Permalänk

Kontorsstol för 1000kr

Hej, hade tänkt köpa en ny kontorsstol den 25e. Jag har kollar runt online och hör folk rekommendera stolar av superkvalité från företag som Kinnarps och så, problemet är att dem kostar tusentals kronor. Jag letar efter en billigare stol för ungefär 1000kr. Mark och Fred ser båda bekväma ut men jag har hört att jysk stolar är av väldigt dålig kvalité. IKEAs Markus verkar helt okej fast jag vet inte om jag gillar det tunna tyget på stolens rygg. Jag hittade företagsanonser på blocket om dessa stolar: S220, s280. De verkar ha väldigt bra byggkvalité, vad tycks? Problemet med internetbutiker är ju att man inte kan gå in till affären och prova stolarna.

Verkar någon av de här stolarna värdiga eller har ni några andra rekommendationer? Tack för er tid.

Permalänk

https://www.vidaxl.se/kontorsstol-s280-svart

Ser för bra för att vara sant

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Fragmental:

Hej, hade tänkt köpa en ny kontorsstol den 25e. Jag har kollar runt online och hör folk rekommendera stolar av superkvalité från företag som Kinnarps och så, problemet är att dem kostar tusentals kronor. Jag letar efter en billigare stol för ungefär 1000kr. Mark och Fred ser båda bekväma ut men jag har hört att jysk stolar är av väldigt dålig kvalité. IKEAs Markus verkar helt okej fast jag vet inte om jag gillar det tunna tyget på stolens rygg. Jag hittade företagsanonser på blocket om dessa stolar: S220, s280. De verkar ha väldigt bra byggkvalité, vad tycks? Problemet med internetbutiker är ju att man inte kan gå in till affären och prova stolarna.

Verkar någon av de här stolarna värdiga eller har ni några andra rekommendationer? Tack för er tid.

Om du skulle köpa en https://www.vidaxl.se/kontorsstol-s220-svart eller https://www.vidaxl.se/kontorsstol-s280-svart är jag väldigt intresserad av en recension då de som sagt ser lite för bra ut för att vara sanna. Samt att min Marcus faktiskt håller på att ge upp efter mångårig tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

håller med, kanske bara håller för 50kg lr nått sånt - nästan så man vill beställa utan sett nån resention, så bra ser den faktiskt ut att va

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Jo, den verkar ju inte ha nått sorts märke och jag hittar inga recensioner online på den. Vet inte om jag vågar köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragmental:

Hej, hade tänkt köpa en ny kontorsstol den 25e. Jag har kollar runt online och hör folk rekommendera stolar av superkvalité från företag som Kinnarps och så, problemet är att dem kostar tusentals kronor. Jag letar efter en billigare stol för ungefär 1000kr. Mark och Fred ser båda bekväma ut men jag har hört att jysk stolar är av väldigt dålig kvalité. IKEAs Markus verkar helt okej fast jag vet inte om jag gillar det tunna tyget på stolens rygg. Jag hittade företagsanonser på blocket om dessa stolar: S220, s280. De verkar ha väldigt bra byggkvalité, vad tycks? Problemet med internetbutiker är ju att man inte kan gå in till affären och prova stolarna.

Verkar någon av de här stolarna värdiga eller har ni några andra rekommendationer? Tack för er tid.

själv har jag ikeas Markus. (den svarta) och det är den bästa datorstolen jag någonsin haft. det är hur bekväm som helst.
Mvh.

Permalänk

Om inte jag köper en S220/s280 tror jag nog att jag går för en Markus. Finns massor av dem billigt på Blocket.

Permalänk
Medlem

Jag råkade bara se denna tråd och vart intresserad också

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Då brukar det oftast vara det också..:P

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Markus förra sommaren, och det är mitt bästa köp av stolar någonsin.. Efter att ha köpt en massa jysk stolar, (varav alla har gått sönder i armstöden, och en tappade till och med ryggen..) så aldrig mer en jyskstol.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Ikea Fingal

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Då var beställning klar.

Fanns ju betalning via klarna så inte mycket att tänka på.

Får se om den är lika bra som den ser ut att vara.

Permalänk

Verkar som jag fick lönen några dagar innan. Eftersom jag inte hittar recensioner på både stolarna och hemsidan vill jag inte riktigt lita på de. Hade tänkt gå in på BBS Möbler och köpa en Markus senare idag.

Permalänk
Skrivet av Ootini:

Då var beställning klar.

Fanns ju betalning via klarna så inte mycket att tänka på.

Får se om den är lika bra som den ser ut att vara.

Fast det är frästanda att vänta på att du fått din stol. Svårt val...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Har även jag kollat den hemsidan och är mycket sugen på en fotölj, men det känns alldelles för billigt. Butiken har dock överlag väldigt bra omdöme på prisjakt så man kanske ska göra ett försök.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Lego Master

Senast köpte jag en Ikea Malkolm, eftersom ett av mina krav var rejält vadderade armstöd. Hade tidigare en stol från Jysk som liknar Markus som hade plastarmstöd bara, men jag fick spatt på de hårda armstöden till slut.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ootini:

Då var beställning klar.

Fanns ju betalning via klarna så inte mycket att tänka på.

Får se om den är lika bra som den ser ut att vara.

Väldigt intresserad av tycke efter du fått den, hoppas du kan göra en mini review på sweclockers åt oss
Letar själv ny stol och den såg bekväm ut

Permalänk
Medlem

Markus-stolarna från IKEA är jävligt sköna att sitta i, breda sistar och skön lutning på armstöden. Det enda minuset jag kan ge dem är att de inte gillar tung påfrestning mot armstöden (tänk: Sätta sig upp ur halvliggande och lägga all din vikt med armbågen mot armstödet).

Nu snackar vi dock ett år av konstant misshandel, 12+ timmar om dagen, innan min stol började glappa litegrann (ja min rygg ser antagligen ut som en ostbåge), så för 1000 spänn så är det helt klart riktigt bra bang for the buck

Permalänk

Var bor du?

Du pratade om svindyra Kinnarps:

http://www.blocket.se/stockholm/Kinnarps_kontorsstol_48857034...

De ser inte mycket ut för värkden, men det är mycket bra byggkvalité och jag lovar att du kan sitta länge utan att få ont i en sån.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Själv tycker jag den ser helt värdelös ut. Finns ju i princip ingenting som man kan justera (ser inga spakar), fasta armstöd och nackstöd. Dessutom är den ruskigt ful.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Kolla på blocket. Jag fick en Kinnarps i perfekt skick för bara 200 spänn. Den bästa stol jag ägt

Permalänk
Medlem

Jag har Ikea Markus stolen. Den duger och anledningen till att jag köpte den var:
1. Priset.
2. En av få stolar jag kan vila huvudet på. De flesta stolarna är ju så grymt små!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag kör på denhära http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

Ikeas Malkolm. Den är riktigt skön och bra kvalitet! Ganska hög i ryggen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag har Ikea Markus stolen. Den duger och anledningen till att jag köpte den var:
1. Priset.
2. En av få stolar jag kan vila huvudet på. De flesta stolarna är ju så grymt små!

Kan bara hålla med, sedan gillar jag ryggen på sommaren. Blir varmt och kladdigt med helskinn.
Haft den i flera år och fungerar fortfarande som när jag köpte den.

Har som många andra haft 3-4 jyska stolar, armstöden pajjar hela tiden.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk

Markus rekommenderas starkt. Håller även för oss som "sitt-ligger" ner i stolen

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Många företag säljer begagnade företagsmöbler, skrivbord/hyllor/etc och även kontorsstolar och i många fall är det Kinnarps. Då kan man komma undan med en fräsch för 500, och sen tvätta den med Febreeze eller liknande och vädra i någon dag. Men då de använts på kontor så brukar de vara väldigt fräscha när man köper dem. Bara ett tips på att kolla efter såna ställen där man bor.

Permalänk
Medlem

jysk har bara kassa saker, jag hade inte köpt iaf.

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ootini:

Då var beställning klar.

Fanns ju betalning via klarna så inte mycket att tänka på.

Får se om den är lika bra som den ser ut att vara.

Hade varit jättekul om du ville skriva en liten recension av stolen sen när du fått den!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ikea nominell haft min i minst 5år och är hur skön som helst.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Då brukar det oftast vara det också..:P

Jo tyvärr så är det faktiskt ofta så. Men varför ska inte en stol vara prisvärd igentligen? Det kostar inte i närheten av 1000kr att tillverka en stol. De flesta stolar som finns på marknaden har massproducerats till en kostnad om ca 50-100kr stycket.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |