är Fast2play.se legit?

Permalänk

är Fast2play.se legit?

Det här är för bra för att vara sant!. Är hemsidan pålitlig?, vågar inte förboka än.

Jag håller fortfarande på att gnugga mina ögon. Priset är sjukt bra är detta sant!!?

http://fast2play.se/dark-souls-ii-steam-key.html

Permalänk
Medlem

Jag har köpt spel därifrån och det har fungerat, senast var CoH 2 när det släpptes.

Visa signatur

| Laptop : Asus UX32VD-4002H |

Permalänk
Medlem

Det är G2Play som ligger bakom sidan. Dom är "legit"; dom är inte auktoriserade återförsäljare, men du får nycklarna du köper.

Permalänk

Hayat ju. Hemsidan är pålitligt, så inga problem där.

Permalänk
Skrivet av Xanwarrior:

Hayat ju. Hemsidan är pålitligt, så inga problem där.

HELL YEAH!

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

HELL YEAH!

Steam bla har gått ut med att dom inte är legit. Aktiverar du en kod från G2play riskerar du att få ditt steam konto bannat.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Som med alla in-officella key-sellers så finns det alltid risker med att det kan strula. Finns ju en orsak till att det är billigare.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Steam bla har gått ut med att dom inte är legit. Aktiverar du en kod från G2play riskerar du att få ditt steam konto bannat.

Hur kan han bli bannad, om denna koden nu då är legit?. :S

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Som med alla in-officella key-sellers så finns det alltid risker med att det kan strula. Finns ju en orsak till att det är billigare.

Säljer dom stulna koder eller?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanwarrior:

Hur kan han bli bannad, om denna koden nu då är legit?. :S

För att koden är från en annan region, där spelen säljs billigare. Steam does not approve.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

För att koden är från en annan region, där spelen säljs billigare. Steam does not approve.

Vad är då meningen med att över huvudtaget sälja spelet när den troligtvis inte ens kan användas?. Confused.

Permalänk
Medlem

Själv har jag köpt ett tiotal spel från G2Play och allt har funkat bra. Inga problem med betalningar (PayPal) eller med leveranser. Har köpt koder både till Steam och Origin. En del priser har varit EXTREMT låga...

Men givetvis kan alltid något gå fel men med tanke på hur mycket pengar jag sparat så skulle det inte spela så stor roll.

Däremot skulle jag aldrig förboka något hos dem, några dagar efter release har priset i princip alltid gått ner.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanwarrior:

Vad är då meningen med att över huvudtaget sälja spelet när den troligtvis inte ens kan användas?. Confused.

Jag har också köpt spel ifrån G2play och har aldrig haft problem. Dock så finns risken. Dom säljer koden och går med vinst, dom struntar fullständigt om ditt konto blir bannat.

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Själv har jag köpt ett tiotal spel från G2Play och allt har funkat bra. Inga problem med betalningar (PayPal) eller med leveranser. Har köpt koder både till Steam och Origin. En del priser har varit EXTREMT låga...

Men givetvis kan alltid något gå fel men med tanke på hur mycket pengar jag sparat så skulle det inte spela så stor roll.

Däremot skulle jag aldrig förboka något hos dem, några dagar efter release har priset i princip alltid gått ner.

Men 137 kr är överdrivet billigt!, kan inte gå fel med det!.

Permalänk
Medlem

Skapa ett eget konto för det spelet Om man nu har orken

Permalänk
Medlem

G2plays business bygger nog på att till största delen ringa runt bland spelåterförsäljare i östra europa med överlager och köpa retailversioner billigt. Sedan scannar de koderna och säljer dem på nätet. Sedan finns det säkert en del koder från de "gratisversioner" som skickas med grafikkkort mm. Skulle inte heller förvåna mig om de ibland kör något som inte helt är enligt regelboken också.

Har svårt att tänka mig att Steam skulle stänga ett konto med 30-40 spel inköpta från Steam bara för att man försöker registerera en kod de inte gillar. Resultatet blir nog snarare att de stänger spelet ifråga.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ett bra exempel med problem med key-sellers är ju det som hände Natural Selection 2. Där stulna kort hade använts för att köpa nycklar. Som sedan såldes till inte ont annade användare. När Kreditbolagen initierade en Cashback så blev helt plötsligt många nycklar över en natt bannade på steam.

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Som sagt det är nog en del icke helt lysande affärsmannaskap inblandat. Men efter många år i branschen kan jag säga att det är väldigt mycket koder på drift som inte är olagliga på något vis.

Säg att en återförsäljare av grafikkort har 1000st koder till TombRaider att skicka med till köp av varje kort till konsument. Kampanjen ger en försäljning av 800st grafikkort och plötsligt sitter återförsäljaren på 200st koder över som är helt enligt reglerna. Vad gör de då? Ger bort i tävlingar? Ger till personalen? Kanske säljer de till G2play för 100:-/st. Extra vinst på 20 000:- utan ansträngning...

Har personligen aldrig hört att någon återförsäljare i Sverige gjort detta men jag skulle inte bli överraskad om detta sker utomlands. Grafikkortstillverkarna verkar inte bry sig nämnvärt över var koderna tar vägen efter avslutade kampanjer.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Så vad säger ni? Should I go for it?

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Så vad säger ni? Should I go for it?

Personligen tror jag att det värsta du kan råka ut för är att förlora 137:-. Om du tycker det är värt att riskera kör på. Själv hade jag väntat till efter release.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av kikoelz:

Jag har också köpt spel ifrån G2play och har aldrig haft problem. Dock så finns risken. Dom säljer koden och går med vinst, dom struntar fullständigt om ditt konto blir bannat.

Så om jag har spel i steam för över 5000 kr LEGIT SPEL. (ETT EXEMPEL) och köper ett spel för 20 kr från g2play. Och sen blir bannad, och aldrig mer kommer åt mitt konto, och 5000 kr blåst åt helskotta, hur i h*lvete kan dom ha rätten att göra det?. Det är ju sjukt och dumt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Så vad säger ni? Should I go for it?

Nej. Dels för risken att hamna i konflikt med Steam, om även antagligen inte mer än att din produktnyckel raderas, så även för vad för affärsmodell du stödjer med dina pengar.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Personligen tror jag att det värsta du kan råka ut för är att förlora 137:-. Om du tycker det är värt att riskera kör på. Själv hade jag väntat till efter release.

Vad är skillnaden om jag köper den nu eller efter release?.

Permalänk
Medlem

Greenmangaming brukar vara rätt så billiga också om du är ute efter nycklar.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanwarrior:

Så om jag har spel i steam för över 5000 kr LEGIT SPEL. (ETT EXEMPEL) och köper ett spel för 20 kr från g2play. Och sen blir bannad, och aldrig mer kommer åt mitt konto, och 5000 kr blåst åt helskotta, hur i h*lvete kan dom ha rätten att göra det?. Det är ju sjukt och dumt!

Tror inte att Steam fungerar på det viset. Har aldrig hört att Steam bannat någon för att de köpt en "lurig" kod. Det som händer är antagligen att det suspekta spelet du köpt kommer att bli bannat.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Tror inte att Steam fungerar på det viset. Har aldrig hört att Steam bannat någon för att de köpt en "lurig" kod. Det som händer är antagligen att det suspekta spelet du köpt kommer att bli bannat.

Hmm, vågar inte tro på det du sagt just nu utan någon sorts källa. Är nog inte värt att ta den risken heller att köpa detta. Väntar nog hellre på att den släpps. Då kommer den nog vara lite billigare också.

Permalänk
Avstängd

Håll dig borta från RUS-nycklar på Steam så är det GG.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Vad är skillnaden om jag köper den nu eller efter release?.

Spelet du är ute efter kommer preliminärt inte att släppas förrän om 7 månader! Ta det lugnt, priset kan gå ner (eller upp) flera gånger fram tills dess, releasen kan flyttas till mars 2015 eller va sjutton som helst. Varför betala idag när du inte har en susning av vad som kommer att hända.

Nu är det inte mycket pengar vi pratar om men principen borde vara att inte betala för något man inte vet något om eller när det släpps eller till vilket pris.

Hur kul blir det om testerna visar att spelet är ren skit?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Spelet du är ute efter kommer preliminärt inte att släppas förrän om 7 månader! Ta det lugnt, priset kan gå ner (eller upp) flera gånger fram tills dess, releasen kan flyttas till mars 2015 eller va sjutton som helst. Varför betala idag när du inte har en susning av vad som kommer att hända.

Nu är det inte mycket pengar vi pratar om men principen borde vara att inte betala för något man inte vet något om eller när det släpps eller till vilket pris.

Hur kul blir det om testerna visar att spelet är ren skit?

Kommer dock förmodligen köpa den från g2play när spelet släppts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanwarrior:

Hmm, vågar inte tro på det du sagt just nu utan någon sorts källa. Är nog inte värt att ta den risken heller att köpa detta. Väntar nog hellre på att den släpps. Då kommer den nog vara lite billigare också.

Har ingen säker källa det erkänner jag (tror inte det existerar någon säker källa). Kan bara utgå från det jag läst i forum och egen erfarenhet. Har väl typ 60 spel i mitt Steambibliotek (blev mycket Steamrea i somras) och har 7 spel från G2play och alla funkar utan problem.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO