Mullet.se, någon som har erfarenhet av denna butik?

Permalänk
Inaktiv

Mullet.se, någon som har erfarenhet av denna butik?

Som tråden lyder, har någon erfarenhet av att handla från denna butik?

Mvh,
Fredrik

Permalänk
Medlem

Ingen egen erfarenhet, men har sett att det talats väl om dem på forumet förut.

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Som tråden lyder, har någon erfarenhet av att handla från denna butik?

Mvh,
Fredrik

Har handlat moderkort där för ett antal tusen kronor, det skulle ta 4 veckor att få in så de ringde upp mig och frågade om jag ville byta. Rekommenderas!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segas:

Som tråden lyder, har någon erfarenhet av att handla från denna butik?

Mvh,
Fredrik

Verkar som dom säljer till privatpersoner men försöker slippa undan konsumentköplagen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Verkar som dom säljer till privatpersoner men försöker slippa undan konsumentköplagen.

Care to elaborate?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt grejjer av mullet privat och vi har köpt ganska mycket på jobbet. Har alltid fungerat bra, och han är lätt att ha och göra med om nåt är tokigt.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av borz:

Care to elaborate?

Från hemsidan:

Köpvillkor
Vi säljer primärt till företagskunder, Köplagen gäller.

Lite fult att skriva så ifall man ändå väljer sälja till privatpersoner. Har dock aldrig handlat därifrån så vet ej om man får andra villkor via mail.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Handlat där som privatperson utan problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av w1per:

Handlat där som privatperson utan problem.

Stämde köpvillkoren överens med konsumentköplagen & distans och hemförsäljningslagen?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Martin, som jag pratade med från Mullet, var otroligt trevlig och väldigt kunnig. Det haglade in rekommendationer när jag berättade vad jag var ute efter.

Känns bra att medlemmar från Sweclockers kan ge tummen upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Från hemsidan:

Köpvillkor
Vi säljer primärt till företagskunder, Köplagen gäller.

Lite fult att skriva så ifall man ändå väljer sälja till privatpersoner. Har dock aldrig handlat därifrån så vet ej om man får andra villkor via mail.

Konsumentköplagen gäller när företag säljer till privatpersoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Känns bra att medlemmar från Sweclockers kan ge tummen upp.

Ja absolut! Sitter ofta här och kollar recensioner/omdömmen från medlemmarna när det är nya saker som kommer ut.
Många här vet vad dem sysslar med, det märks tydligt i gallerierna och i många trådar. Det ökar förtroendet för rekommendationer som kommer från SweC's medlemmar om företaget/produkten.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pan.Pan:

Ja absolut! Sitter ofta här och kollar recensioner/omdömmen från medlemmarna när det är nya saker som kommer ut.
Många här vet vad dem sysslar med, det märks tydligt i gallerierna och i många trådar. Det ökar förtroendet för rekommendationer som kommer från SweC's medlemmar om företaget/produkten.

Mycket riktigt. Även "ful-företag" får bekänna färg här, vilket ökar chansen för att vi konsumenter ska kunna göra tryggare köp.

Jag vill minnas att Sweclockers (redaktion och medlemmar) vid flera tillfällen ertappat bluff-företag långt innan andra gjort det.

Kameraexperten var väl en av dom? Det där klassiska momentet som infaller vid juletid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Konsumentköplagen gäller när företag säljer till privatpersoner.

Det vet jag mycket väl, det är ju därför jag reagerar på deras köpvillkor.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Stämde köpvillkoren överens med konsumentköplagen & distans och hemförsäljningslagen?

Går inte avtala bort konsumentköplag så självklart gäller den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av w1per:

Går inte avtala bort konsumentköplag så självklart gäller den.

Jag vet det inte går att avtala bort, det är inte det som är problemet. Det jag undrar är om företaget försöker frånskriva sig ansvaret, isf. kan man knappast kalla dom seriösa. Finns det inte köpvillkor på en hemsida som säljer till privata bedömer jag företaget som oseriöst.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag har köpt servrar och delar för hundratusentals kronor från Mullet via jobbet. Har bara gott att säga om dem.

Skrivet av screamin-daemon:

Jag vet det inte går att avtala bort, det är inte det som är problemet. Det jag undrar är om företaget försöker frånskriva sig ansvaret, isf. kan man knappast kalla dom seriösa. Finns det inte köpvillkor på en hemsida som säljer till privata bedömer jag företaget som oseriöst.

Jag bedömmer dig som oseriös för du gnäller helt utan anledning.

Permalänk
Medlem

Även jag hör till dem som handlat sexsiffrigt därifrån till firman, inga problem.
Kan även rekommendera Marek på Datelcomp, fick leveranser rakt in i serverhallen - gillas starkt

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HCP:

Även jag hör till dem som handlat sexsiffrigt därifrån till firman, inga problem.
Kan även rekommendera Marek på Datelcomp, fick leveranser rakt in i serverhallen - gillas starkt

Låter lovande! Vet du om någon av dessa tar in moderkort som inte finns på hemsidan? Jag tänker först och främst på X10SAE från Supermicro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Låter lovande! Vet du om någon av dessa tar in moderkort som inte finns på hemsidan? Jag tänker först och främst på X10SAE från Supermicro.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte haft sådana problem med någon av dem.
Grillat moderkort lite nu o då till burkar som inte fanns längre, de har hämtats in från andra ställen utan problem
Är det ett aktuellt kort är det nog inga problem alls.
Har väl haft mest med Marek på Datelcomp att göra under många år innan Mullet startade.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HCP:

Jag har inte haft sådana problem med någon av dem.
Grillat moderkort lite nu o då till burkar som inte fanns längre, de har hämtats in från andra ställen utan problem
Är det ett aktuellt kort är det nog inga problem alls.
Har väl haft mest med Marek på Datelcomp att göra under många år innan Mullet startade.

Sweet! Blir nog ett sådant kort tillsammans med E3-1270v3!

Nu vill jag bara ha ett passande chassi där jag kan peta in ett fullstort grafikkort. Gillar Supermicro's chassi med nätverksLED.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av taliz:

Jag har köpt servrar och delar för hundratusentals kronor från Mullet via jobbet. Har bara gott att säga om dem.

Jag bedömmer dig som oseriös för du gnäller helt utan anledning.

Helt ointressant att du har köpt via jobbet, där gäller köplagen. Det skiljer grymt mycket när man säljer till konsumenter, ställer helt andra krav på butiken. (14 dagars ångerrätt, 3 års reklamationsrätt osv) Frågan är hur Mullet.se kommer hantera reklamationsärenden efter en evt. tillverkargaranti har gått ut? Fritt fram att kalla mig oseriös men skulle du reagera likadant om det var Inet, Dustin eller andra som skrev så?
Hade Mullet.se skrivit att dom endast säljer till företag hade allt varit ok. Nu går det dock att handla som privatperson och som konsumenten ska man, enligt e-handelslagen, få information om köpvillkor (som givetvis ska stämma överens med konsumentköplagen och distans och hemförsäljningslagen).

Givetvis kommer Mullet.se inte kunna slippa undan lagen men det kan bli en massa besvär både för köparen, men även för Mullet.se själva. Tex. har man som konsument 12 mdr. ångerrätt ifall säljaren inte har gett information om ångerrätt.

Hur som skulle det vara trevligt att veta hur Mullet.se hanterar ärenden med privatpersoner. Låter ju som ett annars proffsigt och trevligt företag.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Sweet! Blir nog ett sådant kort tillsammans med E3-1270v3!

Nu vill jag bara ha ett passande chassi där jag kan peta in ett fullstort grafikkort. Gillar Supermicro's chassi med nätverksLED.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte bara påpeka att det står semesterstängt på deras hemsida nu den 29e och ett par veckor frammåt så att du inte blir snopen ifall du inte får din vara direkt vid eventuellt köp.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piinmu:

Tänkte bara påpeka att det står semesterstängt på deras hemsida nu den 29e och ett par veckor frammåt så att du inte blir snopen ifall du inte får din vara direkt vid eventuellt köp.

Ingen fara, Martin på Mullet upplyste mig om det omgående, varpå jag bekräftade att leveransen behövs senast i september månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Ingen fara, Martin på Mullet upplyste mig om det omgående, varpå jag bekräftade att leveransen behövs senast i september månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HCP:

Även jag hör till dem som handlat sexsiffrigt därifrån till firman, inga problem.
Kan även rekommendera Marek på Datelcomp, fick leveranser rakt in i serverhallen - gillas starkt

Dataelcomp har ju onekligen den sämsta hemsidan någonsin skådad. Moderkort existerar inte på webbshoppen, likaså gäller många andra produkter - man vet ju inte vad dom har att sälja. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Dataelcomp har ju onekligen den sämsta hemsidan någonsin skådad. Moderkort existerar inte på webbshoppen, likaså gäller många andra produkter - man vet ju inte vad dom har att sälja. :/

Allt med Supermicro ?
Han vänder sig främst till företag där man ringer dit och säger vad man vill ha så får man svar direkt om det finns på lager eller inte.
Möjligen enklare att pr0nsurfa på natten över cool hårdvara för att beställa när trycket blir för stort. Ska väl tillägga att jag inte har en aning om Datelcomp ens levererar till privatpersoner heller.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Entusiast

Har själv handlat en del hos Mullet, och kan intyga att de leverarar.
Däremot har jag inga erfarenheter med RMA-ärenden mot Mullet. Fast det är nog inte så förvånande heller, då de i huvudsak säljer servar och arbets-stationer samt tillhörande hårdvara. Mycket bättre kvalitet i dessa produkter jämfört med vanlig konsument-elektronik.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HCP:

Allt med Supermicro ?
Han vänder sig främst till företag där man ringer dit och säger vad man vill ha så får man svar direkt om det finns på lager eller inte.
Möjligen enklare att pr0nsurfa på natten över cool hårdvara för att beställa när trycket blir för stort. Ska väl tillägga att jag inte har en aning om Datelcomp ens levererar till privatpersoner heller.

Jag får vänta tills imorgon och prata med Mullet om dom har ett annat mer intressant moderkort med fler PCIe platser. Varför händer allt intressant under en helg - och ingen går att nå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag får vänta tills imorgon och prata med Mullet om dom har ett annat mer intressant moderkort med fler PCIe platser. Varför händer allt intressant under en helg - och ingen går att nå?

Det är kära Murphy som spökar

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |