt som det faktiskt används i min arbetsstation på jobbet och rullat i över ett år med hård belastning. Att modellen "bara" kommer med 3 års garanti betyder inte att den exploderar och bränner ner huset efter garantitiden har gått ut. Givetvis är man välkommen att lägga ut mer pengar och välja en annan enhet med längre garantitid om det ger sinnesro.

Jag tänker inte ge mig in i diskussionen kring enskilda komponenter i nätaggregat då många har en närmast millitant inställning mot exempelvis kondensatorer som inte är japanska och certifierade för 105 °C. Det jag kan säga är att under de senaste 10 åren har jag både som systembyggare och senare redaktör för SweClockers sett en otalig mängd nätaggregat gå upp i rök, både från högt ansedda märken med påkostade komponenter och mindre kända aktörer med riktiga skräpaggregat. Kondensatorpesten var verkligen ingen rolig tid, men att räkna ut alla taiwanesiska kondensatorer för något som hände för många år sedan är inget jag planerar att göra.

(Garantitiden i recensionen till Be Quiet Pure Power L8 har korrigerats för att stämma överrens med de villkoren som gäller i dagsläget.)

Okej Får tacka för responsen.

Hade det inte varit bättre och tagit XFX i stället? som lacrits nämner.

Be Quiet verkar vara bra (vad jag set på tester). Men tycker det är synd att dom har försämrat garantitiden, när det finns konkurrenter som är mer generösa för inte många kronor mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Bra datorer Sweclockers!

Jag hade gärna sett en recension på Silverstone Argon kylaren!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag byggt dator till mig själv på fyra och ett halvt år, så jag kanske är lite out of the loop. Det här med optiska enheter (dvd-läsare), är det inget folk besvärar sig med längre?

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd

Den där stjärnhimlen på Asrock-UEFI finns där av samma anledning som Asus har motiverat med deras nya blinkande logga på ROG-korten.

Ska vara en feedback på att systemet inte har hängt sig. Så det finns där av en anledning, men frågan är hur mycket nytta det gör

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cutters:

Jag vill kunna se videon nu. Men Youtube verkar inte må så bra. Hade problem med google.se och sökningar i förmiddags oxå. Kan ni inte lägga upp videon för nedladdning eller lägga upp det på någon torrentsida eller vad som helt. Om jag får ner en version kan jag fixa en torrentfile som andra kan ta ner från mig. Är ju nyfiken på att se videon!
Jag vill också ha roligt i 51 minuter, Nu!

Vill också ha kul. Knas att det ska strula en regnig dag som denna

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Horvendile:

Nu har inte jag byggt dator till mig själv på fyra och ett halvt år, så jag kanske är lite out of the loop. Det här med optiska enheter (dvd-läsare), är det inget folk besvärar sig med längre?

Om man har en sambo som vägrar knyta sina Sims3-licenser till origin, jo. Annars ser jag ingen vidare poäng med det.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Trevlig artikel och bra tips, Hade vart roligt ifall ni hade plockat ihop en kompaktversion av denna för folk som vill plocka ihop burkar som är lätta att ta med sig på LAN och liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haddoq:

Trevlig artikel och bra tips, Hade vart roligt ifall ni hade plockat ihop en kompaktversion av denna för folk som vill plocka ihop burkar som är lätta att ta med sig på LAN och liknande

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3578143/matx

Här är en mATX variant av sommardatorn, (Moderkort 2st PCI-E x16 för SLI , 1150 ljudet osv) Define Mini (finns arc mini också vid behov) lite tjusigare grafikkort ;), sist men inte minst Jonas 620 (lägg till en Corsair Airserie SPQE fläkt tex så går den tyst !)

Kan ju gå ner till Mitx också men det är en annan historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3578143/matx

Här är en mATX variant av sommardatorn, (Moderkort 2st PCI-E x16 för SLI , 1150 ljudet osv) Define Mini (finns arc mini också vid behov) lite tjusigare grafikkort ;), sist men inte minst Jonas 620 (lägg till en Corsair Airserie SPQE fläkt tex så går den tyst !)

Kan ju gå ner till Mitx också men det är en annan historia

Oj det var snabbt, tackar!

Ska nog titta lite på en ITX version med, detta kanske skulle vara något att bygga in i en Sugo SG05B t.ex.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2349560 Är vad jag får ihop som mITX variant. Moderkortet har samma ljudkrets och hörlursförstärkaren vilket var viktigt för mig.

Permalänk
Skrivet av Haddoq:

Oj det var snabbt, tackar!

Ska nog titta lite på en ITX version med, detta kanske skulle vara något att bygga in i en Sugo SG05B t.ex.

hehe, satt precis och snickrade på denna åt dig: www.prisjakt.nu/list.php?l=2349547

Lite klen CPU-kylare egentligen, men jag har inte koll på fler som garanterat passar moderkortet. Vet att det går att slänga in små vattenkylare om man misshandlar lådan lite.

Edit: Grafikkortet är ju på tog för långt! Det måste bytas ut mot kortare, om man inte vill såga sig igenom fronten på stackars lådan.

Edit2: Så, fixat. Gigabytes kort var ju med stor marginal längre än dom övriga.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Horvendile:

Nu har inte jag byggt dator till mig själv på fyra och ett halvt år, så jag kanske är lite out of the loop. Det här med optiska enheter (dvd-läsare), är det inget folk besvärar sig med längre?

Trenden är att strunta i ODD, för "man har ju ändå allt på Steam och alla har ju 1 Gbit/s fiber".

Men 1) i verkligheten kan inte alla ladda ner spel snabbare än installera dem från skiva och 2) många har gamla spel på DVD och vill kunna spela dem. Dock anser jag att det är mer värt att köpa en extern, USB-ansluten DVD-läsare, för då behöver man bara köpa en och så kan man använda den till alla datorer man har.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ska helt klart kolla på klippet när jag kommer hem eller en kommande dag när jag har mer tid. Läste artikeln och det verkar vara riktigt bra saker ni valt. Brorsan funderar på att skaffa dator nu efter sommaren så detta var ju lägligt, bara att köpa er sommardator ju! Slipper jag eller någon polare plocka ihop saker åt honom.

Off topic: Läser att många har problem med YouTube, har haft det också den senaste. Vissa klipp fungerar utmärkt och buffrar. Vissa trilskas som fan och buffrar upp en bit utan problem sen tar det stopp och det vägrar starta om jag inte byter upplösning eller laddar om hela sidan. Trodde först det kanske var föräldrarnas router som inte vill vara med då det kvittade om jag körde trådlöst eller med tråd. Funkade varken på deras gamla internet(ADSL) eller fibern de fick förra veckan till huset. Har haft liknande problem hemma i Linköping och där sitter jag på fiber 100/100. Försvann efter ett tag och fungerade som det skulle. Inser ju nu att det måste ha med YouTube att göra och inte mina datorer/mitt internet. Skönt att få det bekräftat mer eller mindre...vart lite orolig faktiskt men då kommer det väl att börja fungera förr eller senare igen antar jag....

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Blir ni sponsrade av webbhallen eller?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

hehe, satt precis och snickrade på denna åt dig: www.prisjakt.nu/list.php?l=2349547

Lite klen CPU-kylare egentligen, men jag har inte koll på fler som garanterat passar moderkortet. Vet att det går att slänga in små vattenkylare om man misshandlar lådan lite.

Edit: Grafikkortet är ju på tog för långt! Det måste bytas ut mot kortare, om man inte vill såga sig igenom fronten på stackars lådan.

Edit2: Så, fixat. Gigabytes kort var ju med stor marginal längre än dom övriga.

Tackar, såg att någon använt en Kuhler i denna i ett bygga så jag funderade på det med en extrafläkt.

Uppdaterade med vad jag själv fick ihop som är liknande men ed Twinfrozr kortet som eh.. "ska" passa 9.5 inches max vs frozrs 9.4ngt

Permalänk
Medlem

Riktigt nice, kommer inte köpa nån men var tvungen att kolla bara för att ni är så sköna killar
Förresten, finns det något arkiv över fredagspanelerna?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av Haddoq:

Tackar, såg att någon använt en Kuhler i denna i ett bygga så jag funderade på det med en extrafläkt.

Uppdaterade med vad jag själv fick ihop som är liknande men ed Twinfrozr kortet som eh.. "ska" passa 9.5 inches max vs frozrs 9.4ngt

Asus GTX 560 Ti är 10.16 inches, och det passar, dock utan någon marginal att tala om. Allt under 10" är nog hur lugnt som helst.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Asus GTX 560 Ti är 10.16 inches, och det passar, dock utan någon marginal att tala om. Allt under 10" är nog hur lugnt som helst.

Bra att veta. Orginalkortet hade inte gått ändå eftersom det är 295mm

Permalänk

Lyckas inte få youtube-videon att rulla på. Jag antar att Sweclocker-videos inte är så prioriterade av youtube? Andra videos har rullat på bra idag för mig.

Intressant att alla konfigurationer är runt 1000kr (eller mer) billigare än det uppskattade priset, om man bara tittar på prisjakt-priserna rakt av.

Sugen på en ny dator men än så länge fungerar min laptop gott nog så kan inte motivera det än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Riktigt nice, kommer inte köpa nån men var tvungen att kolla bara för att ni är så sköna killar
Förresten, finns det något arkiv över fredagspanelerna?

Gå in på Arkivet, och skriv Fredagspanelen i fritextrutan. Så kommer dom alla upp.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]