Vilket sepl tycker ni på SWeclockers är bäst? BF3 eller BBC2

Permalänk
Avstängd

Vilket sepl tycker ni på SWeclockers är bäst? BF3 eller BBC2

Hejsan tänkte ställa en fråga till er på Sweclockers. Vilekt spel tycker ni är bäst? Battlefield 3 eller Bad Company 2
Punkter ni kan ta med är grafik, prisvärdast, spelmode, vapen, menu, design, roligast fordon osv
Jag tycker Bad Company 2 är roligast pga att det är prisvärdast, och har mycket roligare banor än bf3 och sniperrna är bättre på bad company 2

Permalänk
Avstängd

Glömde även tillägna att storyn är bättre i Bad Company 2 och att man kan förstöra hus lättare på det

Permalänk
Medlem

bad company 2 F*** bf4 ge mig bad company 3

Permalänk
Medlem

Prisvärdast? Hahaha. Då hoppas jag att du tagit med faktumet att spel sjunker i värde i din kalkyl.
BC2 är roligare än BF3 på konsol. Vid PC så finns tyvärr serverproblem, annars skulle det blivit större framgångar för BC2.
Lönlöst att diskutera vidare, nya Star Wars Battlefront vs Battlefield 4 kommer garanterat bli mycket mer intressant.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem

Storheten i BF3 gillar jag skarpt, dock så känns man inte lika "viktig" på en 64 manna-server, jämfört med en Squad-DM på BBC2, tycker squadlägena i BBC2 är strået vassare. Det är dessutom ganska skönt att slippa attack-hellikoptrar, jets samt de flesta fordon när man vill köra mer infantrybaserat. Kartan Panama Canal i SQDM är en grymt bra karta som jag saknar när jag lirar BF3. Men jag är grymt taggad inför BF4 och har lagt mer timmar på BF3 än BBC2.

Visa signatur

R5 Black // Intel i5-6600K // Aorus GTX 1080TI // Audio-Technica ATH-M50X + Modmic // AOC 35" AGON G-Sync
"If everyone is thinking alike, someone isn't thinking." -Patton

Permalänk
Avstängd

Med prisvärdast menar jag det som ni tycker är värt mest pengarna. Tex så kan Bf3 vara prisvärdast bara för att det har roligast banor även fast det är dyrare

Permalänk

Titta gärna igenom din text innan du postar den nästa gång. Har svårt att ta någon som inte kunde leta efter stavfel i 2 minuter på allvar.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

BC2 utan tvekan. Mer arkadigt (om jag använder ordet korrekt, tänk TF2) vilket jag gillar, händer mer sjuka saker per tidsenhet helt enkelt. Tycker även att individuell skicklighet blir mer belönat i BC2 vilket är bra om man lirar public. Helt subjektivt vilket man föredrar dock, det finns inget objektivt svar på vilket som är bäst.

Permalänk
Medlem

Bf3. Bättre rörelse, kontrollsystem och mer "riktig" battlefield eftersom banorna är mycket större med fler fordon. Jag gillar bc2 också och hade riktigt kul med det innan bf3 men för mig är det ingen tvekan om att bf3 är ett överlag bättre spel än bc2.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Avstängd

trevligt att några kommenterar fast det är stavfel

Permalänk

Känner inte speciellt varmt för något utav spelen.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

BBC2 för hela slanten, aldrig lirat ett spel som fortfarande är så otroligt buggigt som BF3. Kan väl inte vara så otroligt svårt att fixa. Hellre ett BF med kassare grafik men fungerar som det ska än ögongodis som fungerar som skit.

Visa signatur

Lenovo y500 |....