Vad händer med den gamla windows 7 installationen efter uppgradering?

Permalänk
Medlem

Vad händer med den gamla windows 7 installationen efter uppgradering?

Tjäna!

Nu är det så att min skola har gett mig en licens för windows 8 och jag funderar på att uppgradera min existerande windows 7 till 8. Men mind fråga är: kommer den gamla installationen (windows 7) vara kvar och ta upp plats på C: disken?

Det är nämligen så att jag har lite ont om plats på den disken, och jag vill inte ha en proppfull C: disk med en gammal windows installation som inte gör nån nytta. Så jag hoppas på att den försvinner och frigör lite uttrymme.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

formatera c: innan...problem solved.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Jag har en iso och en licensnyckel, men inget att bränna ison till en skiva med. Så jag kan inte ta bort allt för att sedan köra en "clean" installation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omnibox:

Jag har en iso och en licensnyckel, men inget att bränna ison till en skiva med. Så jag kan inte ta bort allt för att sedan köra en "clean" installation.

Installera från USB går utmärkt.

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts du kan använda programmet wintoflash(http://wintoflash.com/home/en/).

Du tar ett tomt usbminne väljer iso filen och väljer usb minnet så kommer den göra ett bootable usb minne av det.
När du startar datorn går du in i bootmenu och väljer att boota från usb minnet, så kommer du kunna installera windows precis på samma sätt som om det var en skiva du installera med.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Som redan nämnts du kan använda programmet wintoflash(http://wintoflash.com/home/en/).

Du tar ett tomt usbminne väljer iso filen och väljer usb minnet så kommer den göra ett bootable usb minne av det.
När du startar datorn går du in i bootmenu och väljer att boota från usb minnet, så kommer du kunna installera windows precis på samma sätt som om det var en skiva du installera med.

Skrivet av miniyou:

Installera från USB går utmärkt.

Det hade ju varit en lösning, men jag har ingen usb sticka stor nog för windows 8. Och det var inte heller det jag undrade. Jag har en SSD på 55 gig, 23 gig är ledigt, installationen kräver 20 gig. Kommer jag då ha 3 gig kvar utan nåt sätt att bli av med den gamla windows versionen efter att jag har installerat?