Permalänk
Medlem

pipande i skype

Hej. När jag pratar skype med en polare så piper hans mic. Det låter ungefär som en mygga och det piper hela tiden. Det är otroligt störande och jag är inte den enda som hör det. Jag tror att han har ett sånthär http://steelseries.com/products/audio/steelseries-5hv3 men är inte helt säker. Jag vet iallafal att det är ett från steelseries.

Hjälp uppskattas då det är väldigt svårt att prata med honom på grund av det mycket störiga ljudet.

Permalänk
Medlem

Reklamera låter ju som det är sönder?

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem

Tystnar det temporärt om han "skriker" in i mikrofonen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

sitter han på laptop? isåfall kolla om han kör med laptop-micen och inte med headset-micen, har flera kompisar med seberia och de låter inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbelias1:

sitter han på laptop? isåfall kolla om han kör med laptop-micen och inte med headset-micen, har flera kompisar med seberia och de låter inte

nope han sitter med stationär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Tystnar det temporärt om han "skriker" in i mikrofonen?

Jag ska säga åt honom att "skrika" nästa gång jag snackar med honom och se om de hjälper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skylar7s:

Reklamera låter ju som det är sönder?

Ja jag tycker också det verkar som den är sönder

Permalänk
Medlem

Kan vara hans ljudkort. En kompis har en liknande grej, fast det är ett konstant brus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik7191:

Kan vara hans ljudkort. En kompis har en liknande grej, fast det är ett konstant brus.

han kör med det som sitter i moderkortet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ekhem:

han kör med det som sitter i moderkortet

Blir det likadant om han kör med en annan mic, eller om han använder micen hemma hos någon som annars brukar låta bra i skype?

Jag hade irriterande pipande oljud från micen i min förra dator och de hördes även om jag drog ur själva micen, så där var det definitivt moderkortet som strulade, kanske samma grej här.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Testa att snacka via Vent eller Teamspeak för att utesluta att det beror på Skype.

Ska jag vara helt ärlig, förstår jag inte varför Skype är så känt. Det är så enkel-exploitat, sönder-consumar processorn, och har konstigt desibellproblem.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Har själv haft problemet med skitlurar och haft polare som haft det. Micen är troligen trasig, kan sluta om du blåser hårt i micken men kommer långsamt smygande tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta kan låta lite galet.. men be han släcka alla eventuella lampor han har i närheten av datorn.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Oliver91:

Jag vet att detta kan låta lite galet.. men be han släcka alla eventuella lampor han har i närheten av datorn.

Next lvl computing !
Det som är awsome är att det kan funka för vissa.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Next lvl computing !
Det som är awsome är att det kan funka för vissa.

japp funkade för min kompis

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Okej ska be han pröva allt detta. Tack för alla svar