Permalänk
Permalänk

Har nu insett att det inte var så svårt att stoppa i en större msata och ha windows i den, så jag funderar på att köpa denna
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176058-plextor_m5m_se...
den borde fungera på denna laptop eller?

Sen undrar jag om det går att ersätta en 4GB ram stick med en på 8GB, så att man får 12gb (4GB + 8GB)

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jadå, den lär fungera fint. Själv kör jag en 256GB Crucial (flyttade win installationen till den och plockade bort den separata cache SSDn som sitter i från början). Gällande minneskombinationen är jag inte hundra, men det bör fungera. Ska du köra så, skulle jag rekommendera att du testar först innan köp/köpa på öppet köp. Själv kör jag 2 x 8GB Corsair minnen och plockade ut de som var med.

Kan också rekommendera att köra den moddade 2.04 bios'en i maskinen + låsa upp biosen för ultrabay kortet (om du kör SLI).

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Procedur (flasha systembios)
1. Uppgradera till officiell 2.02 bios.
2. Ta BIOS backup (innehåller din unika biosdata som inkluderar win8 licens, datorns serienummer m.m)
3. Använd svl7's program (utifrån din 2.02 backup skapar den en färdigmoddad 2.04)
4. Flasha den moddade 2.04 biosen i rent DOS läge via bootbar USB sticka.

Resultat: Senaste version av systembiosen med alla menyer upplåsta, hardware whitelist köret fixat + spänningsupplåsning för interna grafikortet.

Procedur (flasha ultrabay kortet, om man kör SLI, måste göras separat)
1. Flasha antingen 650m eller 750m biosen från "svl7" eller kör med "jester_socom" auto overclocking bios.
Kör själv just nu svl7 med planen att helt styra alla parameterna mjukvarumässigt via nvidia inspector, för maximal kontroll. Vissa har haft små hängningar/glitchar med jesters men generellt är även denna ett bra alternativ.

Resultat: svl7's = upplåst spänningsparameter (inga andra ändringar) , jester_socom = auto overclocking för clocks, spänning m.m (nvidia inspector behövs inte).

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Tack! då köper jag den SSDn då, angående bios'en vad skulle det göra för skillnad? Ger den mindre micro stuttering? Ja jag kör alltid SLI

Edit: såg din senaste post nu, så den overclockar alltså gpun som sitter i ultrabay?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror nya bios versionen fixar microstuttering + annat. Finns vagt med info om vad som skett i uppdateringarna och Lenovo själva är rätt och slätt kassa på att informera/distribuera fw updates.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Kk, det låter ju bra, tack för all info, får göra det sen när jag är hemma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsch:

Procedur (flasha systembios)
1. Uppgradera till officiell 2.02 bios.
2. Ta BIOS backup (innehåller din unika biosdata som inkluderar win8 licens, datorns serienummer m.m)
3. Använd svl7's program (utifrån din 2.02 backup skapar den en färdigmoddad 2.04)
4. Flasha den moddade 2.04 biosen i rent DOS läge via bootbar USB sticka.

Resultat: Senaste version av systembiosen med alla menyer upplåsta, hardware whitelist köret fixat + spänningsupplåsning för interna grafikortet.

Procedur (flasha ultrabay kortet, om man kör SLI, måste göras separat)
1. Flasha antingen 650m eller 750m biosen från "svl7" eller kör med "jester_socom" auto overclocking bios.
Kör själv just nu svl7 med planen att helt styra alla parameterna mjukvarumässigt via nvidia inspector, för maximal kontroll.
Vissa har haft små hängningar/glitchar med jesters men generellt är även denna ett bra alternativ.

[I]Resultat: svl7's = upplåst spänningsparameter (inga andra ändringar) , jester_socom = auto overclocking för clocks, spänning m.m (nvidia inspector behövs inte).

Var hittar jag 2.02, får ingen träff med download länk på google

Permalänk
Medlem

Finns som download i ett annat forum (vet inte om man får nämna andra forum här). Man måste vara user där för att kunna ladda ned. Kan dra ned hela kitet i en .zip senare idag och lägga upp så du/ni enkelt kan få ned det.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robsch:

Finns som download i ett annat forum (vet inte om man får nämna andra forum här). Man måste vara user där för att kunna ladda ned. Kan dra ned hela kitet i en .zip senare idag och lägga upp så du/ni enkelt kan få ned det.

Okey, hade varit kanon! Min nuvarande biosversion är 1.03

Permalänk

Finns det någon sweclockare som har snickrat ihop en recension på den här laptopen eller? Tänkte med tanke på att trådan är 43 sidor lång, och datorn ser rätt nice ut. Funderar dock på om den passar när det gäller studier, med SLI, värmeutvecklingen och batteritiden det innebär osv.

Skulle uppskatta svar, datorn ser rätt monster ut i specifikationerna.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Upptäckte att nvidia inspector inställningarna inte fungerar längre nu, så behöver trixa lite där + håller på att fixa till allt till en "all-in-one" usb image som jag tänkte delge sedan. I'll be back.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara jäkligt bra för priset för prestandan man får! Verkligen underbart pris, blir nog denna när jag ska köpa mig en bärbar i slutet av månaden.. Om priset nu är kvar.

Har dom fixat ny bios fimware om man köper en ny Y500 idag t.ex?

Sugen på dubbla 650m men inte på microstuttering

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Ser ut att vara jäkligt bra för priset för prestandan man får! Verkligen underbart pris, blir nog denna när jag ska köpa mig en bärbar i slutet av månaden.. Om priset nu är kvar.

Har dom fixat ny bios fimware om man köper en ny Y500 idag t.ex?

Sugen på dubbla 650m men inte på microstuttering

Som jag förstod det säljer dom bara slut på dom som finns just nu på lager i affärerna, i min lokala affär (Täby) hade dom en kvar i måndags så du ska nog inte lita på att du kan få samma pris i slutet av månaden

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

För att flasha moddad system- och gpubios + mjukvarutrimma 650m korten

1. Ta ned "allt-i-ett" paketet här http://www.filedropper.com/y500

2. Sätt i en USB sticka i den högra USB-porten

3. Ladda ned Rufus v1.34 http://rufus.akeo.ie/downloads/rufus_v1.3.4.exe
* Skapar en bootbar flash-sticka
* Starta .exe filen (ingen installation behövs)
* Välj filsystem "FAT32" och sätt "MBR partition scheme for BIOS or UEFI computers"
* Välj att skapa för "MS-DOS" (inga externa imagefiler eller liknande behövs)

4. När Rufus är klar, packa upp filen "Y500.zip" till rotkatalogen på stickan

5. Läs nu vidare i textfilen "\Y500\readme_guide.txt" och följ steg-för-steg

En notis. När allt är klart, glöm inte ändra tillbaka från "legacy" till "UEFI" i boot-inställningen i BIOS.

Fråga om det är något. ALLT fixande med detta sker på EGEN RISK.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarD90:

Som jag förstod det säljer dom bara slut på dom som finns just nu på lager i affärerna, i min lokala affär (Täby) hade dom en kvar i måndags så du ska nog inte lita på att du kan få samma pris i slutet av månaden

Skrivet av ygd3n:

Ser ut att vara jäkligt bra för priset för prestandan man får! Verkligen underbart pris, blir nog denna när jag ska köpa mig en bärbar i slutet av månaden.. Om priset nu är kvar.

Har dom fixat ny bios fimware om man köper en ny Y500 idag t.ex?

Sugen på dubbla 650m men inte på microstuttering

Även i Gävle (valbo) såldes sista exemplaret idag, dock yttrade sig säljaren om att han självklart kunde beställa hem flera men jag var mer intresserad av nya generationen (Y510p). Vilken kommer med en haswell cpu och dubbla 750m istället för 650m samt 16gb minne med mera.

Elgigantens centrallager skulle enligt deras egna uppgifter ha dem i lager 07/28/13 och 3 dagar därefter skulle dem ha nått samtliga Elgiganten butiker till priset av 9999:- (Kan komma att ändras, citerar säljaren "Men vi kommer att vara billigast").

typo
Permalänk
Avstängd
Skrivet av aleextk:

Hej!

Här är min unboxing av Lenovo Y500

http://www.youtube.com/watch?v=0op7bG0cW90

Jag undrar varifrån du hitta den för 300€? Det är drygt 2500:-...

btw såg att alla väntar på nya verisionen med 750, är det stor skillnad gentemot 650 som elgiganten säljer?

Kan någon berätta hur skärmen är rent generellt?

Det är denna jag talar om http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Egentligen långt ifrån min budget men är 7990:- bra pris för den datorn? Förhoppningsvis kan jag skeppa iväg min surfplatta för 2k och lägga till 5k och köpa den om den är så prisvärd som de sägs i tråden. Elgiganten har erbjudandet tills på söndag så jag ska dra dit till helgen och kika på den. Några märkbara problem med datorn som man bör hålla koll på?

Varför har lenovo valt att skrota dvd-läsare? Är det så nu med alla moderna laptops? edit: aha det är för att grafikkortet ska få plats. då förstår jag. Inte så ofta man använder cd-skivor idag men man vet aldrig när det behövs. batteritiden verkar dock usel.

Förresten så undrar jag varför alla lenovo datorer har problem med drivrutinerna? varenda laptop jag kikat på som har lenovo som märke har problem med drivrutiner, är det vanligt?

Sist men inte minst, är det värt de 410:- för sli eller ska man ta den med en grafikkort? (jag spelar inte, all spelande gör jag på min xbox360) antar att man åtminstone får med en dvd-brännare när man väljer den med 1 grafikkort?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Skillnaden på GT750M och GT650M bör inte vara så stor om båda har GDDR5-minne, det är samma GPU men GT750M är klockad högre. Det bör gå att ordna själv antar jag via typ MSI afterburner eller liknande!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Skillnaden på GT750M och GT650M bör inte vara så stor om båda har GDDR5-minne, det är samma GPU men GT750M är klockad högre. Det bör gå att ordna själv antar jag via typ MSI afterburner eller liknande!

jaha okej tack för svaret, skulle denna dator rekommenderas om man ska använda den till film, skola (högskola) samt lättare spel (football manager)? Hur är batteritiden? frågan är om det är nödvändigt att ha 2st gpu eller spara 400 och ta bara en...

Är den prisvärd för 7990:- som elgiganten har den för?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Men kollar man på spel benchmarks så presterar gt750m sli 20-40% bättre än gt650m sli, tror att det har att göra med att nvidias 700 generationens grafikkort har en ny turbo funktion, så dom overclockar sig själva om datorn har bra kylning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Robsch:

Har gjort en guide och inkluderat alla filer som behövs för uppgradering/mod av system och GPU bios

1. Ladda ned kitet här: http://www.filedropper.com/y500

2. Sätt i en USB sticka i den högra USB-porten

3. Ladda ned Rufus v1.34 (http://rufus.akeo.ie/downloads/rufus_v1.3.4.exe) och kör filen (ingen installation behövs)
* Skapa stickan med filsystem "FAT32" och sätt "MBR partition scheme for BIOS or UEFI computers"
* Välj att skapa bootbar disk för "MS-DOS" (inga externa image-filer eller liknande behöver läggas in)

4. Packa upp filen "Y500.zip" till usb-stickan

5. Läs vidare i textfilen "\Y500\readme_guide.txt" på usb-stickan

Fråga om det är något. ALLT fixande med detta sker på EGEN RISK.

vet du om de skulle funka om man använder en extern hårddisk istället för en usb-sticka??

Permalänk

6 års väntan är över, ny dator på ingång

Jag inleder med att säga att jag inte är någon expert på datorer, jag är sådan person som gillar funktionerna man får utav en dator men rent ut sagt hatar alla de här mer krångliga och "tekniska" bitarna.

Nu när min stationära dator, 6 år gammal, äntligen somnade in så är det dags för ett nytt datorköp. Anledningen till att jag valt att införskaffa mig en bärbar dator istället för en stationär beror givetvis på att den är "lite" mer flexibel. Man kan LAN:a smidigt och enkelt, man kan ta med lap topen på resor antingen inrikes eller utrikes. Man kan ta med lap topen ut till köket om man så vill, eller varför inte koppla upp den till TV:n.
Det jag är ute efter med datorn är att den utan krångel ska kunna köra spel så som League of Legends, Counter-strike Source, Tibia, eller varför inte nya Hitman och kanske till och med senaste FIFA/NHL. Det viktigaste är inte att jag ska kunna göra det på högsta grafik, det viktigaste är att jag ska kunna göra det UTAN krångel. Jag hade tillräckligt med problem som uppstod på min tidigare dator.
Sedan så är jag även en riktig film och TV-serie-geek så att kunna se filmer på 720p är ett krav (1080p most overrated shiiiieet). Iom att jag ska se film på datorn så kan det vara relativt avgörande på hur många tum datorskärmen är, 14 tum är väl ett minimum. Den ska självklart även ha möjlighet till HDMI så att man kan koppla in den i TV:n.

Sådana egenskaper som jag värdesätter minst är väl utseendet på datorn, den får se ut hur den vill så länge den levererar som mjukvara(?).

Min budget ligger på 6 000-10 000 kr.

Men efter att ha läst lite här på forumet så låter det mycket som att Lenovo Y500 är the real deal för bärbara datorer år 2012 och 2013, inte för att jag förstår särskilt mycket av vad ni säger tbh (hieroglyfer i min värld).
Jag har då kollat upp prisjakt.nu men så hittade jag två olika modeller utav Lenovo Y500, en för 7,6k kr och en för 10k kr. Jag förstår givetvis att det är en skillnad mellan dessa men det jag undrar är om det är någon väsentlig skillnad mellan dem (särskilt för en person som inte har så höga krav på grafik och dylikt)?

Den för 7 590 kr:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1665597

Den för 9 990 kr:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1491335

En sista fråga: Någon som har kommit i underfund med hur man delbetalar på webhallen.com? Det står att man ska kunna delbetala ett visst antal månader via något som heter Klarna Konto. Men det finns ingen länk till ett delbetalningsalternativ, de förklarar endast hur det går till med betalningen per månad. När man istället går in för att betala på det originella sättet så finns det inget delbetalningsalternativ utan endast alternativet som innebär att betala hela summan vid ett och samma tillfälle.

Tack på förhand!
/Kalliasson

Permalänk
Medlem

Ska köpa en dator mellan 6-8k

Har verkligen fastnat för Y500, med i5:an då..

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/170598-lenovo_y500-co...

Men också denna, och denna har en SSD på 120GB..

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_acer_aspire_v3-771g_(nx.m...

Vilken borde jag köpa på? Vill inte köpa alldeles för dyr dator, men ändå ha lite kraft till spel, surf, media mm.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

Ska köpa en dator mellan 6-8k

Har verkligen fastnat för Y500, med i5:an då..

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/170598-lenovo_y500-co...

Men också denna, och denna har en SSD på 120GB..

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_acer_aspire_v3-771g_(nx.m...

Vilken borde jag köpa på? Vill inte köpa alldeles för dyr dator, men ändå ha lite kraft till spel, surf, media mm.

Jag undrar om den som kör med 1 grafikkort som du länka till hos webhallen har bättre batteritid än den som elgiganten säljer som kör med SLI?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Jag undrar om den som kör med 1 grafikkort som du länka till hos webhallen har bättre batteritid än den som elgiganten säljer som kör med SLI?

Står aldrig att den har SLI den Y500 på webbhallen.. Vad jag kan se.. Men sen är det ju också att jag vill ha dvd-brännare/läsare känns Acer datorn som ett mer som ett givet köp.. + att den är ganska lik i prestanda.. plus större skärm och SSD.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

Står aldrig att den har SLI den Y500 på webbhallen.. Vad jag kan se.. Men sen är det ju också att jag vill ha dvd-brännare/läsare känns Acer datorn som ett mer som ett givet köp.. + att den är ganska lik i prestanda.. plus större skärm och SSD.

Nej det var därför jag skrev elgiganten...

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalliasson:

Jag inleder med att säga att jag inte är någon expert på datorer, jag är sådan person som gillar funktionerna man får utav en dator men rent ut sagt hatar alla de här mer krångliga och "tekniska" bitarna.

Nu när min stationära dator, 6 år gammal, äntligen somnade in så är det dags för ett nytt datorköp. Anledningen till att jag valt att införskaffa mig en bärbar dator istället för en stationär beror givetvis på att den är "lite" mer flexibel. Man kan LAN:a smidigt och enkelt, man kan ta med lap topen på resor antingen inrikes eller utrikes. Man kan ta med lap topen ut till köket om man så vill, eller varför inte koppla upp den till TV:n.
Det jag är ute efter med datorn är att den utan krångel ska kunna köra spel så som League of Legends, Counter-strike Source, Tibia, eller varför inte nya Hitman och kanske till och med senaste FIFA/NHL. Det viktigaste är inte att jag ska kunna göra det på högsta grafik, det viktigaste är att jag ska kunna göra det UTAN krångel. Jag hade tillräckligt med problem som uppstod på min tidigare dator.
Sedan så är jag även en riktig film och TV-serie-geek så att kunna se filmer på 720p är ett krav (1080p most overrated shiiiieet). Iom att jag ska se film på datorn så kan det vara relativt avgörande på hur många tum datorskärmen är, 14 tum är väl ett minimum. Den ska självklart även ha möjlighet till HDMI så att man kan koppla in den i TV:n.

Sådana egenskaper som jag värdesätter minst är väl utseendet på datorn, den får se ut hur den vill så länge den levererar som mjukvara(?).

Min budget ligger på 6 000-10 000 kr.

Men efter att ha läst lite här på forumet så låter det mycket som att Lenovo Y500 är the real deal för bärbara datorer år 2012 och 2013, inte för att jag förstår särskilt mycket av vad ni säger tbh (hieroglyfer i min värld).
Jag har då kollat upp prisjakt.nu men så hittade jag två olika modeller utav Lenovo Y500, en för 7,6k kr och en för 10k kr. Jag förstår givetvis att det är en skillnad mellan dessa men det jag undrar är om det är någon väsentlig skillnad mellan dem (särskilt för en person som inte har så höga krav på grafik och dylikt)?

Den för 7 590 kr:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1665597

Den för 9 990 kr:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1491335

En sista fråga: Någon som har kommit i underfund med hur man delbetalar på webhallen.com? Det står att man ska kunna delbetala ett visst antal månader via något som heter Klarna Konto. Men det finns ingen länk till ett delbetalningsalternativ, de förklarar endast hur det går till med betalningen per månad. När man istället går in för att betala på det originella sättet så finns det inget delbetalningsalternativ utan endast alternativet som innebär att betala hela summan vid ett och samma tillfälle.

Tack på förhand!
/Kalliasson

Den för 9 900kt som du länkade till är samma som elgiganten har 7990kr
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Så ta den på elgiganten.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Nej det var därför jag skrev elgiganten...

Jaha, missuppfattade.. Ja det borde den ju ha.. eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Den för 9 900kt som du länkade till är samma som elgiganten har 7990kr
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Så ta den på elgiganten.

Men det skulle ju ha gått ut 14/7 ? Det var ju 6 dagar sen ?

Kör dom fortfarande det priset för att sälja ut varan eller liknande ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

Jaha, missuppfattade.. Ja det borde den ju ha.. eller?

vet inte tycker batteritid på 3h är lite klent men kan nog förstå det då denna dator är mer lämpad till att ha den i laddaren hela tiden än att bära den runt med sig

Skrivet av ygd3n:

Men det skulle ju ha gått ut 14/7 ? Det var ju 6 dagar sen ?

Kör dom fortfarande det priset för att sälja ut varan eller liknande ?

jag har för mig det, nya modeller med haswell är på väg så de håller på att rensa ut dessa gamla

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."