Permalänk
Medlem

spel för 300kr

Har nyss byggt en dator, men har bara ett spel, Battlefield 3.
Funderar såklart på att köpa fler, hellst via steam/origin/uplay osv. Steam är dock att föredra. Tänkte lägga kring 300kr.
Har redan Battlefield 3 som sagt så gärna något som inte är en shooter.
Det ska gärna vara ett spel som ''håller länge''
Jag funderar på;

Skyrim
eller
Sid Meier's Civilization V

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Mass effect trilogi kanske? Blir ju minst 120h

Permalänk
Inaktiv

Personligen så rekommenderar jag humble bundle. Jag och mina vänner har ofta köpt bundlar i från dem.

Om det måste vara ett spel utav de titlarna du nämnt, så rekommenderar jag skyrim. Eftersom jag har kört det mest utav de två.

Permalänk
Medlem

Råder payday 2 . Fast det är en shooter är det så sjukt olikt battlefield 3 blir säkert några hundra timmar lätt . Kostar typ 220 spänn på steam . Fast det har inte släppts än men det går att förbeställa

Permalänk
Medlem

Köp skyrim och/eller minecraft
kanske arma 2 (dayz framförallt)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

DayZ har jag också funderat på! Men har ingen kompis som spelar det, fast det kanske är kul ändå. Om man kör solo alltså. Mass effect trilogin är absolut ett alternativ.

Payday ser intressant ut men jag orkar inte vänta tills det släpps

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Minecraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

DayZ har jag också funderat på! Men har ingen kompis som spelar det, fast det kanske är kul ändå. Mass effect trilogin är absolut ett alternativ.

DayZ är enligt mig inte speciellt roligt utan vänner. Själv har jag 1000h+ i arma och minst 200h i dayz. Så det är ett extremt bra spel speciellt på grund av alla mods. Själv kör jag en hel del RPG moddar samt en hel del ACE. Så dayz är bara en liten del av arma. Det finns mycket mer att upptäcka! Men värt att tillägga är att knappt lirar det med någon jag kände innan. Utan folk jag lärt känna genom spelet.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Både Skyrim och Civ5 kommer ge dig många timmars underållning. Tycker du dom verkar roliga så kör på det, båda är riktigt bra spel.

Permalänk
Skrivet av Ainok:

DayZ har jag också funderat på! Men har ingen kompis som spelar det, fast det kanske är kul ändå. Om man kör solo alltså. Mass effect trilogin är absolut ett alternativ.

Payday släpps den 13, om 3 dagar alltså, inte så lång tid att vänta.

Annars kan jag rekommendera just cause 2, metro last light och total war shogun 2.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha kört på Skyrim. Har över 600h spelat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Grejen med mass effect är ju att även om det inte blir 700h så är det 150h story! Dvs nya saker händer hela tiden och sakerna man ska göra varierar massa osv. Istället för att göra i princip samma sak hela tiden. tex bf3 multiplayer. Det blir 150 roligare timmar

Permalänk
Medlem

inte så värt att köpa arma 2 för dayz just nu, tror att stand alone bara är någon//några veckor bort så vänta på den iaf..
Har ganska många speltimmar dayz, har kört 50/50 med polare och ensam.. bägge spelsätten är roliga dock så spelar man på två helt olika sätt!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skribent

Oblivion
Skyrim
Mass Effect 3 (1-2 var sådär imo, spelade mest för storyn)
Bioshock trilogin (infinite var awesome!)
Minecraft
CIV 4 (5.an var riktigt kass i jämförelse..)
Dawn of War II
Dishonored
Assassins Creed serien

Egentligen alla spel som det finns bra mods till på Nexusmods, bla. Dragon Age, Skyrim, Fallout, Witcher 2 mm.

EDIT: Nexus hemsida buggar lite atm, visar inte antalet mods på respektive spel. Men klickar du in på tex. Skyrim så kommer du se att det finns över 40k mods, och det gäller de flesta spelen!

Har en massa fler spel, men dessa tror jag kommer ge dig några tusen timmar att spela faktiskt

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Om du skyndar dig kan du köpa:
- Saints Row: The Third
- Saints Row 2
- Risen: 2
- Sacred 2 Gold
För bara 1 dollar och då får du Steam koder till alla spelen.
https://www.humblebundle.com/

Lägg till 4,21 Dollar så får du.
- Dead Island: Game of the Year
- Metro 2033
- Risen 1
- Sacred Citadel
- Saints Row 3: Full Package // Saints Row 3 + Alla DLC