Permalänk
Avstängd

Steam ligger nere??

Kommer varken in på deras hemsida eller kan ansluta till steamklienten.. Kan en hackerattack ha orsakat detta!? :@

Edit: Har också Telia.. Men verkar inte vara orsaken ändå..

Edit: Kommer åt deras hemsida med TOR..

Permalänk
Medlem

Mitt funkar som det ska, har även vänner som är online.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Eller jag kommer in på steam-store. Men kan inte öppna market eller liknande i klienten.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kan inte regga en nyckel till ett spel jag nyss köpt heller. De kanske har bekymmer för tillfället?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, efter en omstart fungerade det dock.

Permalänk
Hedersmedlem

Fungerar inte här heller, varken klient eller webb. Har dock problem med fler IP, så troligen någon nod som krånglar någonstans hos ISP. Telia.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Båda fungerar bra här.
Har inte Telia.

Permalänk
Medlem

Steam verkar uppe men steam community är nere för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Steam klienten är helt nere för mig, har telia.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Har även jag problem. Är i offline mod och kan inte gå online. Kommer heller inte in på steampowered, forum eller något som har med steam att göra :/ Har polare som är online och kan spela som vanligt

EDIT: Har Bahnof

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem

Fungerar inte för mig heller. Testat starta om Steam, starta om router, starta om datorn o.s.v. Inget hjälper

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Manetsmet:

Har även jag problem. Är i offline mod och kan inte gå online. Kommer heller inte in på steampowered, forum eller något som har med steam att göra :/ Har polare som är online och kan spela som vanligt

EDIT: Har Bahnof

Har exakt samma problem

Permalänk

Jag kan inte komma in på hemsidan eller ansluta till steamklienten. Precis innan jag reloggade så hade jag connection till servrarna men då fick jag ett musko meddelande om att ett av mina steam spel skulle vara en piratkopia och att jag borde ominstaler steam ifall det var en laglig kopia. Det var därför jag relogga och då hade jag ingen connection.

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att Humble Origin Bundle sänkt både Steam och Origin.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan det vara Telia som har fuckat upp något? Funkar fint med VPN.

Vilka är det som har Telia och samma problem och vilka har en annan ISP, får ni med en annan ISP problem?

Edit: Är nog inte Telia eftersom det är många på reddit med samma problem. Men fortfarande skumt att det funkar fint med VPN.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Allt fungerar för mig, både klienten och community, har Com Hem.

Permalänk
Medlem

Får inte igång mitt heller, hamnar bara i offline-läge, så något fel är det nog...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk

Funkar fint för mig, Com-Hem.

Visa signatur

Stationär: Fractal R4 - MSI Z77A GD55 - i5 3570K/Antec Kühler H2O 620 - XFX Radeon 7950 3GB - Corsair Vengeance 1600MHz 16GB - Corsair TX 750 W - Crucial m4 SSD 128 gig - Seagate Barracuda 1 TB x2 Skärm: BenQ EW2430 Laptop: MacBook Pro 2011 - 256 gig SSD Musikutrustning: M-Audio Fast Track Ultra - Pro Tools 11 - AKG K240 - Dynaudio BM5A MKII - tc electronic BMC-2 DAC - Line 6 POD HD Böna

Permalänk

Kommer inte in heller, varken på Steam eller hemsidan

Har Telia

Permalänk
Medlem

jag är också offline. det är min polare med. kan inte ens koppla upp. när jag trycker där så är jag fortfarande i offlineläge xD

Permalänk
Medlem

Samma problem här, varken steam eller hemsidan fungerar för mig.
Bahnhof Fiber Stadsnät.

Jag är online i steam, friendslist osv fungerar. Men jag kan ej se store, news osv.

Permalänk
Medlem

Både klienten och forumet ligger nere, har gjort sedan ~14 - 14.15. Använder mig av Telia.. :/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Samma problem här. Kommer heller inte åt http://cinemablend.com/ och ett par andra webbsidor.

Permalänk
Medlem

Må det vara Telia som försöker lösa problemet med vårt Youtube dras genom Danmark tro?

Permalänk
Avstängd

Gör ett inlägg så jag kan bevaka tråden o veta när det löst sig.

Har samma problem, kan inte "koppla upp mig" på steam utan är fast i offlineläget. Även jag har Telia.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Det är ju dock inte bara telias kunder som har problem, antagligen många andra som går via telia routing dock som förstör.
Tror dom flesta här där jag bor har problem, iaf alla jag känner.
Alla har stadsnät fiber med olika leverantörer (samma nät dock så leverantör kvittar nog)

Permalänk
Medlem

Jag kan ej gå in på butiken eller marknaden, men vän listan fungerar. . .

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Avstängd

Funkar klockrent här.. måste va nå skit med Felia som vanligt...

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED