Permalänk
Medlem
Skrivet av Scurq:

Bruna låter inte mer än röda, ingenting som klickar. Det enda ljudet är att tangenten slår i bottnen, med o-ringar blir det tystare om det stör dig.

Har sett att man kan köpa o-ringar dyrt utomlands, men borde det inte gå att finna några att köpa lokalt i Sverige?

Kanske vi tangentbordsentusiaster på Swec kan samla oss och göra en stor beställning tillsammans ifrån någon grossist (om det inte går att finna rätt dimensioner och sort i vanliga butiker)?

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Har sett att man kan köpa o-ringar dyrt utomlands, men borde det inte gå att finna några att köpa lokalt i Sverige?

Kanske vi tangentbordsentusiaster på Swec kan samla oss och göra en stor beställning tillsammans ifrån någon grossist (om det inte går att finna rätt dimensioner och sort i vanliga butiker)?

mvh,
martin

o-ringar köper man billigt på typ biltema, clas ohlsom. Är ju bara en vanlig gummi-ring liksom.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

o-ringar köper man billigt på typ biltema, clas ohlsom. Är ju bara en vanlig gummi-ring liksom.

På Biltema nära mig finns det bara färdiga set med ca 5 av varje storlek i kanske 30 olika storlekar. 100 spänn skulle dem ha också.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsakPromKing:

På Biltema nära mig finns det bara färdiga set med ca 5 av varje storlek i kanske 30 olika storlekar. 100 spänn skulle dem ha också.

Ah, det blir ju ganska dyrt då... Men det ska finnas lösvikt i Sverige i alla fall. Kanske någon VVS-butik eller så!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Inaktiv

Är inne på mitt andra Apple keyboard utan numpad, hur gött som helst. Men nu börjar jag leta efter en ersättare, nån som har nåt förslag? Denna variant säljs inte längre.

Givetvis liknande egenskaper (tunnt, bra kvalitet). PC-layout hade ju inte skadat heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Är inne på mitt andra Apple keyboard utan numpad, hur gött som helst. Men nu börjar jag leta efter en ersättare, nån som har nåt förslag? Denna variant säljs inte längre.

Givetvis liknande egenskaper (tunnt, bra kvalitet). PC-layout hade ju inte skadat heller

Kolla in märket "rapoo", gör en sökning på Google, bilder, så kommer du hitta en liknande ersättare.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Ah, det blir ju ganska dyrt då... Men det ska finnas lösvikt i Sverige i alla fall. Kanske någon VVS-butik eller så!

Någon som har förslag på passande o-ring (storlek, tjocklek, material)?

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

http://i.imgur.com/DgzPbjw.jpg

Kan du tänka dig BT så skulle jag föreslå denna:

http://www.microsoft.com/hardware/sv-se/p/wedge-mobile-keyboard

http://www.dustinhome.se/product/5010645738/microsoft-wedge-mobile-keyboard/

mvh,
martin

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av euf0ria:

Kolla in märket "rapoo", gör en sökning på Google, bilder, så kommer du hitta en liknande ersättare.

Tack för tipsen, men jag vill helst ha ett trådat!

Permalänk
Skrivet av martinot:

mvh,
martin

Om du vill prova innan du köper råkar jag ha de flesta switchar och dämpningsmedel i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Gillar starkt ergonomiskt utformade tangentbord och speciellt denna formen som Microsoft Natural Keyboard har. Gillar dock inte brytarna som är lite svampiga rubberdome. Skulle verkligen önska att det fanns en variant på dessa tangentbord med mekaniska brytera (helst bruna)!

mvh,
martin

http://www.overclock.net/t/1405830/keyboard-of-the-month-july...

Permalänk
Medlem

Första mekaniska, sjukt nöjd, men det tar tid att vänja sig från ett G510.

Permalänk

Här har ni mitt fina tangentbord!

Permalänk
Medlem

Är du inte rädd för att få cancer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue_shark:

http://i.imgur.com/ke9DhqV.jpg?1?4292

Tror fan inte jag har sett nåt äckligare tangentbord, att man ens kan sitta och knappa på det med flit är bortom mitt förstånd.
Vidrigt...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue_shark:

Städar du aldrig?

Visa signatur

Volvo!!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av queeni:

http://i44.tinypic.com/25rm5jk.jpg

Är... är det ett... yots?

Skrivet av blue_shark:

Dina händer kommer önska att de amputeras med det där tangentbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue_shark:

Det e ett Trust multimedia keyboard med scroll på vänsterkanten va?

Permalänk

fint tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155896:

Är... är det ett... yots?

You bet! Om man tveka i början och ångrat sig så hade https://www.teraset.net/ det för typ 2 dagarsedan då jag maila dem sist. Dock bara med bruna brytare (har jag för mig). Tror det bara var 20 totalt med nordic layout (av de totalt 999). 210€ + 25-27€ frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeni:

http://i44.tinypic.com/25rm5jk.jpg

Stiligt! Var köper man det?

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Det e ett Trust multimedia keyboard med scroll på vänsterkanten va?

Jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Stiligt! Var köper man det?

Jag köpte det på teraset.net men tror de är slut nu. Finns som sagt bara 999 ex varav 60 med nordisk layout och 20 med bruna brytare som jag har. Testa att maila dem och kolla om du är sugen!

Permalänk
Medlem

hej, jag funderar på att införskaffa mig ett CM Storm Quick Fire Rapid och skulle vilja köpa till keycaps och såg att det fans två typer av tangenter och välja mellan, vilka passar till Quick fire rapid?

Permalänk

hmmm... finns det inga tenkeyless som är helsvarta med helt blanka knappar? kollat alla sidor men alla har graverat eller "ninja" style... finns det ingen som säljer med svensk layout?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

hmmm... finns det inga tenkeyless som är helsvarta med helt blanka knappar? kollat alla sidor men alla har graverat eller "ninja" style... finns det ingen som säljer med svensk layout?

Du kan alltid bara köpa ett helsvart keyset och ett helsvart tangentbord kan väl inte vara så svårt att hitta.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Du kan alltid bara köpa ett helsvart keyset och ett helsvart tangentbord kan väl inte vara så svårt att hitta.

jo det är ju true... men tänkte att man kan spara en slant, t.ex så kostar corsairs och coolermasters tenkeyless runt 700kr... vad kostar kepcaps ? (new to this)

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

jo det är ju true... men tänkte att man kan spara en slant, t.ex så kostar corsairs och coolermasters tenkeyless runt 700kr... vad kostar kepcaps ? (new to this)

Köp ett vanligt set med blanka svarta, behöver ju inte va TKL för du kan ju bara strunta i att använda dom som blir över.

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Köp ett vanligt set med blanka svarta, behöver ju inte va TKL för du kan ju bara strunta i att använda dom som blir över.

Hej!

Jo det vet jag, sorry var lite otydlig. Tänkte att jag kunde spara en slant genom att köpa ett tangentbord som levereras med blanka knappar istället för att betala för nya

vad kostar hög kvalitets knappar blanka osv?

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Hej!

Jo det vet jag, sorry var lite otydlig. Tänkte att jag kunde spara en slant genom att köpa ett tangentbord som levereras med blanka knappar istället för att betala för nya

vad kostar hög kvalitets knappar blanka osv?

Inet har Duckys blanka PBT tangenter i Svart ock vit. Ligger på 590 kr.

Skickades från m.sweclockers.com