Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Funkar klockrent här.. måste va nå skit med Felia som vanligt...

Bahnhof också.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Allt funkar som det ska för mig, har fiber (Gbgs stadsnät) från Bredbandsbolaget.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Allt funkar fint här från fredrikstad norge, har fiber...

Permalänk
Medlem

Nere för mig (telia).

Permalänk
Medlem

Skumt, har lirat på steam en timme iaf. Har Comhem

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Se på fan det var längesen steam spökade.Nere för mig med just nu,har telias vdsl 60/12.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Nere för mig också :/ Telia

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Hoppade nyss igång för mig.

Permalänk
Medlem

Telia har tydligen problem med Steam...
För mig funkar det felfritt med comhem.

Det går för närvarande inte att ansluta till Steam via våra bredbandstjänster. Vi jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt.
http://www.telia.se/privat/aktuellt/artikel?item=9f8923e0-03f...

Permalänk
Avstängd

Loggade ut och nu när jag startar får jag upp meddelandet:

"Kan ej ansluta till Steam-nätverket. Offlineläget är inte tillgängligt eftersom det inte finns några inloggningsuppgifter för Steam på den här datorn."

Kunde åtminstone spela i offlineläget innan medans jag var inloggad..

:'(

Permalänk
Medlem

jag kan inte häller komma in har TIELA !!

Permalänk
Medlem

Nere för mig. ComHem 100/10

Visa signatur

Intel i9 10850k | Asus z490-A Prime | Nvidia RTX 3080 10gb | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic | Custom vattenkylning |

Permalänk
Medlem

Flera länder som har problem, tror inte felet helt hänger på Telia.
Fast man vet ju vem som får skulden direkt något går snett.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Mitt fungerar också skräp; kan spela spel men kommer inte åt achievements, inventory etc. Kör Comhem.

Permalänk
Medlem

Kan spela, kan kolla inventory, kan skriva till folk på friendlist. Har bredband2

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Bahnhof rapporterar om samma problem som telia.

http://drift.bahnhof.net/cgi-bin/driftinfo.cgi?w=bi

Permalänk

Telia

Permalänk
Medlem

kommer inte in nånstans har telia

Permalänk
Permalänk
Medlem

Telia här, vissa delar ligger nere för mig med. Men tur att man aldrig stänger av datorn eller steam så man kan spela åtminstone

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Inte nere för mig (Tre), dock har CS:GO krånglat lite under dagen.

Permalänk
Medlem

comhem, kan inte logga in

edit: Har försökt logga in rätt länge och nu plötsling funka det som vanligt igen

Permalänk
Medlem

Text taget från Fragbits hemsida:

" Nyligen har ett globalt problem med Steam kommit fram. Flera kunder till olika internetleverantörer har problem att komma åt Steam. Svenska företaget Telia är en av de drabbade internet leverantörerna.

Har du Telia? Då kanske du har märkt att du har problem att komma åt Steam. I ett driftmeddelande från Telia berättar de att kunder upplever ett problem att komma åt Steam. Problemet verkar också vara globalt då andra internetleverantörer runt om i världen har samma problem som Telia.

Telia:

"Det går för närvarande inte att ansluta till Steam via våra bredbandstjänster. Vi jobbar på att lösa problemet så fort som möjligt."

Har du problem med att komma åt Steam? Vilken internetleverantör har du?

*Det verkar inte bara vara Telia som är drabbade i Sverige. Även Com Hem-, Bahnhof-, Bredbandsbolaget-kunde har problem

** Problemet verkar ligga hos Steam då nästan alla har problem att komma åt Steam

Så vi får nog alla ta o vackert vänta tills Steam har lyckats lösa detta.. . . . . . . . " suck " kaffe är gott iaf

Permalänk
Medlem

Fungerar inte hos mig heller.
Har telia.

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem

Sen läser man att alla konton och lösenord från steam är på vift och dom inte var krypterade, så steam lägger ner pga skandalen och EA/orgin tar över. Alla spel man hade på steam är borta och måste köpas igen, bankonton tömda pga läckta uppgifter etc.

Vadå pessimistisk

Nämen jag vill spela nu !

Permalänk
Medlem

Funkar för mig nu Har Telia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattn:

Funkar för mig nu Har Telia

Najs ! Måste testa.

Permalänk
Medlem

Nu är steam live. Har Telia.

Permalänk
Medlem

Nu funkar det fint! Verkar som Telia faktiskt tog tag i det här problemet..

Permalänk

Funkar för mig med nu, har Telia

Visa signatur

ja, exakt