Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Skrivet av Kolsyrad123:

Får man en gratis månad när man köper spelet, eller måste man köpa speltid direkt?
Någon som vet en digital download sida att köpa på? Slutsålt överallt :S, även i fysiska butiker...

Japp du får 30 dagar direkt!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Gick emot mitt sunda förnuft och beställde spelet från oneplay nu (siten har inte fått särskilt bra betyg på prisjakt eller pricerunner). Såg tyvärr efteråt att spelet inte ligger i lager >_< nåja, får väl hoppas deras "2-5 dagar" stämmer. Ju mer jag kollar in spelet desto mer sugen blir jag på att spela det. Vill ha det NU!

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Gick emot mitt sunda förnuft och beställde spelet från oneplay nu (siten har inte fått särskilt bra betyg på prisjakt eller pricerunner). Såg tyvärr efteråt att spelet inte ligger i lager >_< nåja, får väl hoppas deras "2-5 dagar" stämmer. Ju mer jag kollar in spelet desto mer sugen blir jag på att spela det. Vill ha det NU!

Haha jag också. Hörde bara att det första var skit men de flesta verkar tycka att detta är riktigt bra.
Varför har oneplay dåligt omdöme dock? Handlar där nästan hela tiden då det är sjukt mycket billigare och får mina koder efter 10 min - 1 timme utan problem alla gånger :/..

Permalänk

Nån som har en sida där det fortfarande finns kvar att köpa spelet? (Digital download).
Vore ytterst tacksam så fall.

Permalänk
Skrivet av lorithlor:

Damn it.. Han rolla på Odin innan Brukar köra i Friskyttarna annars

TSG (Team Sweden Gaming)
FC m 50 medlemmar
Server: Odin
www.teamsweden.net

Anmäl dig via hemsidan eller ingame till Tiny Eccentric eller Redul Vachi.
Välkommen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk

Utvecklarna skriver att flyter helgen på fint så kommer man att återupta försäljningen av digitala versionen.

"This weekend, we will be monitoring server stability, keeping a close eye on the number of simultaneous logins, instances, and use of the duty finder. If all goes well, we plan to resume digital sales for each region."

Hela texten... http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/88643

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Fack...
Någon som vet ett ställe i närheten av lund som fortfarande säljer? o.O

Permalänk
Inaktiv

hur är detta spel om man jämför med exempelvis wow?? är det lvla, crafta, raida, instancer, pvp, samla gear som gäller eller?:D någon som snabbt kan dra några paraleller? Gillar grafiken skarpt om man jämför med andra mmo,n

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217901:

hur är detta spel om man jämför med exempelvis wow?? är det lvla, crafta, raida, instancer, pvp, samla gear som gäller eller?:D någon som snabbt kan dra några paraleller? Gillar grafiken skarpt om man jämför med andra mmo,n

Mycket bättre än WoW förstås

Du kan kolla lite på twitch.tv för att lära dig mer om spelet.

http://sv.twitch.tv/directory/game/Final%20Fantasy%20XIV%20On...

Om någon spelar på server Lich, skicka gärna ett PM. Mitt ingame nick är Neo Bahamut.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Har varit på jakt efter spelet idag, det är ofantligt slut överallt. Skulle gärna vilja lattja runt i helgen när man är ledig, men det ser ut som att man snällt får vänta till efter helgen.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Min beställning från Oneplay gick utan problem, fick precis min nyckel, och den funkade hoppas nu att nerladdningen inte tar allt för lång tid

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Min beställning från Oneplay gick utan problem, fick precis min nyckel, och den funkade hoppas nu att nerladdningen inte tar allt för lång tid

10 kronor för lite på mitt konto.........Fml, får försöka låna ett kort sen lol. Hur går nedladdningen? Är det dålig nedladdningstid? Skulle va najs att kunna lira lite inatt.

Permalänk
Skrivet av Kolsyrad123:

10 kronor för lite på mitt konto.........Fml, får försöka låna ett kort sen lol. Hur går nedladdningen? Är det dålig nedladdningstid? Skulle va najs att kunna lira lite inatt.

Tankar i 0.8 MB/s med min 8 mbit lina. Ungefär den hastigheten jag brukar nå, så det går bra

Permalänk

beställde från oneplay nu, enligt prisjakt så har de fortfarande på lager. Står fortfarande 2-5 dagar men de kanske inte ändrat på sin sida än.
Edit: Uppdaterar denna kommentaren när jag får min nyckel. Hoppas att prisjakt har rätt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1603690

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

beställde från oneplay nu, enligt prisjakt så har de fortfarande på lager. Står fortfarande 2-5 dagar men de kanske inte ändrat på sin sida än.
Edit: Uppdaterar denna kommentaren när jag får min nyckel. Hoppas att prisjakt har rätt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1603690

Fått någon nyckel ännu?
Jag har kollat igenom hela internetz känns det som. Enda jag hittade var mediamarkt online shop men då är det ju ett par dagar frakt...

Permalänk
Skrivet av Tosse123:

Fått någon nyckel ännu?
Jag har kollat igenom hela internetz känns det som. Enda jag hittade var mediamarkt online shop men då är det ju ett par dagar frakt...

Nope, inte fått ännu. Glömde fråga. Är det en gratis månad bara för fysiskt köp? Eller får jag en gratis månad automatiskt när jag aktiverar min kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Nope, inte fått ännu. Glömde fråga. Är det en gratis månad bara för fysiskt köp? Eller får jag en gratis månad automatiskt när jag aktiverar min kod?

Alla licenser, fysiska eller digitala ger 1 månads trial period.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

rested exp

Jag vet inte om någon tagit upp detta i tråden, hittade inte vid sökning. Men när ni loggar ut se till att göra det i ett INN så får ni rested exp.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon slängde iväg en beställning på oneplay nu. Jag lever på hoppet att koderna ska skickas under dagen, men jag antar att det är väldans optimistiskt med tanke på att det står 2-5 dagar. Har kollat lite på spelet på youtube och blir mer och mer sugen. Gah!

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur länge det tar innan jag, ivrig som f*n, kan ladda ned/köpa spelet via deras hemsida igen? Servers har varit nere ett bra tag nu... Snacka om att dem inte trodde på sig själva när de inte ens räknar med att folk vill köpa spelet. Jag har varit runt i ALLA butiker som säljer spel, i Västerås, spelet finns inte fysiskt i NÅGON butik. Det är väl ändå ett par veckor sedan spelet kom nu?

/Ledsen man...

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk

De sa att de skulle kolla över helgen och om allt går bra med servrarna så kommer digitalt upp igen. Tror att Ramo hade tur, har inte fått min nyckel ännu...

Permalänk

Jag hoppas verkligen det finns snyggare gear än det jag fått på mig hittills (lvl 6)

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Jag hoppas verkligen det finns snyggare gear än det jag fått på mig hittills (lvl 6)

http://i.imgur.com/4M9VWjM.jpg

Finns massa snygg gear bara lvla o crafta själv!

Permalänk

Kör på PS3 nu men tänker skaffa det till PC med. Undrar om någon kör spelet på Lenovo Y500 (650m sli) och hur det flyter på den?

Edit; det ligger på 60+ med höga inställningar. Mindre med mycket folk omkring, ca 40.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pessimismo:

Kör på PS3 nu men tänker skaffa det till PC med. Undrar om någon kör spelet på Lenovo Y500 (650m sli) och hur det flyter på den?

Jag kör det på NVIDIA GeForce GT 630M och det flyter på i nästan 60 fps. Dock har jag sänkt grafiken ganska rejält.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Jag kör det på NVIDIA GeForce GT 630M och det flyter på i nästan 60 fps. Dock har jag sänkt grafiken ganska rejält.

OK, kommer nog fungera finfint då. Tror och hoppas jag kan hämta en PC collectors ed kl tolv, segt å vänta på nerladdningen bara lulz (ingen DVD).

Permalänk
Medlem
Skrivet av wesker:

Jag vet inte om någon tagit upp detta i tråden, hittade inte vid sökning. Men när ni loggar ut se till att göra det i ett INN så får ni rested exp.

Behöver inte vara ett inn, räcker att man står bredvid aetheryte som du bindar till. Med undantag huvudstäderna där du bara får rested i just inn. För att se om du får rested exp innan du loggar ut är det bara att kolla efter halvmåne ikonen under exp baren. Har du den så kommer du få rested exp.

Permalänk
Inaktiv

spelar på server: Lich, name: Erenth Ion
adda gärna

Permalänk

Kör också på Server: Lich
Namn: Ruuy Canbalt
Guild: Error1070

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Har planerat att köra en Healer. Min första tanke var White Mage, så jag levlade upp Arcanist till 15 och jobbar nu på Conjurer.

Nu har jag dock blivit lite sugen på att göra en Scholar healer istället... Verkar intressantare. Det som suger är att Arcanist inte kan joina en instans som healer förän man blivit lvl 30 och låst upp Scholar, så som jag förstår det?