Android app som GER en pengar

Permalänk

Android app som GER en pengar

Jag tänkte starta en tråd om beta appen Locket. Locket är en app som placerar annonser på din android enhets startskärm. Efter några timmars användning har jag framförallt fått reklam om deras egen Twitter och diverse movie trailers.

Konceptet är simpelt. Startskärmen fylls av en bild på valfri aktuell film, en blå cirkel vilar i skärmens nederkant. Dra höger för att låsa upp enheten eller vänster för att se på fimens trailer eller gå till deras hemsida. I bägge fallen läggs 1 cent på ditt locket konto. Pengarna kan vid valfrit tillfälle föras över till ens PayPal konto. Då detta är USA only krävs det att man skriver en amerikansk zip kod.

Detta kan dock inte utnyttjas hur mycket som helst utan max 3 gånger i timmen. Självklart har engadget gjort en uträkning. Om man låser upp skärmen 3gr i timmen 24h om dygnet och 365 dagar om året hamnar slut summan på drygt 250 dollar vilket jag efter en snabb huvudräkning får till strax under 1800 svenska kronor. Inga jättesummor men en intressant idé enligt mig.

Notera: Då jag för tillfället befinner mig i USA har jag ingen aning om något skiljer sig eller inte fungerar i Sverige. Av förmodligen samma anledning fungerar inte min stavning kontroll så tveka inte att rätta mig!

Diskutera på!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk

Personligen tycker jag det låter som EXTREMT lite pengar med tanke på hur extremt mycket dom måste tjäna på handmata folk med reklam som de själv väljer att titta på. Låter bara som man blåser sig själv!

Permalänk
Medlem

Det finns ju inte någon chans att det ens är möjligt att komma till dem summorna då en vanlig person gör saker som tex sover.
Känns som rätt mycket jobb för något som i slutändan blir kanske 100-500kr om man ligger i ordentligt i ett år. Då tjännar man ju mer på att klippa granens häck.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Så om man köper 10 billiga Android telefoner och "mine:ar" hihi
Better yet, emulera så många android du kan på din dator och styr dem med program $$$

Skämt åsido, personligen så skulle jag själv betala dessa summor för att få ett reklamfritt liv.