eran åsikt om ett bråk på youtube

Permalänk
Avstängd

eran åsikt om ett bråk på youtube

Innan jag börjar så har detta gjort mig väldigt ledsen den senaste tiden jag har försökt att komma över det men det går inte helt enkelt,. förbered på en lång text.

Iallafall för runt 2 år sedan så träffade jag en person som gjorde gta videos som jag jag säger inget namn kallar honom IG vil inte hänga ut honom vid namn som han gjorde med mig men han krashar gta mods bilar för att visa deformationen, vi var vänner och när jag gick med partnerskap med machinima så tog jag honom med mig så jag hjälpte honom bli partner.

Det vi har pratat om den senaste tiden är hur jag mår jag pratar mycket med vänner om sånt blandannat avundsjuka och hur jag inte mår bra av det.

Iallafall för några månader sedan så erbjöd min vän robbaz att hjälpa mig med en video jag tyckte det var lite konstigt att ladda upp en video han hade editerat men inget farligt och det var ju snällt av honom att erbjuda det han har hjälpt mig mycket jag ser inget fel i det.

IG blev då besviken och arg för att jag fick visningar och prenumeranter för det vi var vid den här tiden vänner varför ska han bry sig om robbaz hjälper mig med en video?

några av sakerna han sa

Citat:

Oh go away poor Jonathan go get robbaz to make you another video might make you feel better.

Citat:

I did not go behind your fucking back at all you cheeky cunt.... 2 Yes it does annoy me you get thousands of like 100's of subs and thousands of views for something you didn't do 3.. Mocked you how...and them friends are?

han började då säga hur mycket bättre han är än mig och det han gör är bättre sa då att hans videos var simpla precis som mina han vänder editorn på ett silmpelt sätt enligt mig

han sa då detta

Citat:

We do the same work on are videos are you taking the piss I do way more editing than you do in 10 videos

sen började han skryta om sina visningar

Citat:

Yes and more and 300,000 plus weekends 6 million last month

Citat:

only 30,000 lol try 100,000

efter detta så tog jag bort honom

sen kontaktade jag honom igen och försökte prata med honom han sa förlåt på ett väldigt klent sätt men vi blev vänner igen

lite senare gjorde han en video av en hulk mod for gta 4 som jag och en vän gjorde (jag gav ideer och startade projektet)

iallafall när man laddar ner modden så står det så här i nerladdningssidan alltså skaparen av modden skrev detta på nerladdningssidan

Citat:

If you wanna make videos of this mod or share it anywhere, please use the following links in the post, this will help me a lot

http://gtaxscripting.blogspot.com/2013/07/hulk-gta-iv-possibl...
http://www.youtube.com/user/GTAScripting
http://www.youtube.com/user/taltigolt

IG tyckte inte detta var viktigt och gjorde videon utan att nämna mig detta var medan vi hade blivit vänner igen detta sa han om det jag erkänner att det var dumt att fråga men jag trodde han skulle göra det utan problem blev bara ledsen när han inte brydde sig alls

Citat:

01:41
jag
could you add our links in your hulk video

01:42
han
Our?

01:42
jag
yeah my channel link and gtas diptiynhsd channel link
as mentiond in the blog post

01:43
jag

If you wanna make videos of this mod or share it anywhere, please use the following links in the post, this will help me a lot
http://gtaxscripting.blogspot.com/2013/06/hulk-script-release...
http://www.youtube.com/user/GTAScripting
http://www.youtube.com/user/taltigolt

01:43
han
I did put his? yours no.

01:43
jag
why?
so you knew
about the text?
but you chose not to put mine?

01:46
han
Yes and your point is?

01:46
jag
can you please add it then?

01:46
han
Yours no.

01:47
jag
are you serious you don't want to do something i am asking for even he asked for it?

01:47
han
That is correct.

01:47
jag
why are you sdo mean to me why do you hate me?

01:48
han
I dont I just don't want to add your name.

01:48
jag
the mod is ours he even asked for it
so you won't listen to him either?
and you are supposed to be a friend

01:49
han
And what part of the mid did you make?
Mod

01:49
jag
the whople project was my idea everything in the mod were my ideas i did testing and alot of other things aswell

01:50
han
Idea and testing yeah and what part of the mod did you make...

01:50
jag
without me it wouldn't exist
are you seriouslty doing this to me
you don't care one bit
about what i say then

01:50
han
You make me laugh.

01:50
han
you don't care
you are evil why did i ever think of you as a friend again
you never cared at all
you are the worst kind of backstabber i have ever met i wish i never told you anything i ONCE AGAIN thought of you as a friend
i can't believe i mad ethat miostakje again you never cared

01:52
han
And at what point did I say we was friends? And what point did I add you as a friend again
Back stabber why
den 16 juli

19:52
han
Can you please stop going round calling me a back stabber it's kinda childish considering I never stabbed you in the back I am sick of this shit seems like you just want to send hate my way..........

22:12
jag
i talk about the bad things that happen for me besides i never mentiond a name and if theres anyone who is childish it's you i asked friends again about what you did they called you disrespectful among other things you have no feeling you have no heart you are the coldest type of person i have ever met and i wish every day that i never met you it you also forget the fact that it was me who even got you into partnership a decision i will regret for the rest of my life did you show any type of gratitude and respect after that? no it also seems you are harrassing my friends aswell as a friend came to me about it so please leave me and my friends alone unless you do what i asked and apologize i won't read your next reply

22:14
jag
i have now archived the message feel free to apologize through email
which is zzcool500@hotmail.com bye

22:14
han
Apologize for what go away your so full of yourself.

hade vid det här laget sagt publikt att en vänn högg mig i ryggen alltgså vän jag nämnde inte hans namn trotts detta så blev han arg och hängde ut mig på facebook tyvärr har han tagit bort texten

efter att han hängde ut mig på facebook med namn och allt så skickade han mig detta email

Citat:

You know there is a simple solution to stop all this crap? Just stop bitching about me stabbing you in the back because this is not true and we shall never speak again...
But if you want to continue with this crap just remember I have every single conversation you and me have ever had on skype, Facebook and a load of stuff from steam
because I will defend myself with the truth if I have to not your half arsed stories you tell your friends. and it's not a threat I just want this shit to stop as I am sick of it all...

sedan skickade han detta med titeln apology för att lura mig att läsa det

Citat:

Your impossible an apology will never happen robbaz helping you was fine robbas making videos for you made you a sell out because it taught you nothing just got you his views, Me jealous lol jealous of what you have nothing at all I want not a single thing the problem is YOUR jealous of me...
You told me about partnership that is all I did everything to get partnered and I owe you nothing at all apart from thanks for telling me like the millions of times I told you about mods..
Again nothing I did stabbed you in the back...
People are so right about you...
Stop calling me a back stabber in public with or without my name involved...

vad tycker ni om detta? jag har mått fruktansvärt över detta och vill veta vad jag gjorde fel i detta han hotar nu att hänga ut mig igen

jag har försökt att glömma detta men det går helt enkelt inte har gått flera sömnlösa nätter pågrund av detta

han sa också att han kommer slå min kanal vilket tyvärr han hade rätt i

värt att påpeka är att han har familj och barn

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa allt i detalj, släpp och gå vidare.
Han kommer bara vända igen om du skakar tass nu och slå tillbaka igen.

Gör det du gör och fortsätt med det, lägg mer fokus på dina följare istället för någon annan som gör videos.
Om du stenhårt skippar att läsa det han skriver, ignorerar kommentarer han ev. kommer med och om andra frågar, säg bara att det är privat och inget du diskuterar publikt.
Så kommer det rinna ut i sanden vad tiden lider, men sålänge du ger respons kommer han fortsätta som det ser ut.

Om du blir sömnlös för att hans kanal slår din, så kanske du ska fokusera på grundproblemet istället för att han är arg på dig.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCP:

Orkade inte läsa allt i detalj, släpp och gå vidare.
Han kommer bara vända igen om du skakar tass nu och slå tillbaka igen.

Gör det du gör och fortsätt med det, lägg mer fokus på dina följare istället för någon annan som gör videos.
Om du stenhårt skippar att läsa det han skriver, ignorerar kommentarer han ev. kommer med och om andra frågar, säg bara att det är privat och inget du diskuterar publikt.
Så kommer det rinna ut i sanden vad tiden lider, men sålänge du ger respons kommer han fortsätta som det ser ut.

Om du blir sömnlös för att hans kanal slår din, så kanske du ska fokusera på grundproblemet istället för att han är arg på dig.

ja tyvärr vill jag inte att han har rätt efter det han gjorde kanske är fel av mig att tycka det men nej det vill jag inte

en person försökte få honom att säga förlåt tillslut så blev den personen hotad att allt går ut publikt

Permalänk
Medlem

Släpp det helt, bestäm dig bara att efter 18.00 ska du varken tänka eller prata om det med någon.
Sen sätter du dig och funderar på vad för coolt du kan göra som han inte har fantasi till, eftersom han onekligen tar dina prylar.
Skapa egna saker, i mån av kunskap och sprid dem inte så nära inpå din egen video så du inte får en storm från andra med större fanbase som gör samma sak.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCP:

Släpp det helt, bestäm dig bara att efter 18.00 ska du varken tänka eller prata om det med någon.
Sen sätter du dig och funderar på vad för coolt du kan göra som han inte har fantasi till, eftersom han onekligen tar dina prylar.
Skapa egna saker, i mån av kunskap och sprid dem inte så nära inpå din egen video så du inte får en storm från andra med större fanbase som gör samma sak.

jag har försökt jag har försökt mycket att släppa detta spelade farcry 3 igår och kunde inte sluta tänka på det

sen om fanbase så är min större med 4000 men hans blir större inom några dagar om det fortsätter som det gör för honom

jag vet inte vad jag ska göra över detta jag är så besatt och ledsen därför gjorde jag den här tråden för att se vad andra tycker tänkte att det kanske skulle hjälpa

har ärligt talat lust att hänga ut honom för fullt utan att bry mig om konsekvenserna

Permalänk
Medlem

Radera i stort sett hela ditt första inlägg. Släpp allt som har med denna person att göra.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Glöm och gå vidare. Var glad att något liknande inte gällde ett förhållande eller äktenskap där man går skilda vägar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Låter ju som ett fjortis tjaffs.
bara glöm han å gör ditt.
folk kommer å går i ens liv hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1. Photoshoppa in hans ansikte i bögporrbilder och lägg ut på 4chan
2. Lyft en massa skrot och drick proteinshakes
3. Spara din veckopeng och köp nunchakus
4. Utmana svinet till duell
5. ???
6. Profit!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ilja:

1. Photoshoppa in hans ansikte i bögporrbilder och lägg ut på 4chan
2. Lyft en massa skrot och drick proteinshakes
3. Spara din veckopeng och köp nunchakus
4. Utmana svinet till duell
5. ???
6. Profit!

detta är inget skämt tog ganska hårt på vad han gjorde fick personer som gikc med honom när han hängde ut mig på fb inte roligt

han har nu kommenterat detta om mig jag får inte nämna honom men han får nämna mig

Citat:

för 4 timmar sedan
Hey u takin a break from the crash testing from GTA.
Svara · Rösta upp Rösta ned

för 4 timmar sedan
I think for me GTA IV has died and the problems caused by some childish person of the community killed it off for me but if any nice cars come I like then I will do them but now I am really waiting for GTA V and having fun with BeamNG Drive to be honest.

Permalänk
Medlem

Fattar inte direkt vad det handlar om. Någon gjorde en video åt dig och din Youtube-pojkvän blev pissig för att han gör sina klipp själv? Gå vidare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Om du varit delaktig i skapandet av en mod och det finns någon sorts licens så måste han nämna dig vid man om licensen kräver det. Annars är det bara att anmäla för copyright stöld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xclusiv8:

Om du varit delaktig i skapandet av en mod och det finns någon sorts licens så måste han nämna dig vid man om licensen kräver det. Annars är det bara att anmäla för copyright stöld.

tror ärligt talat inte att jag har någon laglig rätt i det men han var en vän som ignorerade det helt

det jag gjorde med modden var att starta den samt ge alla ideer hur den skulle fungera den skulle inte finnas om det inte vore för mig

Permalänk
Medlem

Låter inte som det finns mycket att bråka om, du hjälpte honom men fick inge credd för det, så hjälp honom inge mera då. Problem solved.

Permalänk
Avstängd

verkar som han har kontaktat min vän felix (pewdiepie) som jag har haft som vän i snart ett år

efter att han sa att han skulle kontakta honom så tog felix bort mig samt blockerade mig

hur jag fick veta

Sh4rkByt3: yknow whats odd
Sh4rkByt3: i added you and right after i added you pewdiepie unadded you
Sh4rkByt3:
ZZCOOL: ?
Sh4rkByt3: pewdie pie isnt in your friendslist
Sh4rkByt3:
ZZCOOL: but he is?
Sh4rkByt3: ..
Sh4rkByt3: then why dont you show up o n his
ZZCOOL: oh it looks like he removed me
Sh4rkByt3: for some reason if I add someone he knows he ends up unadding them

kan säga att det är ganska otroligt att han lyckades ta kontakt med felix så snabbt han skickade ett pm och han felix såg det direkt

han hade otrolig tur att felix såg det helt otroligt

nu är jag iallafall blockerad

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Att man ens orkar bry sig om ett E-tjfas på youtube och starta en diskussion på Swec framför allt?!

PS. Man förstår ju iaf.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara raljant men det känns ju spontant som om det borde finnas mer konstuktiva saker för dig att lägga din tid på än tjafs med snubbar på nätet.

Släpp detta helt och gå vidare i livet. Jag kan rekommendera sprit, fruntimmer och motorcyklar. Att tänka på är att inte kombinera dessa aktiviteter på fel sätt.

Permalänk
Medlem

Fick cancer i ögonen av att läsa det här skräpet.

Permalänk
Entusiast

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if
you win, you are still retarded.

-Inget emot handikappade människor-

Ingen idé att bry sig, det hjälper ändå ingenting. Nu har jag dock inte läst hela konvesationen, men jag håller mig till detta.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Oj vilka nedlåtande och barnsliga svar du har fått i den här tråden. :/

Jag förstår att det där suger och jag förstår att du inte gärna vill låta det vara olöst, jag antar att det är därför ni blev vänner igen efter ett tag. Dock så verkar det rätt uppenbart att han inte är ute efter att lösa någonting, så att kontakta honom igen kommer säkerligen bara förvärra situationen. Använd ignorera/blockera-funktioner osv och försök att inte tänka på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aesir:

Fick cancer i ögonen av att läsa det här skräpet.

Ha, ha , ha, ha, bästa jag läst idag, skrattade faktiskt högt framför skärmen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Hur man upplever saker och hanterar dem mentalt är individuellt och istället för att skriva något nedlåtande (som många redan gjort) bara för att jag själv inte kan direkt relatera till ditt problem, kan jag bara konstatera att detta uppenbarligen är riktigt jobbigt för dig. Jag ska därför försöka hjälpa dig så gott jag kan.

För det första, och som många redan sagt, det tycks ju som att killen inte kommer ge efter för din syn på saken, så att vidare driva detta med honom för att lätta din mentala börda kring detta kommer troligtvis bara göra det värre, med mer pajkastning och missförstånd.

Jag tog en titt på din kanal, och tycker du har en imponerande skara prenumeranter. Många drömmer nog om att komma så långt på youtube, så fokusera på det istället - du har faktiskt gjort en grym bedrift med din kanal! Gör nya videos, utveckla din grej som gjort att du kommit så långt (inte tittat på någon video så vet inte vad denna grej är, men ska efter detta prenumera och kolla på något) lägg energi på att gå framåt!

Det kanske lät klämkäckt, och vad vet jag i värsta fall fann du det inte alls hjälpsamt. Men ärligt talat att fastna i detta problem och låta det sno energi som du istället kunde lägga på att göra grymma videos, är en ruskigt negativ spiral för ditt välmående.

Blicka framåt, titta på kommentarerna på din kanal, många skriver väldigt positiva saker och ger beröm där! Försök fokusera på det och gör din grej, ignorea allt som har med hela den där historien att göra, inklusive dina egna tankar kring det. Det kommer långsamt kännas bättre och om något år kommer, om du hanterar detta rätt, hela grejjen kännas som rätt tramsig.

Blev ett långt inlägg och jag kan bara hoppas att du fann det åtminstone lite hjälpsamt!

EDIT: Du fick just en till prenumerant, se nu till att leverera!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Hur man upplever saker och hanterar dem mentalt är individuellt och istället för att skriva något nedlåtande (som många redan gjort) bara för att jag själv inte kan direkt relatera till ditt problem, kan jag bara konstatera att detta uppenbarligen är riktigt jobbigt för dig. Jag ska därför försöka hjälpa dig så gott jag kan.

För det första, och som många redan sagt, det tycks ju som att killen inte kommer ge efter för din syn på saken, så att vidare driva detta med honom för att lätta din mentala börda kring detta kommer troligtvis bara göra det värre, med mer pajkastning och missförstånd.

Jag tog en titt på din kanal, och tycker du har en imponerande skara prenumeranter. Många drömmer nog om att komma så långt på youtube, så fokusera på det istället - du har faktiskt gjort en grym bedrift med din kanal! Gör nya videos, utveckla din grej som gjort att du kommit så långt (inte tittat på någon video så vet inte vad denna grej är, men ska efter detta prenumera och kolla på något) lägg energi på att gå framåt!

Det kanske lät klämkäckt, och vad vet jag i värsta fall fann du det inte alls hjälpsamt. Men ärligt talat att fastna i detta problem och låta det sno energi som du istället kunde lägga på att göra grymma videos, är en ruskigt negativ spiral för ditt välmående.

Blicka framåt, titta på kommentarerna på din kanal, många skriver väldigt positiva saker och ger beröm där! Försök fokusera på det och gör din grej, ignorea allt som har med hela den där historien att göra, inklusive dina egna tankar kring det. Det kommer långsamt kännas bättre och om något år kommer, om du hanterar detta rätt, hela grejjen kännas som rätt tramsig.

Blev ett långt inlägg och jag kan bara hoppas att du fann det åtminstone lite hjälpsamt!

EDIT: Du fick just en till prenumerant, se nu till att leverera!

tack jag uppskattar det verkligen jag kontaktade honom dumt nog för drygt en vecka sedan och frågade varför han gjorde sa han sa då blandannat detta (jag tog bort vissa grova svärord vet inte om sånt är tillåtet här)

Citat:

Right now I don't care how you feel your just being a silly little boy I am not or ever will be friends with someone like you ever again.

Only thing your sad about is your channel not doing well and the only reason it's not is because of yourself you have no one else to blame I just watched a family member die and
I am still making videos and not begging everyone to feel sorry for me.....

Fix your dam ****** channel no one else will and leave me alone...

Citat:

I am friends with many people and I post loads of stuff to get featured...
And I told you what I thought about it I did not yell at you and I still think the same....
I think a friend should tell the truth being it blunt or not and not always tell them things that might hurt them :/
You was copying me come on...
You should let things go and stop being such a baby your 20 ffs not 5 you want to be someone on YouTube then you better grow some balls it's the wrong place
for childish 20 year old's

I say how it is I always have I don't care if I fall out with people because of it, it's what I think...

Permalänk
Medlem

Hur vore det om du släppte den här historien nu, zzcool?
Jag menar visst, du är orättvist behandlad och har antagligen överlag rätt och förtjänar inte detta. Men än sen? Du kommer få vara med om detta åtta gånger till innan du dör. På det hela kommer du hinna bli slagen i ansiktet, bli lämnad för en slusk som din fru tror är bättre och få din cykel stulen av en bekant.
Den här personen som bråkar har fått alldeles för mycket av din uppmärksamhet och ju mer du ger honom desto mer förlorar du osv.
Släpp det, koncentrera dig på din kanal, din hobby och ditt verk.

EDIT: Och radera allt du citerat av honom.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.