Permalänk
Medlem

Lär dig spela något instrument

Visa signatur

Citera för svar!
MB Asus P8P67 Pro CPU i5 2500K + NH-U12P SE2 GPU HD6950 2GB RAM 16GB Ljud M-Audio Audiophile 2496 HDD 4 X 2TB + 250GB SSD system PSU HX750W Chassi NZXT H2 Skärm 2X Benq G2250
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Börja med radiostyrt
Finns oändligt med möjligheter jämför med förr bl.a. pga. FPV (first person view), mer avancerad elektronik och billigare priset.

Bara börja kolla denna kanal så blir man hooked !

https://www.youtube.com/user/flitetest/videos

Permalänk
Medlem

Datorspel är nog ganska unika i att de kan ta upp 10 timmar om dagen, varje dag, utan problem. Dom flesta andra hobbys och intressen tar inte alls lika mycket tid. T.ex. även om du satsar allt på att bli bodybuilder kommer du inte stå i gymmet 10 timmar om dagen. Musiker repar inte 10 timmar om dagen. Man lagar inte mat 10 timmar om dagen. Man är inte "social" med kompisar 10 timmar om dagen (även om du klarar det kommer dina kompisar tröttna på dig ). O.s.v.

Jag är 29 år och spelar fortfarande datorspel, dock inte i närheten så mycket som för 10 år sedan. Det stora problemet med heltidsjobb m.m. är att hitta både tid och ork för att spela. Ofta efter en lång arbetsdag orkar man inte riktigt engagera sig i ett krävande spel utan man fastnar lätt framför Facebook, Youtube o.s.v. ett par timmar, innan man måste göra sig i ordning för sängen så man orkar upp nästa dag. Tror nog det är ganska vanligt att heltidsarbetande som inte spelar spel fastnar framför tv:n istället..

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Umgås med vänner?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Coolt... Satt o kollade på husgrunder av någon anledningen då på lördagen. Många äldre hus har ju såna där snygga granitgrunder och då tyckte jag det var intressant att läsa mer om detta fenomen... Hittade bla denna artikel som gav mig lite rolig läsning.

Väldigt intressant! Det där är nog något som jag borde ta och lära mig grunderna i. Påminner en hel del om en bra bok jag har läst några gånger. Har för mig den hette Självhushållning, utav John Seymour. Där lär man sig allt ifrån att odla potatis, spränga sten, mura gärdsgård, sko en häst och bränna eget.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Jobbar.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

själv håller jag på med radiostyrda bilar, flygplan och multirotor.. sjukt skoj.
speciellt multirotor med fpv!
inte direkt billigt att börja, men när man har grunden så är det smidigt att kunna bara köpa en modell och föra över rc-utrustningen till den.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..