Permalänk
Medlem

Tjena, köpte spelet direkt igår när de gjorde det tillgängligt igen. Sitter just nu och patchar spelet, borde vara klart snart(hoppas jag).

Det jag funderar över är vilken server man ska välja. Har kamrater som förmodligen kommer börja spela snart de med, därför vill jag hitta en server som inte kommer bli låst för nya karaktärer.
Någon som vet vilken av de nya servrarna som gäller?
Vore kul med en server med många sweclockers och få ryssar(tack för den dota!).

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk

Jag läste något om '' style '' typ som transmog i wow. Hur fungerar detta? Måste jag låsa upp det av att levla eller något?
Kan inte hitta någon style tab.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Rustningarna är minst sagt... små slampiga haha. Gick från mini kjol till tråd tröja med halva tuttarna ute + MINDRE kjol xD...
Japaner :D. Katt brudar som dansar i trosor mitt i staden dessutom <.<.

Tycker du verkligen det är så farligt? TERA var mycket värre tycker jag.

Skrivet av Allexz:

Hmm, just färdig med min character creation.... Skall just välja server och well... EU servrarna Accepterar inte fler spelare, ingen av dem.

Alltså är jag tvingad till att vänta eller spela på US?! WTF ?!.

EU och NA är i samma serverkluster (hur konstigt det än låter) så det finns inga EU specifika servrar. En gång hittade jag en lista med rekommenderade servers och då var rätt många öppna. Tyvärr kan jag inte hitta listan igen (har för mig den var någonstans på officiella forumet). Som någon sa, testa på morgonen eller sent på kvällen, de har haft restrictions och tror de är uppe lite då och då.

Skrivet av Romuhousu:

Många säger att White Mage är tråkiga att soloa med (gäller även healing?), att det i princip består av att spamma Stone och kasta några Aero här och där. Kan någon ge mig sin erfarenhet av detta? Jag funderar istället på att levla min Arcanist till 30 så jag kan bli en Scholar när jag blir stor, då Arcanist i övrigt verkar trevligare att levla med.

Kan någon även berätta lite om hur det är att heala med Scholar? Roligt? Svårt?

Har kört min WHM upp till 42 och visst, det är väl inte superkul att bara slänga Aero sen spamma Stone men mobsen går ned tillräckligt fort och sen är det inte som i WoW där man måste döda 20-25 monster för varje quest utan kanske max 5. Kör du Leves och Dungeons så kan du heala en del, samma gäler i FATE grupper. Sen dör du aldrig eftersom du alltid kan heala dig själv eller Hotta dig själv.

Testade Arcanist och jag håller inte alls med att de var trevliga att levla med. ARN är en dot-klass och pga den långa GCDn så är det rätt jobbigt att kasta tre-fyra dots och sedan spamma Ruin som knappt gör någon skada. Kanske blir det bättre vid högre levlar men upp till 15 var inte speciellt roligt.

Skrivet av tvelander:

Spelar allt max 6000x1080.

alla titan går 99% GPU haha dis game

Spelar Odin Tvelander

WTF? Mina två går i ca 30-50% :S Men så kör jag iofs Adaptive Power.

Skrivet av Kolsyrad123:

Jag läste något om '' style '' typ som transmog i wow. Hur fungerar detta? Måste jag låsa upp det av att levla eller något?
Kan inte hitta någon style tab.

Jag har också hört det men vet heller inte vart det finns Vore kul att få reda på det. Du kan dock boosta din gear med Materia men det visste du kanske?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nope
Vart boostar jag mitt gear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Nope
Vart boostar jag mitt gear?

Jag har bara börjat titta på detta men armordelar har X antal slots för Materia. Materia får du genom att "disenchanta" ett item men det fungerar bara om itemet du förstör är 100% Spiritbond till dig. Ett item blir det genom att du helt enkelt bär det och dödar mobs tills mätaren kommer till 100%.

Sen antar jag Materia melding (namn?) är en klass som allt annat. Det verkar även som att olika Materia slots har olika färger, lite som gem slots i WoW.

Är rätt ny på detta så om någon kan förklara bättre är det bara att köra på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag har bara börjat titta på detta men armordelar har X antal slots för Materia. Materia får du genom att "disenchanta" ett item men det fungerar bara om itemet du förstör är 100% Spiritbond till dig. Ett item blir det genom att du helt enkelt bär det och dödar mobs tills mätaren kommer till 100%.

Sen antar jag Materia melding (namn?) är en klass som allt annat. Det verkar även som att olika Materia slots har olika färger, lite som gem slots i WoW.

Är rätt ny på detta så om någon kan förklara bättre är det bara att köra på.

Tja!

Denna guide kan nog hjälpa dig bra på väg:
http://www.ffxivinfo.com/materia/guide.php

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Någon svensk guild på lich servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsyrad123:

Någon svensk guild på lich servern?

just nu så skulle jag kunna joina vad som helst, dom enda som skriver något är guldsäljare. Springer runt hur mycket folk som helst men inte sett någon prata i chatten, tråkigt :/

Det och osynliga väggar är det enda jag stör mig (ordentligt) på, annars så är det riktigt kul

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ragin Pig:

just nu så skulle jag kunna joina vad som helst, dom enda som skriver något är guldsäljare. Springer runt hur mycket folk som helst men inte sett någon prata i chatten, tråkigt :/

Det och osynliga väggar är det enda jag stör mig (ordentligt) på, annars så är det riktigt kul

Ett tips för att enkelt blacklista de RMTs som skickar /tell till dig är att lägga till ett makro som ser ut så här:

/blist add <r>

Lägg sen makrot i din hotbar.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ett tips för att enkelt blacklista de RMTs som skickar /tell till dig är att lägga till ett makro som ser ut så här:

/blist add <r>

Lägg sen makrot i din hotbar.

Grymt bra tips! Svinjobbigt att skriva /blist och sen manuellt skriva namnet varje gång.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Kolsyrad123:

Någon svensk guild på lich servern?

Skrivet av Ragin Pig:

just nu så skulle jag kunna joina vad som helst, dom enda som skriver något är guldsäljare. Springer runt hur mycket folk som helst men inte sett någon prata i chatten, tråkigt :/

Det och osynliga väggar är det enda jag stör mig (ordentligt) på, annars så är det riktigt kul

Jag joinar gärna ett om det finns. Annars kan väll någon som har tid och ork skapa ett.
Vad kostar och krävs det för att skapa ett?

Heter "Uriah Heep" ingame. Roar mig med att köra som Archer men har bara nått L6 än så länge.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Du skall alltså levla Arcanist till 30 först (samt avsluta alla class quests t.o.m. lvl 30) och sedan levla Conjurer till 15 (samt avsluta alla class quests t.o.m. lvl 15). Då kommer du att få ett nytt quest som ger dig en Soul Stone för Scholars. Därefter är det bara att fortsätta levla med ditt ARN vapen men som SCH vilket betyder att du kan köa Duty Finder som healer.

Vilken server spelar du på? Odin har helt sinnesjuka mängder healers (Whitemages). Sprang runt lite igår och körde FATE farming och gruppen jag hamnade i hade 5st WHMs. Detta var vid lvl 41. Funderar därför på att byta till DPS.

Jag såg det, verkar intressant. Frågan är bara om ni söker WHM:s? Guilden jag är med i nu har 5-6 st eller vad det är, dvs för många.

Vi söker spelare som vill raida. Vi har ett par platser öppna för dps och Just nu har vi ingen raidhealer så du är varmt välkommen som det.

I övrigt så får alla som vill, joina oss och bara hänga i guilden, baka bröd, plocka blommor och klappa kaniner.
www.teamsweden.net

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Vi söker spelare som vill raida. Vi har ett par platser öppna för dps och Just nu har vi ingen raidhealer så du är varmt välkommen som det.

I övrigt så får alla som vill, joina oss och bara hänga i guilden, baka bröd, plocka blommor och klappa kaniner.
www.teamsweden.net

Skickades från m.sweclockers.com

Tack

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hejsan alla

Vet inte om jag är på rätt sida men jag har försökt att installera FF på en annan PC,
Då vill installation guide att acceptera min Kod, men jag lyckades att installera på den första PC.
Min fråga är kan jag installera på flera PC eller måste jag göra nåt annat?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

LIch

Hej är på Lich servern om det finns någon guild så adda gärna mig Dr.Babiansvett är en thaumaturge

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag hjälp!

Skapar nytt account med min email som är från hotmail . Får mail att aktivera den. Gjort och klart.

Köper sedan spelet på Green Man Gaming, skriver in koden inne i Final Fantasy XIV programmet. Klart.

Den börjar ladda ner spelet. Jag stänger av programmet och går jobba. 1 dag senare när jag ska logga in på mitt konto så går det ej.

Testar lost ID/password? Skriver min email där och får svaret"There is no Square Enix account registered with this e-mail address."

Är det här ett skämt eller? Hur kan min konto försvinna bara sådär? Har ni andra haft problem som registrerad med hotmail konto?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

jag vet itne om det här är relevant för dig men under betan så hade jag ett liknande problem. Jag försökte använda mitt square enix konto som jag skapade när jag köpte "final fantasy 7" via deras store. kallades också för square enix account men det visade sig att det kontot inte gick att spela med.

Jag var tvungen att registrera ett nytt konto för spel, tyvärr minns jag inte detaljerna men det kanske är något liknande? annars, kontakta supporten.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Nu behöver jag hjälp!

Skapar nytt account med min email som är från hotmail . Får mail att aktivera den. Gjort och klart.

Köper sedan spelet på Green Man Gaming, skriver in koden inne i Final Fantasy XIV programmet. Klart.

Den börjar ladda ner spelet. Jag stänger av programmet och går jobba. 1 dag senare när jag ska logga in på mitt konto så går det ej.

Testar lost ID/password? Skriver min email där och får svaret"There is no Square Enix account registered with this e-mail address."

Är det här ett skämt eller? Hur kan min konto försvinna bara sådär? Har ni andra haft problem som registrerad med hotmail konto?

Hejsan

Jag har samma problem, får upp ett meddelande där står, koden är redan aktiverat.
För mig fungerade bara två dagar.
http://imageshack.us/photo/my-images/31/f9mf.jpg/
mvh
njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan

Jag har samma problem, får upp ett meddelande där står, koden är redan aktiverat.
För mig fungerade bara två dagar.
http://imageshack.us/photo/my-images/31/f9mf.jpg/
mvh
njanja

Testade skapa ett nytt konto med min gmail konto. gick bra. testade koden som jag köpte på det här kontot. gick ej bra

Jag har exakt samma problem som dig nu, kan ej använda min kod som jag köpte eftersom jag har redan aktiverat den på min andra konto som är från hotmail.

Kan inte bara förstå att min konto inte existerar mer. Skapade ju den för några dagar sen bara:(

Jag har ingen lust att köpa spelet igen.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Avstängd

Jag och tre polare skulle gärna hitta ett bra Free Company på Lich, vi kör Teamspeak alla fyra. Tips?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Jag har ingen lust att köpa spelet igen.

klart du inte behöver köpa det igen, som sagt kontakta deras support.

http://support.eu.square-enix.com/main.php?id=5383&la=2

Du kan ju kolla deras faq först, annars så finns kontakt uppgifterna längst ner

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Är det bara jag som stör mig på att man måste ha ett förnamn och efternamn som nick? Kanske är en bakåtsträvare men jag föredrar bara ett nick .. : )

Permalänk
Medlem

Så...vad händer egentligen vid 50? Nån som kan tipsa lite?
Ja, förutom att avsluta main story, class story och köra relic vapen questet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Så...vad händer egentligen vid 50? Nån som kan tipsa lite?
Ja, förutom att avsluta main story, class story och köra relic vapen questet.

Efter det att du gjort allt du skrivit där så är det Binding Coil of Bahmut som gäller. Och efter det i nästa patch som kommer innan årsskiftet Crystal Tower 24 man.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av strejf:

Jag och tre polare skulle gärna hitta ett bra Free Company på Lich, vi kör Teamspeak alla fyra. Tips?

Beror lite på vad du söker efter men ni kan ju alltid göra en ansökan här :).
http://error-1017.shivtr.com/

Här är lite mer information om guildet:
http://ffxivrealm.com/threads/error-mxvii-free-company-pve.69...

Jag har varit med från dag 1 och de är mycket seriösa spelare som är med.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Efter det att du gjort allt du skrivit där så är det Binding Coil of Bahmut som gäller. Och efter det i nästa patch som kommer innan årsskiftet Crystal Tower 24 man.

Då är jag med. Sen antar jag att man kan maxa all crafting. Frågan är om det är något, utöver att crafta items, som man tjänar på det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Så...vad händer egentligen vid 50? Nån som kan tipsa lite?
Ja, förutom att avsluta main story, class story och köra relic vapen questet.

Farma pre raid dungeon -> farma raid instans... vänta på ny content

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Farma pre raid dungeon -> farma raid instans... vänta på ny content

Skickades från m.sweclockers.com

Ses ingame Verkar som att flera blev 50 igår vilket är skoj!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Inga problem
Vi är ca 80 glada svenskar som lirar tillsammans på Odin nu. Blandat med casuals och 24/7 spelare. Alla som vill får vara med. Siktet är inställt på bl.a 24man raiding när det släpps kring årsskiftet. Håll utkik efter Tiny Eccentric, Redul Vachi, Cedric Risen eller Gummi Berserk i spelet eller anmäl er på www.teamsweden.net

Tanks och Dps söker vi till raiding.

ps. Om ni har problem med black screen launcher i Win7 så funkar det att nedgradera till IE9. ev kan man kolla om man har cookies och java aktiverat samt lägga till square-enix.com som trusted site. ds.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Medlem
Skrivet av eccentrïc:

Inga problem
Vi är ca 80 glada svenskar som lirar tillsammans på Odin nu. Blandat med casuals och 24/7 spelare. Alla som vill får vara med. Siktet är inställt på bl.a 24man raiding när det släpps kring årsskiftet. Håll utkik efter Tiny Eccentric, Redul Vachi, Cedric Risen eller Gummi Berserk i spelet eller anmäl er på www.teamsweden.net

Tanks och Dps söker vi till raiding.

ps. Om ni har problem med black screen launcher i Win7 så funkar det att nedgradera till IE9. ev kan man kolla om man har cookies och java aktiverat samt lägga till square-enix.com som trusted site. ds.

Skickades från m.sweclockers.com

Är redan med sedan några dagar Gummi invitade mig
Trevlig stämning i gillet, rekommenderar det till alla andra som är på Odin.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9