Asus Geforce GTX 780 DirectCU II + Accelero Xtreme Plus 2?

Permalänk
Medlem

Asus Geforce GTX 780 DirectCU II + Accelero Xtreme Plus 2?

Kom på att ASUS har ju sitt alldeles eget forum här också.. ^^ Ifall någon från ASUS har koll på ifall detta skulle funka utan större problem (DVI shielden är lite i vägen som på mitt 580 vad jag kan se, men går ju att lösa) så vore jag tacksam för svar!

Visa signatur

:CPU: 9800X3D | IceMyst 420 | 3x Arctic P14 Max :Mobo: MPG X870E CARBON WIFI :RAM: 32Gb G.Skill Trident Z5 Neo :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: NZXT H7 Flow 2024 | 6x P12 Max :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tRevz:

Kom på att ASUS har ju sitt alldeles eget forum här också.. ^^ Ifall någon från ASUS har koll på ifall detta skulle funka utan större problem (DVI shielden är lite i vägen som på mitt 580 vad jag kan se, men går ju att lösa) så vore jag tacksam för svar!

Hej,

Den kylaren har ett utskuret stycke i kylflänsarna för att passa kort med 2 DVI-portar ovanpå varandra, men det är 2 heatpipes som kommer att sticka in i kåpan för DVI-portarna trots detta.

Arctic själva säger att kylaren bara är kompatibla med GTX 580 med referenskylare, för de korten har DVI-portar bredvid varandra istället för ovanpå varandra. Men andra har löst detta genom att ta bort kåpan för DVI-portarna, eller fila ner heatpipesen. Kylarna för VRM får i alla fall plats under Accelero-kylaren

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Visa signatur

:CPU: 9800X3D | IceMyst 420 | 3x Arctic P14 Max :Mobo: MPG X870E CARBON WIFI :RAM: 32Gb G.Skill Trident Z5 Neo :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: NZXT H7 Flow 2024 | 6x P12 Max :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB