nån som vet hur snabbt crashplan moln är?

Permalänk
Medlem

nån som vet hur snabbt crashplan moln är?

Hej,
Har några terabyte med fotografier och semesterfilmer som det är dags att backuppa utanför min lägenhet. Har fastnat för crashplan, men är det nån som vet hur smidigt det är att kryptera och skicka upp 3 terabyte data till deras moln ? Jag har 100/100 men hittar inga specs på deras uppkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Hej,
Har några terabyte med fotografier och semesterfilmer som det är dags att backuppa utanför min lägenhet. Har fastnat för crashplan, men är det nån som vet hur smidigt det är att kryptera och skicka upp 3 terabyte data till deras moln ? Jag har 100/100 men hittar inga specs på deras uppkoppling.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har svårt att tro att det är på crashplans sida som flaskhalsen sitter.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Det kommer att ta många dagar att skicka alla 3 terabyte till Crashplan. När jag testade Crashplan för många år sedan så var hastigheten mot deras server inte så snabb som man önskade. De har kanske fixat till det.

Krypteringen görs på din sida vilket betyder att en slö dator kommer att ta längre tid på sig att kryptera för att sedan skicka iväg alla filer.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Jag kör crashplan och har som max fått ut 17mbit men oftast ligger det på 1-2mbit. Vet inte riktigt om jag rekommenderar tjänsten eller inte. Allt jag laddat upp (800gb) försvann helt plötsligt vet inte om det beror på att servern var avstängt ett tag eller om det vara något annat. Jag fick helt enkelt ladda upp allt på nytt.

Tror nog att jag köper lagring direkt hos Amazon eller någon annan leverantör när detta år gått ut.

Permalänk
Medlem

Vi kör crashplan på jobb och när jag skulle köra backup på 2-300gb så tog det några dagar att få upp allt. Maxxade ut runt 1Mb/s, fast oftast låg jag lägre än det. Sen om det beror på crashplan eller vårt företags nätverk vet jag inte.

Visa signatur

/dev/null