Permalänk
Medlem
Permalänk

Snart, egengjord (lchf)chokladmousse i världens manligaste formar.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Plättar med räkstuvning och fiskrom.

Permalänk
Medlem

Tre-ingrediensers:

Ris+Uncle Bens+kyckling

Pastasallad med tonfisk:

Permalänk
Medlem

Mmm..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tänkte grilla burgare till kvällsmat och blev sugen att testa göra egen Bigmac sås till dem och så här kan det se ut.

Alla ingredienser man kan komma behöva

Man får först bygga en fransk dressing som sedan är med i själva huvudreceptet.

Olja Dijonsenap vitvinsvinäger och salt + peppar

Mixa slät och krämig

Hellmanns majonnäs, ska tydligen va the shit

Hackad silverlök

Allt ska ha socker i sig, även såsen

I med lite bostongurka

På med dressingen vi nyss gjorde

Färgen ser tam ut så spetsa med lite ketchup

Ville inte ha i mer ketchup pga smaken men så här ser slutresultatet ut.

Enligt receptet ska såsen stå kallt i minst 5-6 timmar och gärna över natten men otålig som jag är så får den max 1 timme sen ska jag äta upp skiten. Kommer säkert bli lite kvar och den låter jag stå över natten så smakerna mixas bättre. Vid första smaktestet liknar det inte Bigmac sås speciellt mkt men man kan ana lite eftersmak som stämmer väl in med originalet. Får väl se hur det smakar i morrn helt enkelt.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Får väl se hur det smakar i morrn helt enkelt.

Så, hur blev det tillslut? Även om det inte smakar som BigMac såsen, är den värd att göras till sina burgare?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Antar du gjort ifrån http://www.topsecretrecipes.com/McDonalds-Special-Sauce-Big-M...

Har även jag gjort det fast använde fransk senap (den som alla i usa använder)
Tyckte smaken var väldigt lik faktiskt, fast jag finhackade bostongurkan mer då det blev för klumpigt annars.
Hade ingen ketchup i dock

Permalänk
Medlem

Kyckling, ranch och pepsi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

Får man fråga var du bor?

Kan inte vara Sverige med tanke på KFC.

Edit: Såg att där stod Perth haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Får man fråga vad du bor?

Kan inte vara Sverige med tanke på KFC.

Edit: Såg att där stod Perth haha

Japp, Perth.
Skicka ostbågar och oboy.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiD:

Tänkte grilla burgare till kvällsmat och blev sugen att testa göra egen Bigmac sås till dem och så här kan det se ut.

Enligt receptet ska såsen stå kallt i minst 5-6 timmar och gärna över natten men otålig som jag är så får den max 1 timme sen ska jag äta upp skiten. Kommer säkert bli lite kvar och den låter jag stå över natten så smakerna mixas bättre. Vid första smaktestet liknar det inte Bigmac sås speciellt mkt men man kan ana lite eftersmak som stämmer väl in med originalet. Får väl se hur det smakar i morrn helt enkelt.

Nå, hur smakade det ???

Permalänk
Medlem

Japp, så någon sa till mig att testa McDonalds Filet-O-Fish men jag har alltid varit så extremt tveksam till den, lixom fisk på hamburgare. Jag är inte typen som vägrar att testa saker som jag tycker är konstiga kombinationer men det har inte känts som om det varit lönt att testa Filet-O-Fish.

Men idag gick jag runt och velade i kylen & frysen och visste inte riktigt vad jag skulle slänga ihop, så jag tänkte att vafan, jag testar väl en Filet-O-Fish då men hemmagjord, eller ja, "hemmagjord" då varje ingrediens redan är färdig men ändå

Aja, hambrugebröd, "ost" med cheddarsmak, remouladsås, ketchup & fiskpinnar, japp, fiskpinnar fick det bli

Första blev bara med remouladsås, den andra med ketchup också

Smaken då? Alltså, jag gick in i detta sjukt skeptisk, sjuuukt skeptisk, jag trodde att jag skulle få hulka resten av kvällen och den tanken satt kvar efter första tuggan, men sen, när man slappnade av, och bara tog den för vad den var, en fiskhamburgare (ser det ut som en hamburgare så förväntar man sig också att den skall smaka som en hamburgare), ju fler tuggor man tog desto bättre blev det, alltså denna kombon fungerar faktiskt, konstigt nog

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

Japp, så någon sa till mig att testa McDonalds Filet-O-Fish men jag har alltid varit så extremt tveksam till den, lixom fisk på hamburgare. Jag är inte typen som vägrar att testa saker som jag tycker är konstiga kombinationer men det har inte känts som om det varit lönt att testa Filet-O-Fish.

Men idag gick jag runt och velade i kylen & frysen och visste inte riktigt vad jag skulle slänga ihop, så jag tänkte att vafan, jag testar väl en Filet-O-Fish då men hemmagjord, eller ja, "hemmagjord" då varje ingrediens redan är färdig men ändå

Aja, hambrugebröd, "ost" med cheddarsmak, remouladsås, ketchup & fiskpinnar, japp, fiskpinnar fick det bli

http://www.jespera.se/media/pictures/2013/07/IMG_0886-880x660...

http://www.jespera.se/media/pictures/2013/07/IMG_0888-880x660...

Smaken då? Alltså, jag gick in i detta sjukt skeptisk, sjuuukt skeptisk, jag trodde att jag skulle få hulka resten av kvällen och den tanken satt kvar efter första tuggan, men sen, när man slappnade av, och bara tog den för vad den var, en fiskhamburgare (ser det ut som en hamburgare så förväntar man sig också att den skall smaka som en hamburgare), ju fler tuggor man tog desto bättre blev det, alltså denna kombon fungerar faktiskt, konstigt nog

Låter inte smakligt med fiskpinnar ärligt talat, låter ganska "mushy"
Men fiskburgare är gott tbh, riktigt gott att grilla fisk och ha i burgare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperA:

http://www.jespera.se/media/pictures/2013/07/IMG_0886-880x660...

http://www.jespera.se/media/pictures/2013/07/IMG_0888-880x660...

Det är nästan så man funderar på att testa det här. Är säkert hur smarrigt som helst.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Låter inte smakligt med fiskpinnar ärligt talat, låter ganska "mushy"
Men fiskburgare är gott tbh, riktigt gott att grilla fisk och ha i burgare.

Ja, jag tänkte också att det skulle bli alldeles för mushy, så jag rostade bröden så dom inte blir så degiga och stekte fiskpinnarna ganska hårt så dom fick lite integritet iaf, annars hade det nog bara blivit en grötig sörja av det hela

Skrivet av Liv&helvete:

Det är nästan så man funderar på att testa det här. Är säkert hur smarrigt som helst.

Ja det tycker jag, men håll inte mig ansvarig bara Som sagt, det var väldigt märkligt i början men sen blev det rätt gott, men ja, smaken är som baken

Gjorde den en omgång till häromdagen, fast tog vitlökssås och ketchup denna gången istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Snart, egengjord (lchf)chokladmousse i världens manligaste formar.

http://i.imgur.com/SXHmBuF.jpg

En fråga, hur gör man "LCHF" mousse, när vanlig chokladmousse är Grädde, äggula och Choklad...?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

En fråga, hur gör man "LCHF" mousse, när vanlig chokladmousse är Grädde, äggula och Choklad...?

Tar riktigt mörk choklad och skippar annat sött man kanske skulle haft i för smaksättnings skull en annan gång?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Exakt som du skriver
Grädde, ägg, hög % choklad.

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1565 ex

Mörk chokladlad är ok då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Exakt som du skriver
Grädde, ägg, hög % choklad.

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=1565 ex

Mörk chokladlad är ok då och då.

Det är ju det som är det lustiga. Varför kalla det LCHF-mousse när det är helt vanlig chokladmousse?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det är ju det som är det lustiga. Varför kalla det LCHF-mousse när det är helt vanlig chokladmousse?

Ja jo det är en bra fråga

Permalänk
Skrivet av oobum:

Skrivet av Nivity:

Ja jo det är en bra fråga

Tanken bakom gör den till lchf ^^ höhö.

Visa signatur

Permalänk

Ägg + socker + choklad + nougat=

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Milda makaroner! Såg inte lite gott ut det där..!

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Milda makaroner! Såg inte lite gott ut det där..!

Dom är sjukt goda och faktiskt riktigt enkla att göra om man bara tar sig tiden.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Så vackert :')

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Musslor, bläckfisk och räkor - kryddade med koriander (hemodlad!), lime, citrongräs och ingefära. Hemodlad sallad och vitlöksbröd till. För jävla gott!

Sorry för den hemska jpeg-komprimeringen, blev lite fel där plus att jag råkade ta bort orginalbilden...

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail