Permalänk
Medlem

Lirar på Servern Phoenix EU, Någon som kör på samma server?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

gah försökt komma in sen 11:00 och nu när jag tillslut lyckas så är Odin full. Vet någon hur länge servrarna är stängda för nya karaktärer?
Är det någon timme/dag eller veckor/månader?

Permalänk
Medlem

Hej jag misstänker att de flesta redan sitter och spelar spelet, men jag skriver ändå. Jag beställde CE från Webhallen med har dock inte fårr min pre-order kod (XXXXXX-000-XXXXXX-000). Jag har fått info om att jag kan skriva in den. Men inte fått själva koden. Är det någon som har samma problem som mig?

Permalänk
Medlem

Suck. Här trodde jag att det skulle vara problemfritt att beställa spelet från SE:s hemsida. Har fortfarande inte fått download link eller EA kod.

Permalänk
Medlem

var köpte ni som fått kod?

Hej
Köpte igår genon SE onlineshop & har inte fått någon kod
Webhallen verkar ha samma strul?
Någon som fått kod från köp annanstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Lirar på Servern Phoenix EU, Någon som kör på samma server?

kör på pheonix jag med, kommer spela hela helgen!

Permalänk
Medlem

Emergency maintenance 3h! awesome...

Permalänk
Medlem

Eftersom den gamla installationen inte lägnre funkar får bara något 404 error? Idiotiskt av dom....

Så vart hittar man nu filerna? Finns INGET under account managment o.s.v., deras sida är en hel virrvarr att hitta runt i.

Edit: Hittade tack vare reddit, Deras egna sidor är ju katastrofalt dåliga: http://www.reddit.com/r/ffxiv/comments/1ktcqa/client_download...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Köpte direkt från SE som jag skrev tidigare, och fick koden på någon minut.

Dock verkar det enligt deras japanska forum vara problem med folk som beställer till just hotmail/windows live/outlook adresser. Ni som icke har fått er kod, har ni någon av microsofts mailtjänster månntro?

Maintenence håller på nu på alla NA/EU servrar (därav finns dem inte ens i listan) till 20.00 vår tid, för att korrigera quesystemet som gjorde att ingen av oss kom förbi vår lvl 15 storyquest, eller vår lvl10 classquest.

Min Conjurer muppar runt på Odin.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

För er som använder Hotmail/outlook o inte fått någon Code kolla eran Skräppost hittade min där av nån anledning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skudd:

kör på pheonix jag med, kommer spela hela helgen!

Nice! Adda som friend

Lalun Aw

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Jag heter Persono jy på Phoenix eu.

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av person:

Jag heter Persono jy på Phoenix eu.

addar dig!

Permalänk
Medlem

Tog och gjorde en Archer på Odin, fast funderar om man ska köra på Phoenix istället Tar och gör en gubbe direkt när servern kommer upp igen Ska nog köra den där fist klassen eller vad den nu hette

*EDIT*

Nån aning när servrarna kommer upp igen?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Den e upp nu!

Permalänk
Medlem

Är det nån som har en guild på Phoenix som man kan joina?

Visa signatur

twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Free Company på Odin server för de som är intresserade.

Nordanvind

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Några nya problem eller vad är det som försiggår? Får "Connection with the server was lost." kan välja karaktär men kommer aldrig längre en så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar som det är fel på servrarna igen. Bara att vänta antar jag

J'inwa Lithvathar på Moogle för övrigt!

Edit: Maintenance mellan 17.30 - 19.30

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Spelar också på Odin. Thomas Covenant. Är ett helt gäng svenskar som kör... mellan maintenances alltså...

Permalänk
Medlem

Försökt komma in hela dagen utan att lyckas. I morse var det maintenance, sen fick jag error 90001, sen var det maintenance igen och nu hittar spelet inga NA/EU servers. Dessutom är forumet förbannat slött

Spelar på Odin, Cerebus och Phoenix ifall någon vill köra

Edit - Error 1017, amagad >.<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ger nog upp ett litet tag nu: Error 1017 - Error 1017 x10 -> Obtaining the World list... hela dan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbem:

fyfan vad hemskt :/

Visa signatur

twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbem:

De måste ju fixa skiten så...bra!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

fyfan vad hemskt :/

Varför? Vi får ju fler dagar gratis som kompensation för helgen som har ställt till det. Det är ju fortfarande official launch imorgon.

Permalänk
Medlem

tror jag haft tur, va bara första dagen som jag inte kom in. dock har queue saken försvunnit när servern är full nu.

Permalänk
Medlem

Tja personligen inte kunnat spela mer än en timme totalt så, vet inte om det är servern jag är på eller vad. T.ex. igår gick det aldrig att ansluta, till slut stod det bara att servern var full och försök igen ( inte ens kö funktionalitet längre? )

Totalt misslyckad start i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja personligen inte kunnat spela mer än en timme totalt så, vet inte om det är servern jag är på eller vad. T.ex. igår gick det aldrig att ansluta, till slut stod det bara att servern var full och försök igen ( inte ens kö funktionalitet längre? )

Totalt misslyckad start i alla fall.

Loginerror felen (9xx och något mer) fick de ju i P4 också men att servrarna inte skulle palla trycket hade jag inte räknat med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spanat in detta spelet lite, men eftersom alla problemen som uppstod, så är jag glad att jag aldrig förbokade detta spelet.
Jag tyckte inte det såg allt för roligt, men efter att ha spanat in MMORPGs stream, så har jag fastnat och tycker detta verkar kul.
Så beställde spelet igår natt och väntar på att det ska landa i brevlåda imorgon.
Men nu till min fråga, vilken server spelar dom flesta på? Vilken är det man ska välja om man vill ha chans att lira med massa folk?