Logitech släpper G602 – gamingmus med extra lång batteritid

Permalänk

Det enda trådlösa jag vill ha är headset så att jag kan fortsätta tjöta med gubbarna när jag går för att hämta mer öl. Varför skulle jag någonsin flytta musen från skrivbordet?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag är såld på denna, funderade på G700S ett tag men provade den och gillade inte ergonomin samt priset. Anledningen att denna verkar bli billigare lär vara pga avsaknaden av Li-ion batteri och laddningskrets, hoppas bara att 799kr gäller för Sverige.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasualGamer:

Det enda trådlösa jag vill ha är headset så att jag kan fortsätta tjöta med gubbarna när jag går för att hämta mer öl. Varför skulle jag någonsin flytta musen från skrivbordet?

För att kunna kicka grabbarna när du är och hämtar din öl.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Har de rökt på eller?
De har tagit bort möjligheten att välja mellan hack och friktionsfritt på scrollen.

Kommer ihåg den när jag hade en mus med sådan funktion, satt i timmar när jag läste något / skrev etc, lät den rulla, stoppade, rulla, stoppa, rulla, stoppa om & om igen.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Logitech för några hundra för ett par år sedan och har inte bytt batterier en enda gång trots att jag kör med ett av två möjliga.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag köpa en mus som är bättre än Performance MX som jag haft sen den släpptes... typ 5 år nu tror jag.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut på pappret! Tror dock inte att de riktiga entusiasterna skulle välja denna mus framför en sådan med sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Varför skulle man välja att köra performance-läget om endurance-läget inte medför något "lagg eller andra sidoeffekter"? :S

Samma anledning vissa måste ha 120Hz-skärmar.

Vissa ska ha det bästa möjliga, andra nöjer sig med det som normalt knappt märks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas_skane:

Samma anledning vissa måste ha 120Hz-skärmar.

Vissa ska ha det bästa möjliga, andra nöjer sig med det som normalt knappt märks.

Fast 120hz märks mycket till skillnad. Annars bra budskap

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Samma anledning vissa måste ha 120Hz-skärmar.

Vissa ska ha det bästa möjliga, andra nöjer sig med det som normalt knappt märks.

Då är full HD till 32-40 tums TVn ett mycket bättre exempel. 720p är skarpare än vad ögat kan se skillnad på på 3 meters håll, likvärdigt med "retina" displays om man mäter pixlar per grad.

Har du inte undrat varför mediamarkts säljare går fram till 50cm avstånd från TVn när de vill visa hur skarp bilden är och hur mkt skillnad det är? Klart som fan då dåliga upplösningen upplevs som 6 gånger sämre från 6 gånger närmre avstånd!!!

(prova sätt ögonen 10cm istället för 60cm från din datorskärm så skall du se att du kan se pixlarna)

Dagens övergång till 4K upplösning inom TVn är inget annat än ett knep för att sälja nya och dyrare TV apparater, såvida du inte köper än 80 tums TV lär du inte märka någon skillnad från Biosoffan.

Permalänk

komigen.... behöver vi verkeligen en sådan mus? om man är seriös "gamer" så ska man verkeligen undvika trådlöst. det kanske är coolt med lång bateritid. ser obekväm ut också. Kan inte logitech göra en superergonomisk mus istället? för alla palmers där ute.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770k @ 4.2GHz w/ Noctua NH-U14S (NF-A15x2 @900RPM) | GPU: RTX 2070 | MB: Asus Z87-DELUXE | RAM: 16GB Corsair Vengance 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 760W | Chassi: Fractal Design Define XL R2 | OS-disk: Samsung 850 pro 256GB | Media-disk: Samsung 850 pro 1TB | Lurar: Sennheiser HD 660S & Sennheiser IE 80 | Mikrofon: Samson C01U

Permalänk
Medlem

Har aldrig sett batteritiden som ett problem med de trådlösa mössen i gamingsammanhang utan snarare risken att musen hackar vid trådlösa störningar, typ om man är många med trådlösa saker på ett lan.

Batteritiden ligger ju trots allt på upp till 3 år på de flesta produkter (vilket borde ge en riktig batteritid på iaf minst ett halvår i extremfallet) så om jag byter batterin i min mus innan jag ska dra och lana ska det nog fan räcka iaf en vecka eller så!

Permalänk

laggar inte trådlösa möss och tangentbord längre ? jag kör med sladd .. hade en trådlös från Logitech i slutet på 90-talet .. den va drygare än fan själv. Den "somnade" hela tiden så fort man inte använde den inom en viss tid ..och man fick slå den i skrivbordet och skaka på den för lasern skulle tändas igen.¨
och det trådlösa tangentbordet kastade jag också .. batteriet tog alltid slut när affären va stängd.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett alternativ till performance MX mouse, den är bra men inte riktigt en gaming mus, blir sugen på att byta.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

innan dom fixar till lagget och hack på mössen blir det aldrig mer trådlös mus.
Ex Man springer i ett spel tex BF helt plötsligt så snurrar siktet uppe i himlen. Köpte en G700 å lämnade tillbaka den efter 2 veckor. däremot har jag trådlöst tangentbord å det funkar bra.

Permalänk
Medlem

Logitech gör mig lite frustrerad ibland. Jag har väntat på en värdig uppföljare till min MX1100 i flera år nu, dvs. en avancerad "kontorsmus" med bra batteritid. Istället så släpper de gamingmöss med bra batteri istället... Kom igen nu Logitech, det är inte så svårt. Stoppa in inälvorna från G602 i MX Performance bara

Permalänk
Medlem

Varför skulle denna inte fungera för en "riktig" gamer? Snabbhet och batteritid är ju på topp. Jaja, jag fortsätter låtsas-spela med min M705...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Trådlös och utan riktigt PS2 stöd är enligt mig fail.
För de som inte vet skillnaden mellan en hårvarumus via ps/2 porten och en via usb kan gärna läsa på lite via wikipedia. Det finns gott om trådlösa som till fullo klarar av att köras via ps/2 precis som de flesta touchpads till bärbara. (eller i mac's fall nån konstig version av ADB fast ändå hardvarumus)
USB är trevligt för saker som low-def webcams osv där firewire eller iLink inte finns tillgängligt och kanske för budgetsnälla externa diskar.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Logitech gör mig lite frustrerad ibland. Jag har väntat på en värdig uppföljare till min MX1100 i flera år nu, dvs. en avancerad "kontorsmus" med bra batteritid. Istället så släpper de gamingmöss med bra batteri istället... Kom igen nu Logitech, det är inte så svårt. Stoppa in inälvorna från G602 i MX Performance bara

Håller med fullständigt. MX1100 är det bästa som hänt sedan MX1000 men nu känns det dags för en MX1200 som lyfter den ett snäpp till.

Men tills dess skulle jag vara ganska nöjd om de släppte en ny mjukvara som är bättre än den Setpoint skiten som är nu. Helt jäkla otroligt att det år 2013 inte finns en fungerande standard för möss. Hur svårt kan det vara att alla möss skickar signaler enligt samma standard och att mjukvaror tar emot och förstår samma standard så man kan knyta valfri knapp till valfri funktion? Nä istället ska alla tillverkare ha sina drivrutiner som en mellanhand för att tolka allt ofta med dåligt resultat.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Har en G700 som jag är nöjd med.
Lagom mycket knappar och man kan köra både trådat och trådlöst.
Det borde dom implementerat på denna också.

För till mmo spel och liknande så går det alldeles utmärkt att köra trådlös och med en ganska tung mus.
Men när man kör fps. Även om delayen är i princip obefintlig. Så vill man inte ha en så tung mus som alla trådlösa blir pga batterierna.
Iallafall inte om man kör med låg sensitivity.
Visst skulle det gå att ta ut ett batteri på denna mus. Men jag tror ändå inte den kommer bli lika lätt som dom motsvarande trådbundna mössen.
Det är fortfarande vikten som är det största problemet med trådlösa möss som ska användas till fps.
Iallafall för mig.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Samma anledning vissa måste ha 120Hz-skärmar.

Vissa ska ha det bästa möjliga, andra nöjer sig med det som normalt knappt märks.

Jo det är riktigt stor skillnad i 120 hz jämfört med gammal 60hzare. Jag kommer aldrig kunna gå tillbaka. Sitter med 3 st 120hz skärmar i Eyefinity och det är en fröjd att använda dem. Kommer byta upp mig till 240 hz när det blir aktuellt.

Permalänk
Medlem

Skulle man inte kunna göra som med vissa mobiltelefoner att man använder trådlös laddning i speciella musmattor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Skulle man inte kunna göra som med vissa mobiltelefoner att man använder trådlös laddning i speciella musmattor?

Skickades från m.sweclockers.com

Det går säkert.
Men den laddnings delen väger en del.
Mobiler med trådlös laddning väger relativt mycket.
Plus att mattorna kostar rätt mycket fortfarande.
Det kommer nog komma så småningom dock.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

För mig är sladd inget hinder så onödig produkt för mig.

Hade ingen aning att Logitech var Scweiziskt! Trodde de var amerikanska.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av MrMadMan:

Vem barkade lös på tumavdelningen?!
6 tumknappar är 4 för mycket =/

Alla spelar inte bara FPS. I de flesta andra spel är det bra att ha flera knappar på musen.
När jag spelade WoW så använde jag 9 knappar på musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Alla spelar inte bara FPS. I de flesta andra spel är det bra att ha flera knappar på musen.
När jag spelade WoW så använde jag 9 knappar på musen.

Yep, kör man MMOs så behövs knapparna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Alla spelar inte bara FPS. I de flesta andra spel är det bra att ha flera knappar på musen.
När jag spelade WoW så använde jag 9 knappar på musen.

Visst, men kan man verkligen använda alla dessa mini-knappar effektivt?
Min G500 har 3 knappar på sidan, och två av dom är så små och dumt placerade att jag aldrig använder dom.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

G700, bästa musen jag någonsin har ägt.

Den här musen G602 verkar bra, dock saknar den en sak som är så fruktansvärt behändigt. En knapp under scrollhjulet som låser scrollhjulet i "ticks" eller "free-roll". Det är så jävla smidigt att kunna scrolla supersnabbt och sen direkt låsa scrollen med en knapp som är 100% mekanisk.

Permalänk
Medlem

Gaming-mus med batteri är för mig totalt oförenligt. Om man kör rent single player och casual kan jag kanske förstå det. Men på ett infall för en bunt år sedan köpte jag ett logitech mus+keyb pack. Det var trådlöst men insåg inte ens det i mitt impulsande. Så mitt under en raid, började det .. Jävlas och blinka. Ut genom fönstret for det.

Per definition är en trådlös mus inte en gamingmus som jag ser det.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Visst, men kan man verkligen använda alla dessa mini-knappar effektivt?
Min G500 har 3 knappar på sidan, och två av dom är så små och dumt placerade att jag aldrig använder dom.

Nej men det är en helt annan sak. Även om man vill använda flera knappar så kan ju en kass design förhindra det.
Jag använda Logitech MX Revolution med tum-spak och mushjulet går att trycka åt sidorna.