Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Gillar skarpt detta galleriet, har själv tankar på att göra något liknande, men då med något kraftigare grafikkort samt bättre kylning genom att såga upp ett par fläkthål.

Tack och ser fram emot att se Ditt bygge

Lådan jag valde skulle kunna svälja ett grafikkort för 2 platser om man fimpar HD i botten och sågar lite - men fortfarande max 180 mm långt. För min del är 7750 fullt tillräckligt

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem

Hur är temperaturen i chassit??

Bara nätagget som flyttar luften ut ur chassit?

Mycket snyggt bygge!!

Permalänk
Avstängd

Va fick du för värme i burken ?

Permalänk
Medlem

Haha, burken lever fortfarande såhär drygt 7 år senare - Core i7 är fortfarande relevant - och attans bra med en bygglogg där man själv ser vilka delar som finns på insidan. Konstaterade dock att Radeon HD7750 förvisso grejjar 4K, men bara 30 Hz. Räcker strömmen till någe snabbare? Kopplade äntligen in strömmätaren och de teoretiskt beräknade 247w underskreds radikalt, hur mycket grafikbench och Prime95 jag än körde drog den inte över 130 watt i väggen!

Googlade fram ett litet MSI GTX 1050ti ITX Aero på ynka 17 cm - men dubbeltjockt - och började såga med Dremmel i lådans bakkant då det ju ryms i övrigt - men attans så hård aluminiumen var, men till slut så.

Kör nu 4K 60 Hz och både CPU och grafikkort har hyggligt med luft till kylning. Den ökade TDP:n från 55 till 75 watt märks inte, drar fortfarande max 130 watt i väggen hur jag än...

Med AI Suite kunde CPU-fläktens kurva ställas ner så den är i stort sett tyst i idle med temp under 40 grader, men når ca 73 grader vid full last (Prime95).

Och Afterburner till grafikkortet, njae - går'nte att ställa fläkten under 35% (som hörs...) trots att tempen är under 30 grader idle. Någon vBIOS-begränsning... som ju borde kunna kringgås, för när 1050:n är svalt borde fläkten kunna stå still lixom!?!

Annars fortsatt nöjd med burken som "flyttbar allt-i-allo-media-maskin" och med 1050ti även klarar en del spelande i rimliga upplösningar

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li

Permalänk
Medlem

Nu med RTX

Intresseklubben noterar: fick ett litet Asus RTX 2060 Phoenix på bara 177 mm "över":
https://www.webhallen.com/se/product/295445-ASUS-GeForce-RTX-...
Får precis plats men då fattades PCIE-strömkontakt, så ett lite bättre SFX-aggregat från beQuiet också:
https://www.inet.se/produkt/6909932/be-quiet-sfx-power-2-400w
så blev burken ännu lite vassare - och känns fortfarande riktigt snabb, tyst och inte särskilt varm vid rimlig last

Visa signatur

Dell XPS 17 - RTX 2060 - 4k touch - ersätter MSI GS73VR efter tre år
Byggen: Simply Red med 950 Pro - Liten Lian Li