Program för att döpa om en massa bilder

Permalänk
Hedersmedlem

Program för att döpa om en massa bilder

Efterlyser ett program som hjälper mig att döpa om en massa bilder samt filer. Dessa funktioner vill jag att programmet ska stödja:

1: Om en bild heter: "titta-på-mig.jpg" så vill jag kunna döpa om bilden till "titta på mig.jpg" dvs plocka bort alla "-"

2: om en bild heter "titta på mig.jpg" so vill jag även kunna lägga till en valfri text framför bildens namn, tex : "misdommar2012 titta på mig.jpg"

Jag kommer att döpa om ca 800 foton från ett par midsommarafton och behöver därför ett program som man kan lätt och snabbt kan döpa om.

Tacksam för ett snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har du kikat på Advanced Renamer?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av Phat^Trance:

Efterlyser ett program som hjälper mig att döpa om en massa bilder samt filer. Dessa funktioner vill jag att programmet ska stödja:

1: Om en bild heter: "titta-på-mig.jpg" så vill jag kunna döpa om bilden till "titta på mig.jpg" dvs plocka bort alla "-"

2: om en bild heter "titta på mig.jpg" so vill jag även kunna lägga till en valfri text framför bildens namn, tex : "misdommar2012 titta på mig.jpg"

Jag kommer att döpa om ca 800 foton från ett par midsommarafton och behöver därför ett program som man kan lätt och snabbt kan döpa om.

Tacksam för ett snabbt svar

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php

Permalänk
Medlem

FreeCommander (välj bilderna och ctrl-M)

Permalänk
Medlem

irfanview - smidigt gratisprogram som kan det mesta.

Permalänk
Rekordmedlem

Acdsee har också rename funktioner, det är nog även det bästa progget för att kolla på och organisera bilder med och det finns 30dagars testversioner att ladda ner. Om det bara handlar om att byta namn så kanske det är fel prog, men gäller det att få ordning på bildsamlingar och enklare justeringar/rawkonverteringar så är det mycket bra.
http://www.acdsee.com

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.